Gå til innhold

Ikke vaksinere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Tanuki skrev:

Du mener vi har vett nok til å ta inn over oss hvor heldige vi er som nyter godt av forskere og leger som vier livene sine til å forbedre helsen vår og redde liv? Følger man deres logikk er det vel bare å drite i å bruke all slags medisin? Antibiotika? Hostesaft? Febernedsettende? Operere uten bedøvelse?

Det du kaller vett, kaller jeg naivitet. Du tror kanskje at legen din en slags gud som vier hele livet sitt for å ta vare på deg, men det er virkelig ikke tilfelle. Ja, de hjelper mange mange mennesker, og en del av dem redder liv. Men mange er også utdannet, kjøpt og betalt av legemiddelindustrien, og lever av uvitende og godtroende folk som hiver ukritisk innpå med alt de får på resept.

Du nevner antibiotika. Alle leger er klar over faren ved antibiotikaressistens, og allikevel fortsetter de å pøse på i store doser, helt unødvendig. Og du tar den fordi du tror du trenger den mot en halsbetennelse som uansett hadde gått over av seg selv hvis kroppen din hadde fått en eller to ekstra dager på seg. 

Det er forskjell på medisin når man virkelig er syk, og medisin som blir gitt forebyggende og unødvendig. 

Anonymkode: 0919a...2e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på medisin når man virkelig er syk, og medisin som blir gitt forebyggende og unødvendig. 

Du er ufyselig vesen som mener at en vaksiner til noen få kroner kan redde liv for unødvendig.

Si dette til foreldrene som har mistet barn i sykdommer som lett hadde vært unngått med vaksine. 

Du burde blitt sporet opp og stilt til ansikt med disse foreldrene, ditt troll.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Midgard said:

Du er ufyselig vesen som mener at en vaksiner til noen få kroner kan redde liv for unødvendig.

Si dette til foreldrene som har mistet barn i sykdommer som lett hadde vært unngått med vaksine. 

Du burde blitt sporet opp og stilt til ansikt med disse foreldrene, ditt troll.

Det er galskap hvordan "hvermansen" kan tro at de vet bedre enn folk som har forsket og studert i mange år. Like sykt som at jeg skulle sittet og googlet meg frem til artikkler og forskning på rakettbygging og ringt NASA og fortalt dem at de bygger rakettene helt feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tanuki skrev:

Det er galskap hvordan "hvermansen" kan tro at de vet bedre enn folk som har forsket og studert i mange år. Like sykt som at jeg skulle sittet og googlet meg frem til artikkler og forskning på rakettbygging og ringt NASA og fortalt dem at de bygger rakettene helt feil.

Det skremmer meg at folk er så til de grader angrepet av Dunning-Kruger-effekten. En ting er at disse personene tilsynelatende mangler vett, en annen ting er at de åpenbart er blottet for skamvett. 

At det er mulig å være så historieløs, samtidig med å benekte hva som skjer rundt oss i dag, er fascinerende på sadomasochistisk måte. Det er jo ren selvpining å se uttalelsene fra enkelte her. 

Benekte vaksiner som koster mindre enn en pakke tyggis som redder liv, der millioner av andre liv har måtte gi tapt er i mine åpne ikke bare som å pisse på gravene til de døde. Men det så absurd at det er nesten som de pisse de pårørende i ansiktet også.

,

Endret av Midgard
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Midgard said:

Du er ufyselig vesen som mener at en vaksiner til noen få kroner kan redde liv for unødvendig.

Redder noen liv, tar andre etc etc 

21 minutter siden, Midgard said:

Si dette til foreldrene som har mistet barn i sykdommer som lett hadde vært unngått med vaksine. 

Si dette til foreldre som har mistet barnet sitt på grunn av vaksinen!

21 minutter siden, Midgard said:

Du burde blitt sporet opp og stilt til ansikt med disse foreldrene, ditt troll.

Hvordan du i det hele tatt kan komme med en slik kommentar etter alt du har vært gjennom på dette forumet kan man jammen lure på. Det må ha gått inn ett øre og ut det andre. Det viser iallefall med all tydelighet at du ikke kan sette deg inn i motargumenter og diskutere saklig.

Ja, dere er flinke til å slenge med dritt, og når det kommer til stykke, er dette alt dere kan gjøre når dere ikke har noe å argumentere med.

Kankje du kan gi et saklig svar på innlegget mitt over i steden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det du kaller vett, kaller jeg naivitet. Du tror kanskje at legen din en slags gud som vier hele livet sitt for å ta vare på deg, men det er virkelig ikke tilfelle. Ja, de hjelper mange mange mennesker, og en del av dem redder liv. Men mange er også utdannet, kjøpt og betalt av legemiddelindustrien, og lever av uvitende og godtroende folk som hiver ukritisk innpå med alt de får på resept.

Du nevner antibiotika. Alle leger er klar over faren ved antibiotikaressistens, og allikevel fortsetter de å pøse på i store doser, helt unødvendig. Og du tar den fordi du tror du trenger den mot en halsbetennelse som uansett hadde gått over av seg selv hvis kroppen din hadde fått en eller to ekstra dager på seg. 

Det er forskjell på medisin når man virkelig er syk, og medisin som blir gitt forebyggende og unødvendig. 

Anonymkode: 0919a...2e2

Hyklerisk utsagn. Du bør la kroppen din ordne opp selv. Eller er du bekymret for utfallet? Hvorfor tror du at folk døde som fluer før av sykdommer som nærmest er utryddet grunnet vaksine? Hvorfor har meslinger blusset opp igjen? Hvorfor er det epidemi i enkelte Europeiske land? Hvorfor er EU bekymret for bla meslingeutbrudd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Sam French skrev:

Redder noen liv, tar andre etc etc 

Si dette til foreldre som har mistet barnet sitt på grunn av vaksinen!

Hvordan du i det hele tatt kan komme med en slik kommentar etter alt du har vært gjennom på dette forumet kan man jammen lure på. Det må ha gått inn ett øre og ut det andre. Det viser iallefall med all tydelighet at du ikke kan sette deg inn i motargumenter og diskutere saklig.

Ja, dere er flinke til å slenge med dritt, og når det kommer til stykke, er dette alt dere kan gjøre når dere ikke har noe å argumentere med.

Kankje du kan gi et saklig svar på innlegget mitt over i steden?

Vaksine redder flere liv enn de tar. Har ikke du lest om barnedødelighet og vaksine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sam French skrev:

Redder noen liv, tar andre etc etc 

Om det er korrekt at vaksine har tatt liv, så må det være ekstremt få.
Vaksiner er sannsynligvis den tryggeste medisinen med tanke på risiko / fordel ratio.  
Bi-virkningene er generelt svært lave sammenlignet med andre mer brukte medisiner. Samt de bivirkningen relateres ofte til selve virusets egenskaper, enn designet av vaksinen.

Hvor mange liv har paracett tatt og hvor mange har den reddet ?

Skal du ut en slik krig kan du ta fellekatalogen foran deg og finne en medisin som har reddet flere og "mistet" færre en vaksiner. 
 

Endret av Midgard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanvittig at du og dine likesinnende er så naive og godtroende til legemiddelindustrien. 

Anonymkode: 0919a...2e2

Denne usannheten som bla du sprer rundt deg er pinlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrene til trillingene er en troverdig kilde. Se på videoen du, de forteller ikke om små forandringer som feber eller ømhet, men full autisme rett etter vaksine.

Anonymkode: cbf09...29d

Nei, de er ikke en troverdig kilde..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må nok dessverre godta at vi er mange som velger å ikke vaksinere!

Anonymkode: 3c4f3...a20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sam French said:

Robert Kennedy Jr fikk 6100 svar i løpet av 13 timer etter at han etterlyste, gjennom sin egen webside, historier som denne hvor barnet fikk regressiv autisme så å si rett etter vaksinen. (Se videoen under) Som han sier selv, er ett tilfelle kanskje ikke bevis, men flere tusen? Og dette er bare en brøkdel. Det er bare én grunn til at dere fortsatt hevder at vaksiner (aluminium eller kvikksølv) ikke forårsaker autisme: LØGN, LØGN og atter LØGN. Hadde de gjennomført en studie av de uvaksinerte, så hadde alle sett dette og mere. Det ville vært hundrevis av uvaksinerte med regressiv autisme hvis fremkomsten var lik hos dem som de vaksinerte, så hvor er disse? Har du hørt om ett eneste tilfelle?

 

Ja, som sagt, jeg tviler ikke på at de tror det selv. Intervju eller selvrapportering har veldig mange mulige feilkilder. Det at noen kommer med en påstand gjør den ikke sann.

Ca. 1,5 millioner barn i USA har autisme. Da blir 6100 svar ca. 0,4% av de som har autisme. Det er en veldig liten andel, faktisk mye mindre enn jeg ville trodd.

Det er 365 dager i et år. Man får vaksine på kun en av disse dagene. De aller fleste viser de første tegnene på autisme samme året. Sannsynligheten for å få vaksine på akkurat den dagen man viser tegn på autisme er 1 til 365, altså 0,27%. 0,27% av 1,5 millioner er 4050 tilfeller.

Hvis man regner med den samme uken som man får vaksinen, blir sannsynligheten 1,9%. Det er altså sannsynlig at 28 500 barn vil vise symptomer på autisme samme uken som de vaksineres. Dette er gjennomsnittstall. Men det sier noe om ca. hva det er rimelig å forvente, når man snakker om tilfeldighet og sannsynlighet, når man forutsetter at man får vaksine og autisme samme året.

At noen tusen av disse tror at det er sammenheng mellom vaksinen og autisme er ikke veldig rart. Men det betyr ikke at det er sånn, for man finner ikke noen sammenheng.

Anonymkode: e335b...bf1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere må nok dessverre godta at vi er mange som velger å ikke vaksinere!

Anonymkode: 3c4f3...a20

Og dere må nok dessverre godta at dere gjør det mot bedre viten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere må nok dessverre godta at vi er mange som velger å ikke vaksinere!

Anonymkode: 3c4f3...a20

Dere må nok dessverre innfinne dere i at dette skaper harme da dere utsetter andre mennesker for fare! 

Endret av Snaskesnusken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Dere må nok dessverre innfinne dere i at dette skaper harme da dere utsetter andre mennesker for fare! 

Hvis du gidder å bruke energi på harme så værsågod. Jeg har tatt mitt valg.

Anonymkode: 3c4f3...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du gidder å bruke energi på harme så værsågod. Jeg har tatt mitt valg.

Anonymkode: 3c4f3...a20

Dette er ok mener du da folk ikke evner å sette seg inn i fakta? Skammelig..

«Hele 41 000 tilfeller av smitte er registrert fra januar til juni, en betydelig økning fra 2017, da tallet på smittede for hele året var 24 000. Dette igjen var en firedobling fra 2016. I løpet av første halvår 2018 har sykdommen krevd 37 menneskeliv, ikke dramatisk over fjorårsnivået på 35 omkomne.» https://forskning.no/ntb-vaksiner-sykdommer/who-varsler-om-spredning-av-meslinger-i-europa/1221120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men du, du leser jo ikke det jeg skriver, heller. Jeg sier ikke at disse barna fikk ømhet og feber. Jeg snakker generelt om hvordan foreldre kan tro at vaksine har gitt autisme, fordi foreldrene vil begynne å følge bedre med på helsetilstanden når vaksinen blir satt. Når de så får konstatert autisme, og tenker tilbake på tiden etter vaksinasjon, så vil de se en sammenheng som ikke var der. For de er på jakt etter svar, og vaksine blir det enkleste svaret. At noe er en tilfeldighet er et svar som er veldig vanskelig å akseptere for mange mennesker, fordi hjernen vår alltid leter etter mønstre i verden rundt oss. "Det kan ikke være tilfeldig", sier vi. Men jo, det kan det. Og ofte er det nettopp det. To ting skjer samtidig, men ikke på grunn av hverandre.

Anonymkode: e335b...bf1

Før vaksinen:
Hver dag  holder de hender, smiler til hverandre, ler til hverandre, er glade, trives.
Tar kontakt, øyekontakt. Alt var bra, friske og fine.

På vaksinedagen blir alle vaksinert kl 10.00

Datteren begynte å skrike høyt rett etter vaksinen. Klokka 12 stengte hun helt av, virket blind, døv, var ikke glad lenger. Stirret bare på vifta i taket.

Kl 14.00: Den ene sønnen stenger av. Slutter å si mamma og pappa, mistet reflekser, sluttet å le og smile.

Begge sluttet å blinke, gjespe, nyse, reagerte ikke på telefonkatalog som ble kastet i golvet rett bak dem, snudde seg ikke en gang for å se hva det var.

Den siste trillingen så ut som han var blitt truffet av en buss, han virket som han ikke hørte, og fikk et konstant sjokkert uttrykk i ansiktet, mistet også gleden og evnen til å trives.

De var ikke engasjert i noen eller noe mere, de holdt ikke hender mer, så ikke på hverandre mer. Mangel på trivsel hos alle tre.

Nå er de 10 år gamle. Bare den siste har blitt tilnærmet seg selv igjen, de to andre gjør fremgang. En av dem kan bare si enkelte ord, han har mye smerter, og skjærer tenner. En annen er totalt uten språk og går med bleie. Bare en av dem går ikke med bleie, men har sterk OCD. Dagliglivet som deres foreldre er mye arbeid. De har brukt hundretusener av dollar på å få dem bedre.

De fant ut senere at vaksinen hadde drept en 2-åring og var blitt trukket tilbake av produsenten.
De ble "sparket" fra legekontoret fordi de ikke ville fortsette å vaksinere.

Anonymkode: cbf09...29d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før vaksinen:
Hver dag  holder de hender, smiler til hverandre, ler til hverandre, er glade, trives.
Tar kontakt, øyekontakt. Alt var bra, friske og fine.

På vaksinedagen blir alle vaksinert kl 10.00

Datteren begynte å skrike høyt rett etter vaksinen. Klokka 12 stengte hun helt av, virket blind, døv, var ikke glad lenger. Stirret bare på vifta i taket.

Kl 14.00: Den ene sønnen stenger av. Slutter å si mamma og pappa, mistet reflekser, sluttet å le og smile.

Begge sluttet å blinke, gjespe, nyse, reagerte ikke på telefonkatalog som ble kastet i golvet rett bak dem, snudde seg ikke en gang for å se hva det var.

Den siste trillingen så ut som han var blitt truffet av en buss, han virket som han ikke hørte, og fikk et konstant sjokkert uttrykk i ansiktet, mistet også gleden og evnen til å trives.

De var ikke engasjert i noen eller noe mere, de holdt ikke hender mer, så ikke på hverandre mer. Mangel på trivsel hos alle tre.

Nå er de 10 år gamle. Bare den siste har blitt tilnærmet seg selv igjen, de to andre gjør fremgang. En av dem kan bare si enkelte ord, han har mye smerter, og skjærer tenner. En annen er totalt uten språk og går med bleie. Bare en av dem går ikke med bleie, men har sterk OCD. Dagliglivet som deres foreldre er mye arbeid. De har brukt hundretusener av dollar på å få dem bedre.

De fant ut senere at vaksinen hadde drept en 2-åring og var blitt trukket tilbake av produsenten.
De ble "sparket" fra legekontoret fordi de ikke ville fortsette å vaksinere.

Anonymkode: cbf09...29d

«Vaksineskeptikere trodde de kunne mer om autisme enn forskere og leger. Men de som var mest skråsikre var de som kunne minst, ifølge ny studie.» https://forskning.no/forskningsetikk-vaksiner/vaksineskeptikere-trodde-de-kunne-mer-om-autisme-enn-forskere-og-leger/1218714

Endret av Snaskesnusken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir virkelig provosert av folk som ikke vaksinerer. Jeg har boostet trippelvaksinen og mmrvaksinen de siste årene, samt tatt HPV vaksinen og influensavaksinen nå før jul, siden jeg er gravid og ikke ønsker å sette mitt barns liv i fare. Og gjett da, hold dere fast, jeg lever i beste velgående og har merkelig nok fremdeles ikke fått autisme :bond:

Anonymkode: 07172...ebd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir virkelig provosert av folk som ikke vaksinerer. Jeg har boostet trippelvaksinen og mmrvaksinen de siste årene, samt tatt HPV vaksinen og influensavaksinen nå før jul, siden jeg er gravid og ikke ønsker å sette mitt barns liv i fare. Og gjett da, hold dere fast, jeg lever i beste velgående og har merkelig nok fremdeles ikke fått autisme :bond:

Anonymkode: 07172...ebd

Du vet enda ikke langtidsvirkningene.

Anonymkode: 3c4f3...a20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...