Gå til innhold

Snart kan personer med penis dusje i damegarderoben.


kat-e

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Madame Butterfly skrev:
 

Ikke noe som ikke litt ekstra klor i vannet kan fikse. Det er jo ikke slik at folk i alle mulige andre land bare blir så jævlig syke av å gå i en svømmehall, fordi om man ikke der driver med grundig kroppsvask for å hoppe uti 🤔

Nå er kravene i mange andre land mye lavere enn i Norge.  Jeg bader sjelden i bassenger i andre land for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.11.2018 den 20.23, SkjultBruker skrev:
 

Jeg kan ikke se for meg at dette kan være noen problemstilling å snakke om. 

Hvor mange individer kan dette i det hele tatt gjelde? Og ville noen i en slik situasjon ønske å benytte de vanlige garderobene? 

Om et ytterst lite antall mennesker med "feil" kjønnsorgan i forhold til hvilket kjønn de identifiserer seg som skulle ønske å bruke garderoben til det kjønnet de føler at de tilhører så er det greit for min del. Det er ikke som om folk flest står og viser seg frem i garderoben, og det er ikke som man ikke har mulighet til å se en annen vei. Man står da uansett ikke og glor på hverandres kjønnsorganer i dusjen? Eller? 

For min del, som kvinne, er jeg langt mer engstelig for å møte menn som går inn i damegarderoben med onde hensikter, som han som snek seg inn i damegarderoben og gjemte seg for å forsøke å snikfotografere oss etter svømmetreningen da vi var tenåringer. En person som identifiserer seg som kvinne, men fortsatt har penis, utgjør neppe en trussel i garderoben. 

Hva om det er rn mann med onde hensikter som later som at han er transe for å kunne begå overgrep eller snikforografere kvinner i kvinnegarderoben?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Peonjenta said:
 

Ja hva da tro?   Skal vi godta at menn får full ereksjon i dusjen ved siden av en også?

Selvfølgelig er ikke det greit. Nå er det ikke særlig vanlig at homofile menn har ereksjon i herredusjen heller. Eller tror du at heterofile har sterkere kjønnsdrift enn homofile? Eller tror du at homofile har bedre selvkontroll mens heterofile er mer primitive og ukontrollerte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Madame Butterfly said:
 

Ikke noe som ikke litt ekstra klor i vannet kan fikse. Det er jo ikke slik at folk i alle mulige andre land bare blir så jævlig syke av å gå i en svømmehall, fordi om man ikke der driver med grundig kroppsvask for å hoppe uti 🤔

Ekstra klor betyr at færre alergikere kan bruke bassenget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Brutex skrev:
 

Det viktigste er at en bygger tre garderober når man bygger nytt. Den tredje kan brukes avhengig av behov og øyeblikkets kultur. Hvis man har midlertidig skjevhet i kjønn, f.eks. fordi man har besøk av gutteklasser, guttelag e.l. kan de bruke den ekstra garderoben. Hvis man har blandet klasse som vil dusje i badetøyet så kan de bruke den. Hvis man pusser opp kan man ta en garderobe av gangen o.s.v.

Ja fellesgarderober er vesentlig billiger en dusjkabinetter. Det tar mindre plass, er billigere å bygge og lettere å rengjøre. Det er også lettere å overvåke.

Nå skal jeg ikke argumentere mot å bygge ekstra garderober i utgangspunktet, men å gjøre det kun fordi noen ytterst få mennesker ikke ønsker å tilpasse seg samfunnets vanlige normer og innretninger, føler jeg ikke er noen god grunn.

Det er neppe gratis, og vil gjelde for et nesten ubetydelig antall mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Maleficenta said:
 

Hva om det er rn mann med onde hensikter som later som at han er transe for å kunne begå overgrep eller snikforografere kvinner i kvinnegarderoben?

Kvinnegarderoben/fellesgarderoben er som tidligere nevnt ikke det mest ideelle sted å begå overgrep med masse folk som kommer og går hele tiden. I tillegg kan de overvåkes (mikrofon) og det er vanskeligere for overfallsmennene å komme seg unna.

Snikfotografering kan også bli gjort av kvinner i kvinnegarderoben så det er ikke noe nytt. En kan redusere dette ved strengere lover/straffer og et eget skap i inngangspartiet hvor mobiler og kamerautstyr må låses inn. Det reduserer også sjansen for tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Example said:
 

Nå skal jeg ikke argumentere mot å bygge ekstra garderober i utgangspunktet, men å gjøre det kun fordi noen ytterst få mennesker ikke ønsker å tilpasse seg samfunnets vanlige normer og innretninger, føler jeg ikke er noen god grunn.

Det er neppe gratis, og vil gjelde for et nesten ubetydelig antall mennesker.

Hvem vil ha nytte av den tredje garderoben? Alle som er liberale nok til å kunne være naken med det motsatte kjønn. I Øst-Tyskland gikk 80% på nakenstrender.  Dette er mye snakk om vane.

- Transgendere

- Småbarnfamilier hvor mor og far vil sammen med barna hele tiden og kanskje i badstua sammen

- Eldre par som ønsker å være sammen

- Par og vennegjenger med begge kjønn

- Folk som er oppvokst med felles nakenhet: Naturister, finner, tyskere, sveitsere, japanere, østrikere, nederlendere, østeuropere

- Ideologer: Folk som er for full likestilling og mot kjønnsaparteid

- Rasjonalister: som ikke følger kulturelle regler som ikke er fornuftige

- Folk som vil utfordre sine tabuer

- Folk sammen med en hjelpetrengende av motsatt kjønn

 

I tillegg som nevn kan garderoben brukes midlertidig ved skjev kjønnsfordeling, oppussing o.s.v. Det kan også brukes av begge kjønn sammen og hvor de dusjer i badetøy. F.eks. svømmeklasser med begge kjønn og hvor de bare har en lærer eller lærere av begge kjønn til å passe på de.

Den tredje garderoben behøver selvfølgelig ikke å bli brukt på samme måte alle dager i uken. Noen dager kan det være begge kjønn med full nakenhet, andre dager svømmeklubben, en skoleklasse, o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er fellesdusjen med tilhørende sauna kun for voksne hvor jeg kan bli matet med druer.. nei, vent det var på TV-serien Rome, men den vil jeg ha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Bag said:
 

Løsningen er tre fellesdusjer. Så er det en for begge kjønn hvor småbarnsfamilier, vennegrupper med begge kjønn, naturister, tyskere, finner, transgendere og andre kroppsliberale kan gå. Så kan de som mener at bare deres eget kjønn er bra nok og at det motsatte kjønn kun skal ses i seksuell sammenhenger holde til i hver sin garderobe.

Hva mener du med at løsningen er tre fellesdusjer? Er du ikke klar over at det finnes langt over 100 kjønn? Eller vil du presse folk som identifiserer seg selv som ett kjønn til å dusje med noen som identifiserer seg med et annet kjønn? Eller skal du diskriminere dem ved å kun ha "mann, kvinne, og "annet"? Snakk om å diskriminere altså!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, LoneWolf said:
 

Hva mener du med at løsningen er tre fellesdusjer? Er du ikke klar over at det finnes langt over 100 kjønn? Eller vil du presse folk som identifiserer seg selv som ett kjønn til å dusje med noen som identifiserer seg med et annet kjønn? Eller skal du diskriminere dem ved å kun ha "mann, kvinne, og "annet"? Snakk om å diskriminere altså!

De som ikke passer i to-kjønns stereotypien vet hvordan det er og være utenfor. Der ofte mer liberale i forhold til andre som avviker på andre måter. Jeg tror at de som synes det er greit å dele garderobe med det motsatte kjønn også er mer liberal i forhold til å dele garderobe med transgendere, folk med utlagt tarm, finner, barn og psykisk utviklingshemmede. jeg tror nok at mange av disse kan grupperes sammen i "annet".

Jeg vet ikke hvorfor du nevner dette med hundre kjønn. Du vil ikke ha hundre fellesgarderober? Da blir det forholdsvis tomt i de fleste. Disse må nok heller være alene i enmannsgarderober hvis de ikke vil være i en av de andre tre. Ja i tillegg til tre fellesgarderober bør det være garderober for enkeltpersoner. Disse bør være litt dyrere å leie enn andre både fordi de faktisk er dyrere men også for å motivere folk til å bruke fellesgarderober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere transseksuelle. De fleste badet ikke en gang i sommer i den ekstreme varmen med mindre vi var på øde steder med folk som kjente de og visste historien. Å tro at disse sårbare menneskene, hvorav mange har levd med store komplekser i forhold til kropp, og fortsatt gjør det, vil invadere svømmehaller og treningssentre, er helt psycho. Min forståelse er at hvis de skulle samle nok mot til å dukke opp i en offentlig dusj nakne, ville de tedd seg så diskret og kjapt som overhodet mulig. Det er folk vi snakker om her, folk som ikke har vært like heldige som oss andre når det gjelder identitet og fysisk uttrykk. Å tro at en kvinne med penis vil slenge kuken i trynet på deg... hvem tror du at du er egentlig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Karamellsaus said:
 

Jeg kjenner flere transseksuelle. De fleste badet ikke en gang i sommer i den ekstreme varmen med mindre vi var på øde steder med folk som kjente de og visste historien. Å tro at disse sårbare menneskene, hvorav mange har levd med store komplekser i forhold til kropp, og fortsatt gjør det, vil invadere svømmehaller og treningssentre, er helt psycho. Min forståelse er at hvis de skulle samle nok mot til å dukke opp i en offentlig dusj nakne, ville de tedd seg så diskret og kjapt som overhodet mulig. Det er folk vi snakker om her, folk som ikke har vært like heldige som oss andre når det gjelder identitet og fysisk uttrykk. Å tro at en kvinne med penis vil slenge kuken i trynet på deg... hvem tror du at du er egentlig?

Riktig, men det er mer enn nok creeps som vil gjerne innvandere kvinnegarderoben om de får muligheten. De kan bare si at de identifiserer som kvinne.

Et svømmebaseng i Malmø hadde en dag hvor man kunne gå til garderoben man følte seg komfortabel. Resultatet ble masse menn i kvinnegarderoben.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Camlon said:
 

Riktig, men det er mer enn nok creeps som vil gjerne innvandere kvinnegarderoben om de får muligheten. De kan bare si at de identifiserer som kvinne.

Et svømmebaseng i Malmø hadde en dag hvor man kunne gå til garderoben man følte seg komfortabel. Resultatet ble masse menn i kvinnegarderoben.

Tilvenning og kontroll er det magiske her. Menn  har vent seg til både til at kvinner begynte med bukser, at de bruker skjørt som stopper over knærne og at de bruker bikini. De ble også vant med at kvinner var toppløse.

Innfører du en slik kjønnsblandet fellesgarderobe vil du til å begynne med oppleve enkelt menn med avvikende oppførsel og guttegjenger som synes det er fryktelig spennende. Du kan derfor ikke la hvem som helst få adgang. Du må trekke kortet ditt så man vet hvem du er. Du må også ha en god grunn. Ved inngangen registrerer du f.eks. at du er en kjønnsblandet familie som vil benyttet den kjønnsblandede fellesgarderoben, vakten sjekker dette og legger inn i kortet at du skal ha adgang. Samme  hvis du er en kjønnsblandet vennegjeng, et par o.s.v. Hvis du er alene naturist, finne, sveitser e.l. vil vakten vurdere det ut fra situasjonen. Har du vært der flere ganger uten klager er det økt sjanse for at du får adgang. Hvis det er en ungdomsgjeng der kan det til og med være ønskelig at du går dit.  Hvis du er mann og ny og det er stort overskudd av menn vil du kunne blibedt om å benytte vanlig garderobe. Du vil nok kunne oppleve enkelt tilfeller av en stor pubertal guttegjeng som har med en lillesøster på 3 år som alibi for å gå i fellesgarderoben. Dette er selvfølgelig noe som vakten ved inngangen må se og avvise. Men spenningen for disse guttene vil nok avta ganke raskt og de vil bli sosialisert. I øst-tyskland med 80% av befolkningen på nakenstrender så løp ikke pubertale gutter rundt med erigert penis og tunga hengende ut av munnen.

Folk flest er ganske så moralske hvis de får tillitt og sjansen. Når selvbetjente butikker kom så fryktet man massetyveri. I dag registrerer og betaler kundene selv. De bli kontrollert tilfeldig. Hvis de tilfeldige kontrollene viser at du ikke jokser reduseres hyppigheten for at du blir kontrollert. I dag brukes kort overalt og det er lettere å følge med på hvem som går i butikken og svømmehallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et SPA på Østlandet der det kom transaktevister som skulle inn på et eller annet der det var fullt av nakne damer. Da de ikke fikk komme inn ble det rabalder og protester om diskriminering. Det var ikke snakk om transer som «ba om unnskyldning for at det var til» (det skal de forøvrig heller IKKE måtte gjøre). Jeg var ikke der, men inntrykket fra media var at det heller var «vifte rundt med kuken» for å demonstrere at de står på krava. 

Husker ikke helt, kanskje det er noen som kan linke til en av avisoppslagene som fulgte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Madame Butterfly skrev:
 

Det var et SPA på Østlandet der det kom transaktevister som skulle inn på et eller annet der det var fullt av nakne damer. Da de ikke fikk komme inn ble det rabalder og protester om diskriminering. Det var ikke snakk om transer som «ba om unnskyldning for at det var til» (det skal de forøvrig heller IKKE måtte gjøre). Jeg var ikke der, men inntrykket fra media var at det heller var «vifte rundt med kuken» for å demonstrere at de står på krava. 

Husker ikke helt, kanskje det er noen som kan linke til en av avisoppslagene som fulgte. 

https://www.aftenposten.no/osloby/i/wo4rM/Spasenter-avviste-transkvinne--De-ser-pa-meg-som-en-mann

Er det denne saken? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje, erindrer noe om en minibuss med aktivister, så kanskje ikke, men utelukker det ikke. Det kan ikke være så fryktelig mange slike saker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.wnd.com/2018/09/unisex-changing-rooms-proven-magnets-for-sex-assault/

I land hvor unisexgarderober er mer vanlig i stor skala, har man sett økning av overgrep saker. 

Sitat
The Sunday Times of London found that in 2017-18, there were 120 complaints of assault, voyeurism and harassment in unisex changing rooms, compared to 14 for single-sex facilities.

Flere artikler om dette tema, og det er høyst relevant i forhold til utviklingen fremover. 

Endret av Drakan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Karamellsaus said:
 

Jeg kjenner flere transseksuelle. De fleste badet ikke en gang i sommer i den ekstreme varmen med mindre vi var på øde steder med folk som kjente de og visste historien. Å tro at disse sårbare menneskene, hvorav mange har levd med store komplekser i forhold til kropp, og fortsatt gjør det, vil invadere svømmehaller og treningssentre, er helt psycho. Min forståelse er at hvis de skulle samle nok mot til å dukke opp i en offentlig dusj nakne, ville de tedd seg så diskret og kjapt som overhodet mulig. Det er folk vi snakker om her, folk som ikke har vært like heldige som oss andre når det gjelder identitet og fysisk uttrykk. Å tro at en kvinne med penis vil slenge kuken i trynet på deg... hvem tror du at du er egentlig?

Når transgendere og transseksuelle i liten grad besøker offentlige garderober og bad så har det to årsaker:

1 ) At de er usikre på seg selv, f.eks. på grunn av tidligere uheldige erfaringer,

2) At de er redd for å være en belastning for andre og at andre skal reagere negativt på de.

Hvis man har en fellesgarderobe for de kroppsliberale så vet transgendere m.m. at der er de velkommen. Der vil de være blant folk som respekterer de. Dermed har man eliminert punkt 2 over og over tid, etter hvert som man får luket ut de som ikke er "voksne" nok til å være der, så vil man også redusere punkt 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...