Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Melder meg inn her :) er allerede ferdig utredet og har gitt beskjed til sykehus at nå er vi klar til henvisning til st Olavs! Vi venter på skrivet om hvilke prøver vi skal ta, så tror jeg vi må inn til lokalsykehuset etter prøvesvarene foreligger, før vi blir sendt videre i systemet til Trondheim. Vi gleder oss masse og håper håper vi får klaff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Neutral90 skrev:

Melder meg inn her :) er allerede ferdig utredet og har gitt beskjed til sykehus at nå er vi klar til henvisning til st Olavs! Vi venter på skrivet om hvilke prøver vi skal ta, så tror jeg vi må inn til lokalsykehuset etter prøvesvarene foreligger, før vi blir sendt videre i systemet til Trondheim. Vi gleder oss masse og håper håper vi får klaff!

Lykke til! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått på Synarela i en uke. Har begyntbå merke noen bivirkninger. Litt hetetokter de to siste nettene. Hadde vondt i hodet i går. Har fått ødem (væskeopphopning) i ansiktet, og er litt sentimental. Håper det ikke blir verre enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jeio skrev:

Da har jeg gått på Synarela i en uke. Har begyntbå merke noen bivirkninger. Litt hetetokter de to siste nettene. Hadde vondt i hodet i går. Har fått ødem (væskeopphopning) i ansiktet, og er litt sentimental. Håper det ikke blir verre enn dette.

Kjenner jeg er veldig spent på å begynne på den. Skal starte opp i januar. Har hørt så mye forskjellig. Så veldig fint at du deler dine erfaringer. Så er det lettere å forberede seg på alt som kanskje kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om blodprøve 2 på syklusdag 22 må tas på samme syklus som prøve 1 tas? Om det var forståelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Neutral90 skrev:

Vet noen om blodprøve 2 på syklusdag 22 må tas på samme syklus som prøve 1 tas? Om det var forståelig. 

Du skal vel ta blodprøvene for å se hormonforandringer i løpet av en syklus, (den andre helst etter eggløsning), så da blir det jo mest relevant om du tar i samme syklus. 😊 Men skader ikke å høre om det går med to etterfølgende sykluser om du har passert syklusdag 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, prøverpåny skrev:

Du skal vel ta blodprøvene for å se hormonforandringer i løpet av en syklus, (den andre helst etter eggløsning), så da blir det jo mest relevant om du tar i samme syklus. 😊 Men skader ikke å høre om det går med to etterfølgende sykluser om du har passert syklusdag 2.

Skjønner, da får vi bare være litt tålmodige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, bondekone skrev:

Da var første samtale gjennomført her, med oppstart i februar! Spennende.🙏

Fikk dere vite oppstart med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange spørsmål fra meg her nå, men håper noen har kunnskap og erfaring. Nærmeste sykehus som tilbyr ivf for oss er st Olavs,men både forsamtale og prøver er på sykehuset i Ålesund. Er dette pga reisevei? Forstår jeg det rett at det eneste vi vil gjøre i Trondheim er uttak og innsett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Kone92 skrev:

Fikk dere vite oppstart med en gang?

Ja, eller jeg gir beskjed når jeg får mens i syklusen rundt januar/februar. Så ikke sikker dato, men de har satt av de ukene til oss. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, bondekone skrev:

Ja, eller jeg gir beskjed når jeg får mens i syklusen rundt januar/februar. Så ikke sikker dato, men de har satt av de ukene til oss. 😉

Hvilket sykehus er du på?😊 Jeg skulle ringe inn neste gang jeg får mensen (det er om en uke), men vet ikke om jeg skal starte da. Men lov å håpe🤞🏻

Endret av Kone92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kone92 skrev:

Hvilket sykehus er du på?😊 Jeg skulle ringe inn neste gang jeg går mensen (alfså om en uke), men vet ikke om jeg skal starte da. Men lov å håpe🤞🏻

Porsgrunn😊 da er det jo lov å håpe dere kan starte! Her var hele januar fullt opp, men så var det ledig. Skal dere ha kort protokoll da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, bondekone skrev:

Porsgrunn😊 da er det jo lov å håpe dere kan starte! Her var hele januar fullt opp, men så var det ledig. Skal dere ha kort protokoll da? 

Ingen anelse. Kan ikke dette så godt🙈 hva vil kort protokoll si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kone92 skrev:

Ingen anelse. Kan ikke dette så godt🙈 hva vil kort protokoll si?

Skal du ha nesespray, eller begynner du rett på sprøyter? Nesespray først er lang protokoll. Jeg hadde vist så mange egg,så da skulle det holde med kun sprøytene😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bondekone skrev:

Skal du ha nesespray, eller begynner du rett på sprøyter? Nesespray først er lang protokoll. Jeg hadde vist så mange egg,så da skulle det holde med kun sprøytene😊

Hun på Ullevål snakket om nesespray, så lang protokoll da. Men det var før hun hadde tatt UL, og fant hun jo mange egg. Virket som alle gikk på nesespray som tok prøverør der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, bondekone skrev:

Da var første samtale gjennomført her, med oppstart i februar! Spennende.🙏

Så spennende! 😄 Da krysser vi fingrene for at 2019 blir året! ❤️ 

Endret av Nikketutta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kone92 skrev:

Hun på Ullevål snakket om nesespray, så lang protokoll da. Men det var før hun hadde tatt UL, og fant hun jo mange egg. Virket som alle gikk på nesespray som tok prøverør der. 

Hmm, gjøres sikkert mye forskjellig! Viktigste er jo resultatet😊 blir spennende å se når dere begynner😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bruke nesespray for første gang denne runden. Har brukt progynova tabletter og begynt rett på sprøyter de to andre gangene, begge gangene fikk jeg ut få egg😅 merkelig at de ikke satt meg på nesespray andre gangen hvis dt bidrar til flere egg??😓 fikk ut 4 egg første gang der et ble befruktet og satt inn. 11 egg andre gangen der 3 ble befruktet og to satt inn.

håper på gullegget tredje og siste forsøket nå❤️

Gru gleder meg fælt, tenk om vi ikke lykkes denne gangen heller:-( (ble gravid på forsøk nr to men mistet i uke 10, da er det vel et håp nå tenker jeg. Jeg kan i det minste bli gravid?) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...