Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Ysera skrev:

Godt nyttår til deg og @Waldfee! Kjekt å sjå deg og her ;) Legen sa til meg at eg skulle ta Progynova (slik eg har gjort: frå syklusdag 21 til eg får mensen) for å betra sjansane for jamnare folikkelvekst. Det skal visst hjelpa litt på å auka antalet egg, auka kvaliteten på egga og forbetra befruktningsraten. ;) Etter som eg skjønte har visst tilføringen av østrogen før stimuleringa den effekten at østrogenet skapar ei kunstig undertrykking av FSH slik at foliklane vert meir mottakelege til FSH når ein byrjar den hormonelle stimuleringa... var i alle fall det eg klarte å lesa meg fram til om østrogen priming. Det kan godt vera det kan vera noko for deg og, det skal visst vera ein av dei tingene dei tyr til for oss litt eldre damer ;) 

Ja, no er eg godt i gang.. krysser fingrane eg og for at alle gode ting er tre for meg.

det var verkeleg leit at det ikkje gjekk bra med ditt forrige forsøk, eg hadde verkeleg trua då... men me får berre reisa oss att og prøva igjen. Har de tenkt å gi det eit forsøk eller to til? Synd me ikkje vart samkjørte, men forhåpentligvis er 2019 året for oss begge to :Nikke: Stor og god klem frå meg! :klem:

Nå skrev jeg akkurat et langt innlegg, men takk for info 👍👍👍 Høres absolutt ut som det kan være aktuelt, på siste forsøk hadde jeg dårlige egg. De sa da det ikke var vits med østrogen priming når jeg hadde nedregulering. Får høre hva de sier nå på timen. Håper det gir gode resultater for deg, da 🤞🤞🤞 Jeg har vært ganske langt nede nå, må jeg innrømme, enda jeg vet jeg er heldig som har en herlig gutt så har denne høsten vært skikkelig tøff med hetetokter, hodepine og blæh og når man da får elendig resultat så blir man jo veldig skuffet😢. Føler at «alle andre» på vår alder ganske lett får barn så det føles bittert å ikke få det til. Men det nytter ikke å tenke negativt, vi MÅ tenke positivt! Jeg håper håper håper og tror det er det tredje forsøket som skal til for deg💗 God klem tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Waldfee skrev:

Nå skrev jeg akkurat et langt innlegg, men takk for info 👍👍👍 Høres absolutt ut som det kan være aktuelt, på siste forsøk hadde jeg dårlige egg. De sa da det ikke var vits med østrogen priming når jeg hadde nedregulering. Får høre hva de sier nå på timen. Håper det gir gode resultater for deg, da 🤞🤞🤞 Jeg har vært ganske langt nede nå, må jeg innrømme, enda jeg vet jeg er heldig som har en herlig gutt så har denne høsten vært skikkelig tøff med hetetokter, hodepine og blæh og når man da får elendig resultat så blir man jo veldig skuffet😢. Føler at «alle andre» på vår alder ganske lett får barn så det føles bittert å ikke få det til. Men det nytter ikke å tenke negativt, vi MÅ tenke positivt! Jeg håper håper håper og tror det er det tredje forsøket som skal til for deg💗 God klem tilbake!

Ser den at østrogen-priming heller blir som "smør på flesk" når ein har lang protokoll med nedregulering, for på kort protokoll funker jo østrogen-priming meir eller mindre som ein slags "kort nedregulering"... kanskje det då blir som ein slags mikroskopisk "lang protokoll"? ;) 

Eg tenker det må ha vert hardt for deg det siste forsøket ja, eg kjente eg fekk litt "flash-backs" til mitt eige miserable siste forsøk då eg las dei siste innlegga dine før jul, så eg kan godt sjå for meg at det må ha vert utruleg hardt for deg! 💜 Ikkje at eg har vert igjennom lang protokoll og veit kor tungt det eigentleg er ;) Derimot så kjenner eg godt til den bitterheten for at "alle andre" på vår alder får lett barn ja! Og eg er heilt einig med deg: her må det positivitet til! Gjerne i bøtter og spann!! Ein må leve i trua, viss ikkje er det lite poeng i å prøva ein gong! ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også progynova før jeg startet stimuleringen denne gang, men fikk beskjed om at det var for å få en jevnere folikkelvekst. (Funket overhodet ikke. Hadde alt fra 6 til 16mm på første ultralyd) Så jeg satser på din forklaring @Ysera om bedre og flere egg❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ysera skrev:

Ser den at østrogen-priming heller blir som "smør på flesk" når ein har lang protokoll med nedregulering, for på kort protokoll funker jo østrogen-priming meir eller mindre som ein slags "kort nedregulering"... kanskje det då blir som ein slags mikroskopisk "lang protokoll"? ;) 

Eg tenker det må ha vert hardt for deg det siste forsøket ja, eg kjente eg fekk litt "flash-backs" til mitt eige miserable siste forsøk då eg las dei siste innlegga dine før jul, så eg kan godt sjå for meg at det må ha vert utruleg hardt for deg! 💜 Ikkje at eg har vert igjennom lang protokoll og veit kor tungt det eigentleg er ;) Derimot så kjenner eg godt til den bitterheten for at "alle andre" på vår alder får lett barn ja! Og eg er heilt einig med deg: her må det positivitet til! Gjerne i bøtter og spann!! Ein må leve i trua, viss ikkje er det lite poeng i å prøva ein gong! ;) 

OK, da skjønner jeg mer ang priming 👍og: Tusen takk for støtte 💗Ingen flere miserable forsøk, nå skal det bli babyer altså. Vi SKAL bli gravide nå snart 🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Jeg fikk også progynova før jeg startet stimuleringen denne gang, men fikk beskjed om at det var for å få en jevnere folikkelvekst. (Funket overhodet ikke. Hadde alt fra 6 til 16mm på første ultralyd) Så jeg satser på din forklaring @Ysera om bedre og flere egg❤️

Ja, det er visst fleire ting Progynova skal hjelpa til med som priming. 😊 eg fann ein artikkel som viste forbetringar i antall modne egg ut, betre kvalitet på eggene og betre befruktningsrate hos såkalla "low responders" ved østrogen-priming 😊 det viste ikkje nokon kjempeforskjellar, men forbetringar. 😉 Progynova øydelegg i alle fall ikkje for ein, så eg meiner det er verdt eit forsøk. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Waldfee skrev:

OK, da skjønner jeg mer ang priming 👍og: Tusen takk for støtte 💗Ingen flere miserable forsøk, nå skal det bli babyer altså. Vi SKAL bli gravide nå snart 🤞🤞

Ingen problem! 😊 Sjøv takk for støtte og fellesskap! 💜 Ja, 2019 blir vårt år!! 💜💜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, Waldfee said:

Det er vanskelig med den entusiasmen etterhvert, men så er det jo bare slik at noen trenger noen forsøk før det går også. Det er jo veldig små marginer og mye flaks/uflaks, det gjelder å ikke gi opp og du skal ha flaks nå! 🤞

Etterhvert som man går gjennom forsøk så er det så mye skuffelse assosiert med prosessen at man naturlig blir litt mer skeptisk tror jeg. Man fokuserer kanskje mer på det som kan gå galt, men som du sier så dreier det seg så utrolig mye om flaks. 

Men uansett, de ringte fra laben og de fant 11 modne egg, hvorav 8 ble befruktet og dyrkes videre til blasto, så da blir det innsett på tirsdag forhåpentligvis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Wiley skrev:

Men uansett, de ringte fra laben og de fant 11 modne egg, hvorav 8 ble befruktet og dyrkes videre til blasto, så da blir det innsett på tirsdag forhåpentligvis. 

Det er jo kjempebra! Samme som hos meg da, bare at jeg har innsett dagen før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Jeio said:

Det er jo kjempebra! Samme som hos meg da, bare at jeg har innsett dagen før. 

Da får vi bare krysse fingrene for masse bra deling og et par stk på frys i tillegg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiley skrev:

Da får vi bare krysse fingrene for masse bra deling og et par stk på frys i tillegg! 

🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Waldfee skrev:

Jeg kjenner jeg er litt ambivalent til å melde meg inn her, hadde virkelig håpet det skulle gå i 2018. Har hatt en litt tøff jul etter negativt forsøk i høst, etter 12 uker nedeegulering fikk vi det dårligste forsøket vi har hatt noen gang. Det var skikkelig nedtur. Når jeg på julaften fikk høre at en jevngammel venninne som har et yngre barn enn vårt, venter nr 2 i februar, begynte bare tårene å renne (heldigvis ikke hun som sa det da, hun var ikke der, da hadde det jo vært krise å grine). Jeg er selvsagt glad for henne, men tåler visst ikke nyheter om graviditeter om dagen,tårene bare kommer. 

Uansett, hell og lykke for 2019! Vi har to på frys privat og skal på samtale 15/1. I tillegg har vi et forsøk på riksen. Er 39 (fyller 40 i juli), ett ivf barn født 2015 som satt på aller første forsøket, 4 fersk og 2 frys i jakt på søsken, hvorav en graviditet utenfor livmor, 1 MA og resten negative. Veldig usikker hva vi skal gjøre nå først. Frys er jo mer skånsomt, og sikkert litt å vente på riks. Så tipper det blir fryseren først, om noen av embryoene overlever. Men først må jeg få mensen etter det negative forsøket i november/desember, pleier å bli litt forsinkelser så vi får se når den kommer. Heier på dere andre imens!🤞👍😊 kommer ikke til å grine av nyheter om graviditeter her, for å si det sånn 😉

Ja da var vi her igjen. Skjønner godt at julen har vært tung, og på langt nær så gledelig som den kunne ha vært. Her har en i familien fått sitt andre barn nå i julen, deres første har ikke fylt to engang. Så kjenner på mange av de samme følelsene. Utad er jeg alltid positiv og smilende, men inni meg gjør det vondt. Men nytt år og nye muligheter! I år skal det gå! 

Ser at du har litt forskjellige muligheter, både privat og offentlig. Blir spennende å følge deg og de andre her. Måtte det bli baby- boom blandt damene her i 2019 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Vurderer nå å starte opp med sprøyter i 10 dager ved neste menstrasjon, for å så gå i gang med mitt første ivf-forsøk. Er det flere av dere her inne som er uforklarlig barnløs? Er bekymret for at det ikke er mer sannsynlig å lykkes med ivf, etter så lang tid med prøving, og når alle undersøkelser og prøver viser at alt er tilsynelatende OK. 

Fordelen med å bare gå i gang er at jeg stresser pga alder, med ivf kan vi jo fryse ned hvis jeg om et par år har for lite/dårlige egg ved et ev. søskenforsøk. I tillegg har all prøvingen og stresset blitt veldig strevsomt.

Anonymkode: 2934a...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mamma til én skrev:

Ja da var vi her igjen. Skjønner godt at julen har vært tung, og på langt nær så gledelig som den kunne ha vært. Her har en i familien fått sitt andre barn nå i julen, deres første har ikke fylt to engang. Så kjenner på mange av de samme følelsene. Utad er jeg alltid positiv og smilende, men inni meg gjør det vondt. Men nytt år og nye muligheter! I år skal det gå! 

Ser at du har litt forskjellige muligheter, både privat og offentlig. Blir spennende å følge deg og de andre her. Måtte det bli baby- boom blandt damene her i 2019 😄 

Takk for gode ord 💗 Godt å dele tanker/følelser, og så satser vi på å få dele mange babynyheter her i 2019🤞 Vi fortjener det nå😊. Har du flere på frys, eller blir det nytt ferskforsøk? Sender deg masse lykkeønskninger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Vurderer nå å starte opp med sprøyter i 10 dager ved neste menstrasjon, for å så gå i gang med mitt første ivf-forsøk. Er det flere av dere her inne som er uforklarlig barnløs? Er bekymret for at det ikke er mer sannsynlig å lykkes med ivf, etter så lang tid med prøving, og når alle undersøkelser og prøver viser at alt er tilsynelatende OK. 

Fordelen med å bare gå i gang er at jeg stresser pga alder, med ivf kan vi jo fryse ned hvis jeg om et par år har for lite/dårlige egg ved et ev. søskenforsøk. I tillegg har all prøvingen og stresset blitt veldig strevsomt.

Anonymkode: 2934a...a6a

Hei og velkommen hit 😊! Det er nok ganske vanlig at man ikke finner noen klar årsak, jeg har mistanke om endometriose/adenomyose men de finner ikke noe helt konkret. Prøvde i flere år før vi fikk en gutt født 2015 på første ivf. Så det kan absolutt gå i ditt tilfelle også! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det plutselig innsett på meg i morgen i stedet for, de ringte fra laben i dag og det var bare 5 stk som fortsatt delte seg som de skulle. Litt skuffet. Sist endte jeg opp med 10 på frys, nå lurer jeg på om jeg får noen i det hele tatt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Wiley skrev:

Da blir det plutselig innsett på meg i morgen i stedet for, de ringte fra laben i dag og det var bare 5 stk som fortsatt delte seg som de skulle. Litt skuffet. Sist endte jeg opp med 10 på frys, nå lurer jeg på om jeg får noen i det hele tatt.  

Skjønner at du er skuffet. Men sjansen er jo stor for at du får 4 på frys etter innsett. Og veldig bra at du får gjort det på en søndag! Kan jeg spørre hvilken klinikk du tilhører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Jeio said:

Skjønner at du er skuffet. Men sjansen er jo stor for at du får 4 på frys etter innsett. Og veldig bra at du får gjort det på en søndag! Kan jeg spørre hvilken klinikk du tilhører?

Holder til på Riksen. Egentlig dumt å henge seg opp i tallene, fikk uansett bare brukt 5 embryoer sist, så det er kanskje å ta sorgene på forskudd, men dette er 4 runde for meg og emosjonelt så har dette forsøket vært tungt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wiley skrev:

Holder til på Riksen. Egentlig dumt å henge seg opp i tallene, fikk uansett bare brukt 5 embryoer sist, så det er kanskje å ta sorgene på forskudd, men dette er 4 runde for meg og emosjonelt så har dette forsøket vært tungt. 

Det skjønner jeg godt, håper virkelig du lykkes denne gangen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med på tråden og heier på dere fra sidelinja foreløpig :) Vi er så heldige å ha et barn allerede. Hun ble til i 2017, på 3. ferskforsøk. Jeg er i midten av 30-åra og mannen i slutten. Vi ønsker oss et søsken, og vil helst gå i gang så raskt som mulig. Jeg responderte dårlig på hormonene sist, og er redd eggreservene faller raskt. Forhåpentligvis blir det oppstart en eller annen gang i 2019, men det blir nok ikke før mot slutten av året. I mellomtiden håper jeg på å lese masse gode nyheter her. 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Vurderer nå å starte opp med sprøyter i 10 dager ved neste menstrasjon, for å så gå i gang med mitt første ivf-forsøk. Er det flere av dere her inne som er uforklarlig barnløs? Er bekymret for at det ikke er mer sannsynlig å lykkes med ivf, etter så lang tid med prøving, og når alle undersøkelser og prøver viser at alt er tilsynelatende OK. 

Fordelen med å bare gå i gang er at jeg stresser pga alder, med ivf kan vi jo fryse ned hvis jeg om et par år har for lite/dårlige egg ved et ev. søskenforsøk. I tillegg har all prøvingen og stresset blitt veldig strevsomt.

Anonymkode: 2934a...a6a

Lykke til! Vi er uforklarlig infertile, og legene sa at det ofte var et godt utgangspunkt for å lykkes. De to første forsøkene våre gikk uventet dårlig, med få og dårlige egg. Men så gikk det :)  Masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det to dager til oppstart av nesespray. Er det noen som har noen erfaringer/tips om når på dagen det kan være lurt å ta nesesprayen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...