Gå til innhold

Ikke vaksinere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 15.11.2018 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Skjønner dere som er for vaksiner mener det! Men har dere virkelig sjekket opp vaksiner? Sett mange dokumentarer om forskere som går ut med at vaksiner er farlig. Det er en grunn til at de fleste leger og andre som tar vaksiner ikke tar det på sine barn. Ikke alle leger men noen.

Anonymkode: 19350...cec

dummeste jeg har hørt at de fleste leger ikke tar dette på egne barn. hvilket representativt utvalg har du til å påstå noe sånt? alle vaksinerer seg her på helsesenteret. både barn og voksne

Anonymkode: 36ecf...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, Kardemomme skrev:

Og hva om det er det? Les gjerne hele innlegget før du svarer. Siste avsnitt i forrige innlegg var og rettet til deg.

Forhåpentligvis finnes eventuelle dårlige vaksiner kun pga menneskelige feil og utilstrekkelig kunnskap, og ikke pga økonomisk utbytte, men det er likevel ikke umulig eller usannsynlig at begge deler kan skje.

Parallelt med at det har vært sykdomsnedgang har vi også fått mye bedre levestandard, inkludert personlig hygiene, mindre matmangel og miljømessige faktorer som renere vann, utbedrede kloakksystemer, jevnt over bedre arbeidsvilkår og regulering av kjemikalieutslipp. Hvilke beviser finnes på at det ikke er disse faktorene som har ført til sykdomsnedgang i de typiske vaksinesykdommene?

Sult har alvorlige helsekonsekvenser i seg selv, og kombineres dette med forurenset vann og dårlige hygienemuligheter, er resultatet en perfekt oppskrift på svakt immunforsvar og dårlig helse. Dette sammenfaller med dagens situasjon, der landene med størst forekomst av disse sykdommene også har store problemer med sanitærforhold, arbeidsforhold, forurenset drikkevann og matmangel. Dette gir også en forklaring på hvorfor vaksinene tilsynelatende ikke virker 100%, om de da i det hele tatt virker, og at mennesker i vestlige land av og til kan påvirkes av enten lignende eller andre ukjente faktorer, samt når de er på reise i sykdomsrammede land.

Det er flere i tråden som skriver at de har blitt syke på tross av at de har tatt vaksinene. Andre skriver at de er klar over at ingen vaksiner virker 100%, og i noen tilfeller ikke engang i nærheten av dette. Har dere aldri vurdert at det muligens er slik fordi vaksinene faktisk ikke fungerer?

Noen påstår i tillegg at de hadde blitt enda sykere enn de var, dersom de ikke hadde tatt vaksinen. Men hvordan kan dere vite dette?

Det tok lang tid før man ble klar over hvor giftig f.eks. bly er, og inntil da ble det brukt i vannrør, i kjøkkenutstyr og hermetikk som inneholdt mat. Når det gjelder andre medisiner opplever en del mennesker at medisinene gir bivirkninger som er verre enn sykdommen de medisineres mot. Den ene pillen slår ut den andre, eller skaper nye helseplager som man trenger nye piller for. Det gjelder ikke alt, men dyktige helsearbeidere er varsomme med å løse ethvert problem på denne måten.

Det er ikke enighet omkring vaksiner, selv ikke i fagmiljøene. Men der er en offisielt og sosialt akseptert forståelse som effektivt slår ned på og nærmest forbyr alle former for debatt. Mennesker foretrekker og har en naturlig tendens til å mene det samme som det de oppfatter at de fleste andre mener. Det betyr ikke nødvendigvis at flertallet har rett. Historisk sett er det svært ofte motsatt, der fremgang i mange tilfeller kommer gjennom teorier og funn som totalt bryter med allmenn oppfatning.

De av dere som jobber i helsevesenet har garantert kollegaer som er imot vaksiner, uten at dere er klar over det. Jeg kjenner til både leger, sykepleiere, helsesøstere, samt anestesileger og kirurger med samme oppfatning, men det er ingen som snakker høyt om det. Vaksinemotstandere er en svært sammensatt gruppe, med folk fra alle slags yrker. Flere av dem er også høyt utdannede eller jobber innen relevante felt, med relevant kunnskap og erfaringer. Jeg mener det blir for simpelt å avfeie vaksinemotstandere som en gjeng kunnskapsløse idioter, slik en del gjør kun fordi de føler at dette er noe «alle vet.»

Du er på bærtur. Men det er umulig å overbevise deg, så jeg gidder ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guile skrev:

Jeg har til gode å se at diskusjoner som dette overbeviser noen om motsatt syn, så jeg kan glatt si det samme.

På tross av at man ikke blir enige kan det i det minste gi bedre forståelse for hvorfor motparten mener som de gjør. Når det kommer til vaksiner er dette kanskje enda viktigere enn ellers, fordi man så ofte automatisk havner på barnehagenivå eller med lynsjestemning mot vaksinemotstandere, uten snev av interesse for hvorfor noen kan mene noe annet enn deg.

Man utveksler informasjon, og dersom man har gode poenger kan man kanskje klare å påvirke eller forandre andres oppfatning. Det er slik en diskusjon fungerer, og det blir umulig å overbevise meg når du så vidt tilfører noe som helst.

Du forstår ikke argumentet om at det er penger i vaksiner, og gidder ikke utdype ditt eget argument når du får motsvar. Dersom du mener at mine argumenter er dårlige, så forklar gjerne hvorfor du synes det. Jeg tror ganske enkelt at du enten er uinteressert eller ikke har mer å komme med. Da er det enklest å avslutte og skylde på at jeg er dum som ikke er enig med deg.

Endret av Kardemomme
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinemotstand er debattert herfra til evigheten, både her og i andre fora. Det er klin umulig å diskutere med dere, all seriøs forskning blir avfeid som kjøpt og betalt, og dere kommer trekkende med sinnssyke youtubevideoer og bloggposter. Du har ikke nevnt Wakefield og Vaxxed enda, men jeg venter bare på det. 

Det er mer interessant å diskutere med bikkja mi enn med deg og dine likesinnede. 

Til alle andre som dumper innom her, folk som er mot vaksinasjonsprogrammet tar feil. Enkelt og greit feil. Spør fastlegen din hvis du er i tvil om hva du bør gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kardemomme skrev:

Jeg har til gode å se at diskusjoner som dette overbeviser noen om motsatt syn, så jeg kan glatt si det samme.

På tross av at man ikke blir enige kan det i det minste gi bedre forståelse for hvorfor motparten mener som de gjør. Når det kommer til vaksiner er dette kanskje enda viktigere enn ellers, fordi man så ofte automatisk havner på barnehagenivå eller med lynsjestemning mot vaksinemotstandere, uten snev av interesse for hvorfor noen kan mene noe annet enn deg.

Man utveksler informasjon, og dersom man har gode poenger kan man kanskje klare å påvirke eller forandre andres oppfatning. Det er slik en diskusjon fungerer, og det blir umulig å overbevise meg når du så vidt tilfører noe som helst.

Du forstår ikke argumentet om at det er penger i vaksiner, og gidder ikke utdype ditt eget argument når du får motsvar. Dersom du mener at mine argumenter er dårlige, så forklar gjerne hvorfor du synes det. Jeg tror ganske enkelt at du enten er uinteressert eller ikke har mer å komme med. Da er det enklest å avslutte og skylde på at jeg er dum som ikke er enig med deg.

Vaksinemotstandere som baserer "dokumentasjonen" sin fra tvilsomme sider med konspirasjoner, nekter jeg å høre på "Vi har sett mange dokumentarer om dette", sies det her inne, men de dokumentarene har ingen virkelighet. Det er bare svada fra disse paranoide konspirasjonsteoretikerne

Anonymkode: afa5d...cea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Guile said:

Vaksinemotstand er debattert herfra til evigheten, både her og i andre fora. Det er klin umulig å diskutere med dere, all seriøs forskning blir avfeid som kjøpt og betalt, og dere kommer trekkende med sinnssyke youtubevideoer og bloggposter. Du har ikke nevnt Wakefield og Vaxxed enda, men jeg venter bare på det. 

Det er mer interessant å diskutere med bikkja mi enn med deg og dine likesinnede. 

Til alle andre som dumper innom her, folk som er mot vaksinasjonsprogrammet tar feil. Enkelt og greit feil. Spør fastlegen din hvis du er i tvil om hva du bør gjøre. 

Fastlegen er jo en del av profitt-systemet big pharma.
Opplært til å følge Rockefeller-styrt agenda.
Den fastlegen som viser at han kjenner til alle vaksineskandalene vil fort bli svartelistet og dermed miste oppdrag og godt betale jobb.

Men bra du nevner Wakefield og Vaxxed-dokumentaren, for jo flere som oppdager dette vil forstå at kroppens eget immunforsvar er det viktigste i verden - uten forurensing av vaksine-ingredienser.

Anonymkode: 77ac5...621

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Guile skrev:

Når du ikke er interessert i å diskutere er det rart at du valgte å svare direkte på mitt første innlegg. Det må være svært interessant for deg å snakke med hunden din.

Jeg har verken lagt ut youtubevideoer, bloggposter eller linker til konspirasjonssider. Argumentene jeg legger frem er ikke basert på Wakefield, som jeg kjenner svært lite til, og jeg har heller ikke sett Vaxxed. Istedenfor å klage på hva andre legger ut kan du gjerne henvende deg til innholdet i mine innlegg.

Det er umulig å diskutere med mennesker som ikke leser innlegg, men som baserer svarene sine på fordommer og hva de tror du skriver. Dersom du tar deg bryet vil du se at den økonomiske problemstillingen kun nevnes som en mulighet blant flere. En annen er at forskningen som er tilgjengelig ikke er god nok, og at resultater og omstendigheter mistolkes, noe som har skjedd utallige ganger i løpet av legevitenskapens historie. Med andre ord trenger det ikke være penger involvert i det hele tatt. Men det er samtidig urealistisk å late som om en eller annen form for misbruk ikke kan skje i denne industrien, når det kan skje i alle andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Den fastlegen som viser at han kjenner til alle vaksineskandalene vil fort bli svartelistet og dermed miste oppdrag og godt betale jobb.

Men bra du nevner Wakefield og Vaxxed-dokumentaren, for jo flere som oppdager dette vil forstå at kroppens eget immunforsvar er det viktigste i verden - uten forurensing av vaksine-ingredienser.

Så du tror at de aller fleste leger i Norge er dypt umoralske folk som vil skade mennesker med viten og vilje for å beholde jobben sin? Hvis jobben min gjorde at jeg måtte påføre andre skade så hadde jeg slutta, altså. Jeg hadde varsla om forholdene til alle som ville høre, og slutta. Det tror jeg de fleste ville gjort. De fleste mennesker er ikke onde.

Anonymkode: e335b...bf1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du da aldri går til legen og nekter også å bruke medisiner hvis du blir syk. Du må leve som du preker

Anonymkode: afa5d...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror at de aller fleste leger i Norge er dypt umoralske folk som vil skade mennesker med viten og vilje for å beholde jobben sin? Hvis jobben min gjorde at jeg måtte påføre andre skade så hadde jeg slutta, altså. Jeg hadde varsla om forholdene til alle som ville høre, og slutta. Det tror jeg de fleste ville gjort. De fleste mennesker er ikke onde.

Anonymkode: e335b...bf1

Jeg er ikke samme person som Anonym621, men vil også legge inn et svar.

Jeg er helt sikker på at så godt som alle helsearbeidere, både i Norge og utlandet, er mennesker som ønsker å gjøre en best mulig jobb og som bare har gode intensjoner. Det er mange omsorgspersoner i slike yrker, og folk som oppriktig bryr seg om at andre skal ha det bra. Jeg kjenner flere personlig, og blant dem er både mennesker som er for og imot vaksiner. Det er i tillegg usannsynlig og ulogisk at en så stor yrkesgruppe bevisst fører noen bak lyset, eller opprettholder en felles fasade dag etter dag.

Men her, som i alle andre yrker og deler av samfunnet, kan det også være noen veldig få som tenker mest på seg selv og egen vinning. Det gir mindre konsekvenser dersom en fastlege skriver ut litt for mange piller, selv om dette også kan påvirke flere liv. 

Det gir større konsekvenser om sjefen i et legemiddelfirma godkjenner et legemiddel eller vaksine for salg som enten ikke er godt nok testet, eller som har kjente negative virkninger. Som i tilfelle med Thalidomid, Sulfanilamide, Mediator/Benfluorex, OxyContin, Baycol, eller Pandemrix, for den saks skyld. Skadevirkningene av disse legemidlene, blant mange andre, er offentlige og godt dokumenterte fakta. De har i tillegg til felles at virkningene enten var svært synlige eller dødelige. Det rettes ikke like mye oppmerksomhet mot legemidler som gir mindre synlige symptomer eller som har langtidsvirkninger, og de er heller ikke like lette å oppdage. Noen ganger tar det tid, og fører til at skaden allerede har skjedd før middelet trekkes ut av markedet.

På en annen side er det mulig å gjøre feil, samt feiltolke informasjon og resultater. Det finnes mange dyktige og kunnskapsrike leger og forskere, men de er ikke overmennesker eller ufeilbarlige. Og det kan heller ikke forventes. Men det er absolutt å forvente at mennesker med dårlige erfaringer ser seg om etter andre løsninger og mer informasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Guile skrev:

annen bruker her. Jeg kjenner faktisk både en jordmor og en lege som ikke har vaksinert ungene sine. Jeg vet at dette er noe de absolutt ikke nevner overfor kollegaer. Du må nesten kommentere det du er uenig i i innlegget, for brukeren hadde faktisk noen gode poeng. Svineinfluensaen og tilhørende tamiflu er et eksempel på en vaksine som ikke var testet godt nok ut, og konsekvensene så vi jo med alle som fikk erstatning ifh narkolepsi. Det ble i tillegg et hysteri uten like, der vi som ikke ville ta den ble sett rart på. 

Anonymkode: d9dd2...f28

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

for jo flere som oppdager dette vil forstå at kroppens eget immunforsvar er det viktigste i verden

Og det er nettopp dette vaksine er til.

Tror du virkelig at vaksine er noe som er utenfor ditt naturlige immunforsvar ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 13.37, AnonymBruker skrev:

Du er jo konspirasjonsteoretikeren fra helvete. 

Anonymkode: 288f2...4e3

Brukeren har rett, dette er godt dokumentert. Du fikk ikke med deg dokumentaren om de to amerikanske legemiddelfirmaene Glaxoclinesmith (det andre husker jeg ikke) som utelot studiene som viste at enkelte av medisinene deres hadde forferdelige bivirkninger? Glaxoclinesmith ble tatt til retten og har måttet betale den største erstatningssummen i amerikansk historie. Det tar deg få minutter å lete frem på nettet. Jeg er forresten tilhenger av vaksiner generelt, så du kan spare deg for en ny konspirasjonsteorikommentar. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eg kjenner faktisk både en jordmor og en lege som ikke har vaksinert ungene sine. Jeg vet at dette er noe de absolutt ikke nevner overfor kollegaer.

Det er leger som ikke anerkjenner evolusjon som forklaring på biologisk mangfold. Det å være lege gjør deg ikke immun for å være idiot.

Endret av Midgard
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det tar deg få minutter å lete frem på nettet.

Og forfor gitter ikke du gjør det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I steden for å tro at staten vil forgifte ungene deres - fokuser heller på noe som er besvist er skadelig og som har blitt bevist har sammenheng med adhd/ autisme som f.eks bisphenol-A ! Google det i stedet og ikke utsett ditt barn og andres for fare! 

Anonymkode: c4eb6...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.11.2018 den 13.41, Hedy Lamarr skrev:

Jada, anti-vaxxere pleier også å tro på konspirasjonsteorier, ikke noe nytt i det. Det bare understreker hvor svake argumenter dere har. 

da er det greit å lese seg litt opp. Jeg er ikke vaksinemotstander, men det oppegående mennesker tenker litt selv, det er enorme summer legemiddelindustrien får inn hvert år. Naivt å tro at forskningsresultater i enkelte tilfeller ikke blir bearbeidet på feil måte, slik du ser her. 4 ansatte i legemiddelfirmaet varslet, FBI var involvert. Dette er et av verdens største legemiddelfirmaer. 

In the largest settlement involving a pharmaceutical company, the British drugmaker GlaxoSmithKline agreed to plead guilty to criminal charges and pay $3 billion in fines for promoting its best-selling antidepressants for unapproved uses and failing to report safety data about a top diabetes drug, federal prosecutors announced Monday. The agreement also includes civil penalties for improper marketing of a half-dozen other drugs.

https://www.nytimes.com/2012/07/03/business/glaxosmithkline-agrees-to-pay-3-billion-in-fraud-settlement.html

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

da er det greit å lese seg litt opp. Jeg er ikke vaksinemotstander, men det oppegående mennesker tenker litt selv, det er enorme summer legemiddelindustrien får inn hvert år. Naivt å tro at forskningsresultater i enkelte tilfeller ikke blir bearbeidet på feil måte, slik du ser her. 4 ansatte i legemiddelfirmaet varslet, FBI var involvert. Dette er et av verdens største legemiddelfirmaer. 

In the largest settlement involving a pharmaceutical company, the British drugmaker GlaxoSmithKline agreed to plead guilty to criminal charges and pay $3 billion in fines for promoting its best-selling antidepressants for unapproved uses and failing to report safety data about a top diabetes drug, federal prosecutors announced Monday. The agreement also includes civil penalties for improper marketing of a half-dozen other drugs.

https://www.nytimes.com/2012/07/03/business/glaxosmithkline-agrees-to-pay-3-billion-in-fraud-settlement.html

Hvilken vaksine var det igjen ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Midgard skrev:

Det er leger som ikke anerkjenner evolusjon som forklaring på biologisk mangfold. Det å være lege gjør deg ikke immun for å være idiot.

Sant det. Men legen jeg kjenner er langt over vanlig intelligensnivå og har en helt annen utdannelse bak seg før legestudiet, som hadde høye inntakskrav (vil ikke gi spesifisere pga gjenkjenngelsesfaktor). Så det argumentet kjøper jeg ikke. Personen sitter inne med veldig mye informasjon, som er grunnen til at h*n valgte å ikke vaksinere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

annen bruker her. Jeg kjenner faktisk både en jordmor og en lege som ikke har vaksinert ungene sine. Jeg vet at dette er noe de absolutt ikke nevner overfor kollegaer. Du må nesten kommentere det du er uenig i i innlegget, for brukeren hadde faktisk noen gode poeng. Svineinfluensaen og tilhørende tamiflu er et eksempel på en vaksine som ikke var testet godt nok ut, og konsekvensene så vi jo med alle som fikk erstatning ifh narkolepsi. Det ble i tillegg et hysteri uten like, der vi som ikke ville ta den ble sett rart på. 

Det var svært uheldig med denne bieffekten og ja flere land ville ha vaksinen ut selv om den ikke var ferdig testet.

MEN:

Kort oppsummert har de øvrige studiene vist at:

• Vaksinasjon med Pandemrix reduserte risikoen for influensasykdom med om lag 70 prosent.
  • Influensasykdom i svangerskapet var forbundet med en nær doblet risiko for dødfødsel.
  • Det var ingen økt risiko for dødfødsel etter vaksinasjon med Pandemrix.
  • Influensasykdom i befolkningen var forbundet med en doblet risiko for kronisk utmattelsessyndrom (ME).
  • Det var ingen økt risiko for kronisk utmattelsessyndrom (ME) i befolkningen etter vaksinasjon med Pandemrix.
  • Hos barn under fire år med influensasykdom var risikoen for feberkramper 116 ganger høyere enn hos barn uten influensa.
  • Blant barn under fire år var risikoen for feberkramper dobbelt så høy 1-3 dager etter vaksinasjon sammenliknet med barn som ikke var vaksinerte.
  • Influensasykdom i befolkningen var forbundet med en nesten femdoblet risiko for Guillain-Barré syndrom.
  • Risikoen for Guillain-Barré syndrom i befolkningen var ikke økt etter vaksinasjon.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...