Gå til innhold

Ikke vaksinere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er vaksinert imot alt det barn skal vaksineres for. Allikevell fikk jeg kikhoste når jeg var 15. 

dette var helt grusomt og varte i 3 mnd. Jeg trodde jeg skulle gi opp, kjentes ut som at jeg skulle knekke ribbein og mose alle involler når jeg hostet. Det kjentes ut som tortur og var helt uutholdlig. Konstant HARD hoste. 

hadde det ikke vært for at jeg var vaksinert så hadde kikhosten vært enda værre sa legen. Da kunne jeg faktisk ha ødlagt noe inni meg pga hosten. Kanskje dødd også. Orker ikke tenke på hvor jævlig det hadde vært uten vaksina. 

Anonymkode: 79c73...a1c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Sam French skrev:

Jeg sa et ørlite innblikk. Blir ikke plass til mye informasjon i et så kort stykke. Du må utforske mere om du vil komme til bunns i dette.

Selv om dødsfall ved lynnedslag var overdrevet, og la oss si bare en tiendedel av de 44500 antydende dødsfall ved vaksinen var reelle, hadde det likevel vist klart lavere risiko av å la være å vaksinere. Samtidig var dette sammenlignet med tall fra før vi hadde vaksiner, og helseapparatet vi har idag ville ved all sannsynlighet ha redusert yttligere sjansen av å dø av meslinger. 

Som sagt er det mange flere ting å ta hensyn til enn dette, og mange andre vaksiner.

Tallene han kommer med kommer fra «National Vaccine Information Center». Det høres jo ut som en pålitelig kilde som man kan anta at kommer med god informasjon, men det er USAs største anti-vaksine-organisasjon. https://en.m.wikipedia.org/wiki/National_Vaccine_Information_Center

Kildekritikk er viktig.

Det er bra du har tillit til helsevesenet, men det er ikke alt som kan behandles når det først har oppstått. For eksempel lammelser på grunn av polio eller fosterskader på grunn av røde hunder. Meslinger kan forårsake døvhet. Å få høreapparat eller cochlea implantat er ikke som å ha normal hørsel. Død er ikke det eneste uheldige, varige utfallet av sykdom.

Det er tre land i verden hvor det fortsatt ses tilfeller av polio, Pakistan, Afghanistan og Nigeria. Det har ikke vært tilfeller av poliosmitte i Norge siden 1969 og det skyldes vaksinering. I dag trenger vi ikke poliovaksine lenger i Norge fordi vi er kvitt viruset! Kopper er utryddet på grunn av vaksine.

Anonymkode: 9fa14...9af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

TS: Søk opp gruppa "Vaksineaksjon.no - Vaksineinfo for den bevisste" på FB. Gruppa har over 6000 medlemmer og her slipper bare antivaksere til :)

 

Anonymkode: 3c4f3...a20

1. For den bevisste

2. her slipper bare antivaksere til.

snakk om overtydelig ironi...

Anonymkode: b664f...d42

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min døde av tuberkulose. Ei jeg kjenner er døv fordi moren hennes fikk røde hunder mens hun var gravid. Jeg kjenner og har kjent flere med alvorlige funksjonshemninger pga polio.

I mine øyne er de som ikke vaksinerer barna sine rett og slett historieløse idioter.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke vaksinert barna våre. Kjenner flere andre som heller ikke har det så du er absolutt ikke alene selv om det kan virke sånn.

Anonymkode: 9f3d5...6ee

Det er godt å høre! Fint å vite at det ikke bare er meg.

Anonymkode: 19350...cec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Vi oppfordrer til å vaksinere. Ikke bland oss inn i konspirasjonsteoriene og paranoian deres. Hilsen lege.

Anonymkode: ce53d...c35

Sa jeg alle leger? 

Anonymkode: 19350...cec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Sam French skrev:

 

Du er ikke alene, men de fleste vil ikke ha en saklig diskusjon rundt dette temaet. De fleste bare «slenger med dritt» desverre.

Det merket jeg! Holder meg unna sånne forum fra nå av :) 

Anonymkode: 19350...cec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sam French skrev:

For de som vil ha et ørlite innblikk i hvorfor vi som ikke ønsker å vaksinere ikke gjør det er det en ganske balansert artikkel her: 

https://medium.com/@lukeyamaguchi/to-vaccinate-or-not-to-vaccinate-695e3b6d319c?fbclid=IwAR3_tFdkFz0R5SPvI_BAjuCpy_a8sGvF7KXC4WJYJpBrMp_QTkSx6b2Jco0

Skulle virkelig ønske evnen til kildekritikk var bedre, siden du henviser til sier jo selv at "storytellers bring you the smartest takes on topics that matter", ingen medisinsk forskningsbegrunnet uttalelse der altså. Kom med noe som er publisert i et annerkjent sted vær så snill, Embase, Medline, PubMed, Cochrane, BMJ eller UpToDate-

Og så til det viktigste, vakasiner beskytter mot mer enn død. Det er nok vanskelig mot anti-vaksere å forstå;

Kikhoste kan gi hjerneskade pga oksygenmangel, samt ribbeinsbrudd og brokk påført av kreftig hosting

Kusma kan medføre døvhet på den siden som rammes, og sterilitet hos gutter (håper du med god samvittighet forteller gutten din at han ikke kan få barn pga ditt valg)

Røde hunder kan hos gravide kan det avhengig av smittetidspunkt medføre misdannelser på fosterets øye/øre/hjerne og psykomotoriske funksjon, evt fosterdød. 

Meslinger kan medføre blindhet, hjernebetennelse med hjerneskade, og en dødelig form for hjenebetennelse kan opptre i flere år etter sykdomstilstanden. 

Difteri (ekte krupp) gir kvelningsanfall og giftstoffene spres i blod og lymfebaner, og kan forårsake infeksjoner i hjerte, hjerne og nerver.

Stivkrampe gir lammelser som i verste fall rammer pustemuskulaturen. Når barnet ditt får litt skrubbsår her og der og så graver i jorden i barnehagen, så har du en fin inngangsport. Opptil 90% dør.

Polio kan gi varige lammelser i ulike deler av kroppen, også pustemuskulaturen. Dessuten kan det gi hjernehinnebetennelse med de komplikasjonene det medfører.

Hib sykdom kan medføre hørselstap, hjernehinnebetennelse med varig hjerneskade og nevrologisk skade, og det kan gi betennelse i strupelokket med alvorlige pustevansker

Rotavirus dør neppe barnet ditt av, men det kan bli alvorlig dehydrert og måtte tilbringe mange dager på sykehus med intravenøs tilførsel av veske, blodprøver, fremmede mennesker og tid på isolat. Det er ikke mange år siden denne vaksinen ble innført, bl.a etter stort ønske fra foreldre, og det har drastisk redusert antall barn som legges inn på sykehus med alvorlig dehydrering som følge av oppkast og diare. 

Pneumokokker gir oppgav til lungebetennelse, hjernehinnebetennelse, blodforgiftning, bihulebetennelse og ørebetennelser. Mye av dette kan behandles med antibiotika så lenge infeksjonen oppdages i tide og bakterien ikke har utvikles reistens, men hvis man kan slippe, hvorfor utsette barnet sitt for fare. (og får du et ørebarn skal jeg love deg at du angrer på å ha unngått vaksinen)

Anonymkode: d9959...663

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er vaksinert imot alt det barn skal vaksineres for. Allikevell fikk jeg kikhoste når jeg var 15. 

dette var helt grusomt og varte i 3 mnd. Jeg trodde jeg skulle gi opp, kjentes ut som at jeg skulle knekke ribbein og mose alle involler når jeg hostet. Det kjentes ut som tortur og var helt uutholdlig. Konstant HARD hoste. 

hadde det ikke vært for at jeg var vaksinert så hadde kikhosten vært enda værre sa legen. Da kunne jeg faktisk ha ødlagt noe inni meg pga hosten. Kanskje dødd også. Orker ikke tenke på hvor jævlig det hadde vært uten vaksina. 

Anonymkode: 79c73...a1c

Jeg fikk kikhoste selv uvaksinert. Varte lenge og ja var grusomt. Men jeg døde ikke.

Anonymkode: 19350...cec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en familie der yngste på snart 3 år ikke ble vaksinert. Dette barnet ble sykt grunnet noen av sykdommene vi vaksinerer bort og har nå måttet amputere bort ben og armer. Moren tok selvmord etter noen mnd for taklet ikke skyldfølelsen....

Ja, du er egoistisk når du ikke vaksinerer....

Anonymkode: a00f8...355

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Marietta Tuisuesue's one-year-old daughter died on Friday after visiting a hospital on the island of Savai'i to get the injection. On the same day, a one-year-old boy died after also getting an MMR shot."

  https://www.newshub.co.nz/home/world/2018/07/samoa-mmr-vaccine-death-mother-wants-answers-after-tragedy.html

Anonymkode: 3c4f3...a20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her sier du jo rett ut at vaksinen ikke virket.

Anonymkode: 3c4f3...a20

Det er ganske latterlig hvor lite kunnskap antivaksere har om vaksine. Jeg skal forklare deg og nå må du høre godt etter. 

Ingen vaksiner vi har beskytter oss 100% mot det vi vaksineres mot. Et godt eksempel på dette er BCG som beskytter omkring 70% mot tuberkulose. Dette er regnet som ganske dårlig beskyttelsesevne i forhold til de andre vaksinene vi har, men om du tar BCG vil du fortsatt ha 70% mindre risiko for å bli smittet. Tuberkulose har i mange land nå blitt multiresistent. Flere og flere dør av det. Vi har allerede sett tilfeller i Norge av pasienter med tuberkulose der det har vært nesten umulig å behandle fordi bakterien er blitt resistent mot nesten alle typer antibiotika. Det betyr at om du får multiresistent tuberkulose så vil du rett og slett dø. Så spørsmålet er da: vil du være 0% beskyttet mot tuberkulose eller vil du være 70% beskyttet mot tuberkulose? For meg er det et veldig enkelt spørsmål å svare på. Jeg er ikke idiot og vil selvsagt være 70% beskyttet mot tuberkulose. 

Og så er det en gang sånn at om du er vaksinert mot noe og likevel blir syk hadde du sannsynligvis blitt mye, mye sykere dersom du ikke var vaksinert. Jeg for min del hadde kanskje ikke sittet her i dag om det ikke var for nettopp det. 

Så ikke kom hit og klag når du dør av multiresistent TBC ihvertfall fordi du ikke vaksinerte deg. 

Anonymkode: 288f2...4e3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar

Anonymkode: 19350...cec


FB-gruppa heter Vaksiner - tør du ta sjansen.

Anonymkode: 77ac5...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Marietta Tuisuesue's one-year-old daughter died on Friday after visiting a hospital on the island of Savai'i to get the injection. On the same day, a one-year-old boy died after also getting an MMR shot."

  https://www.newshub.co.nz/home/world/2018/07/samoa-mmr-vaccine-death-mother-wants-answers-after-tragedy.html

Anonymkode: 3c4f3...a20

Leste du artikkelen du selv postet? Det står at de ikke vet årsaken, men at det kan være fordi vaksinen ikke ble administrert riktig, og at vaksinen er svært trygg å ta. Forstår du hva det betyr at en vaksine ikke blir administrert korrekt? Siden du poster dette som antivakserpropaganda så mistenker jeg at du ikke forstod det. 

Og om du kunne velge mellom at noen få barn dør verden over pga feil administrering av en vaksine kontra at hundretusenvis dør av en sykdom fordi de ikke er vaksinert mot den, hva synes du er best?

Anonymkode: 288f2...4e3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk kikhoste selv uvaksinert. Varte lenge og ja var grusomt. Men jeg døde ikke.

Anonymkode: 19350...cec

Så bra du ikke døde, men du kunne dødd. Og det gjør veldig mange barn verden over nettopp fordi de ikke er vaksinert. 

Jeg gikk uten refleks i går og døde ikke. Så det betyr at jeg ikke skal ha på barna mine refleks, for det går tydeligvis bra. 

Det skulle vært IQ-grense for å få barn. 

Anonymkode: 288f2...4e3

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så bra du ikke døde, men du kunne dødd. Og det gjør veldig mange barn verden over nettopp fordi de ikke er vaksinert. 

Jeg gikk uten refleks i går og døde ikke. Så det betyr at jeg ikke skal ha på barna mine refleks, for det går tydeligvis bra. 

Det skulle vært IQ-grense for å få barn. 

Anonymkode: 288f2...4e3

Det er farlig å leve, man kan dø av det.
Husk at skadene fra vaksiner er store tall, som ikke formidles til befolkningen.
Hvilken annen bransje skjuler hendelser og lyver mer enn dette?
http://www.vaccines.news/2018-09-25-tetanus-vaccines-exposed-sterilizing-women-children.html

Anonymkode: 77ac5...621

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er farlig å leve, man kan dø av det.
Husk at skadene fra vaksiner er store tall, som ikke formidles til befolkningen.
Hvilken annen bransje skjuler hendelser og lyver mer enn dette?
http://www.vaccines.news/2018-09-25-tetanus-vaccines-exposed-sterilizing-women-children.html

Anonymkode: 77ac5...621

I kildekritikken er det ofte spørsmål knyttet til forholdet mellom kilden og kildematerialet som er sentralt. Hvordan påvirker kilden kildematerialet? Fire verdier nevnes ofte som kriterier for å vurdere informasjonens kvalitet og relevans:

  • Troverdighet: Er kilden til å stole på?
  • Objektivitet: Er kilden nøytral?
  • Nøyaktighet:  Finner du spor etter juks eller slurv?
  • Egnethet: Finner du svarene du trenger?

Les mer her, vær så snill! https://snl.no/kildekritikk

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er farlig å leve, man kan dø av det.
Husk at skadene fra vaksiner er store tall, som ikke formidles til befolkningen.
Hvilken annen bransje skjuler hendelser og lyver mer enn dette?
http://www.vaccines.news/2018-09-25-tetanus-vaccines-exposed-sterilizing-women-children.html

Anonymkode: 77ac5...621

Eksemplene er mange.
Mange danske jenter skadet av vaksine.
http://hpv-vaccine-info.org/dansk-dokumentar-om-hpv-vaccinen/

Anonymkode: 77ac5...621

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er farlig å leve, man kan dø av det.
Husk at skadene fra vaksiner er store tall, som ikke formidles til befolkningen.
Hvilken annen bransje skjuler hendelser og lyver mer enn dette?
http://www.vaccines.news/2018-09-25-tetanus-vaccines-exposed-sterilizing-women-children.html

Anonymkode: 77ac5...621

Ja; alle dør en dag, men det betyr ikke at jeg gjør det jeg kan for å dø tidligst mulig. For eksempel bruker jeg refleks når jeg går ute om kvelden, jeg kjører forsiktig når det er glatt ute og jeg tar vaksiner. For meg høres det jo ut som om at du nesten prøver å dø så tidlig som mulig siden du ikke bryr deg om å forebygge sykdom og skade hos deg selv. 

Skadene noen få får av vaksiner kan ikke engang sammenlignes med skadene og antall dødsfall man får av sykdommene som man kan vaksineres mot. Det er tydeligvis dette antivaksere ikke forstår, og jeg vet ikke hva som gjør at dere ikke forstår dette?

Anonymkode: 288f2...4e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...