Gå til innhold

Ikke vaksinere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er IKKE vaksinemotstander, men herre min å mye usaklig kommentarer fra de som er for vaksiner. 

Det virker på meg at flertall av de som er for vaksiner ikke har satt seg godt i det med vaksiner, mens de som er imot vaksiner har lest seg opp. Utifra diskusjonene her er det faktisk de som er for vaksiner som virker som mindre intelligente. 

Ønsker man at flere skal vaksinere, så kom heller med gode motargumenter i stede for å dømme. Alle ønsker det beste for seg og sine.

 

Anonymkode: d8759...b5c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.11.2018 den 17.21, Horten Market skrev:

Ingen dør av vaksiner, og ingen får akutte plager. Påstanden er at vaksiner kan føre til snikende plager på lang sikt. Dette er veldig vanskelig å påvise, og enda vanskeligere å tilbakevise.

Det vi vet, er at livskvaliteten i dag er dramatisk forverret sammenlignet med før vaksinenes inntreden, og den har forverret seg i takt med innføring av stadig nye vaksiner. Ser man bort fra barnedød, så er levealderen i dag ikke høyere enn for 150 år siden, men vi er sykere, uansett alder. Vi har mer kreft, vi har mer autisme, vi har mer demens. Betyr det at det er en sammenheng? Nei. Kan det være en sammenheng? Ja.

Vaksinetilhengerne har rett: Det foreligger ingen forskning som viser at vaksiner er skadelige.

Vaksinemotstanderne har også rett: Det foreligger ingen forskning som definitivt avviser at vaksiner ikke er skadelige.

 

Må bare korrigere deg på noen feilopplysninger i innlegget ditt:

du hevder at levealder er den samme som for 150 år siden . Det er uriktig . Forventet levealder var mellom ca 40-45 år. 

Det medfører heller ikke riktighet at vi har mer autisme og demens. Tidligere ble alle med spesielle behov kategorisert med særlige behov, og sendt på spesialskoler. Kriteriet for å «bli sendt vekk» var atferden, aldså ikke basert på diagnostikk. 

Det foregikk aldså ingen utredning av den enkeltes psykiske helse slik som i dag, og det er derfor ikke mulig å si noe om omfanget har økt eller om vi bare utreder flere. 

På verdensbasis er det mye forskning om omfang av redusert dødelighet ved vaksinering. Selv om du hevder at det ikke eksisterer forskning, gir forskningen jeg sikter til sterke indikatorer om at vaksinering øker sannsynlighet for god helse, reduserer dødelighet og øker levealder. I 1750 var levealder 35 år, basert på epidemier som det nå tas vaksine for. Levealder er nå oppe i 75-78 år. 

Påstanden din om at livskvaliteten er forverret sammenliknet med før vaksinering, stemmer heller ikke. Hvor i all verden har du det fra?  Om en ser til forskning, gir følgende faktorer dårligere livskvalitet:

-mangel på mat

-mangel på bolig

- mangel på skolegang og arbeid

-sykdommer som følge av udekkede behov (feks fattigdom). 

Disse er faktorene som forskere mener ødelegger livskvalitet. Din påstand har derfor ikke hold, men er isteden kun din mening. 

Men du skal ha for at du legger fram innlegget ditt som om du har lest forskning og kan det du skriver om:-)))))

Anonymkode: 46876...0e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det medfører heller ikke riktighet at vi har mer autisme og demens. Tidligere ble alle med spesielle behov kategorisert med særlige behov, og sendt på spesialskoler. Kriteriet for å «bli sendt vekk» var atferden, aldså ikke basert på diagnostikk. 

Det foregikk aldså ingen utredning av den enkeltes psykiske helse slik som i dag, og det er derfor ikke mulig å si noe om omfanget har økt eller om vi bare utreder flere. 

Anonymkode: 46876...0e2

Når det gjelder autisme, hvorfor måtte du blande dette inn i en ellers mer eller mindre korrekt kommentar?

Selv med økt diagnose ser vi ikke trekkene fra autisme i den eldre generasjonen der voksne mennesker har intelligens som en treåring og trenger konstant hjelp. Det er ikke bare den milde typen autisme med «dårlig atferd» som er på vei opp. Heller ikke fantes det regressiv autisme før vaksiner, som også er på vei opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er IKKE vaksinemotstander, men herre min å mye usaklig kommentarer fra de som er for vaksiner. 

Det virker på meg at flertall av de som er for vaksiner ikke har satt seg godt i det med vaksiner, mens de som er imot vaksiner har lest seg opp. Utifra diskusjonene her er det faktisk de som er for vaksiner som virker som mindre intelligente. 

Ønsker man at flere skal vaksinere, så kom heller med gode motargumenter i stede for å dømme. Alle ønsker det beste for seg og sine.

 

Anonymkode: d8759...b5c

Er det intelligent å lese seg opp på "kunnskap" via spekulative sider og paranoide yotube-videoer?

Anonymkode: afa5d...cea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jobbes heldigvis for at de som ikke vaksinerer barna sine skal fratas retten til å ha barn.

Helt uforsvarlig oppførsel sett i et samfunnsmessig totalperspektiv.

 

Anonymkode: 7b942...dc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det intelligent å lese seg opp på "kunnskap" via spekulative sider og paranoide yotube-videoer?

Anonymkode: afa5d...cea

Har hørt dette så mange ganger nå. Det er ikke plattformen som betyr noe. Det kommer an på hvor informasjonen man tilegner seg kommer fra i utgangspunktet. Selv om det kommer fra YouTube kan videoen henvise til reell forskning som man kan bekreftes om man leter. Kildekritikk er ikke å uten videre avfeie informasjon fra visse plattformer.

Endret av Sam French
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Snikende ullteppe skrev:

Post hoc ergo propter hoc.

"Etter innføring av BCG-vaksine gikk dødsfall og sykdomsforekomst ned"

Post hoc ergo propter hoc?

Etter innføring av BCG-vaksine gikk dødsfall og sykdomsforekomst fortsatt ned.

Tuberculosis_in_the_USA_1861-2014.thumb.png.ce95d11621fb02fd562009c9d696f617.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord i Finland er det utbrudd av meslinger, mange uvaksinerte har fått 14 dagers karantene der de ikke får forlate sine hjem. Dette skyldes lavt antall vaksinerte og som mest sannsynlig vil bli en realitet også her i Norge.

Anonymkode: c37e2...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Sam French said:

 

Det man har klart er å lure deg og legen din til å tro at vaksiner ikke har noe med autisme epedimien og gjøre. De brukte masse penger på store epidemiologiske studier og jukset og løy om funnene får å få bort effekten vaksiner har på autisme. Hvis de hadde vært sikre på at de hadde rett, så hadde de selvfølgelig studert de helt uvaksinerte også istedenfor og «bruke alle pengene» på epidemiologiske studier. Da ville de jo bevist det en gang for alle, men det kan de jo ikke fordi det er blank løgn!! Disse studiene har senere blitt basis for metaanalyser som bekrefter de samme løgnene (selvfølgelig), det blir som når en blind leder en blind. 

Dette er den eneste gode grunnen til at de ikke studerer de uvaksinerte. Og desverre tror de fleste på løgnen isteden for å sette seg ordentlig inn i det, eller de tenker ikke engang over det.

Alle studier som peker på en sammenheng blir automatisk avskrevet som ugyldige.

Jeg er enig i at alt dette bør studeres, men det betyr ikke at vi bør la være å studere vaksiner. Når vaksiner er noe de aller fleste barn får burde vi jo ha full oversikt over effekten de har, og det har vi ikke og kommer ikke til å få tilstrekkelig uten å studere de uvaksinerte.

Jeg tror ikke jeg helt skjønner hva du mener. De har jo ikke bare undersøkt de vaksinerte, de setter jo antall autismetilfeller i den vaksinerte gruppen opp mot antall autismetilfeller i den uvaksinerte gruppen? F.eks. den store studien som ble utført i Danmark:

Quote

the relative risk of autistic disorder in the group of vaccinated children, as compared with the unvaccinated group, was 0.92 (95 percent confidence interval, 0.68 to 1.24), and the relative risk of another autistic-spectrum disorder was 0.83 (95 percent confidence interval, 0.65 to 1.07).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Duckie said:

Jeg tror ikke jeg helt skjønner hva du mener. De har jo ikke bare undersøkt de vaksinerte, de setter jo antall autismetilfeller i den vaksinerte gruppen opp mot antall autismetilfeller i den uvaksinerte gruppen? F.eks. den store studien som ble utført i Danmark:

 

Dette er en studie som utelukkende ser på MMR vaksinen. Når de misvisende skriver «unvaccinated», mener de bare de som ikke hadde tatt MMR vaksinen, ikke totalt uvaksinerte.

Dette var en av de fabrikkerte «sovepillene» av en studie som CDC betalte for.

https://www.ageofautism.com/2010/03/first-fraud-dr-poul-thorsen-and-the-original-danish-study.html

Og før du skriker om kildekritikk, vennligst sjekk argumentene som kommer frem i artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det intelligent å lese seg opp på "kunnskap" via spekulative sider og paranoide yotube-videoer?

Anonymkode: afa5d...cea

Er det intelligent å kalle andre dumme, idioter, burde tas fra ungene sine i tillegg stole blindt på en av verdens mest korrupte industri? 

Skepsis er sunt, og vis du mener du har bedre kunnskap så del det i stede. Bedre og mer fornuftig å ha en informativ diskusjon hvor alle deler. 

Igjen jeg er for vaksiner, men det gir meg ikke rett å kalle andre stygge ting selv om de har andre meninger. Det er kjent at tidligere vaksiner inneholdt giftstoffer, og også da var alle vaksinemotstandere "idioter".

Vis man er for vaksine så bør man kunne fremlegge informasjon som viser at vaksinen er trygg, i stede for å kalle motstandere nedlatende ting. Da er man, i mine øyne, en sau som følger strømmen uten noe tyngde for sine valg, men likevel mener de har mer rett enn andre. Det er ikke særlig intelligent. 

Anonymkode: d8759...b5c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det intelligent å kalle andre dumme, idioter, burde tas fra ungene sine i tillegg stole blindt på en av verdens mest korrupte industri? 

Skepsis er sunt, og vis du mener du har bedre kunnskap så del det i stede. Bedre og mer fornuftig å ha en informativ diskusjon hvor alle deler. 

Igjen jeg er for vaksiner, men det gir meg ikke rett å kalle andre stygge ting selv om de har andre meninger. Det er kjent at tidligere vaksiner inneholdt giftstoffer, og også da var alle vaksinemotstandere "idioter".

Vis man er for vaksine så bør man kunne fremlegge informasjon som viser at vaksinen er trygg, i stede for å kalle motstandere nedlatende ting. Da er man, i mine øyne, en sau som følger strømmen uten noe tyngde for sine valg, men likevel mener de har mer rett enn andre. Det er ikke særlig intelligent. 

Anonymkode: d8759...b5c

Poenget er at de som er imot vaksiner er immune mot sannheten og leter kun etter informasjon som støtter denne innstillingen. De har ingen seriøs forskning som støtter deres syn, og henviser enten til irrelevant forskning eller useriøs «forskning» (som gjerne ikke ser forskjellen på korrelasjon og kausalitet). Å påstå at all seriøs forskning innnen feltet er en del av Big Pharma er en konspirasjon på nivå med konspirasjonen som ligger til grunn for The Flat Earth Society. Denne karen har visstnok sin egen YouTube kanal og mener at NASA lyver til oss, lyst til å diskutere med han også? 

 

Endret av Rumos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Rumos skrev:

Poenget er at de som er imot vaksiner er immune mot sannheten og leter kun etter informasjon som støtter denne innstillingen. De har ingen seriøs forskning som støtter deres syn, og henviser enten til irrelevant forskning eller useriøs «forskning» (som gjerne ikke ser forskjellen på korrelasjon og kausalitet). Å påstå at all seriøs forskning innnen feltet er en del av Big Pharma er en konspirasjon på nivå med konspirasjonen som ligger til grunn for The Flat Earth Society. Denne karen har visstnok sin egen YouTube kanal og mener at NASA lyver til oss, lyst til å diskutere med han også? 

 

I like stor grad som mange som er for vaksiner er immune mot noe annet. Jeg ser poenget ditt, men nå er det faktisk slik at mye av publikasjonen av studier innen medisin er sponset og mye forskning kommer aldri frem i lyset, noe som ikke akkurat er nytt. Vi trenger ikke å være en saueflokk. 

Jeg har diskutert med folk som mener jorden er flat og mye mer. Jeg ser ikke ned på de, men lytter og spør. Sett deg litt inn i ting før man dømmer. Mange har gått på en smell der. 

Anonymkode: d8759...b5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I like stor grad som mange som er for vaksiner er immune mot noe annet. Jeg ser poenget ditt, men nå er det faktisk slik at mye av publikasjonen av studier innen medisin er sponset og mye forskning kommer aldri frem i lyset, noe som ikke akkurat er nytt. Vi trenger ikke å være en saueflokk. 

Jeg har diskutert med folk som mener jorden er flat og mye mer. Jeg ser ikke ned på de, men lytter og spør. Sett deg litt inn i ting før man dømmer. Mange har gått på en smell der. 

Anonymkode: d8759...b5c

For meg er det helt meningsløst å lytte/spørre om hvorfor jorden er flat, men når du sier det skjønner jeg hvorfor du ønsker å diskutere med vaksinemotstandere også. Jeg har prøvd i denne tråden, fordi i motsetning til de som tror jorden er flat er vaksinemotstandere en trussel mot flokkimmuniteten samt at de gjør sine barn unødvendig sårbare for sykdommer de kunne unngått. 

Den første vaksinen mot kopper (som drepte mellom 300-500 millioner mennesker), sørget for å utrydde sykdommen og det er uten tvil det største medisinske fremskritt i verdenshistorien. I områder hvor vaksinemotstandere får nok innpass øker antall syke av sykdommer vi vaksinerer mot. Dette er fakta som er lett å finne selv, men hvis du er immun mot sannheten er det ingenting som virker. 

Ingenting virket mot Sør-Afrikas president Mbeki heller, han mente at det ikke var sammenheng mellom HIV og AIDS og sa at underernæring var årsaken til HIV. Hans helseminister anbefalte rødbeter, hvitløk og sitroner isteden for medisin som hindrer at HIV utvikler seg til AIDS. Det medførte at 400.000 døde. 

Endret av Rumos
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sam French skrev:

Når det gjelder autisme, hvorfor måtte du blande dette inn i en ellers mer eller mindre korrekt kommentar?

Selv med økt diagnose ser vi ikke trekkene fra autisme i den eldre generasjonen der voksne mennesker har intelligens som en treåring og trenger konstant hjelp. Det er ikke bare den milde typen autisme med «dårlig atferd» som er på vei opp. Heller ikke fantes det regressiv autisme før vaksiner, som også er på vei opp.

Du må lese deg opp på autisme. Mange blir symptomfrie som voksne, unntak er mer alvorlig grad. 

Skjønte ikke det med korrekt kommentar. Jeg viste med innlegget mitt at det nettopp ikke var en korrekt påstand.

Anonymkode: 46876...0e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Du må lese deg opp på autisme. Mange blir symptomfrie som voksne, unntak er mer alvorlig grad. 

Det var jo de med mer alvorlig grad autisme jeg snakket om. Selv om det er vanskelig å kvitte seg med tungmetaller som sitter i vev, kan kroppen kvitte seg med en del over tid, så hvis noen noen blir symptomfrie uten spesiell behandling er dette grunnen.

Mange som opplever å bli fri ganske alvorlig autisme går igjennom spesielle avgiftningsprotokoller som drar tungmetaller ut av kroppen. Denne typen behandling kalles chelation therapy eller kelatterapi. Det er flere metoder for dette og noen av dem kan være farlige, mens andre har vist seg å være sikre når det blir gjort på rett måte. En av disse er Andy Cutler chelation therapy. Du kan lese deg opp selv om metoden, men her er kun noen  vitneutsagn av noen som har brukt denne protokollen:

http://cutlersuccessstories.weebly.com/child-stories.html

Så en annen ting som understreker at det er sammenheng mellom tungmetaller i vaksiner og autisme er måten man blir kvitt symptomene igjen.

Quote

Skjønte ikke det med korrekt kommentar. Jeg viste med innlegget mitt at det nettopp ikke var en korrekt påstand.

Anonymkode: 46876...0e2

Det jeg mente var at innlegget ditt var korrekt bortsett fra det du sa om autisme. Demens har jeg ikke sett mye på, så der kan jeg ikke kommentere. 

Endret av Sam French
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Rumos skrev:

For meg er det helt meningsløst å lytte/spørre om hvorfor jorden er flat, men når du sier det skjønner jeg hvorfor du ønsker å diskutere med vaksinemotstandere også. Jeg har prøvd i denne tråden, fordi i motsetning til de som tror jorden er flat er vaksinemotstandere en trussel mot flokkimmuniteten samt at de gjør sine barn unødvendig sårbare for sykdommer de kunne unngått. 

Den første vaksinen mot kopper (som drepte mellom 300-500 millioner mennesker), sørget for å utrydde sykdommen og det er uten tvil det største medisinske fremskritt i verdenshistorien. I områder hvor vaksinemotstandere får nok innpass øker antall syke av sykdommer vi vaksinerer mot. Dette er fakta som er lett å finne selv, men hvis du er immun mot sannheten er det ingenting som virker. 

Ingenting virket mot Sør-Afrikas president Mbeki heller, han mente at det ikke var sammenheng mellom HIV og AIDS og sa at underernæring var årsaken til HIV. Hans helseminister anbefalte rødbeter, hvitløk og sitroner isteden for medisin som hindrer at HIV utvikler seg til AIDS. Det medførte at 400.000 døde. 

Jeg er helt enig at man bør vaksinere, og gjort det selv og på barnet mitt. Men om jeg er 100% sikker på at det er riktig å gjøre, det vet jeg ikke. Men akkurat på dette området må jeg nesten stole på legen da jeg ikke har nok kunnskap til å la vær. Men dog, kaller jeg ikke vaksinemotstandere nedlatende ting. 

Jeg synes det er  interessant å høres andres meninger, uansett hvor idiotisk det høres ut for andre. Det har jo alltid vært slik at mennesker som uttaler seg om konspirasjonsteorier alltid har blitt sett ned på, men ofte er det en sannhet i det som kommer litt og litt frem. I den verden vi lever i dag er det vanskelig å sitte med hele sannheten. 

Anonymkode: d8759...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
On 12/4/2018 at 11:22 PM, AnonymBruker said:

 

Det virker på meg at flertall av de som er for vaksiner ikke har satt seg godt i det med vaksiner, mens de som er imot vaksiner har lest seg opp. Utifra diskusjonene her er det faktisk de som er for vaksiner som virker som mindre intelligente. 

 

Anonymkode: d8759...b5c

Det er litt komisk når du snakker om intelligens, samtidig som du likestiller bekymrede foreldre som blir påvirket av kjendiser og psudovitenskap med det overveldende flertall av leger, biologer og forskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Det er litt komisk når du snakker om intelligens, samtidig som du likestiller bekymrede foreldre som blir påvirket av kjendiser og psudovitenskap med det overveldende flertall av leger, biologer og forskere.

Da tror jeg nok du misforsto hele poenget mitt! 

Anonymkode: d8759...b5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nå at diverse sykdommer som mange påstår kan komme pga vaksinering heller kommer pga kostholdet vårt. Endel autister har visstnok blitt bedre og/eller friske ved å kutte ut diverse matvaregrupper( melkeprodukter, sukker og stivelse) altså kutte kraftig ned på karbohydrater. Karbohydratinntaket vårt har økt kraftig iløpet av de siste tiårene. Vaksinering har vel vært vanlig kun de siste 50 årene. Og på denne tiden økte samtidig sukkerforbruket vårt, og også  og mat laget fra bunnen med reine råvarer ble erstattet med halvfabrikater og ferdigmat.

Anonymkode: c226e...50a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...