Gå til innhold

Ikke vaksinere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.11.2018 den 3.13, Sam French skrev:

Underlig at du skulle nevne kreft. Dette hadde jeg en fin diskusjon om på et av disse forumene her for litt siden. Spørsmålet var; hvordan vet vi at vaksiner ikke forårsaker kreft? Hvordan ville vi kunne sett dette fra epidemiologisk statistikk, hvis vi ikke studerer det? Og hvis vi studerer det, hvor er dokumentasjonen på funnene? Og før du sier at alderdom er den største årsaken til oppgangen i kreft, la oss ikke glemme at det er oppgang i barnekreft også; min sønn fikk hjernekreft da han var 8 år gammel.

Når alt kommer til alt, er det veldig mye vi ikke vet årsaken til, men hvis vaksiner blir snakket om som en mulig årsak til sykdom, blir dette ofte øyeblikkelig tilbakevist uten dokumentasjon. (Her på forumene mener jeg) På samme tid skrikes det om kildekritikk hver gang en lenket studie har en kritisk vinkling på vaksinesikkerhet.

Vi vet også at det er ingen stor vaksinert vs uvaksinert studie, den eneste typen studie som kunne gitt klare svar angående årsakssammenheng mellom vaksiner og autoimmune eller andre sykdommer. Hvorfor gjorde vi ikke disse studiene før vaksiner kom på markedet eller bruker de som ikke ønsker å ta vaksiner allikevel?

Studiene er gjort alt. Vaksiner forårsaker ikke kreft. Du er kunnskapsløs og påståelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg saklig. 

Jeg er ingen vaksinemotstander, men å slenge ut sånne kommentarer er unødvendig. Vis du har en mening om vaksiner bør du heller få disse frem i stede for å angripe andre på denne måten. 

Anonymkode: d8759...b5c

Min mening om vaksiner er at de er så viktige for barnets helse og barnets beste generelt at det er omsorgssvikt å unnlate å vaksinere barnet sitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, jabx said:

Studiene er gjort alt. Vaksiner forårsaker ikke kreft. Du er kunnskapsløs og påståelig.

Sier du det? Kan du henvise meg til studiene som avkrefter at oppgangen i hjernekreft hos barn skyldes vaksiner? Takk

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2018 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Skremselspropaganda!

Anonymkode: 3c4f3...a20

Nei meslinger kan være livsfarlig. Sier litt om hvor glad man er i barnet når man går inn på sider til folk som påroper seg medisinsk kompetanse, men som i de fleste tilfellene ikke er det. Når man bruker kosnpirasjonssider for å styrke sitt syn. Vel..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tanuki said:

Så hvis noen tror at det muuuuligens er en sammenheng mellom vaksiner og en eller annen sykdom, så er det den som tviler som må komme med dokumentasjon??  

 

Poenget er at vi faktisk vet veldig lite om mulige utslag vaksiner har over tid fordi vi ikke har gjort grundige nok studier. Det er ikke slik at vi vet hva vaksiner forårsaker uten å faktisk studere det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.11.2018 den 3.13, Sam French skrev:

Underlig at du skulle nevne kreft. Dette hadde jeg en fin diskusjon om på et av disse forumene her for litt siden. Spørsmålet var; hvordan vet vi at vaksiner ikke forårsaker kreft? Hvordan ville vi kunne sett dette fra epidemiologisk statistikk, hvis vi ikke studerer det? Og hvis vi studerer det, hvor er dokumentasjonen på funnene? Og før du sier at alderdom er den største årsaken til oppgangen i kreft, la oss ikke glemme at det er oppgang i barnekreft også; min sønn fikk hjernekreft da han var 8 år gammel.

Når alt kommer til alt, er det veldig mye vi ikke vet årsaken til, men hvis vaksiner blir snakket om som en mulig årsak til sykdom, blir dette ofte øyeblikkelig tilbakevist uten dokumentasjon. (Her på forumene mener jeg) På samme tid skrikes det om kildekritikk hver gang en lenket studie har en kritisk vinkling på vaksinesikkerhet.

Vi vet også at det er ingen stor vaksinert vs uvaksinert studie, den eneste typen studie som kunne gitt klare svar angående årsakssammenheng mellom vaksiner og autoimmune eller andre sykdommer. Hvorfor gjorde vi ikke disse studiene før vaksiner kom på markedet eller bruker de som ikke ønsker å ta vaksiner allikevel?

Du svarer jo ikke på det jeg opprinnelig spør om, nemlig om  du ville tatt imot behandling fra de grusomme legemiddelfirmaene hvis du ble syk. Antibiotika f.eks? Blodfortynnende? Jeg har nå søkt flere kjente databaser på jakt etter studier som bekrefter sammenheng mellom vaksiner som årsak til kreft, jeg fant ingen. Derimot forskes det mye på å finne en vaksine mot ulike kreftformer som kan komme av f.eks virus. Hpv har vi jo fått, men det jobbes med andre vaksiner også. Så hvordan vet DU at vaksiner forårsaker kreft? Og nå vil jeg ha et vitenskapelig svar, ikke henvisning til en side med "storytellers". Det spekuleres i at oppgangen i hjernekreft hos barn kommer av økt stråling, men barnekreft er dessverre en av de formene det forskes alt for lite på. Men igjen, du tror jo ikke på forskning, så hvorfor skulle du tro på det som evt kom frem der? 

Det foreligger tall helt fra innføringen av vaksiner for barnesykdommer på 50-tallet som viser redusksjon i sykdomstilfeller, både i Norge og internasjonalt. Kopper ble utryddet som følge av vaksine. All denne infoen ligger lett tilgjengelig hos pålitelige kilder. Infoen du og andre antivaksere henviser til kommer enten fra en privat nettside eller en privat organisasjon, som ikke bedriver skikkelig forskning innen de rammene det må gjøres for at forskningen skal ha validitet. Ofte er det en persons oppfatning av noe som blir stående, hvem som helst kan lage en nettside og komme med en påstand, og så tar dere det for god fisk. Ingen krav til at det er gjort skikkelige forsøk og RCT for å finne belegg for påstandene deres. Ingen antivakser "forskning" er publisert i fagefellelvurderte tidsskrift, rett og slett fordi kvaliteten på "forskningen" eller meningen ikke er dokumentert etter gyldige prinsipper. Derfor ber folk om kildekritikk kog at det som skal bevise deres teorier må følge samme standard som all annen forskning, enten det gjelder medisin, naturvitenskap eller samfunnsfag. 

Vaksinert vs uvaksinert studien du etterlyser finnes på et vis, men er samtidig et etisk dilemma. Den finnes fordi man kan bevise tilbakegang av sykdommer i områder som oppnår god vaksinasjonsdekning, men det i områder med lav eller ingen dekning fremdeles er utbrudd av sykdommen. Hvis man ser på meslinger så fører WHO statestikk over vaksinasjonsdekning og dødsfall i hele verden, og viser at det har vært en nedgang på 84% dødelighet fra 2000-2016. Likevel var det nesten 90 000 som døde av meslinger i fjor, dog mot ca en halv mill i 2000. http://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/measles (les mer ved å trykke på lenkene i art.) Det ville blitt veldig uetisk å dele et land i to og kun tilby halvparten vaksine mot en sykdom med stort potensiale for varig fuksjonsnedsettelse og død, spesielt når du for å få forskningen din måtte ventet i 20-30 år med å gi vaksinene til de andre deltakerne for å få all info du etterspør. Da er det bedre å se på endring i sykdomsutbrudd og overlevelse. Disse studiene ble ikke utført før innførelsen av f.eks meslingvaksinen, fordi på 50-tallet hadde folk sett personer med meslinger, de hadde opplevd skadene sykdommen kan gi og at folk døde. Det var en kjent og fryktet sykdom som ingen ønsket for sine barn. Derfor var for lykkelig når det fantes en forebyggende vaksine. Nå er det ignorante mennesker som ikke fortår hva sykdommen faktisk kan medføre, og derfor heller ikke ser farene med den, og det er de som krangler om behovet for vaksine. 

 

1 time siden, Sam French skrev:

Sier du det? Kan du henvise meg til studiene som avkrefter at oppgangen i hjernekreft hos barn skyldes vaksiner? Takk

Da du henvise til studier som beviser det? (Publisert studie i fagfellevurdert tidsskrift) Takk.

Anonymkode: d9959...663

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2018 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Skremselspropaganda!

Anonymkode: 3c4f3...a20

Det er ikke så mange 10årene siden man ofte enten døde av ,eller ble livsvarig skadet av meslinger.  Vi er nok mange som kjenner/ kjente eller vet om noen.

Anonymkode: c226e...50a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2018 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har en datter på 2mnd og har bestemt meg for å ikke vaksinere henne. Grunnen holder jeg for meg selv men kan si så mye at vaksinering i mine øyne er gift. Men jeg håper veldig på at det er noen her inne som også velger å ikke vaksinere barnet sitt? Føler det bare er meg og vet hvor mye «dritt» vi som ikke vaksinerer barna våres får i tryne. Som vil lufte tankene sine :) 

 

Anonymkode: 19350...cec

Skal du ha barnet ditt i barnehage, bøe du iallefall ta noen av vaksinene. F.eks den mot kikhoste . Vi hadde nettopp kikhoste epidemi i bhg. De hardest angrepne, etpar voksne og etpar barn var syk i flere måneder. De voksne hadde ikke fyllt på med ny vaksine i voksen alder, og barna   var det begynt å bli lenge siden de fikk vaksine. Tenk om de hadde vært totalt uvaksinert? Kikhoste kan være livsfarlig for de aller yngste barna. 

Anonymkode: c226e...50a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ha barnet ditt i barnehage, bøe du iallefall ta noen av vaksinene. F.eks den mot kikhoste . Vi hadde nettopp kikhoste epidemi i bhg. De hardest angrepne, etpar voksne og etpar barn var syk i flere måneder. De voksne hadde ikke fyllt på med ny vaksine i voksen alder, og barna   var det begynt å bli lenge siden de fikk vaksine. Tenk om de hadde vært totalt uvaksinert? Kikhoste kan være livsfarlig for de aller yngste barna. 

Anonymkode: c226e...50a

Det bryr ikke vaksinemotstandere seg om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at hvis barnet ditt dør av en sykdom du kunne vaksinert vedkommende mot, burde du straffes for drap. 

Det er for jævlig, både ovenfor samfunnet som får oppblomstring av sykdommer, og for ditt uskyldige barn, at du grunnet dine vrangforestillinger og din inkompetanse utsetter andre for fare.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2018 den 15.53, AnonymBruker skrev:

Her sier du jo rett ut at vaksinen ikke virket.

Anonymkode: 3c4f3...a20

Nei, siden ho/han faktisk var vaksinert fra før, så fikk sykdommen et mildere forløp enn den normalt ville fått. Kikhostevaksinen må man fylle på med jevne mellomrom. Voksne bør ta den hvert 10. År om man skal være trygg. Jeg var nyvaksinert da det var kikhosteutbrudd i barnehagen. Heldigvis hadde alle barna fulgt vaksinasjonsprogrammet og ble ikke alvorlig syke. Kikhoste kan være dødelig for de yngste. To av de voksne ble langvarig syke og med nedsatt immunforvar i lang tid deretter.

Anonymkode: c226e...50a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så mange 10årene siden man ofte enten døde av ,eller ble livsvarig skadet av meslinger.  Vi er nok mange som kjenner/ kjente eller vet om noen.

Anonymkode: c226e...50a

Nei, vet ikke om noen.

Anonymkode: 3c4f3...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egoistiske folk som ikke vaksinerer burde ikke få lov å ha barn! 

Anonymkode: 957b4...69f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vet ikke om noen.

Anonymkode: 3c4f3...a20

Jeg er døv pga meslinger. Fikk det som 1 mnd . Høy feber  . 

Anonymkode: 6f660...484

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/17/2018 at 5:25 PM, AnonymBruker said:

Han er en kiropraktor.  Hva vet han om vaksiner? Og ja, han har fått mye kritikk for sine utsagn. 

Anonymkode: 234b7...c6d

Hva John Bergmann vet om vaksiner kan du fint finne ut ved å høre litt på hva han forteller.
Han har utstrakt kunnskap om vaksiner og skader disse forårsaker.

Så klart får man mye kritikk, fordi den store profitt-industrien ved kallenavn Big Pharma ønsker alle som avslører bransjen dit pepperen gror. Enkel matte.

Flere vaksiner ble introdusert på et tidspunkt da sykdommene nesten hadde utryddet seg selv, fordi folks helse var naturlig forbedret. Folk fikk systemer for vann og kloakk, bedret renslighet, bedre kunnskap og tilgang på sunnere mat osv.
Disse historiske grafene som viser dette er det bare å søke opp.

Her er et eksempel
https://i2.wp.com/nocompulsoryvaccination.com/wp-content/uploads/2012/11/fig1_measles.gif?resize=551%2C389
https://i2.wp.com/nocompulsoryvaccination.com/wp-content/uploads/2012/11/fig1_measles.gif?resize=551%2C389

http://nocompulsoryvaccination.com/2012/11/30/doctors-are-not-above-question-vaccines-have-not-saved-millions-of-lives/

 

Anonymkode: 77ac5...621

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de introduserte vaksinene da behovet var forsvunnet, også ga de æren til vaksinene.
Ren svindel.

Anonymkode: 77ac5...621

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så de introduserte vaksinene da behovet var forsvunnet, også ga de æren til vaksinene.
Ren svindel.

Anonymkode: 77ac5...621

Helt enig!

Anonymkode: 3c4f3...a20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...