Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

På 5.5.2019 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Hvor mange ganger har du prøvd og feilet før? Og er det det du legger opp til igjen? 

Det er vanskelig å holde på med vektnedgang i lengen når man starter med en sultekur på 500 kcal om dagen...

Anonymkode: 2732d...38a

Jeg har aldri tidligere prøvd en slik kickstart. Må si det går overraskende bra, selv med fysisk aktivitet. Har begynt å trappe opp litt med mat og ligger på mellom 500-1000 i ukedagene. Lørdag teller jeg ikke, og koser meg i moderate mengder. Jeg er aktiv så si hver dag med gåtur og/eller trening. Jeg har ikke veid meg enda, men kjenner buksene har blitt litt løsere, så tror jeg har gått ned noe. 

Jeg kommer til å fortsette med den delvis flytende dietten evig tror jeg. Suppa til lunsj er god og mettende på bare 100kcal, samt smoothiene tril frokost og mellommåltid. 

 

Anonymkode: 4c857...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri tidligere prøvd en slik kickstart. Må si det går overraskende bra, selv med fysisk aktivitet. Har begynt å trappe opp litt med mat og ligger på mellom 500-1000 i ukedagene. Lørdag teller jeg ikke, og koser meg i moderate mengder. Jeg er aktiv så si hver dag med gåtur og/eller trening. Jeg har ikke veid meg enda, men kjenner buksene har blitt litt løsere, så tror jeg har gått ned noe. 

Jeg kommer til å fortsette med den delvis flytende dietten evig tror jeg. Suppa til lunsj er god og mettende på bare 100kcal, samt smoothiene tril frokost og mellommåltid. 

 

Anonymkode: 4c857...f50

Kos deg med en evig delvis flytende diett på 500-1000 kalorier. Gled deg til du blir så undervektig og underernært at håret ditt faller ut og du får lengre hår på resten av kroppen for å holde varmen. Det er jo også ekstremt gøy å vært oppblåst, forstoppet, være beinskjør og at organene svikter. Den dagen du innser at du ikke klarer å gå 200 meter uten pause fordi beina dine er for slitne, det er den beste dagen! 

Jeg kan tro på at det er fint med en slik kickstart for enkelte i en kort periode, men du ødelegger virkelig helsa Di hvis du gjør dette i lang tid. Det er tre mulige måter dette ende hvis du fortsetter:

1. Du sprekker og begynner å overspise. 

2. Du holder deg til dette og ender opp på sykehuset og får hjelp

3. Du dør før du ender opp på sykehuset

Anonymkode: dca95...dba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kos deg med en evig delvis flytende diett på 500-1000 kalorier. Gled deg til du blir så undervektig og underernært at håret ditt faller ut og du får lengre hår på resten av kroppen for å holde varmen. Det er jo også ekstremt gøy å vært oppblåst, forstoppet, være beinskjør og at organene svikter. Den dagen du innser at du ikke klarer å gå 200 meter uten pause fordi beina dine er for slitne, det er den beste dagen! 

Jeg kan tro på at det er fint med en slik kickstart for enkelte i en kort periode, men du ødelegger virkelig helsa Di hvis du gjør dette i lang tid. Det er tre mulige måter dette ende hvis du fortsetter:

1. Du sprekker og begynner å overspise. 

2. Du holder deg til dette og ender opp på sykehuset og får hjelp

3. Du dør før du ender opp på sykehuset

Anonymkode: dca95...dba

Jeg skrev ikke at jeg skulle leve på så få kalorier evig. Men jeg har generelt alltid hatt lite matlyst på morgen og formiddag, og heller slitt med porsjonskontroll utover dagen. Med dette til frokost og lunsj klarer jeg å styre meg når middag og kvelds kommer, enn hva jeg gjør på kun kaffe. Jeg er fullstendig klar over hva for få kalorier gjør med kropp og hjerne over lang tid, og har ingen plan om å leve sulten resten av livet. 

Anonymkode: 4c857...f50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fryktelig sent å gå ned i vekt.. Veide 93 kg 01.01.19, og veide 86.9 i går før frokost. Føle jeg jobber, trener og (ikke) spiser meg i hjel.. Men jeg har masseveis av forbedringspotensiale, så er bare min egen feil.  For eksempel

Jeg rister brød og spiser det varmt med bare smør.
Spiser popkorn og sjokolade på kino.
Smør i stekepannen, må kjøpe ny.
Spiser en neve nøtter nå og da, blir fort massevis av kalorier.
Kjøper en baguette med egg og majones to ganger i uken som frokost. 
Har ca. en sprekk hver 14. dag hvor jeg spier 3000 kalorier (i tilegg til vanlig mat den dagen)
Har vi is spiser jeg 5, som en del av sprekken
Jeg drikker melk
Rekker jeg ikke middag fordi jeg er på reise, kjøper jeg 2 stk pølser ute. En hjelper ingenting. Hvorfor kjøper jeg ikke tre bananer istedenfor? Jeg er så jævlig svak..
Jeg vet ikke hvor mye ris jeg spiser til kyllingen, må begynne å måle. 

osvosvosv.

Hver for seg er det ikke så ille, men sammenlagt er det faktisk ikke rart at jeg går ned bare 200 gram i uka. Skjerpings. 

Anonymkode: 522f2...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er planlagt grilling i morgen med venner. Noen som har tips til mat jeg kan grille som ikke er en kaloribombe?

Anonymkode: dca95...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er planlagt grilling i morgen med venner. Noen som har tips til mat jeg kan grille som ikke er en kaloribombe?

Anonymkode: dca95...dba

Tja, kommer litt an på hva du liker, men maiskolber, rent kjøtt uten for mye marinader osv (kylling, kalkun, ren biff), fisk uten marinader (laks i folie eller lignende)? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, SPOCA skrev:

Tja, kommer litt an på hva du liker, men maiskolber, rent kjøtt uten for mye marinader osv (kylling, kalkun, ren biff), fisk uten marinader (laks i folie eller lignende)? :) 

Gode forslag! Men jeg er så dårlig på grilling, har null erfaring. Kjenner ikke mange av de som skal være der, er det vanskelig å grille slikt?

Anonymkode: dca95...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 11.01, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev ikke at jeg skulle leve på så få kalorier evig. Men jeg har generelt alltid hatt lite matlyst på morgen og formiddag, og heller slitt med porsjonskontroll utover dagen. Med dette til frokost og lunsj klarer jeg å styre meg når middag og kvelds kommer, enn hva jeg gjør på kun kaffe. Jeg er fullstendig klar over hva for få kalorier gjør med kropp og hjerne over lang tid, og har ingen plan om å leve sulten resten av livet. 

Anonymkode: 4c857...f50

Du skriver jo at du tror du kommer til å fortsette med delvis flytende diett til evig tid....? 

500 til 1000 kalorier om dagen er ikke holdbart. Og da har du trappet opp, skriver du? Det her lukter spiseforstyrrelser, eller så er det uheldige formuleringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gode forslag! Men jeg er så dårlig på grilling, har null erfaring. Kjenner ikke mange av de som skal være der, er det vanskelig å grille slikt?

Anonymkode: dca95...dba

Maiskolber er ihvertfall veldig enkelt synes jeg, og eventuelt laks/ørret i folie? Men jeg synes ingen av delene er vanskelig å grille, men rene kjøttstykker pleier å være ganske greit. Koteletter er jo forsåvidt ikke så verst, hvis man holder seg unna de verste fettskorpene og marinader. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Det er planlagt grilling i morgen med venner. Noen som har tips til mat jeg kan grille som ikke er en kaloribombe?

Anonymkode: dca95...dba

bruk sølvfolie. Grill laks med masse grønnsaker inni. 

Anonymkode: e7e3b...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Det er planlagt grilling i morgen med venner. Noen som har tips til mat jeg kan grille som ikke er en kaloribombe?

Anonymkode: dca95...dba

Beste er vel å grille grønnsaker og kjøtt eller fisk. Laks er godt å grille, evt. magre kyllingpølser, kyllingfilet eller liknende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 12.47, Mehr skrev:

Du skriver jo at du tror du kommer til å fortsette med delvis flytende diett til evig tid....? 

500 til 1000 kalorier om dagen er ikke holdbart. Og da har du trappet opp, skriver du? Det her lukter spiseforstyrrelser, eller så er det uheldige formuleringer. 

Jeg er ikke den du siterer, men er 1000 kalorier så innmari lite, da?

Lifesum anbefaler meg å holde meg under 1600 kalorier daglig, og jeg ligger i snitt på rundt 1000. Det er null stress, og er aldri sulten. Synes at jeg spiser ganske ofte, også når jeg ikke er sulten. Det eneste kjipe er at jeg ikke kan spise pizza så ofte, men det er jo null problem å spise under 1000 kcal på en dag? :klo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere studenter i hektisk eksamenstid her, som synes at det er horribelt vanskelig å spise sunt? :P

Når man sitter på biblioteket fra ni om morgenen til seks på kvelden, så er det ikke så enkelt å steke seg noen raske fiskepinner. Narvesen, som er nærmest biblioteket, er ikke akkurat en sunnhetssjappe!

Prøver å holde kalorier og karbohydrater nede, og spiser ikke kjøtt. Hva spiser man da på "farten" som ikke er sjokkis og hvetebolle? Hva rasker man med seg fra butikkhylla, liksom? :klo: Jeg liker at det er litt digg, så å ta med noen knekkebrød synes jeg blir for kjedelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Tibbie skrev:

Flere studenter i hektisk eksamenstid her, som synes at det er horribelt vanskelig å spise sunt? :P

Når man sitter på biblioteket fra ni om morgenen til seks på kvelden, så er det ikke så enkelt å steke seg noen raske fiskepinner. Narvesen, som er nærmest biblioteket, er ikke akkurat en sunnhetssjappe!

Prøver å holde kalorier og karbohydrater nede, og spiser ikke kjøtt. Hva spiser man da på "farten" som ikke er sjokkis og hvetebolle? Hva rasker man med seg fra butikkhylla, liksom? :klo: Jeg liker at det er litt digg, så å ta med noen knekkebrød synes jeg blir for kjedelig.

jeg skulle ønske du hadde hatt en mann som kom til meg med sjøl laga lunsj pakke til deg. Jeg kunne ha lagd ufattelig mange utgaver til deg. Her gjelder det bare å være kreativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tibbie skrev:

Flere studenter i hektisk eksamenstid her, som synes at det er horribelt vanskelig å spise sunt? :P

Når man sitter på biblioteket fra ni om morgenen til seks på kvelden, så er det ikke så enkelt å steke seg noen raske fiskepinner. Narvesen, som er nærmest biblioteket, er ikke akkurat en sunnhetssjappe!

Prøver å holde kalorier og karbohydrater nede, og spiser ikke kjøtt. Hva spiser man da på "farten" som ikke er sjokkis og hvetebolle? Hva rasker man med seg fra butikkhylla, liksom? :klo: Jeg liker at det er litt digg, så å ta med noen knekkebrød synes jeg blir for kjedelig.

Pliiis... Ikke knekkebrød på lesesalen :sprettoy:

Ta med noe du liker hjemmefra, så slipper du å måtte ty til impulskjøp. Det er ikke så vanskelig å spise sunt og digg på en gang, men det blir vanskelig når du legger kryssende begrensninger på hva du kan spise. Og sjokolade, hveteboller og knekkebrød, er ikke det hovedsakelig karbohydrat? 

Anonymkode: bfe9c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg er ikke den du siterer, men er 1000 kalorier så innmari lite, da?

Lifesum anbefaler meg å holde meg under 1600 kalorier daglig, og jeg ligger i snitt på rundt 1000. Det er null stress, og er aldri sulten. Synes at jeg spiser ganske ofte, også når jeg ikke er sulten. Det eneste kjipe er at jeg ikke kan spise pizza så ofte, men det er jo null problem å spise under 1000 kcal på en dag? :klo: 

Jeg tror du skjønner selv at å ligge på 1000 kalorier når man f.eks trener flere ganger i uken og har en aktiv jobb er uholdbart i lengden. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, Tibbie skrev:

Flere studenter i hektisk eksamenstid her, som synes at det er horribelt vanskelig å spise sunt? :P

Når man sitter på biblioteket fra ni om morgenen til seks på kvelden, så er det ikke så enkelt å steke seg noen raske fiskepinner. Narvesen, som er nærmest biblioteket, er ikke akkurat en sunnhetssjappe!

Prøver å holde kalorier og karbohydrater nede, og spiser ikke kjøtt. Hva spiser man da på "farten" som ikke er sjokkis og hvetebolle? Hva rasker man med seg fra butikkhylla, liksom? :klo: Jeg liker at det er litt digg, så å ta med noen knekkebrød synes jeg blir for kjedelig.

Det er en stund siden jeg var studen, men det hender jeg har hektiske dager likevel :) Ett tips er Skyr med fullkornsmusli, den metter skikkelig.  https://kolonial.no/produkter/28726-q-meieriene-skyr-fullkorn-musli-med-jordbaer-og-og/?gclid=Cj0KCQjw2v7mBRC1ARIsAAiw348CUlRKR8vxTYoYh0SrpncBwCGlc1dev5XmynO-o97nff-UaBMo_WMaAmQLEALw_wcB 

Ellers så er jeg glad i proteinpuddingene til Yt når jeg er på farten. 

Lykke til med eksamen!

Anonymkode: 99750...499

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg er ikke den du siterer, men er 1000 kalorier så innmari lite, da?

Lifesum anbefaler meg å holde meg under 1600 kalorier daglig, og jeg ligger i snitt på rundt 1000. Det er null stress, og er aldri sulten. Synes at jeg spiser ganske ofte, også når jeg ikke er sulten. Det eneste kjipe er at jeg ikke kan spise pizza så ofte, men det er jo null problem å spise under 1000 kcal på en dag? :klo: 

Ja, det er lite, men hva man tror man får i seg, er ikke nødvendigvis det samme som man faktisk får i seg, og det man sier man får i seg, er ikke nødvendigvis det man tror man får i seg.

Anonymkode: bfe9c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tibbie skrev:

Jeg er ikke den du siterer, men er 1000 kalorier så innmari lite, da?

Lifesum anbefaler meg å holde meg under 1600 kalorier daglig, og jeg ligger i snitt på rundt 1000. Det er null stress, og er aldri sulten. Synes at jeg spiser ganske ofte, også når jeg ikke er sulten. Det eneste kjipe er at jeg ikke kan spise pizza så ofte, men det er jo null problem å spise under 1000 kcal på en dag? :klo: 

Ja, 1000 kcal er faktisk så innmari lite. Og det er en viss forskjell på 1600 og 1000 kcal. Og det er ikke hvor ofte eller hva du spiser som er gjeldende, det er antall kcal. Spiser du 1 knekkebrød hver 2. time sier det seg selv at du fint kan klare deg på 1000 kcal per dag. Men hva gjør du hvis du er i besøk eller på fest og det står en rykende fersk pizza på bordet som inneholder minst 1000 kcal? Jeg lukter begynnende eller allerede spf lang vei, men dette er bare synsing. Du kommer til å sprekke. Men ingen kan si om det blir i morgen, om en uke, en mnd eller et år. Men med et så lite inntak så sprekker du før eller siden, garantert. 

Anonymkode: ad209...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veier jeg 5 kg mindre enn på denne tiden i fjor, og bunaden var mye mindre trang nå! Det var et veldig godt mål på at jeg har blitt mindre 😃

Endret av magicpie
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...