Gå til innhold

Ikke vaksinere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å sette vaksinemotstanderne i samme kategori som de ekstreme veganerne.

 

Anonymkode: afa5d...cea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Nettvenn skrev:

Toppen av egoisme er å la være å vaksinere sitt barn! Èn ting er at man utsetter sitt barn for farlig og potensiell dødelig sykdom,enda verre er det at man i sin egoisme utsetter andre mennesker for alvorlig sykdom.Mennesker med lavt immunforsvar, de som har kroniske lidelser,kan bli svært alvorlig og langvarig syke dersom de blir smittet.På en barneskole jeg kjenner til,ble flere  i en klasse syke av kikhoste. Smitten tok de med seg rundt omkring selvsagt,i starten  visste man ikke at det var kikhoste.
Resultatet ble at mennesker med nedsatt helse,ble alvorlig syke, og da mener jeg utover de 3 mnd,som det vanligvis tar å bli bedre av kikhoste.
Jeg synes ikke at uvaksinerte barn skal ha tilgang til feks barnehager. I noen land er det innført bøter dersom man ikke vaksinerer. Håper virkelig at denne ordningen kommer hit også.

 

Bare så det er sagt: Vi som er vaksinerte mot kikhoste kan også være smittebærere. Vi får et mildere sykdomsforløp, kanskje vet vi ikke engang at det er det vi har, men vi kan fortsatt smitte andre. Dagens kikhostevaksiner er forøvrig mindre effektive enn tidligere (i dag er de acellulære, før var det helcellevaksiner), derfor har det vært utbrudd på barneskoler blant vaksinerte barn. Barna du refererer til kan derfor godt ha vært vaksinerte. 

Anonymkode: 84da3...7eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke vaksinert barna våre. Kjenner flere andre som heller ikke har det så du er absolutt ikke alene selv om det kan virke sånn.

Anonymkode: 9f3d5...6ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det er flere som går på dette sludderet. Ille nok at dere lar være å følge vaksineprogrammet, men dere prøver å overtale andre til å gjøre det samme. Dere skulle... Jeg kan ikke skrive hva jeg syns om dere, da blir jeg utestengt. 😠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinemotstand oppstår gjerne når folk aldri har sett sykdommene det vaksineres mot. De skjønner ikke at hvis mange får meslinger, så er det noen som kommer til å dø av det eller få alvorlige hjerneskader. Sånn er det, det er ikke en helt harmløs barnesykdom. Hvis man ikke vaksinerer mot røde hunder kan gravide få det i svangerskapet og risikere spontanabort eller alvorlige fosterskader. Vaksinerer man ikke mot kusma risikerer man sterile gutter. Polio er utryddet i vår del av verden på grunn av vaksine (og gode sanitærforhold). Min mormor var livredd for at min tante skulle få polio før det fantes vaksine, for hun visste hva sykdommen kunne gjøre. Ingen vil utsette barna sine for å bli lamme eller dø fordi de ikke kan trekke pusten selv på grunn av lammelser hvis de kan slippe.

Vaksinemotstandere burde ta seg en tur til land der disse sykdommene er utbredt og tenke seg om en gang til.

Anonymkode: 9fa14...9af

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner dere som er for vaksiner mener det! Men har dere virkelig sjekket opp vaksiner? Sett mange dokumentarer om forskere som går ut med at vaksiner er farlig. Det er en grunn til at de fleste leger og andre som tar vaksiner ikke tar det på sine barn. Ikke alle leger men noen.

 

Anonymkode: 19350...cec

For noe tull. Vi oppfordrer til å vaksinere. Ikke bland oss inn i konspirasjonsteoriene og paranoian deres. Hilsen lege.

Anonymkode: ce53d...c35

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en tur på en eldre kirkegård og reflekter litt over antall barnegraver.

Anonymkode: ba773...1a0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, jeg har en datter på 2mnd og har bestemt meg for å ikke vaksinere henne. Grunnen holder jeg for meg selv men kan si så mye at vaksinering i mine øyne er gift. Men jeg håper veldig på at det er noen her inne som også velger å ikke vaksinere barnet sitt? Føler det bare er meg og vet hvor mye «dritt» vi som ikke vaksinerer barna våres får i tryne. Som vil lufte tankene sine :) 

 

Anonymkode: 19350...cec

Du er ikke alene, men de fleste vil ikke ha en saklig diskusjon rundt dette temaet. De fleste bare «slenger med dritt» desverre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Vi oppfordrer til å vaksinere. Ikke bland oss inn i konspirasjonsteoriene og paranoian deres. Hilsen lege.

Anonymkode: ce53d...c35

Hvem som helst kan kalle seg lege her uten å være det. Og hvis du virkelig er lege, hvor mye har du fått for å anbefale vaksiner?

Anonymkode: 3c4f3...a20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært vaksinemotstander, men valgte dog å vaksinere sønnen min. Men etter å satt meg mer inn i vaksiner er jeg glad for at jeg har vaksinert han. 

Man må nesten veie opp fordeler og ulemper, og de ulempene ved å ikke vaksinere medførte en for stor risiko. 

Ja, helt klart mye propaganda og vas fra legemiddelindustrien. Men tross dette har vaksinen faktisk reddet utallige mange mennesker og holdt oss unna en del sykdommer. 

Anonymkode: d8759...b5c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som helst kan kalle seg lege her uten å være det. Og hvis du virkelig er lege, hvor mye har du fått for å anbefale vaksiner?

Anonymkode: 3c4f3...a20

Hvilken diagnose har du?

Anonymkode: ce53d...c35

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sam French skrev:

For de som vil ha et ørlite innblikk i hvorfor vi som ikke ønsker å vaksinere ikke gjør det er det en ganske balansert artikkel her: 

https://medium.com/@lukeyamaguchi/to-vaccinate-or-not-to-vaccinate-695e3b6d319c?fbclid=IwAR3_tFdkFz0R5SPvI_BAjuCpy_a8sGvF7KXC4WJYJpBrMp_QTkSx6b2Jco0

Selv om artikkelen er skrevet med innestemme tar jeg den ikke uten videre for god fisk. Det er for eksempel overdrevet at 100 personer dør av å bli truffet av lynet årlig, det er <50. https://www.weather.gov/safety/lightning-fatalities

Det er for seint til at jeg orker å gå ordentlig gjennom alt, men synes det er useriøst av ham å antyde at 44,500 dødsfall i året kan skyldes bivirkninger av vaksine (selv om han pliktskyldigst skriver at man ikke kan være sikker på at det skulle skyldes vaksine).

Anonymkode: 9fa14...9af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om artikkelen er skrevet med innestemme tar jeg den ikke uten videre for god fisk. Det er for eksempel overdrevet at 100 personer dør av å bli truffet av lynet årlig, det er <50. https://www.weather.gov/safety/lightning-fatalities

Det er for seint til at jeg orker å gå ordentlig gjennom alt, men synes det er useriøst av ham å antyde at 44,500 dødsfall i året kan skyldes bivirkninger av vaksine (selv om han pliktskyldigst skriver at man ikke kan være sikker på at det skulle skyldes vaksine).

Anonymkode: 9fa14...9af

https://forskning.no/forebyggende-helse-samfunnsmedisin-vaksiner/2009/05/ti-myter-om-vaksinasjoner

Denne artikkelen er gammel men høyst reell. Her står det at det ikke er noen dokumenterte dødsfall etter vaksiner. Regner med det ikke plutselih har vært 45000 dødsfall på ni år. Den artikkelen er bare konspirasjonsteoretisk antivaksinepropaganda.

Anonymkode: ce53d...c35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Selv om artikkelen er skrevet med innestemme tar jeg den ikke uten videre for god fisk. Det er for eksempel overdrevet at 100 personer dør av å bli truffet av lynet årlig, det er <50. https://www.weather.gov/safety/lightning-fatalities

Det er for seint til at jeg orker å gå ordentlig gjennom alt, men synes det er useriøst av ham å antyde at 44,500 dødsfall i året kan skyldes bivirkninger av vaksine (selv om han pliktskyldigst skriver at man ikke kan være sikker på at det skulle skyldes vaksine).

Anonymkode: 9fa14...9af

Jeg sa et ørlite innblikk. Blir ikke plass til mye informasjon i et så kort stykke. Du må utforske mere om du vil komme til bunns i dette.

Selv om dødsfall ved lynnedslag var overdrevet, og la oss si bare en tiendedel av de 44500 antydende dødsfall ved vaksinen var reelle, hadde det likevel vist klart lavere risiko av å la være å vaksinere. Samtidig var dette sammenlignet med tall fra før vi hadde vaksiner, og helseapparatet vi har idag ville ved all sannsynlighet ha redusert yttligere sjansen av å dø av meslinger. 

Som sagt er det mange flere ting å ta hensyn til enn dette, og mange andre vaksiner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vaksinemotstand oppstår gjerne når folk aldri har sett sykdommene det vaksineres mot. De skjønner ikke at hvis mange får meslinger, så er det noen som kommer til å dø av det eller få alvorlige hjerneskader. Sånn er det, det er ikke en helt harmløs barnesykdom. Hvis man ikke vaksinerer mot røde hunder kan gravide få det i svangerskapet og risikere spontanabort eller alvorlige fosterskader. Vaksinerer man ikke mot kusma risikerer man sterile gutter. Polio er utryddet i vår del av verden på grunn av vaksine (og gode sanitærforhold). Min mormor var livredd for at min tante skulle få polio før det fantes vaksine, for hun visste hva sykdommen kunne gjøre. Ingen vil utsette barna sine for å bli lamme eller dø fordi de ikke kan trekke pusten selv på grunn av lammelser hvis de kan slippe.

Vaksinemotstandere burde ta seg en tur til land der disse sykdommene er utbredt og tenke seg om en gang til.

Anonymkode: 9fa14...9af

Og hvilke land er det vi snakker om? Utviklede land eller land ned generelt dårlig levestandard? Ja, noen ville dø av sykdommene, men noen dør også av vaksiner. Problemet er at vi underrapporter dødligheten eller skadeligheten av vaksiner rett og slett fordi vi tror ikke de kan forårsake slikt. Jeg hadde ikke anelse om at vaksiner kunne forårsake alvorlig skade eller død før jeg leste om bivirkningene som står listet. Når barna ble syke ville jeg aldri tenkt på vaksinering som en mulig årsak, selv om vaksinering kanskje skjedde i samme tidsrom. De fleste har nok den samme oppfatningen. Særlig når alt man hører er at «vaksiner er trygge og effektive»

Endret av Sam French
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg finner bare ikke ord.. hvordan har dere hjerte og samvittighet til å la være?

Anonymkode: b5a49...985

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner dere som er for vaksiner mener det! Men har dere virkelig sjekket opp vaksiner? Sett mange dokumentarer om forskere som går ut med at vaksiner er farlig. Det er en grunn til at de fleste leger og andre som tar vaksiner ikke tar det på sine barn. Ikke alle leger men noen.

 

Anonymkode: 19350...cec

Kilde på dette oppspinnet??????

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som meiner vaksiner gir autisme beviser no selv at dei ikkje veit kva dei prater om..

AC85DE4E-37AD-40C6-AA71-F30091662BF5.jpeg

Anonymkode: 71450...8d3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...