Gå til innhold

Snart kan personer med penis dusje i damegarderoben.


kat-e

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, RoseFox skrev:
 

ja.. men hvis det er en dame i mannskropp så er jo det mentalt sett en dame. så da vil jo sjansen for å bli voldtatt av han/henne  være like stor som å bli voldtatt av en fysisk dame. Men man kan jo aldri være sikker på om det virkelig er en dame i mannekropp, kan jo være et svin som juger

VET alle kvinner det?   Tenker på unge jenter på 15 eller en dame på 70?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Horten Market skrev:
 

Ikke glem at det finnes mennesker som er født med begge sett kjønnsorganer. Enkelte som roper om toleranse, viser sitt sanne jeg når det er de selv som må vise toleranse.

Blir ikke disse operert mens de er nyfødte i Norge.  De tester for hormoner også opererer de bort det kjønnsorganet som er feil basert på hormonprøven?   Men det er kanskje opp til foreldrene.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

Blir ikke disse operert mens de er nyfødte i Norge.  De tester for hormoner også opererer de bort det kjønnsorganet som er feil basert på hormonprøven?   Men det er kanskje opp til foreldrene.....

Det er jo opp til personen selv å avgjøre når hen blir stor nok til å ta en avgjørelse selv på hva slags kjønn de føler seg som. Tror ikke det gjøres noen hormonprøver da en baby ikke har slike hormoner (vil jeg tro).

Endret av RoseFox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

VET alle kvinner det?   Tenker på unge jenter på 15 eller en dame på 70?

om de vet hva ? tenker du på om en 15 åring skjønner at det som ser ut som en mann egentlig er en dame? Jeg vil jo tro at dette blir tatt opp på skoler osv, og at barna lærer om det fra tidlig alder før de setter inn en regel på at menn som er damer kan dusje sammen med damene.

Endret av RoseFox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, RoseFox skrev:
 

Det er jo opp til personen selv å avgjøre når hen blir stor nok til å ta en avgjørelse selv på hva slags kjønn de føler seg som. Tror ikke det gjøres noen hormonprøver da en baby ikke har slike hormoner (vil jeg tro).

Babyer har masse hormoner!  Så mye at nyfødte jenter kan ha småblødninger og melk i brystene (heksemelk) og gutter ha ereksjon samme dag de er født. I tillegg er det vanlig at både gutte og jentebabyer har hovne brystvorter.  Vil tro de får en ganske tydelig profil av kjønn på blodprøve ved fødsel. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:
 

Babyer har masse hormoner!  Så mye at nyfødte jenter kan ha småblødninger og melk i brystene (heksemelk) og gutter ha ereksjon samme dag de er født. I tillegg er det vanlig at både gutte og jentebabyer har hovne brystvorter.  Vil tro de får en ganske tydelig profil av kjønn på blodprøve ved fødsel. 

okei.. men uavhengig av hormonene og hva slags kjønn man teoretisk sett er så kan man alikevel føle seg som et annet kjønn, så jeg ville ikke operert babyen min om jeg fikk en baby med 2 kjønn, ville ventet å sett hva hen ville selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, RoseFox skrev:
 

okei.. men uavhengig av hormonene og hva slags kjønn man teoretisk sett er så kan man alikevel føle seg som et annet kjønn, så jeg ville ikke operert babyen min om jeg fikk en baby med 2 kjønn, ville ventet å sett hva hen ville selv.

Jo det går an å vente....allerede ved 1-2 års alder viser jo barn kjønnspesifikke interesser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

Jo det går an å vente....allerede ved 1-2 års alder viser jo barn kjønnspesifikke interesser. 

ja, man er ikke baby når man er 1-2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Drakan said:
 

Er ikke rasisme at noen som har en kukk ikke skal dusje med damer. -_-

Nei men der er aparteid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brutex skrev:
 

Nei men der er aparteid.

Det er IKKE rasisme. -_-
DU vet at apartheid betyr rasisme? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Peonjenta said:
 

Og det var nok gjort for å redusere sjansen for overgrep.  Den største grunnen til at vi har kjønnsdelte garderober er jo pga det. Ingen kvinne skal være redd for å bli voldtatt i en garderobe.  Om det gjelder menn med både penis og bryster. Sjansen er der. 

Det er da vesentlig større sjanse for å bli voldtatt hvis du går ute et mindre trafikkert sted en sen kveld eller hvis du går en tur i skogen etc. I en garderobe kan jo hvem som helst komme inn når som helst og oppdage hva som skjer. Tror neppe at fellesgarderober er godt egnet for voldtekt. Man har også mye bedre oversikt over hvem som kommer og går. Man kan også bedre kontrollen med mikrofonovervåkning og at alle må betale med kort hvis det skulle være et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Drakan said:
 

Det er IKKE rasisme. -_-
DU vet at apartheid betyr rasisme? 

Aparteid betyr å skille. På samme måte som man skilte mellom hvite og svarte ved at de skulle ha forskjellige benker, parker o.s.v. Strengt tatt ligger det ikke i aparteid at den ene er noe bedre enn den andre, kun at man mener at de ikke bør være sammen. Akkurat slik man mener om kjønn i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Brutex skrev:
 

Aparteid betyr å skille. På samme måte som man skilte mellom hvite og svarte ved at de skulle ha forskjellige benker, parker o.s.v. Strengt tatt ligger det ikke i aparteid at den ene er noe bedre enn den andre, kun at man mener at de ikke bør være sammen. Akkurat slik man mener om kjønn i dag.

KJØNN er IKKE "rase".
Hva faen er det du lirer av deg. Kjønn er en identitet, ikke noe rase. Om folk har egne dass men spiser i samme rom er det ikke "apartheid". Jeg driter i om en intetkjønn skulle satt seg ved siden av meg på en benk eller svømt i samme basseng. Poenget er at man ikke vil dusje naken sammen med andre kjønn, og det burde faen meg folk respektere. Er ingen ideologisk bakgrunn, men en naturlig reaksjon -_-

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Drakan said:
 

Faktumet at man ikke vil dusje med menn kanskje? 
Det er ingen kultur for felles kjønnsdusj i Norge, selv ikke i vikingtiden. Da hadde de egne dager for damer å vaske seg og egne dager for menn. ._.

Du har nok rett i at dette har mest med vane å gjøre. Det er mange kulturer hvor felles bading, felles badstu o.s.v. har vært helt vanlig.

Vaner og kultur har utrolig mye å si for hva vi er komfertable med. For hundre år siden ville ingen anstendige kvinner hatt på seg en bikini. I dag kan selv kvinnervsom anser seg for bluferdige gjøre det. For femti år siden lå damene toppløse på strendene, noen steder 100% av damene. I dag oppfattes det som vulgært. Er det noen fornuft grunn til dette? Innvanderte mennene strendene fordi damene begynte med bikini? Nei, de gjorde ikke det. Ble det flere voldtekter på strendene av at damene begynte å sole seg toppløse? Nei heller ikkevdet skjedde. Er det flere overgrep i de kulturene hvor kvinner og menn er nakne sammen? Nei, generelt er det ikke det. Hvis vi snakker om naturisme er det heller tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drakan said:
 

KJØNN er IKKE "rase".
Hva faen er det du lirer av deg. Kjønn er en identitet, ikke noe rase. Om folk har egne dass men spiser i samme rom er det ikke "apartheid". Jeg driter i om en intetkjønn skulle satt seg ved siden av meg på en benk eller svømt i samme basseng. Poenget er at man ikke vil dusje naken sammen med andre kjønn, og det burde faen meg folk respektere. Er ingen ideologisk bakgrunn, men en naturlig reaksjon -_-

Jeg har hørt om ungjenter som ikke vil dusje med gamle damer. De synes det er ekkelt med pensjonistdamer i det offentlige badet. Skal vi ta hensyn til disse jentenes ønsker også? Ja og det er faktisk også yngre kvinner som heller vil ha menn på samme alder i garderoben enn gamle kvinner der. Hva med de?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Brutex skrev:
 

Du har nok rett i at dette har mest med vane å gjøre. Det er mange kulturer hvor felles bading, felles badstu o.s.v. har vært helt vanlig.

Vaner og kultur har utrolig mye å si for hva vi er komfertable med. For hundre år siden ville ingen anstendige kvinner hatt på seg en bikini. I dag kan selv kvinnervsom anser seg for bluferdige gjøre det. For femti år siden lå damene toppløse på strendene, noen steder 100% av damene. I dag oppfattes det som vulgært. Er det noen fornuft grunn til dette? Innvanderte mennene strendene fordi damene begynte med bikini? Nei, de gjorde ikke det. Ble det flere voldtekter på strendene av at damene begynte å sole seg toppløse? Nei heller ikkevdet skjedde. Er det flere overgrep i de kulturene hvor kvinner og menn er nakne sammen? Nei, generelt er det ikke det. Hvis vi snakker om naturisme er det heller tvert i mot.

Du kan ikke endre kultur med et knips. -_-
Japan er det eneste landet jeg vet om med fellesdusj og bad i dag, og selv der har de separate bad. De har et tredje alternativ som er felles bad for alle. En sånn løsning kunne vært akseptabel, og i mindre skalla er det jo DET som er i Norge i dag, med de ekstra dusjene. -_-

Infrastruktur endres ikke i den hastigheten du forventer. 
Tar kanskje 50 år før alle skoler og offentlige bygg har råd til å bygge det tredje dusjrommet i full størrelse. -_-
Forandrer ikke faktumet at damer og menn har muligheten til å dusje separat i alle land uten å måte kvi seg for noens kukk i fleisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brutex skrev:
 

Jeg har hørt om ungjenter som ikke vil dusje med gamle damer. De synes det er ekkelt med pensjonistdamer i det offentlige badet. Skal vi ta hensyn til disse jentenes ønsker også? Ja og det er faktisk også yngre kvinner som heller vil ha menn på samme alder i garderoben enn gamle kvinner der. Hva med de?

Små drittunger som sier "uæh gamle damer med rynker" er ikke nytt. 
Alle barn har den fasen. -_-
Jeg hadde min når jeg var 4 år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesbiske, homofile og trans, velkommen til garderoben. Ingenting seksuelt i dusjing i fellesgarderobe for meg uansett så hvis alle bare har normal adferd i garderoben ville jeg da aldri en gang legge merke til hva som er mellom bena, det er liksom en av stedene man ikke kikker på folk i garderoben...

Men seriøst, mine ønsker for hvem jeg ønsker å dusje med er bare ikke like viktig som at folk får leve som dem de vil....hva er verst tror dere som aldri skal ha en penis i garderoben, å dusje i samme garderobe som en kvinne med penis, eller å få konstante tilbakemeldinger fra samfunnet om at du som person er feil uansett garderobe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Drakan said:
 

Du kan ikke endre kultur med et knips. -_-
Japan er det eneste landet jeg vet om med fellesdusj og bad i dag, og selv der har de separate bad. De har et tredje alternativ som er felles bad for alle. En sånn løsning kunne vært akseptabel, og i mindre skalla er det jo DET som er i Norge i dag, med de ekstra dusjene. -_-

Infrastruktur endres ikke i den hastigheten du forventer. 
Tar kanskje 50 år før alle skoler og offentlige bygg har råd til å bygge det tredje dusjrommet i full størrelse. -_-
Forandrer ikke faktumet at damer og menn har muligheten til å dusje separat i alle land uten å måte kvi seg for noens kukk i fleisen.

Naken felles badstu i dag eller i hvertfall inntil nylig: Tyskland, Sveits, Østerike, Nederland, Japan, Finnland, mange steder i Øst-europa. Baltiske land: Storfamilien sammen med inngifte svoger, svigerinner, svigrrbarn og svigerforekdre, barnebarn og besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...