Gå til innhold

Snart kan personer med penis dusje i damegarderoben.


kat-e

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Brutex skrev:
 

Naken felles badstu i dag eller i hvertfall inntil nylig: Tyskland, Sveits, Østerike, Nederland, Japan, Finnland, mange steder i Øst-europa. Baltiske land: Storfamilien sammen med inngifte svoger, svigerinner, svigrrbarn og svigerforekdre, barnebarn og besteforeldre.

Badstu er ikke dusj. -_-
Ingen sier noe på at folk ikke kan gå i samme badstu, dette handler om DUSJ, garderober. Alle kan faen meg sitte i den samme badstuen, ingen som sier noe på det -_-
Er så klart at i felles badstu har du på badedrakt som minimum av respekt for andre, da noe annet er hensynsløst. 
Saken her handler om garderober 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Drakan said:
 

Du kan ikke endre kultur med et knips. -_-
Japan er det eneste landet jeg vet om med fellesdusj og bad i dag, og selv der har de separate bad. De har et tredje alternativ som er felles bad for alle. En sånn løsning kunne vært akseptabel, og i mindre skalla er det jo DET som er i Norge i dag, med de ekstra dusjene. -_-

Infrastruktur endres ikke i den hastigheten du forventer. 
Tar kanskje 50 år før alle skoler og offentlige bygg har råd til å bygge det tredje dusjrommet i full størrelse. -_-
Forandrer ikke faktumet at damer og menn har muligheten til å dusje separat i alle land uten å måte kvi seg for noens kukk i fleisen.

Den mennskelige kulturen endrer seg overraskende fort. Det tok ikke leng tid fra gutter og jenter  kunne dusje sammen til de dusjer i undertøy. Heller ikke lang tid fra de dekker seg omfattende til de er toppløse. Ellers har du rett i infrastruktur. Noe av problemet er at man lager infrastruktur for noe som skal vare i hundre år ut fra hvordan moten er nå,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Drakan skrev:
 

Du kan ikke endre kultur med et knips. -_-
Japan er det eneste landet jeg vet om med fellesdusj og bad i dag, og selv der har de separate bad. De har et tredje alternativ som er felles bad for alle. En sånn løsning kunne vært akseptabel, og i mindre skalla er det jo DET som er i Norge i dag, med de ekstra dusjene. -_-

Infrastruktur endres ikke i den hastigheten du forventer. 
Tar kanskje 50 år før alle skoler og offentlige bygg har råd til å bygge det tredje dusjrommet i full størrelse. -_-
Forandrer ikke faktumet at damer og menn har muligheten til å dusje separat i alle land uten å måte kvi seg for noens kukk i fleisen.

Vi HAR endret kultur med ett knips. Det er færre og færre områder der vi har fellesgarderober; den kulturelle utviklingen de siste 50 årene gjør at vi i større og større grad går mot individuelle dusjer med tilhørende garderober.

Og endringen er faktisk raskest i forhold til skoler. Det er ulike grunner til dette, men viktigst er at denne typen endringer er enkelt å budsjettere med, og  er "viktigere" enn vedlikehold. Der skolen før var en plass for "one size, fits all" løsninger, er det viktigere og viktigere å få med alle. Og i dette arbeidet har dette vært nødvendig for å faktisk få med unge i fysisk fostring.

Vi BURDE gå tilbake til fellesdusj; det er ett alvorlig mentalt problem at mennesker reagerer på denne måten i forhold til det motsatte kjønns kjønnsorganer, og det er problematisk i forhold til hvordan vi ser mennesker.  Men like lite som vi kan tvinge individuelle individer til å innordne seg en statspålagt standard for hva man skal måtte forholde seg til, kan man gjøre det samme for konsensuspålagt standard. 

Sånn sett må vi innfinne oss med kulturutvikling, selv om den oppfattes å gå feil vei. Og det innbefatter å bygge om infrastrukturen til å ta konsekvensen av utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Drakan skrev:
 

Badstu er ikke dusj. -_-
Ingen sier noe på at folk ikke kan gå i samme badstu, dette handler om DUSJ, garderober. Alle kan faen meg sitte i den samme badstuen, ingen som sier noe på det -_-
Er så klart at i felles badstu har du på badedrakt som minimum av respekt for andre, da noe annet er hensynsløst. 
Saken her handler om garderober 

Det er slettes ikke klart: javnt over er det like uakseptabelt som å ha på seg badedrakt i dusjen.

Det er vi som ikke egentlig har noen badstu tradisjon, som ser på det som naturlig med klær på. For de fleste landene som ble nevnt, har man større forventning til å komme inn naken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hvem jeg dusjer med, kropp er kropp. 
Men jeg er vant med at i en damegarderobe er det kvinnelige kropper og det som hører med på dem. Så om det plutselig henger en penis i dusjen, så må de også tåle at jeg kommer til å se på den. Jeg kommer til å sende undrende blikk og jeg kommer til å lure på "hva er dette". 
De det gjelder kan ikke klage på at noen "ser på dem i dusjen"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, kaleidoskop skrev:
Jeg bryr meg ikke om hvem jeg dusjer med, kropp er kropp. 
Men jeg er vant med at i en damegarderobe er det kvinnelige kropper og det som hører med på dem. Så om det plutselig henger en penis i dusjen, så må de også tåle at jeg kommer til å se på den. Jeg kommer til å sende undrende blikk og jeg kommer til å lure på "hva er dette". 
De det gjelder kan ikke klage på at noen "ser på dem i dusjen"

Med erfaring fra en sånn person, så er dette typisk ikke ett problem. De er klar over at de har kroppslige defekter.

Sånn sett var transpersonen i OP sin link ett hensynsløst rasshøl.

Så det finnes selvfølgelig folk som HAR problemer med dette, men fra ett generelt ståsted har flesteparten ett sett med hickups som ikke fungerer med andre, vi tar ikke hensyn til dette. Vi prøver skape ett så inkluderende fellesskap for så mange som mulig og resten må innordne seg under en forståelse av at alle må gjøre innrømmelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser ikke artikler fra document-siden. Men til problemstillingen. Først og fremst vil jeg si det er trist å se hvor store problemer folk har med nakenhet generelt. Man er i dusjen for å vaske seg, ikke for å ha sex, som jeg antar dere er redde for. 

En person som er født i feil kropp skammer seg ofte over egen kropp, nettopp fordi den føles feil. Jeg vil ha vanskelig for å tro at det er mange som vil utsette seg for de blikkene som vil komme i en slik dusjsituasjon som det siktes til her. 

Hva gjør dere egentlig selv i en offentlig dusj? Står dere og glaner på andre? Hva glaner dere i tilfelle på? Store eller små pupper? Barbert eller ikke barbert? Hvorfor dette problemet med nakenhet? Personlig dusjer jeg for å vaske meg før jeg kler på meg og går hjem. Jeg er mest fokusert på meg selv, og det tror jeg de aller, aller fleste andre er også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg klargjøre min forståelse av problemstillingen :

Det finnes to kjønn som har styrt vår mennesklige utvikling og skapt rammer i samfunnet. Disse er over tid blitt forenklet til innovertiss og utovertiss, men faktum er at de alltid har vært hardt knyttet til følgende spørsmål : Kan det komme til å falle fullt fungerende mennesker ut av kroppen din?

I så fall er du kvinne og skal ha enkelte privilegiumer. Hvis ikke, er du praktisk talt verdiløs og må skape en eksistensårsak for deg selv. 

Utover dette har vi fått ett kjønnsidentitets begrep. Altså ikke kjønn som konsept som har noen praktisk funksjon, men som merkelapp for din plass i samfunnet. I visse settinger har dette vært en positiv utvikling, men nå er vi egentlig kommet forbi punktet der dette er nødvendig og nyttig.  

Når vi nå snakker om 23 kjønn og identifisering som kvinne, mann eller apachehelikopter, så er dette ren og total idioti. Vi driver å finner opp nye kjønn, så vi kan slippe å ta innover oss at individer er ... individer. Det er ikke nødvendig å klistre på seg merkelappen queer for at folk skal se du oppfører deg som en dårlig karikatur, med dårlig smak; vi kan se det når vi møter deg. Og det er mer enn nok. 

En gang var disse merkelappene viktig, for det var viktig at man skapte identitet i subkultur. Vi er kommet videre, og vi må skape ett inkluderende felleskap av individer som får utfolde seg. I dette er ikke merkelappene til hjelp, men mere til skade.

Jeg trenger ikke noe kjønn for å identifisere Caitlyn Jenner: Eneste tidspunktet jeg noensinne ville være interessert i hvilket kjønn hun har, er når jeg skal putte pikken min i fitta hennes, gitt at den tradisjonelle fortolkningen av kjønn er at du har en sånn. I mellomtiden er jeg fornøyd med å klistre på henne kjønnspronomen avhengig av kontekst. Hva han synes om det, gir jeg en god faen i. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Drakan skrev:
 

Vil ikke ha en fysisk mann damergarderoben uansett hva de sier de føler seg som. 
Jeg er ikke komfortabel med å dusje naken med en mann i felles dusjer. 
Det er bedre med de små dusjene alle anlegg i dag har, med egne dører, som uansett kjønn kan bruke. 

Er du komfortabel med å dusjen med lesbiske kvinner da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, theTitanic said:
 

Jeg skjønner egentlig ikke greia. En homse eller lesbe har da alltid dusjet med det kjønn de fysisk tilhører. Så det må gå for transene også, men mindre de er fysisk både kvinne og mann. Da kan de ha et eget skifterom. Selv om nå noen vil hyle om diskriminering for vi er jo i de forulempedes år 2018, så er det ikke til å stikke under en stol at mennesker som fysisk tilhører to kjønn virker svært forvirrende på andre, og kan gjøre andre utrygge og ukomfortable. Det vil være til alles beste at disse har egne rom. Hvor gøy vil det feks være for transene når alle ungene i garderoben påpeker unormaliteten og det spesielle ved dem?

Men det er vel FØR dem har "kommet ut av skapet", slik at ingen visste at en lesbisk eller homofil dusjet rett ved dem. Hadde "med-dusjere" visst at en som dusjet,ved siden av, var lesbisk eller homofil, da hadde vel pipen fått en annen låt, av ubehag.

Nå lurer jeg på om det må bli fire ulike dusjer, eller 5 typer dusjer og toalett. Dvs. 1 for heterofile menn, 1 for heterofile kvinner, 1 for homofile (menn), 1 for lesbiske (kvinner) og 1 for handikappede. Men jeg så på Youtube en som ville ta bort sitt kjønn, slik at han ville bli en kjønnsløs person, eller en kjønnsløs alien som han kalte det. Da trenger vel kjønnsløse også dusj og toalett bare for denne gruppen også. Hvillet betyr at det trengs 6 typer å ta hensyn til, og 6 typer dusjer og toalett for å imøtekomme alle kjønn og ikke-kjønn.

Det blir mange typer kjønn\ikke-kjønn å ta hensyn til. Jeg synes alt var mer enklere før, da det "bare fantes" to typer kjønn. I dag har vi fått så mange ulike typer, som alle vil ha sine spesielle rettigheter.

Hvorfor ikke dele verden inn i flere soner, hvor homofile kan ha sitt land\sone, og ett land\sone for lesbiske, 1 land\sone for heterofile menn og kvinner, 1 for feminister, 1 for osv, osv. Da kan hvert enkelt type kjønn legge opp sin politikk og tilpasse samfunnet og sonen sin, etter slik det passer dem og sitt kjønn.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
4 timer siden, TrekStar skrev:
 

Men det er vel FØR dem har "kommet ut av skapet", slik at ingen visste at en lesbisk eller homofil dusjet rett ved dem. Hadde "med-dusjere" visst at en som dusjet,ved siden av, var lesbisk eller homofil, da hadde vel pipen fått en annen låt, av ubehag.

Nå lurer jeg på om det må bli fire ulike dusjer, eller 5 typer dusjer og toalett. Dvs. 1 for heterofile menn, 1 for heterofile kvinner, 1 for homofile (menn), 1 for lesbiske (kvinner) og 1 for handikappede. Men jeg så på Youtube en som ville ta bort sitt kjønn, slik at han ville bli en kjønnsløs person, eller en kjønnsløs alien som han kalte det. Da trenger vel kjønnsløse også dusj og toalett bare for denne gruppen også. Hvillet betyr at det trengs 6 typer å ta hensyn til, og 6 typer dusjer og toalett for å imøtekomme alle kjønn og ikke-kjønn.

Det blir mange typer kjønn\ikke-kjønn å ta hensyn til. Jeg synes alt var mer enklere før, da det "bare fantes" to typer kjønn. I dag har vi fått så mange ulike typer, som alle vil ha sine spesielle rettigheter.

Hvorfor ikke dele verden inn i flere soner, hvor homofile kan ha sitt land\sone, og ett land\sone for lesbiske, 1 land\sone for heterofile menn og kvinner, 1 for feminister, 1 for osv, osv. Da kan hvert enkelt type kjønn legge opp sin politikk og tilpasse samfunnet og sonen sin, etter slik det passer dem og sitt kjønn.

En homse er fremdeles mann selv om han er homse, så derfor herregarderoben. Jeg bryr meg da ikke om å dusje med lesber. En lesbe er like fullt en dame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, theTitanic skrev:
 

En homse er fremdeles mann selv om han er homse, så derfor herregarderoben. Jeg bryr meg da ikke om å dusje med lesber. En lesbe er like fullt en dame. 

Hva er grunnen til at du er komfortabel med å dusje med en kvinne som tenner på deg kontra en mann som ikke tenner på deg da?

Jeg er oppriktig nysgjerrig i tankegangen, jeg er ikke ute etter å dømme eller kritisere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
53 minutter siden, WCKD skrev:
 

Hva er grunnen til at du er komfortabel med å dusje med en kvinne som tenner på deg kontra en mann som ikke tenner på deg da?

Jeg er oppriktig nysgjerrig i tankegangen, jeg er ikke ute etter å dømme eller kritisere.

Tankegangen er at en dame er en dame og en mann er en mann. Er det rart? 

Tror nok menn sliter mer med naken homse i dusjen enn hva damer gjør med naken lesbe i dusjen. Menn er mye mer homofobe. Dessuten har de jo ikke med seg et skilt som det står lesbe på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, theTitanic skrev:
 

Tankegangen er at en dame er en dame og en mann er en mann. Er det rart? 

Tror nok menn sliter mer med naken homse i dusjen enn hva damer gjør med naken lesbe i dusjen. Menn er mye mer homofobe. Dessuten har de jo ikke med seg et skilt som det står lesbe på. 

 

Nei, men hva er du redd for med å ha en mann kontra en kvinne i fellesdusjen med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
14 minutter siden, WCKD skrev:
 

Nei, men hva er du redd for med å ha en mann kontra en kvinne i fellesdusjen med deg?

Tankegang er en kompleks ting.

Dette er nå hva jeg føler. Det er lettere med en dame og en mann sammen med meg i dusjen enn en som er litt av begge deler. Det er for meg forstyrrende. 

Hva finner du forstyrrende? Eller er du komfortabel med alle i dusjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er bare kropp, hvorfor er dette noe å henge seg opp i ? Er dere redde? (Ikke svar,  det var et retorisk spørsmål)

kvinne, 25 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
18 minutter siden, WCKD skrev:
 

Nei, men hva er du redd for med å ha en mann kontra en kvinne i fellesdusjen med deg?

Så sett på prioriteringen her.1) Ser helst til at det bare er damer i dusjen. 2) om en dame er lesbisk så forventer jeg ikke noe tull fra henne så det går greit. 3) kan dusje med begge kjønn, men det kommer ann på hvor oversiktlig garderoben er. Det er mange steder å stikke seg bort i en garderobe og menn kan ikke alltid oppføre seg, så i en fellesdusj vil det fra tid til annen skje noe tull. 4) om en tokjønnet person er i dusjen så lar jeg være å besøke badeanlegget. Det er forstyrrende. 

Var det forklaring god nok, Wicked?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, theTitanic skrev:
 

Tankegang er en kompleks ting.

Dette er nå hva jeg føler. Det er lettere med en dame og en mann sammen med meg i dusjen enn en som er litt av begge deler. Det er for meg forstyrrende. 

Hva finner du forstyrrende? Eller er du komfortabel med alle i dusjen? 

Jeg vet faktisk ikke hva jeg føler, det er veldig komplekst og derfor er jeg på utkikk etter innspill. Vi menn sliter jo med at tenningen vår er langt mer synlig enn kvinners.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...