Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Betta123 skrev:

Jeg skal bruke nesespray for første gang denne runden. Har brukt progynova tabletter og begynt rett på sprøyter de to andre gangene, begge gangene fikk jeg ut få egg😅 merkelig at de ikke satt meg på nesespray andre gangen hvis dt bidrar til flere egg??😓 fikk ut 4 egg første gang der et ble befruktet og satt inn. 11 egg andre gangen der 3 ble befruktet og to satt inn.

håper på gullegget tredje og siste forsøket nå❤️

Gru gleder meg fælt, tenk om vi ikke lykkes denne gangen heller:-( (ble gravid på forsøk nr to men mistet i uke 10, da er det vel et håp nå tenker jeg. Jeg kan i det minste bli gravid?) 

 

Masse lykke til! Som du sier så kan du jo bli gravid, så bare krysse alt for at det holder hele veien denne gangen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Uvisst85 skrev:

Masse lykke til! Som du sier så kan du jo bli gravid, så bare krysse alt for at det holder hele veien denne gangen 🤞

Tusentakk!❤️Ja det håper jeg virkelig🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk regning fra Ullevål i går på konsultasjonstimen. Håpløst at vi må betale for både meg og mannen min når vi bare hadde en time. Altså 351,- x 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Kone92 said:

Fikk regning fra Ullevål i går på konsultasjonstimen. Håpløst at vi må betale for både meg og mannen min når vi bare hadde en time. Altså 351,- x 2. 

Hvis det er snakk om forsamtalen hvor begge må stille opp, så er dere jo begge innkalt og dermed betaler dere for to. Ved kontroll er det kun du som betaler. Ved uttak betaler dere begge, da han skal levere prøve og dermed også må være tilstede. Innsett er det bare du som betaler for igjen. Det går ikke så lang tid før man når egenandelstaket, kan jeg «trøste» med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2018 den 17.30, Uvisst85 skrev:

Kjenner jeg er veldig spent på å begynne på den. Skal starte opp i januar. Har hørt så mye forskjellig. Så veldig fint at du deler dine erfaringer. Så er det lettere å forberede seg på alt som kanskje kan komme.

Bivirkningene har gitt seg igjen for min del nå. Så jeg hadde bare en liten uke med litt bivirkninger. Jeg skal på kontroll på onsdag, så det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jeio said:

Bivirkningene har gitt seg igjen for min del nå. Så jeg hadde bare en liten uke med litt bivirkninger. Jeg skal på kontroll på onsdag, så det blir spennende.

Spennende! Jeg skal ikke ha kontroll før sprøytestart denne gangen, de bare kjører rett på, så skal ikke på kontroll før dag 7 med sprøyter. Egentlig litt deilig. Det er litt begrenset hvor sjarmerende innvendig UL er i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mensen i går kveld, så ringe til sykehuset i dag. Fikk beskjed om å starte på nesespray 7. januar. 

 

Så om 3 uker starter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kone92 skrev:

Jeg fikk mensen i går kveld, så ringe til sykehuset i dag. Fikk beskjed om å starte på nesespray 7. januar. 

 

Så om 3 uker starter det!

Lykke til! Ligger noen uker etter deg med oppstart av spray, så lenge ikke spira sitter denne PPen 🤞🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kone92 skrev:

Jeg fikk mensen i går kveld, så ringe til sykehuset i dag. Fikk beskjed om å starte på nesespray 7. januar. 

 

Så om 3 uker starter det!

Da kommer vi til å følge hverandre i dette forsøket  👍Hvis alt følger normalen får jeg mensen i morgen, og har blitt forespeilet oppstart på nesespray 2. uka i januar 😊 Får vel eksakt dato når jeg ringer inn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fortsatt i 2018, vent til 2019 med å skrive i denne tråden 😉

Anonymkode: 9af59...09a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er fortsatt i 2018, vent til 2019 med å skrive i denne tråden 😉

Anonymkode: 9af59...09a

Men vi skal ha prøverør i starten av 2019, må jo kunne skrive i denne tråden før vi starter opp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kone92 skrev:

Men vi skal ha prøverør i starten av 2019, må jo kunne skrive i denne tråden før vi starter opp.

Ser den ☺

Anonymkode: 9af59...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet å ikke komme i denne tråden, men her er jeg. Vært gjennom mitt fjerde forsøk, og andre ferske innsett som ble offisielt mislykket på testdag. Utrolig kjipt. Så blir vel fryseforsøk på nyåret 2019. Må bare få ringt sykehuset, noe som ikke er lett med jobb når telefontiden er 12-15. Må snakke med dem for å sikre at nytt forsøk ikke kolliderer med kurs på jobben. 

Anonymkode: d5af7...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håpet å ikke komme i denne tråden, men her er jeg. Vært gjennom mitt fjerde forsøk, og andre ferske innsett som ble offisielt mislykket på testdag. Utrolig kjipt. Så blir vel fryseforsøk på nyåret 2019. Må bare få ringt sykehuset, noe som ikke er lett med jobb når telefontiden er 12-15. Må snakke med dem for å sikre at nytt forsøk ikke kolliderer med kurs på jobben. 

Anonymkode: d5af7...1ca

Lykke til! Krysser fingrene for at 2019 blir året det klaffer 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går her og venter på mensen. Skulle normalt sett kommet i dag tidlig. Det tenner jo et ørlite håp om at det kanskje brått har gått på den naturlige måten. Men samtidig har jeg håpet på det så utrolig mange ganger før, så jeg vet jo at det mest sannsynlig bare er det at mensen er litt forsinket. Dukker nok opp i morgen. Det er bare så frustrerende å vente på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll på Riksen, dette var første kontroll før sprøytestart. Jeg hadde visst unormalt mange eggposer, så jeg ble satt på lav dose hormoner for å unngå overstimulering. Legen snakket med en annen lege under ultralyden og begge var enig om at dette var unormalt mye eggposer. Noen som har opplevd det? Til slutt sa legen at det skulle bli interessant å jobbe med meg, og at de kunne komme til å lære masse. Jeg tenkte at mange eggposer i utgangspunktet var positivt, men sitter å lurer litt nå... 

Jeg skal starte med sprøytene på lørdag, og inn til ny kontroll i romjula. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, Jeio said:

Da har jeg vært på kontroll på Riksen, dette var første kontroll før sprøytestart. Jeg hadde visst unormalt mange eggposer, så jeg ble satt på lav dose hormoner for å unngå overstimulering. Legen snakket med en annen lege under ultralyden og begge var enig om at dette var unormalt mye eggposer. Noen som har opplevd det? Til slutt sa legen at det skulle bli interessant å jobbe med meg, og at de kunne komme til å lære masse. Jeg tenkte at mange eggposer i utgangspunktet var positivt, men sitter å lurer litt nå... 

Jeg skal starte med sprøytene på lørdag, og inn til ny kontroll i romjula. 

Tja, det som er problemet er at det kan være lett å bli overstimulert, og det vil du absolutt ikke, så bra at de begynner litt forsiktig. Og så er det jo aller helst kvalitet og ikke kvantitet man vil ha, er fare for at kroppen fordeler all energi på mange eggposer, så dermed kan det gå utover kvalitet. Men forhåpentligvis så hjelper det med lave doser og god oppfølging underveis. Du blir nok ikke så mye klokere før uttak er over og du får beskjed om hvor mange som har blitt tatt ut og befruktet osv. Blir spennende å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wiley skrev:

Tja, det som er problemet er at det kan være lett å bli overstimulert, og det vil du absolutt ikke, så bra at de begynner litt forsiktig. Og så er det jo aller helst kvalitet og ikke kvantitet man vil ha, er fare for at kroppen fordeler all energi på mange eggposer, så dermed kan det gå utover kvalitet. Men forhåpentligvis så hjelper det med lave doser og god oppfølging underveis. Du blir nok ikke så mye klokere før uttak er over og du får beskjed om hvor mange som har blitt tatt ut og befruktet osv. Blir spennende å følge med!

Aha, nei det er selvsagt bedre med kvalitet. Takk for svar, det er ikke alltid så lett å vite hva man skal spørre legen om der og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Jeio said:

Aha, nei det er selvsagt bedre med kvalitet. Takk for svar, det er ikke alltid så lett å vite hva man skal spørre legen om der og da...

Nei det er det aldri, spørsmålene kommer som oftest flere timer etterpå, men jeg pleier bare sende melding på min journal hvis jeg lurer på noe etterpå, så svarer de relativt raskt. Men gjennom hele prosessen så må man bare slippe tak på kontrollen og være klar for det meste, det er kroppen som bestemmer nå. Jeg begynner også sprøyter på lørdag så blir stas å bruke hele julen på hormon styr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig forsamtalen unnagjort og vi ble møtt av en veldig hyggelig overlege på Ullevål. Han ga oss veldig god informasjon og tok seg tid til å forklare hvordan prosessen ville foregå :) 

Han ville at mannen skulle ta en ekstra blodprøve som tar 1 mnd å analysere, så vi skulle få komme inn på samtale igjen om 1 mnd. Men i dag kom timen i posten og vi har fått time om 2 mnd - er det en ting man blir god på i denne tiden så er det å vente.. Jeg vet at 1 mnd ekstra ikke er så veldig mye, men når man sitter i denne posisjonen og blir forespeilet start i slutten av Januar, og innstiller seg på det, så er det kjipt å få den beskjeden :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...