Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da var vi ferdig med uttak. Fikk ut 4 tomme poser, men heldigvis 4 egg også. Så da er det bare å vente på telefonen i morgen🤞🏼

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AM11 skrev:

Da var vi ferdig med uttak. Fikk ut 4 tomme poser, men heldigvis 4 egg også. Så da er det bare å vente på telefonen i morgen🤞🏼

🤞🤞🤞🤞

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det med deg, @Deseo Krysser alt og håper du har fått gode nyheter💜

Jeg har kommet opp av dyna i dag, det føles forsatt kjipt og tungt men jeg begynner å bli i «fight mode» og mental klar for en ny runde IVF💉💸🍀

Skrevet

Vet noen her om fastlegen kan melde inn negativt forsøk eller må det være etter undersøkelse fra klinikken? 

Skrevet
2 timer siden, TiiBii skrev:

Hvordan går det med deg, @Deseo Krysser alt og håper du har fått gode nyheter💜

Jeg har kommet opp av dyna i dag, det føles forsatt kjipt og tungt men jeg begynner å bli i «fight mode» og mental klar for en ny runde IVF💉💸🍀

Så godt å vite at det går litt bedre med deg @TiiBii ❤ ta en dag av gangen så vil det gå bedre etterhvert. 

Jeg fikk overraskende nok gode nyheter idag 😊 den satt denne gangen, men klarer ikke helt å nyte det helt enda. 

Nå er jeg så redd for at jeg skal oppleve en ny SA. Burde selvsagt ikke tenke slik og heller tenke positivt, men det er vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har peiling på refusjonsordning hos HELFO når man tar ivf privat? Har man krav på noe? Håper på noe svar. Vi har blitt anbefalt dette, men er 80.000+ for tre forsøk privat. Redd for å måtte vente flere mnd offentlig og gå igjennom «samme utredning» om vi skal til det offentlige. 

Hilsen en som er lei av å være prøver.

Anonymkode: a5983...966

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har peiling på refusjonsordning hos HELFO når man tar ivf privat? Har man krav på noe? Håper på noe svar. Vi har blitt anbefalt dette, men er 80.000+ for tre forsøk privat. Redd for å måtte vente flere mnd offentlig og gå igjennom «samme utredning» om vi skal til det offentlige. 

Hilsen en som er lei av å være prøver.

Jeg tar IVF privat, har ikke lest noe om at man får refundert noe tilbake på selve forsøkene, kun medisiner (etter at egenandel er betalt).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Jeg tar IVF privat, har ikke lest noe om at man får refundert noe tilbake på selve forsøkene, kun medisiner (etter at egenandel er betalt).

Jeg vet ikke. Bare ble henvist hit fra fertilitetssentret https://helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling 

så lurte på om noen visste? Har noen prøvd offentlig men så gått på privat etterpå, eller motsatt? - hva lønner seg? :)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Bare ble henvist hit fra fertilitetssentret https://helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling 

så lurte på om noen visste? Har noen prøvd offentlig men så gått på privat etterpå, eller motsatt? - hva lønner seg? :)

Man får bare igjen medisiner for inntil tre fullførte forsøk, spiller ingen rolle om de er privat eller offentlig. Vanskelig å gi råd om hva som lønner seg, men jeg trengte ikke noe mer utredning i det offentlige utover det avtalespesialisten fastlegen henviste meg til gjorde. Mannen tok sædprøve samtidig som jeg ble henvist til utredning. 

Vi har hatt fire offentlige forsøk offentlig, og er nå over i det private. Personlig hadde jeg nok gjort det samme om igjen, altså startet offentlig fordi det er så vanvittig dyet privat. Jeg har tillitt til at begge stedene er gode, og det at jeg fortsatt ikke har lykkes har nok mest med egne forutsetninger og vansker å gjøre. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I den grad man får dekket inntil tre forsøk som det står på HELFO-siden, så er det offentlig. Hvis man går privat slipper man å stå i kø som man gjerne må i det offentlige i en kortere eller lengre periode. Privat så er det ofte ikke stengt på helg og røde dager hvis det er nødvendig for forsøket, slik det dessverre kan skje i det offentlige, slik at man må vente unødvendig. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har fått glimrende oppfølging hele veien, kan ta kontakt med legen min når jeg vil og har aldri hatt følelsen av å være på samlebånd. Har man økonomi til det og ikke gidder å vente, så går man vel gjerne privat. Vi endte privat fordi vi ikke hadde prøvd et år enda.

Er nok mange her på tråden som kan svare deg om å gå fra offentlig-privat, og motsatt :) 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

HELFO dekker utgifter for 3 fulle forsøk pluss medisiner til 3 hele forsøk, etter at egenandelen er oppnådd. Går du offentlig  kan du regne med å legge ut i nærheten av 2-3000 for selve undersøkelsene, egguttak og innsett. Privat koster det samme et sted over 30 000 per forsøk, men de fleste har 3 for 2 pakker. Medisinene koster det samme uansett, du legger selv ut ca 18 000 kr og så dekker HELFO resten (tilbakebetaling i etterkant). Dette gjelder for 3 forsøk, etter det så betaler du uansett alt selv. 

Jeg gikk to runder offentlig, brukte over et år på de to når jeg først var i gang. Er nå i gang med første forsøk privat, tredje totalt. Medisinsk sett vil jeg ikke si det er noen stor forskjell, de offentlige klinikkene har masse flinke folk og søte sykepleiere. Men det du betaler for er oppfølging, og akkurat der er folk litt forskjellig. Jeg trengte det nå, men jeg var veldig fornøyd med tilbudet offentlig når jeg startet. Hva som lønner seg for deg kan ingen svare på, det kommer jo an på økonomi og situasjon, men de aller fleste starter offentlig først fordi det er mye penger å spare. 

Skrevet
3 timer siden, Deseo skrev:

Så godt å vite at det går litt bedre med deg @TiiBii ❤ ta en dag av gangen så vil det gå bedre etterhvert. 

Jeg fikk overraskende nok gode nyheter idag 😊 den satt denne gangen, men klarer ikke helt å nyte det helt enda. 

Nå er jeg så redd for at jeg skal oppleve en ny SA. Burde selvsagt ikke tenke slik og heller tenke positivt, men det er vanskelig.

Gratulerer så masse🎉 skjønner det ikke er lett å slappe av men prøv å nyt😍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Wiley skrev:

Medisinsk sett vil jeg ikke si det er noen stor forskjell, de offentlige klinikkene har masse flinke folk og søte sykepleiere. Men det du betaler for er oppfølging, og akkurat der er folk litt forskjellig. 

Avsporing; men jeg leser ofte om dyktige leger, og søte sykepleiere. Sykepleierene er da ikke først og fremst søte, men kunnskapsrike og dyktige i jobbene side. Tror ikke du mener at de bare er søte altså, men har lest dette flere steder og vil få frem den gode jobben sykepleierene faktisk gjør ☺️ 

Anonymkode: 9af59...09a

• Liker 3
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Avsporing; men jeg leser ofte om dyktige leger, og søte sykepleiere. Sykepleierene er da ikke først og fremst søte, men kunnskapsrike og dyktige i jobbene side. Tror ikke du mener at de bare er søte altså, men har lest dette flere steder og vil få frem den gode jobben sykepleierene faktisk gjør ☺️ 

Anonymkode: 9af59...09a

Absolutt men det sykepleierene gjør som er utrolig viktig og betyr masse for de som går gjennom ivf er at de tar vare på deg og får deg til å føle deg ivaretatt og sett. Ikke alle leger og embryologer som er like flinke til det der, men sykepleierene er omtrent uten unntak de som får deg til å føle deg mest mulig komfortabel i prosessen. Det er for meg noe av det som gjør de dyktige i jobbene sine. Det er det jeg legger i «søte» og i min personlige erfaring så er det også det som har vært det viktigste for meg. 

• Liker 3
Gjest Fnugg
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

80.000 for en pakke høres i overkant litt mye ut, med mindre du er godt passert 38 år.

Jeg betalte 67.500 (ca tror jeg) for 3 pakke, men kommer til å bli fakturert ekstra for ICSI (ca 3000 kr). Medisiner kommer i tillegg.

————————————-

Dere andre som har søkt refusjon på HELFO:

Kan det stemme at man får ca 500 kr igjen når man har lagt ut for medisiner til 2 fullførte forsøk?

Jeg har hatt 3 uttak (nesten likt opplegg, spray første gang), og 2 innsett.

Da fikk jeg 500 ca i refusjon. 

Høres det logisk ut?

Skrevet

Høres litt lite ut @Fnugg men det kommer jo an på medisinene. Tror jeg havner på ca 9000 på dette forsøket så det høres for meg ut mer som to en tre runder du har fått for. Du sendte vel inn to runder med kvitteringer på forsøk nr 2 sant?

Skrevet
1 time siden, Wiley skrev:

Absolutt men det sykepleierene gjør som er utrolig viktig og betyr masse for de som går gjennom ivf er at de tar vare på deg og får deg til å føle deg ivaretatt og sett. Ikke alle leger og embryologer som er like flinke til det der, men sykepleierene er omtrent uten unntak de som får deg til å føle deg mest mulig komfortabel i prosessen. Det er for meg noe av det som gjør de dyktige i jobbene sine. Det er det jeg legger i «søte» og i min personlige erfaring så er det også det som har vært det viktigste for meg. 

Enig med deg her! 😊👆🏼👏🏼

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Påmfritt skrev:

Gratulerer så masse🎉 skjønner det ikke er lett å slappe av men prøv å nyt😍

Tusen takk ❤😊 

Ja forsøker å tenke å positivt som mulig 😬

Skrevet
2 timer siden, Fnugg skrev:

Dere andre som har søkt refusjon på HELFO:

Kan det stemme at man får ca 500 kr igjen når man har lagt ut for medisiner til 2 fullførte forsøk?

Jeg har hatt 3 uttak (nesten likt opplegg, spray første gang), og 2 innsett.

Da fikk jeg 500 ca i refusjon. 

Høres det logisk ut?

Det hørtes litt lite ut! Jeg har brukt ca 20000 bare på medisiner på avbrutt fersk etter uttak og et fullført fryseforsøk 🤭 Så jeg har allerede fått refundert tilbake et par tusen og venter på en tusenlapp til. En liten trøst at HELFO dekker alle medisiner ved nytt forsøk. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Wiley skrev:

Høres litt lite ut @Fnugg men det kommer jo an på medisinene. Tror jeg havner på ca 9000 på dette forsøket så det høres for meg ut mer som to en tre runder du har fått for. Du sendte vel inn to runder med kvitteringer på forsøk nr 2 sant?

11 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Det hørtes litt lite ut! Jeg har brukt ca 20000 bare på medisiner på avbrutt fersk etter uttak og et fullført fryseforsøk 🤭 Så jeg har allerede fått refundert tilbake et par tusen og venter på en tusenlapp til. En liten trøst at HELFO dekker alle medisiner ved nytt forsøk. 

Ringte dem, jeg er jo blitt helt dement av de medisinene og skjønner virkelig ingenting :P 

Men jeg har visstnok glemt å sende inn kvitteringer for noe, men voldsomt mye skal det jo ikke være.

Jeg trodde og det gikk sånn 10-12.000 per gang, så jeg får det ikke helt til å stemme 🤭 Årh......har brukt 2 apoteker, men SÅ komplisert kan det vel ikke være...

Anonymkode: e0110...d8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...