Gå til innhold

Ikke vaksinere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Kardemomme said:

Det er ingen vaksine mot skarlagensfeber. 

Du kan derfor ikke skylde på manglende vaksinering om sykdommen er på vei tilbake, men blir nødt til å vurdere andre faktorer.

På samme måte som mange av sykdommene vi vaksinerer imot var skarlagensfeber svært vanlig i hele Europa på slutten av 1800-tallet, og viste deretter betydelig nedgang parallelt med bedre levestandard. I Norge blusset det opp igjen under andre verdenskrig, på samme måte som polio, difteri og tuberkulose.

"I slutten av 1800-tallet var infeksjoner med gruppe A-streptokokker en av de vanligste dødsårsakene i Norge, spesielt blant barn. Epidemier med skarlagensfeber og sårinfeksjoner var vanlig, og komplikasjoner som giktfeber og streptokokknefritt forekom ofte. I kjølvannet av bedre levestandard og hygiene, samt introduksjon av antibiotika falt dødeligheten."

Antibiotika mot skarlagensfeber var ikke i allmenn bruk før rundt 1945, så dette kan ikke forklare nedgangen som begynte allerede på slutten av 1800-tallet.

"Fra slutten av 1800-tallet sank dødeligheten av skarlagensfeber betydelig i Norge og i mange andre vestlige land uten at man kjenner årsaken til dette.

Hmm, ja hva er årsaken tro? Det er nøyaktig det samme som skjedde med tuberkulose, men i dette tilfellet kan man ikke lene seg på forklaringen om effekt av vaksiner.

Jeg vet at det ikke er vaksine mot skarlagensfeber, jeg bare nevnte det i forbindelse med sykdommer som er på vei tilbake. Du tar helt feil om TB. TB er på vei tilbake, dessverre. Ja, flyktinger og andre som immigrerer fra utsatte land kan ha med seg TB til Norge, derfor enda mer viktig at man vaksinerer seg. Folk med nedsatt immunforsvar er spesielt utsatt, så det er rett og slett farlig og ikke vaksinere seg. 

Uansett, du er ikke i stand til å ta til deg informasjon, helt sykt at deg og andre tullinger sprer løgner som kan ta liv. Men ja, bare fortsett, så skal du se at vaksiner blir påbudt. 

En ting til, jeg har faktisk bodd i et utviklingsland, med relativ høy forekomst av TB. Der kunne man bare glemme å ta barn til bhg og skole om ikke ungen var vaksinert. At molboer i rike land sitter bak skjermen å bllir "eksperter" på immunologi og vaksiner er så latterlig arrogant at jeg får fnatt. Vi er heldige som har tilgang til et supert helsevesen og vaksiner for barna våre, hvis du ikke vil ha det slik så kan du reise en tur til Moldova eller Kigizstan og se hvor gøy det er å bli smittet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, kan dere glupinger forklare meg dette:

Hvis det er så farlig å ikke vaksinere seg og vi har en voksende mengde av (høyt utdannede) mennesker som begynner og ta helsen i egne hender og velger å ikke vaksinere, hvorfor foretar man seg ikke en stor studie av de uvaksinerte og sammenlikner dem med de vaksinerte så vi får bevist én gang for alle at vaksiner ikke forårsaker noe av disse kroniske sykdommene som er på oppgang?

Da hadde jo sikkert tusenvis av mennesker valgt å vaksinere seg.

Gi meg en veldig god grunn, da.

Endret av Sam French
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Tanuki skrev:

Jeg vet at det ikke er vaksine mot skarlagensfeber, jeg bare nevnte det i forbindelse med sykdommer som er på vei tilbake.

Du klarer fint å se at dette er villedende. Først påstår du at sykdommer er på vei tilbake på grunn av folk som ikke vaksinerer, og nevner deretter at det er økning i skarlagensfeber, som for å forsvare argumentet ditt. Forklar gjerne hva du mener skyldes nedgangen i skarlagensfeber, nå som du vet at det ikke er vaksiner.
 

56 minutter siden, Tanuki skrev:

Du tar helt feil om TB. TB er på vei tilbake, dessverre.

Da er det FHI og WHO Europe som tar feil. Du får ta det opp med dem.
 

56 minutter siden, Tanuki skrev:

Ja, flyktinger og andre som immigrerer fra utsatte land kan ha med seg TB til Norge, derfor enda mer viktig at man vaksinerer seg. Folk med nedsatt immunforsvar er spesielt utsatt, så det er rett og slett farlig og ikke vaksinere seg. 

Du vet at vaksinen tilsynelatende ikke fungerer for dem over 35? Om vi skal late som at den fungerer i det hele tatt.
 

56 minutter siden, Tanuki skrev:

Uansett, du er ikke i stand til å ta til deg informasjon, helt sykt at deg og andre tullinger sprer løgner som kan ta liv. Men ja, bare fortsett, så skal du se at vaksiner blir påbudt. 

Og hva mener du skal skje med dem som nekter?
 

56 minutter siden, Tanuki skrev:

En ting til, jeg har faktisk bodd i et utviklingsland, med relativ høy forekomst av TB. Der kunne man bare glemme å ta barn til bhg og skole om ikke ungen var vaksinert. At molboer i rike land sitter bak skjermen å bllir "eksperter" på immunologi og vaksiner er så latterlig arrogant at jeg får fnatt. Vi er heldige som har tilgang til et supert helsevesen og vaksiner for barna våre, hvis du ikke vil ha det slik så kan du reise en tur til Moldova eller Kigizstan og se hvor gøy det er å bli smittet.

Du er ikke ekspert på tuberkulose fordi du har bodd i et utviklingsland. Det som er arrogant er å tro at vi forstår alt så mye bedre i dag, når historien viser at vi gjør grove feil stadig vekk. Det er også arrogant å tro at du kjenner et anonymt menneske over nett, når du umulig kan vite hva jeg jobber med.

Endret av Kardemomme
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kardemomme said:

Du klarer fint å se at dette er villedende. Først påstår du at sykdommer er på vei tilbake på grunn av folk som ikke vaksinerer, og nevner deretter at det er økning i skarlagensfeber, som for å forsvare argumentet ditt.
Nei, og svaret mitt forandrer ikke at du skriver svada om TB og vaksiner som er temaet.

Da er det FHI og WHO Europe som tar feil. Du får ta det opp med dem.
Ja særlig, igjen arrogant much??

Du vet at vaksinen tilsynelatende ikke fungerer for dem over 35? Om vi skal late som at den fungerer i det hele tatt.
Løgn, den fungerer dårligere for dem over 35, men det betyr ikke at den ikke fungerer, og den blir gitt til utsatte folk over 35. Og igjen, enda viktigere at barn blir vaksinerte.

Og hva mener du skal skje med dem som nekter? 

- Ingen barnetrygd, barnehageplass, skoleplass etc. Mao ikke utsette andre barn for foreldres dumskap.
 

Du er ikke ekspert på tuberkulose fordi du har bodd i et utviklingsland. Det som er arrogant er å tro at vi forstår alt så mye bedre i dag, når historien viser at vi gjør grove feil stadig vekk. Det er også arrogant å tro at du kjenner et anonymt menneske over nett, når du umulig kan vite hva jeg jobber med.

- For det første, jeg sa ikke at JEG er en ekspert. For det andre blåser jeg i hva du jobber med. Du får fortsette og spre løgner og propaganda. Igjen hvis dere antivaxxere får det som dere vil kommer det til ende med at vaksiner blir påbudt. Så du og dine likesinnede taper uansett, bare synd dere risikerer andres liv og helse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sam French said:

Ok, kan dere glupinger forklare meg dette:

Hvis det er så farlig å ikke vaksinere seg og vi har en voksende mengde av (høyt utdannede) mennesker som begynner og ta helsen i egne hender og velger å ikke vaksinere, hvorfor foretar man seg ikke en stor studie av de uvaksinerte og sammenlikner dem med de vaksinerte så vi får bevist én gang for alle at vaksiner ikke forårsaker noe av disse kroniske sykdommene som er på oppgang?

Da hadde jo sikkert tusenvis av mennesker valgt å vaksinere seg.

Gi meg en veldig god grunn, da.

Høy utdanning betyr ikke at man er smart. Hvis du velger å ikke vaksinere deg selv og barna så er du åpenbart ganske dum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Sam French said:

Ok, kan dere glupinger forklare meg dette:

Hvis det er så farlig å ikke vaksinere seg og vi har en voksende mengde av (høyt utdannede) mennesker som begynner og ta helsen i egne hender og velger å ikke vaksinere, hvorfor foretar man seg ikke en stor studie av de uvaksinerte og sammenlikner dem med de vaksinerte så vi får bevist én gang for alle at vaksiner ikke forårsaker noe av disse kroniske sykdommene som er på oppgang?

Da hadde jo sikkert tusenvis av mennesker valgt å vaksinere seg.

Gi meg en veldig god grunn, da.

Fordi det er forsket opp og ned i mente på de fleste vaksiner som er aktuelle for oss, og de konkluderer med at vaksiner er trygt. Er du klar over hvor dyre slike studier er? Å kjøre studier på absolutt alt som muligens hypotetisk kunne knyttes opp mot en eller annen medisinsk intervensjon i år etter år er helt urealistisk, det finnes ikke midler, og det er heller ikke nødvendig. Etter Wakefield ble autisme og vaksiner en såpass stor greie at man valgte å kjøre flere studier for å utelukke sammenhengen helt, noe man har klart. Økningen i diagnosistert autisme kan forklares på veldig mange andre måter, blant annet mye høyere fokus på psykiske- og utviklingslidelser samt endring i diagnosekriteriene.

Det har skjedd vanvittige endringer i livsstilen til mennesker kloden rundt de siste hundre årene. Vaksiner er en svært liten del av det totale bildet av miljøpåvirkninger vi daglig utsetter oss for. I mine øyne er det helt andre ting man burde fokusere på, f.eks. forekomsten av mikroplast som vi ikke aner konsekvensene av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanlig fyr
15 hours ago, Kardemomme said:

Er det ditt standard svar for å avfeie all motstridende informasjon?

 

Motstridende informasjon? Du siterer en side hvor standpunktet er et overveldende JA for vaksine, men du velger noen sitater her og der for å tjene din egen agenda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Tanuki skrev:

Nei, og svaret mitt forandrer ikke at du skriver svada om TB og vaksiner som er temaet.

Forklar gjerne hva du mener skyldes nedgangen i skarlagensfeber, nå som du vet at det ikke er vaksiner. Det var tross alt du selv som tok det opp.
 

15 timer siden, Tanuki skrev:

Ja særlig, igjen arrogant much??

Les på FHI om du trenger bekreftelse på at det er nedgang i Norge.
 

15 timer siden, Tanuki skrev:

Løgn, den fungerer dårligere for dem over 35, men det betyr ikke at den ikke fungerer, og den blir gitt til utsatte folk over 35. Og igjen, enda viktigere at barn blir vaksinerte.

BCG er ikke lenger del av allment vaksineprogram. Er du uenig i helsemyndighetenes avgjørelser omkring dette, siden du mener at barn skal ha vaksinen?

Og nei, den blir vanligvis ikke lenger gitt til folk eller helsepersonell over 35. Du kan ta den hvis du virkelig vil, men har ingen garanti for at den er effektiv for akkurat deg.

Dette er hva NHS sier om BCG:

BCG vaccination is only recommended on the NHS for babies, children and adults under the age of 35 who are considered at risk of catching tuberculosis (TB). The BCG vaccine isn't given to anyone over the age of 35, as there's no evidence that it works for people in this age group.
https://www.nhs.uk/conditions/vaccinations/when-is-bcg-tb-vaccine-needed/


FHI er mer forsiktige i ordvalget, men gjør det klart at effekten er usikker.

"Det er sjelden aktuelt å vaksinere arbeidstakere over 35 år, fordi effekten i denne aldersgruppen er usikker."
https://www.fhi.no/publ/2018/evaluering-og-revisjon-av-rad-om-bcg-vaksinasjon-gjeldende-fra-1.-juni-2018/

"For voksne over 35 år er det ikke vist at vaksinen har god effekt."
https://sykepleien.no/2018/03/anbefaler-ikke-lenger-bcg-til-alt-helsepersonell
 

15 timer siden, Tanuki skrev:

- Ingen barnetrygd, barnehageplass, skoleplass etc. Mao ikke utsette andre barn for foreldres dumskap.

Utrolig at du i det hele tatt vil tillate oss å puste samme luft som deg.
 

15 timer siden, Tanuki skrev:

- For det første, jeg sa ikke at JEG er en ekspert. For det andre blåser jeg i hva du jobber med. Du får fortsette og spre løgner og propaganda. Igjen hvis dere antivaxxere får det som dere vil kommer det til ende med at vaksiner blir påbudt. Så du og dine likesinnede taper uansett, bare synd dere risikerer andres liv og helse.

Du vet tydeligvis ikke hva vaksinemotstandere vil.

Og hva er egentlig greia med å kalle vaksinemotstandere løgnere og uærlige? Hva tror dere egentlig vi får ut av dette? Jeg har i alle fall ikke noe å tjene, annet enn at jeg ønsker å forsvare families og venners rett til å velge. Å kalle oss dumme er en ting, men at vi villeder folk med vilje?

Og dere kaller oss paranoide.

Endret av Kardemomme
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Snikende ullteppe said:

Høy utdanning betyr ikke at man er smart. Hvis du velger å ikke vaksinere deg selv og barna så er du åpenbart ganske dum.

Man er ikke dum som velger å lære seg opp i helseindustriens omfattende humbug og vaksineskader.
Tvert om så er de smarte som velger å stole på egen undersøkelse av forholdene, som er ganske avslørende.
Synd det skal være sånn kynisme, men pengene rår.

Anonymkode: 77ac5...621

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke dum som velger å lære seg opp i helseindustriens omfattende humbug og vaksineskader.
Tvert om så er de smarte som velger å stole på egen undersøkelse av forholdene, som er ganske avslørende.
Synd det skal være sånn kynisme, men pengene rår.

Anonymkode: 77ac5...621

Så et par videoer på YouTube og noen bøker skrevet av kjendiser trumfer flere år med medisinsk utdannelse? 

Anonymkode: ce0ee...872

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sam French skrev:

Ok, kan dere glupinger forklare meg dette:

Hvis det er så farlig å ikke vaksinere seg og vi har en voksende mengde av (høyt utdannede) mennesker som begynner og ta helsen i egne hender og velger å ikke vaksinere, hvorfor foretar man seg ikke en stor studie av de uvaksinerte og sammenlikner dem med de vaksinerte så vi får bevist én gang for alle at vaksiner ikke forårsaker noe av disse kroniske sykdommene som er på oppgang?

Da hadde jo sikkert tusenvis av mennesker valgt å vaksinere seg.

Gi meg en veldig god grunn, da.

Denne studien viser en forskjell mellom vaksinerte og uvaksinerte barn: de uvaksinerte har større forekomst av sykdommer som vi vaksinerer mot, noe som ikke er spesielt overraskende: 

https://www.sciencedaily.com/releases/2011/03/110304091458.htm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Man er ikke dum som velger å lære seg opp i helseindustriens omfattende humbug og vaksineskader.
Tvert om så er de smarte som velger å stole på egen undersøkelse av forholdene, som er ganske avslørende.
Synd det skal være sånn kynisme, men pengene rår.

Anonymkode: 77ac5...621

Antivaksere ligger intellektuelt sett langt under de som tror jorden er flat. De kan faktisk ta livet av folk med sin manglende intellekt. Utrolig at de klarer å åpne en dør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Duckie said:

Er du klar over hvor dyre slike studier er?

 

Quote

Etter Wakefield ble autisme og vaksiner en såpass stor greie at man valgte å kjøre flere studier for å utelukke sammenhengen helt, noe man har klart.

Det man har klart er å lure deg og legen din til å tro at vaksiner ikke har noe med autisme epedimien og gjøre. De brukte masse penger på store epidemiologiske studier og jukset og løy om funnene får å få bort effekten vaksiner har på autisme. Hvis de hadde vært sikre på at de hadde rett, så hadde de selvfølgelig studert de helt uvaksinerte også istedenfor og «bruke alle pengene» på epidemiologiske studier. Da ville de jo bevist det en gang for alle, men det kan de jo ikke fordi det er blank løgn!! Disse studiene har senere blitt basis for metaanalyser som bekrefter de samme løgnene (selvfølgelig), det blir som når en blind leder en blind. 

Dette er den eneste gode grunnen til at de ikke studerer de uvaksinerte. Og desverre tror de fleste på løgnen isteden for å sette seg ordentlig inn i det, eller de tenker ikke engang over det.

Alle studier som peker på en sammenheng blir automatisk avskrevet som ugyldige.

Quote

Det har skjedd vanvittige endringer i livsstilen til mennesker kloden rundt de siste hundre årene. Vaksiner er en svært liten del av det totale bildet av miljøpåvirkninger vi daglig utsetter oss for. I mine øyne er det helt andre ting man burde fokusere på, f.eks. forekomsten av mikroplast som vi ikke aner konsekvensene av.

Jeg er enig i at alt dette bør studeres, men det betyr ikke at vi bør la være å studere vaksiner. Når vaksiner er noe de aller fleste barn får burde vi jo ha full oversikt over effekten de har, og det har vi ikke og kommer ikke til å få tilstrekkelig uten å studere de uvaksinerte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Så et par videoer på YouTube og noen bøker skrevet av kjendiser trumfer flere år med medisinsk utdannelse? 

Anonymkode: ce0ee...872

Trumfer er ikke ordet. Det handler om troverdighet og evne/vilje til å se forskjellige krefter og motiver opp mot hverandre.
Der er snakk om hundrevis av videoer, saker og artikler. Evt. tusenvis.
Nå er ikke antall noe bevis i seg selv, for det er innholdets troverdighet som er aktuelt.

De som er i helsevesenet eller legemiddelbransjen kan mislike at det finnes avslørende opplysninger om vaksiner og medisiner, men opplysningene blir ikke mindre viktige eller aktuelle av den grunn.

https://www.youtube.com/watch?v=GhugByT6YVM

 

 

Anonymkode: 77ac5...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sam French said:

 

Det man har klart er å lure deg og legen din til å tro at vaksiner ikke har noe med autisme epedimien og gjøre. De brukte masse penger på store epidemiologiske studier og jukset og løy om funnene får å få bort effekten vaksiner har på autisme. Hvis de hadde vært sikre på at de hadde rett, så hadde de selvfølgelig studert de helt uvaksinerte også istedenfor og «bruke alle pengene» på epidemiologiske studier. Da ville de jo bevist det en gang for alle, men det kan de jo ikke fordi det er blank løgn!! Disse studiene har senere blitt basis for metaanalyser som bekrefter de samme løgnene (selvfølgelig), det blir som når en blind leder en blind. 

Dette er den eneste gode grunnen til at de ikke studerer de uvaksinerte. Og desverre tror de fleste på løgnen isteden for å sette seg ordentlig inn i det, eller de tenker ikke engang over det.

Alle studier som peker på en sammenheng blir automatisk avskrevet som ugyldige.

Jeg er enig i at alt dette bør studeres, men det betyr ikke at vi bør la være å studere vaksiner. Når vaksiner er noe de aller fleste barn får burde vi jo ha full oversikt over effekten de har, og det har vi ikke og kommer ikke til å få tilstrekkelig uten å studere de uvaksinerte.

Du bør sette deg inn i hvordan en vaksine fungerer. Det har ingen verdens ting med autisme å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:


De som er i helsevesenet eller legemiddelbransjen kan mislike at det finnes avslørende opplysninger om vaksiner og medisiner, men opplysningene blir ikke mindre viktige eller aktuelle av den grunn.

https://www.youtube.com/watch?v=GhugByT6YVM

 

 

Anonymkode: 77ac5...621

Og i YouTube linken finner vi Robert Scott Bell, som er en betalt konsulent for Natural Immunogenics, de selger Souvereign Silver - The Finest in Colloidal Silver Products-  som visstnok skal hjelpe mot alskens sykdommer. Siden de ikke har vitenskapelig dokumentert effekt av «vidunder» middelet, er det vel Ikke Big Pharma, tenker vi plasserer selskapet i Big Placebo isteden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, Snikende ullteppe said:

Du bør sette deg inn i hvordan en vaksine fungerer. Det har ingen verdens ting med autisme å gjøre.

Vaksineprodusenten vil selvfølgelig blånekte, men det er ikke lenger noen hemmmelighet at vaksiner og autisme har en sterk kobling. Se også Dr Wakefield og Vaxxed-dokumentarfilmen. Nå vil vaksine-vaktmesterne her på forumet komme med de vanlige løgnene om Dr Wakefield, bare som en advarsel.

 

Anonymkode: 77ac5...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Snikende ullteppe said:

Du bør sette deg inn i hvordan en vaksine fungerer. Det har ingen verdens ting med autisme å gjøre.

 

Anonymkode: 77ac5...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 77ac5...621

Og det der tror du på?

Anonymkode: afa5d...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Vaksineprodusenten vil selvfølgelig blånekte, men det er ikke lenger noen hemmmelighet at vaksiner og autisme har en sterk kobling. Se også Dr Wakefield og Vaxxed-dokumentarfilmen. Nå vil vaksine-vaktmesterne her på forumet komme med de vanlige løgnene om Dr Wakefield, bare som en advarsel.

 

Anonymkode: 77ac5...621

Post hoc ergo propter hoc.

 

organic.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...