Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ingen bivirkninger, smertefritt egguthenting og ble gravid på første forsøk 😊 Så alt trenger ikke være så vanskelig som man får inntrykk av her i tråden. 

Lykke til. 

Anonymkode: 09e5f...6c3

Takk 😊 Håper det blir så lett. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, da skjønner jeg det 🙂 Den blodprøven de tok av deg er nok den samme som ble tatt av meg etter tre aborter (habituell abort), men den var normal. Er nok derfor jeg kun skulle bruke blodfortynnende til uke 12, siden det bare er for sikkerhets skyld ☺️

Anonymkode: 9af59...09a

Det stemmer nok😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett egg som blei til blasto😊😊😊😊 så det blei fryst👌 får håpe det overlever opptining🤞

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 21.20, Wiley skrev:

Spennende tider, det er jo litt omstridt det med NK celler men samtidig så har jeg en venninne som hadde inkludert behandling for dette i sin protokoll og hun ble jo gravid da. Tror hun fikk intralipider gjennom hele syklusen og en stund etter positiv test pluss hele kjøret med prednisolon, progesteron sprøyter (til uke 30 eller noe) og baby aspirin. Heftige saker men det funket for henne. Har Hellas sagt noe om hvordan de har tenkt å angripe NK cellene og problematikken med implantasjon? Og gjør de evt PGD der?

Har ikke snakket så mye med de om nk. 

Men høres lurt ut, siden verdiene mine er for høye 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble fryseforsøk vårt avbrutt :( vil selvsagt at sjansen skal være optimal, men likevel kjedelig at alt tar så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Neutral90 skrev:

Da ble fryseforsøk vårt avbrutt :( vil selvsagt at sjansen skal være optimal, men likevel kjedelig at alt tar så lang tid.

Ååh, så kjedelig ☹️😢 Skjønner at selv om man ønsker at sjansen skal være optimal når man først setter tilbake, så er det jo utrolig kjedelig når ting i en slik prosess drøyer ut... Blir det ny mulighet neste måned? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Ååh, så kjedelig ☹️😢 Skjønner at selv om man ønsker at sjansen skal være optimal når man først setter tilbake, så er det jo utrolig kjedelig når ting i en slik prosess drøyer ut... Blir det ny mulighet neste måned? 

Ja håper på ny sjanse neste mnd! Men utfordret de litt på det med slimhinnastinulanse. De vil jeg skal ta eggstimulerende medisin, men sånn jeg vurderer det er det slimhinna som ikke vokser godt nok (selv om det er en sammenheng mellom eggstr og slimhinne). Så de skal vurdere primolut og styrt syklus neste mnd.

Jeg følte ikke at jeg stresset med syklus osv, men mannen syns jeg har vært et nervevrak 🙈 så kanskje det har noe med det å gjøre...

hva med deg? Har eggløsning kommet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Neutral90 Forstod jeg deg rett, du synes primolut og styrt syklus er greit eller? Hvis de kommer frem til at det er det beste? :) 

Jeg hadde jo egentlig håpet at EL kunne ha kommet av seg selv sånn at jeg hadde sluppet enda en ny runde med primolut (planlagt oppstart på mandag, i mangel av EL, bestemt på tirsdag denne uken). Men jeg er faktisk litt usikker på om jeg har hatt EL 🧐 Tempen har ligget vesentlig høyere denne charten og forrige chart (etter aborten) enn hva jeg egentlig ligger på, så synes det er litt vanskelig å skjønne min «nye» chart etter aborten 🤷‍♀️

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Forstod jeg deg rett, du synes primolut og styrt syklus er greit eller? Hvis de kommer frem til at det er det beste? :) 

Jeg hadde jo egentlig håpet at EL kunne ha kommet av seg selv sånn at jeg hadde sluppet enda en ny runde med primolut (planlagt oppstart på mandag, i mangel av EL, bestemt på tirsdag denne uken). Men jeg er faktisk litt usikker på om jeg har hatt EL 🧐 Tempen har ligget vesentlig høyere denne charten og forrige chart (etter aborten) enn hva jeg egentlig ligger på, så synes det er litt vanskelig å skjønne min «nye» chart etter aborten 🤷‍♀️

Jeg vet ikke. Egentlig vil jeg ha mest naturlig syklus, meeen... kjipt om det samme skjer neste måned da 😕

enig med forvirring etter abort, jeg greide ikke å måle meg til el denne syklus 🤔 systemer er litt forvirret tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ut 15 egg, etter et par dager var det fire stk som var «med», men pga. de mange eggene og stor fare for overstimulering ble eggene fryst ned, to og to sammen. Det ene styret ble tint, det ene egget var av klart bedre kvalitet enn det andre, begge ble satt inn. Og begge festet seg, bekreftet med ny ultralyd i dag, i sjokk-/lykkerus 😱🥰

Anonymkode: bda4f...8a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg vet ikke. Egentlig vil jeg ha mest naturlig syklus, meeen... kjipt om det samme skjer neste måned da 😕

enig med forvirring etter abort, jeg greide ikke å måle meg til el denne syklus 🤔 systemer er litt forvirret tror jeg.

Det er jo litt mer «styr» med styrt syklus og medikamentbehandlingsvarighet... Så kan skjønne at naturlig syklus er å foretrekke hvis mulig 👍🏼

Tror systemet her er litt forvirret også 😬 Her er min chart nå, vanskelig å lese av 🤷‍♀️

D8F55F28-047F-46C4-89DD-85A3EFC6A8CA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ut 15 egg, etter et par dager var det fire stk som var «med», men pga. de mange eggene og stor fare for overstimulering ble eggene fryst ned, to og to sammen. Det ene styret ble tint, det ene egget var av klart bedre kvalitet enn det andre, begge ble satt inn. Og begge festet seg, bekreftet med ny ultralyd i dag, i sjokk-/lykkerus 😱🥰

Anonymkode: bda4f...8a3

Gratulerer ☺️☺️🧡

Håper det blir meg en dag også! 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Det er jo litt mer «styr» med styrt syklus og medikamentbehandlingsvarighet... Så kan skjønne at naturlig syklus er å foretrekke hvis mulig 👍🏼

Tror systemet her er litt forvirret også 😬 Her er min chart nå, vanskelig å lese av 🤷‍♀️

D8F55F28-047F-46C4-89DD-85A3EFC6A8CA.jpeg

Jeg har aldri hatt fryseforsøk før, så hva mener du med styr med styrt syklus? 🤔 jeg må kjøre 6 t for ultralyd, så d føles litt «styrete» med å reise for ul når det ikke blir noe ut av det på en måte. Føler at vi er mer garantert et forsøk med styrt syklus? 🤔 gjerne rett på meg om jeg har feil ☺️

 

Hmm hva tenker du om CD 17-18? Har klinikken sett på grafen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg har aldri hatt fryseforsøk før, så hva mener du med styr med styrt syklus? 🤔 jeg må kjøre 6 t for ultralyd, så d føles litt «styrete» med å reise for ul når det ikke blir noe ut av det på en måte. Føler at vi er mer garantert et forsøk med styrt syklus? 🤔 gjerne rett på meg om jeg har feil ☺️

 

Hmm hva tenker du om CD 17-18? Har klinikken sett på grafen din?

Det er jo progynova først og så, jeg kan bare snakke for min egen del, så var det progynova og cyclogest helt frem til 10+0, det er noe man skal huske på fem ganger om dagen. Jeg kom jo aldri til 10+0, men kjente godt at hormonbobla jeg hadde vært i «sprakk» når jeg sluttet med cyclogest og progynova. Når den bobla sprakk, så følte jeg meg mer som meg selv igjen 😬 Jeg har inntrykk av at det er sikrere med styrt enn naturlig syklus 👍🏼 

Jeg tror selv at EL kan ha vært på CD24, basert på El-slim, økende ømme pupper siste uka og er kortvarig ubehag høyre side av magen på tirsdag (tolket som El-smerter) 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det er jo progynova først og så, jeg kan bare snakke for min egen del, så var det progynova og cyclogest helt frem til 10+0, det er noe man skal huske på fem ganger om dagen. Jeg kom jo aldri til 10+0, men kjente godt at hormonbobla jeg hadde vært i «sprakk» når jeg sluttet med cyclogest og progynova. Når den bobla sprakk, så følte jeg meg mer som meg selv igjen 😬 Jeg har inntrykk av at det er sikrere med styrt enn naturlig syklus 👍🏼 

Jeg tror selv at EL kan ha vært på CD24, basert på El-slim, økende ømme pupper siste uka og er kortvarig ubehag høyre side av magen på tirsdag (tolket som El-smerter) 👍🏼

Æsj, såpass ja 😕 vanskelig å vite, men det høres slitsomt ut! 

Så hvis mensen ikke kommer før mandag så setter de igang primolut og hormonstyrt for deg? Hvor mange har du på frys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Neutral90 skrev:

Æsj, såpass ja 😕 vanskelig å vite, men det høres slitsomt ut! 

Så hvis mensen ikke kommer før mandag så setter de igang primolut og hormonstyrt for deg? Hvor mange har du på frys?

Planen er at jeg skal starte med en 7-dagers kur med primolut fra mandag av, for å fremkalle en blødning sånn at vi får startet opp forsøket siden eggløsningen tilsynelatende lar vente på seg 😬 Men jeg tror altså at jeg hadde eggløsning etter at jeg var på klinikken på tirsdag. Og ser jeg på charten i løpet av helgen at en eggløsning har vært så lar jeg heller det få gå sin naturlige gang isf å starte en blødning med primolut. Tidsmessig vil jeg uansett begynne å blø på ca samme tidspunkt. 

Ingen egg på frys, vi hadde bare den ene. Så må helt tilbake til start 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som vet hva første blødningsdag vil si? Jeg får gjerne litt brunt utflod 1-2 dager før. Har brent meg og satt inn tampong og så kommer det ikke mer den dagen feks. En gang da vi prøvde naturlig håpet jeg på at det var denne festeblødningen jeg har hørt om. Fordi jeg hadde brunt utflod en dag og neste dag ikke. Så kom det jeg regner som mensen. 

Skal ringe og spørre, men vet noen dette? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet hva første blødningsdag vil si? Jeg får gjerne litt brunt utflod 1-2 dager før. Har brent meg og satt inn tampong og så kommer det ikke mer den dagen feks. En gang da vi prøvde naturlig håpet jeg på at det var denne festeblødningen jeg har hørt om. Fordi jeg hadde brunt utflod en dag og neste dag ikke. Så kom det jeg regner som mensen. 

Skal ringe og spørre, men vet noen dette? 

Anonymkode: 8a891...436

Første dag med ordentlig blødning er første blødningsdag. Spotting eller brun utflod som noen gjerne får i forkant av mensen skal ikke regnes som første blødningsdag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Patriotpaula skrev:

Planen er at jeg skal starte med en 7-dagers kur med primolut fra mandag av, for å fremkalle en blødning sånn at vi får startet opp forsøket siden eggløsningen tilsynelatende lar vente på seg 😬 Men jeg tror altså at jeg hadde eggløsning etter at jeg var på klinikken på tirsdag. Og ser jeg på charten i løpet av helgen at en eggløsning har vært så lar jeg heller det få gå sin naturlige gang isf å starte en blødning med primolut. Tidsmessig vil jeg uansett begynne å blø på ca samme tidspunkt. 

Ingen egg på frys, vi hadde bare den ene. Så må helt tilbake til start 😬

Skjønner :) lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Skjønner :) lykke til! 

Takk 😊 Meget lovende temp i dag, alt tyder på at det har vært en EL 🙏

Lykke til neste måned 😊🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...