Gå til innhold

Ikke vaksinere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Den grafen kommer frem med jevne mellomrom fra antivaxere ja. ...og blir gang på gang motbevist med saklige,åpent tilgjengelige fakta.

Dersom dere virkelig er interessert i finne ut hva som er best for barna deres antar jeg dere er interessert i å lese mest mulig informasjon om saken, fra alle kilder?

prøv i såfall flg som er en god forklaring: https://tjomlid.com/2013/02/25/vaksiner-redder-liv-2/

(finnes drøssevis av andre som forklarer denne grafen på nettet)

Anonymkode: b664f...d42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig!

Anonymkode: 3c4f3...a20

Ja vel? så da har du sjekket grafen, utført normal kildekritikk slik (ikke avansert, barneskolepensum egentlig)

Prøv! Let rundt på nettet etter omtaler av denne grafen, og se hva du finner. Del gjerne med oss.

Et tips: http://www.friskogfunksjonell.no/vaksinemotstandernes-skitne-triks/

ps beklager kontant språk her, men det er faktisk ganske alvorlig at du er med på å spre løgner som helsefarlige for små barn

Anonymkode: b664f...d42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den grafen kommer frem med jevne mellomrom fra antivaxere ja. ...og blir gang på gang motbevist med saklige,åpent tilgjengelige fakta.

Dersom dere virkelig er interessert i finne ut hva som er best for barna deres antar jeg dere er interessert i å lese mest mulig informasjon om saken, fra alle kilder?

prøv i såfall flg som er en god forklaring: https://tjomlid.com/2013/02/25/vaksiner-redder-liv-2/

(finnes drøssevis av andre som forklarer denne grafen på nettet)

Anonymkode: b664f...d42

Jeg må alltid le når noen linker til yrkeskverulanten Tjomlid :fnise:

Anonymkode: 3c4f3...a20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

OM vaksiner faktisk inneholder noen skumle stoffer, så er det da bedre at noen få får autisme og whatnot enn at flere tusen dør av kikhoste og meslinger pga mangel på flokkimmunitet. Når det gjelder vaksiner så handler det ikke bare om en selv, men folkene rundt en også. Har lest en del artikler og forskning rundt vaksiner, og har egentlig aldri kommet over noe som direkte kan bevise at vaksiner var skyld i de og de plagene. Blir for dumt å ofre helsen til andre mennesker basert på påstander som egentlig handler om synsing, ikke fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sam French skrev:

Poenget er at vi faktisk vet veldig lite om mulige utslag vaksiner har over tid fordi vi ikke har gjort grundige nok studier. Det er ikke slik at vi vet hva vaksiner forårsaker uten å faktisk studere det.

Jeg forstår redselen for å ta en sprøyte med noe du ikke helt har greie på hva er og kjøre det inn i det mest dyrebare i verden. Men om vi vet lite om mulige utslag vaksiner har over tid, men vi vet mye om risikoen ved å ikke ta vaksine, altså død grunnet kikhoste, lammelse grunnet polio osv, hvorfor velger man ikke da vaksine? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2018 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Skjønner dere som er for vaksiner mener det! Men har dere virkelig sjekket opp vaksiner? Sett mange dokumentarer om forskere som går ut med at vaksiner er farlig. Det er en grunn til at de fleste leger og andre som tar vaksiner ikke tar det på sine barn. Ikke alle leger men noen.

 

Anonymkode: 19350...cec

Er omvendt .. de fleste leger vaksiner sine barn ..  

Er lege selv og tar mine vaksiner .. nettopp for å beskytte ditt barn som kanskje en gang i livet blir innlagt på sykehus .. 

Anonymkode: fe907...78b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Sam French skrev:

Sier du det? Kan du henvise meg til studiene som avkrefter at oppgangen i hjernekreft hos barn skyldes vaksiner? Takk

Faktisk kan man bruke vaksiner til å bekjempe hjernekreft:

https://www.nbcnews.com/health/health-news/modified-polio-vaccine-helps-fight-deadly-brain-tumors-n886486

Det er heller du som må dokumentere påstått oppgang m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sam French skrev:

Nei, psykopatnettsteder som baserer seg på løgn og føleri "stiller" også "spørsmål". Synd ingen seriøse og troverdige kilder gjør det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva John Bergmann vet om vaksiner kan du fint finne ut ved å høre litt på hva han forteller.
Han har utstrakt kunnskap om vaksiner og skader disse forårsaker.

Jasså? Og hvor har han denne kunnskapen fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må alltid le når noen linker til yrkeskverulanten Tjomlid :fnise:

Anonymkode: 3c4f3...a20

Du har altså ingenting å utsette på argumentene hans?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så de introduserte vaksinene da behovet var forsvunnet, også ga de æren til vaksinene.
Ren svindel.

Anonymkode: 77ac5...621

2 pr 100 000 DØR og du mener behovet var forsvunnet. Fy f.. for en personlighet vi har med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, jabx skrev:

Du har altså ingenting å utsette på argumentene hans?

Tror aldri jeg noen gang har vært enig med den fyren der. Han kverulerer jo på alt.

Anonymkode: 3c4f3...a20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha, så pinlig for deg! Jeg måtte inn og sjekke, hvis du ser på kilden er den altså publisert i 1927! Den beskriver status i Australia fra første halvdel av 1800-tallet og fremover, men altså ikke etter å være publisert i 1927 (så videre tabell er åpenbart fake). Og der beskrives en av årsakene til at smittespredningen var lav til en ganske åpenbar årsak; det bodde lite folk der smitten kunne spre seg mellom.  Les gjerne herhttps://measlesrubellainitiative.org/wp-content/uploads/2018/02/2018-MRI-Factsheet.pdf  Sjekk linken fra USA under. 

Measles cases 1944-1964 follow a highly variable epidemic pattern, with 150,000-850,000 cases per year. A sharp decline followed introduction of the vaccine in 1963, with fewer than 25,000 cases reported in 1968. Outbreaks around 1971 and 1977 gave 75,000 and 57,000 cases, respectively. Cases were stable at a few thousand per year until an outbreak of 28,000 in 1990. Cases declined from a few hundred per year in the early 1990s to a few dozen in the 2000s.

 

Og her er en oversikt fra WHO over meslingtilfeller i Europa de siste år. Legg merke til de årene det øker kraftig, det var i områder som plutselig mistet flokkimmuniteten, fordi idiotere ala antivakserne her i tråden syns meslinger var en fin ting å styrke seg på. Når barnet er styrket med hjerneskade eller blindhet er det for sent å angre. 

Measles cases in the WHO European Region 1993-2014. Cases dropped 98% between 1993-2007

Anonymkode: d9959...663

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg må alltid le når noen linker til yrkeskverulanten Tjomlid :fnise:

Anonymkode: 3c4f3...a20

ja vel?

hva var det i denne artikkelen hans som var morsomt/kverulerende? eller bedre: hva var feil? les gjerne hva han skriver, og pek på hva som er feil/morsomt/kverulerende

 

 

Anonymkode: b664f...d42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi. Selvsagt burde alle vaksinere barna sine. Forstår at man kan være skeptisk, men altså, det går som regel helt greit å ta vaksine. Jeg har tatt alle sammen bortsett fra HPV, for foreldrene mine hadde hørt at man kunne få narkolepsi av den. Det var helt i starten da denne ble innført på skolen, så det var lite forskning på den. Men nå er det litt annerledes med denne, for jeg kan ikke smitte noen. Den smitter seksuelt og jeg har ikke ligget med noen enda. 

Anonymkode: b3301...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, så pinlig for deg! Jeg måtte inn og sjekke, hvis du ser på kilden er den altså publisert i 1927! Den beskriver status i Australia fra første halvdel av 1800-tallet og fremover, men altså ikke etter å være publisert i 1927 (så videre tabell er åpenbart fake). Og der beskrives en av årsakene til at smittespredningen var lav til en ganske åpenbar årsak; det bodde lite folk der smitten kunne spre seg mellom.  Les gjerne herhttps://measlesrubellainitiative.org/wp-content/uploads/2018/02/2018-MRI-Factsheet.pdf  Sjekk linken fra USA under. 

Measles cases 1944-1964 follow a highly variable epidemic pattern, with 150,000-850,000 cases per year. A sharp decline followed introduction of the vaccine in 1963, with fewer than 25,000 cases reported in 1968. Outbreaks around 1971 and 1977 gave 75,000 and 57,000 cases, respectively. Cases were stable at a few thousand per year until an outbreak of 28,000 in 1990. Cases declined from a few hundred per year in the early 1990s to a few dozen in the 2000s.

 

Og her er en oversikt fra WHO over meslingtilfeller i Europa de siste år. Legg merke til de årene det øker kraftig, det var i områder som plutselig mistet flokkimmuniteten, fordi idiotere ala antivakserne her i tråden syns meslinger var en fin ting å styrke seg på. Når barnet er styrket med hjerneskade eller blindhet er det for sent å angre. 

Measles cases in the WHO European Region 1993-2014. Cases dropped 98% between 1993-2007

Anonymkode: d9959...663

Konspirasjonsteorier er basert på fake news, med tanke på tabellen fra 1927. Vaksinemotstandere sjekker tydeligvis ikke ut om kildene de referer til er pålitelige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Selvsagt burde alle vaksinere barna sine. Forstår at man kan være skeptisk, men altså, det går som regel helt greit å ta vaksine. Jeg har tatt alle sammen bortsett fra HPV, for foreldrene mine hadde hørt at man kunne få narkolepsi av den. Det var helt i starten da denne ble innført på skolen, så det var lite forskning på den. Men nå er det litt annerledes med denne, for jeg kan ikke smitte noen. Den smitter seksuelt og jeg har ikke ligget med noen enda. 

Anonymkode: b3301...f56

Livmorshallskreft kan ramme kvinner selv om hun ikke har hatt sex..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 1.25, Sam French skrev:

Og hvilke land er det vi snakker om? Utviklede land eller land ned generelt dårlig levestandard? Ja, noen ville dø av sykdommene, men noen dør også av vaksiner. Problemet er at vi underrapporter dødligheten eller skadeligheten av vaksiner rett og slett fordi vi tror ikke de kan forårsake slikt. Jeg hadde ikke anelse om at vaksiner kunne forårsake alvorlig skade eller død før jeg leste om bivirkningene som står listet. Når barna ble syke ville jeg aldri tenkt på vaksinering som en mulig årsak, selv om vaksinering kanskje skjedde i samme tidsrom. De fleste har nok den samme oppfatningen. Særlig når alt man hører er at «vaksiner er trygge og effektive»

Bruker du vanlige legemidler på barna dine? Gir du antibiotika om barnet blir syk? Da kan du titte i felleskatalogen og se hvilke bivirkninger som står oppført der på de medisinene. Bør slutte med det også da, siden alt man bruker av medisiner kan gi alvorlige bivirkninger og død.......Og forresten, det kan kikhoste, meslinger, polio osv. også gjøre. 

Man burde ha egen barnehage der alle uvaksinerte barn går. Synd i barna, da de er uskyldige opp i det hele. Men når foreldrene tar så idiotiske valg på vegne av sine barn så må de også ta konsekvensene av det og ikke påføre andre lidelse. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...