AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #5461 Del Skrevet 30. juni 2021 5 hours ago, Wit said: Har nå gått ned 19 kg siden midten av februar og er kjempefornøyd Jeg holder ikke på med slanking, men med en varig livsstilsendring (selvsagt akkurat nå med litt mer fokus på kalorier). Jeg har en dag pr uke der jeg får lov å kose meg litt mer, sånn at jeg faktisk kan klare dette over lang tid. Har noen kilo igjen til jeg er "fornøyd". Sånn ca 15 tenker jeg..... Gjennom disse måneden har det vært flere ganger vekta har stoppet opp, men heldigvis går det videre nedover med litt tålmodighet (som er det jeg har minst av......) Nå nærmer sommerferien seg for meg, og da skal jeg gi meg selv en liten pause og det er lov å kose seg litt mer enn i hverdagen. Ikke at det skal bli frislipp på alt usunt, men det skal også være lov å kose seg mer disse ukene. Går jeg opp noen kilo, så overlever jeg det. Det er bare å fortsette som nå så snart ferien er over. Skal det være en livsstilsendring, så må det også være med disse små "frislippene" som er endel av livet gjennom et vanlig år. Det viktigste er at jeg når jeg har nådd målet mitt faktisk klarer å holde meg der. Ikke går opp igjen alt med en gang. Dette er noe jeg VET at jeg må fokusere på, så jeg prøver å venne meg til matvaner nå som jeg kan leve med "for alltid". Utrolig bra jobba! Jeg skulle ønske noen hadde lært meg mer om vektplatåer før jeg begynte å gå ned i vekt. Jeg føler alltid at jeg har gjort alt rett, så har vekta stoppet også har jeg gitt opp. Hadde jeg bare visst at det løsnet igjen etterhvert, spørs det om jeg hadde vært så stor som jeg er i dag. Utrolig deilig når man klarer å legge om ting på en måte som funker Anonymkode: 4a599...6c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 1. juli 2021 #5462 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Utrolig bra jobba! Jeg skulle ønske noen hadde lært meg mer om vektplatåer før jeg begynte å gå ned i vekt. Jeg føler alltid at jeg har gjort alt rett, så har vekta stoppet også har jeg gitt opp. Hadde jeg bare visst at det løsnet igjen etterhvert, spørs det om jeg hadde vært så stor som jeg er i dag. Utrolig deilig når man klarer å legge om ting på en måte som funker Anonymkode: 4a599...6c0 Jeg har også gitt opp tidligere når jeg nådde vektplatåer. Men denne gangen bestemte jeg meg for å bare stå i det. Kjempefrustrerende i perioder, men absolutt verdt det etterpå. Jeg er veldig utålmodig egentlig, så derfor gir jeg fort opp hvis ikke resultatet blir som jeg ønsker. Denne gangen bestemte jeg meg for at dette ikke skulle skje nå. Så det har gått sakte men sikkert nedover. Og jeg har også bestemt meg for at det denne gangen skulle være en livsstilsendring som jeg kunne leve med over veldig lang tid. Ikke hurtigslanking som gjorde at jeg etterpå ville gå tilbake til gamle vaner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5463 Del Skrevet 1. juli 2021 4 hours ago, Wit said: Jeg har også gitt opp tidligere når jeg nådde vektplatåer. Men denne gangen bestemte jeg meg for å bare stå i det. Kjempefrustrerende i perioder, men absolutt verdt det etterpå. Jeg er veldig utålmodig egentlig, så derfor gir jeg fort opp hvis ikke resultatet blir som jeg ønsker. Denne gangen bestemte jeg meg for at dette ikke skulle skje nå. Så det har gått sakte men sikkert nedover. Og jeg har også bestemt meg for at det denne gangen skulle være en livsstilsendring som jeg kunne leve med over veldig lang tid. Ikke hurtigslanking som gjorde at jeg etterpå ville gå tilbake til gamle vaner Hehe, kjenner meg igjen der. Jeg blir skikkelig sur og frustrert hvis ikke ting går riktig vei med én gang. At jeg har hatt et mer anstrengt forhold til mat enn jeg har innrømmet ovenfor meg selv har også vært en prosess. Det er viktig å finne balansegangen mellom å gå ned i vekt på en måte man trives med og å finne en måte å leve på som gjør at resultatene varer. Nå er jeg på dag tre med vektnedgang etter at vekta har stått bom stille i to uker. Antar det betyr at platået er over for denne gang, måtte det gå lang tid før jeg ser det igjen. 108 kg i april, 88 kg nå. Har vært nødt til å kjøpe masse nye klær da buksene glir av hoftene når jeg går, det er gøy, men dyrt 😆 Fantastisk å endelig kunne kjøpe klær i de fleste butikkene igjen! Anonymkode: 4a599...6c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 1. juli 2021 #5464 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hehe, kjenner meg igjen der. Jeg blir skikkelig sur og frustrert hvis ikke ting går riktig vei med én gang. At jeg har hatt et mer anstrengt forhold til mat enn jeg har innrømmet ovenfor meg selv har også vært en prosess. Det er viktig å finne balansegangen mellom å gå ned i vekt på en måte man trives med og å finne en måte å leve på som gjør at resultatene varer. Nå er jeg på dag tre med vektnedgang etter at vekta har stått bom stille i to uker. Antar det betyr at platået er over for denne gang, måtte det gå lang tid før jeg ser det igjen. 108 kg i april, 88 kg nå. Har vært nødt til å kjøpe masse nye klær da buksene glir av hoftene når jeg går, det er gøy, men dyrt 😆 Fantastisk å endelig kunne kjøpe klær i de fleste butikkene igjen! Anonymkode: 4a599...6c0 Jeg har også vært nødt til å kjøpe nye klær 😉 Har gått fra 112,9 i februar til 93,4 nå idag. Alt ble veldig stort og hang ikke på. Jeg kan også nå kjøpe klær i helt vanlige butikker uten å måtte lete etter store størrelser. Kjempedeilig Har også investert i nye turklær som jeg bruker når jeg går tur i skogen her jeg bor. Og det var skikkelig deilig å gå på nettet for å bestille en bukse/shorts i en helt vanlig størrelse (str. 44 nå....) og den passer perfekt 👍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 1. juli 2021 #5465 Del Skrevet 1. juli 2021 1 uke ferie og pluss 0,7kg på kroppen.. Altfor mye snacks og mat! Men jeg er aktiv og gjør mye hver dag, så satser på at det gjør at det ikke blir mer i pluss i løpet av ferien 🤞I alle fall ikke så mye mer i pluss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frosh Skrevet 2. juli 2021 #5466 Del Skrevet 2. juli 2021 Nå begynner ferien og jeg merker allerede at jeg spiser MYE mer enn ellers. Det er fløte med jordbær, is, vin og hvetebakst, alle mine svakheter i ett. Hvordan kan jeg IKKE spise alle disse tingene hele tiden? Jeg vil jo kose meg, og er meget bevisst, men jeg klarer ikke å styre meg når jeg først begynner. Ønsk meg lykke til denne ferien 🤔 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvekk Skrevet 2. juli 2021 #5467 Del Skrevet 2. juli 2021 Så fornøyd med vektnedgang denne uken og under 70 kg!! Det er lenge siden. Skal prøve å være god på registrering denne uken også, så kanskje milepæl nr. 2 og normalvektig på BMI kan være i boks før jeg skal avgårde på ferie. Det hadde vært en god motivasjon for å fortsette å holde meg til frukt og bær for kos frem til jeg er hjemme til normale rutiner! 🍒❤️🐝🧘🏻♀️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5468 Del Skrevet 2. juli 2021 Jeg er så utrolig takknemlig for at H&M har salg, for jeg må bytte ut 90% av garderoben! Herregud så dyrt klær er når man må kjøpe mye på en gang. Blir en veldig basic stil på meg fremover da jeg ikke orker å legge titusener i klær jeg kun skal ha midlertidig, ble to bukser, et par shorts, fem topper og to gensere. Det får holde til høsten 😂 Anonymkode: 4a599...6c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AM ghd Skrevet 2. juli 2021 #5469 Del Skrevet 2. juli 2021 Veide 84 kg før jeg fødte i mai. De første ukene bare raste kiloene av uten at jeg trengte å gjøre noe spesielt. Men så plutselig stagnerte det på 72 kg i 3 uker og da var det på tide å ta grep. Veldig fornøyd med -0,7 kg siden forrige fredag! Fullammer så kan ikke ta helt av, må spise når jeg er sulten osv. Strategien min har vært å tenke porsjonsstørrelse (har telt kalorier så mange ganger før at jeg vet sånn ca), grønnsaker til hvert måltid, ingen sukker, sunn kos fredag og så «cheat day» lørdag men prøver å ikke ta helt av. Også har jeg vært superaktiv hver dag, hatt 10 000 skritt som mål men har hatt nærmere 20 000 nesten hver dag! Er veldig fornøyd med vektnedgangen siden jeg spiser ganske mye pga ammingen. En typisk matdag ser gjerne sånn ut: Frokost: Havregrøt med diverse sunn topping Lunsj: Middagsrester eller 2-3 brødskiver med vanlig pålegg eller egg av noe slag Middag: Tenker tallerkenmodellen, alltid halve tallerken med grønnsaker Kveldsmat: 2-3 brødskiver med pålegg og et stort glass melk Spiser gjerne 1-3 mellommåltider også som typisk er knekkebrød, frukt, mørk sjokolade, nøtter eller hjemmelagde energikuler Målet til september er 68. Deretter er målet 65 som er pre-gravid vekt før begge barna. Også får vi se om jeg er fornøyd. Kunne tenkt meg ned mot 60 men det har jeg ikke veid siden jeg var 18, kun 62-63 i perioder. Er 168 høy! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5470 Del Skrevet 3. juli 2021 Og der har jeg offisielt klart å gå ned 20 kg! På 12.5 uker eller 94 dager 🥳 Det er 1.6 kg i snitt per uke, måtte jeg klare 20 til innen november 💪 Anonymkode: 4a599...6c0 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 3. juli 2021 #5471 Del Skrevet 3. juli 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Og der har jeg offisielt klart å gå ned 20 kg! På 12.5 uker eller 94 dager 🥳 Det er 1.6 kg i snitt per uke, måtte jeg klare 20 til innen november 💪 Anonymkode: 4a599...6c0 Det er jo helt rått, imponerende! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaryan Skrevet 4. juli 2021 #5472 Del Skrevet 4. juli 2021 Jeg trenger å være med her jeg også. Min livsstilsendring har vart i ca 20 timer, og det er ikke noe gøy dette her altså. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5473 Del Skrevet 4. juli 2021 1 hour ago, MissMaryan said: Jeg trenger å være med her jeg også. Min livsstilsendring har vart i ca 20 timer, og det er ikke noe gøy dette her altså. Velkommen! Det blir bedre etterhvert 💓 Klarer du å holde deg til det over tid, blir du belønnet med en friskere kropp, mindre cravings og mer energi. Det er verdt det! Anonymkode: 4a599...6c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaryan Skrevet 4. juli 2021 #5474 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Velkommen! Det blir bedre etterhvert 💓 Klarer du å holde deg til det over tid, blir du belønnet med en friskere kropp, mindre cravings og mer energi. Det er verdt det! Anonymkode: 4a599...6c0 Takk skal du ha ❤️ Jeg føler meg litt ensom oppi alt dette her, så jeg søker hit i håp om at noen har litt forståelse og kan peppe meg litt opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5475 Del Skrevet 4. juli 2021 MissMaryan skrev (3 timer siden): Takk skal du ha ❤️ Jeg føler meg litt ensom oppi alt dette her, så jeg søker hit i håp om at noen har litt forståelse og kan peppe meg litt opp. Vi har alle vært der Du klarer det 💪, om ikke så lenge kommer du til å føle deg bedre. De første dagene var verst, som å slutte å røyke - klarer ikke å tenke på annet. Det som funket for meg var å gå en tur hver gang jeg hadde lyst å stappe hullet. Noen pusser tenner. Jeg tenker mest på mat når jeg kjeder meg, så det hjelper å gå en tur, rydde noe eller gå inn hit å lese Anonymkode: 61851...96f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5476 Del Skrevet 4. juli 2021 Har mistet helt kontrollen. Jeg har bare godtatt at denne uken ble sånn. Får prøve igjen neste uke. Anonymkode: ce137...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frosh Skrevet 5. juli 2021 #5477 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har mistet helt kontrollen. Jeg har bare godtatt at denne uken ble sånn. Får prøve igjen neste uke. Anonymkode: ce137...b68 Samme her! Er på hytta og tenkte å holde meg sunn, men med en gang godteriet blir satt på bordet så er alt glemt. Skal spise mer frukt i dag, og prøve å spise nok til måltidene i stedet for snacks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente599 Skrevet 5. juli 2021 #5478 Del Skrevet 5. juli 2021 Så flinke dere er alle sammen😍😍 Jeg startet livsstilsendring i slutten av januar. Gikk fra 105 til 97 til påske, og der datt alt ut. Jeg spiste for mye, og klarte ikke hente meg inn igjen. Vekta økte og jeg hadde det så vondt innvendig. I slutten av mai viste vekten 101,3 igjen, og jeg bestemte meg for å ta grep før jeg var tilbake på start. Nå er jeg inne i en veldig god periode! Jeg spiser bra, går turer hver dag og drikker masse vann. Jeg spiser også snacks i helgen, og vekten er på vei nedover. 93,6 viste vekten på siste veiing før helgen, og jeg nærmer meg 90! Håper å nå 90 ganske snart, også er målet 70kg til jul. Jeg har også fått et par ekstra motivasjonsfaktorer: Vi skal begynne å prøve på barn nr 2 når jeg er kommet til ønsket vekt, og vi skal mest sannsynlig gifte oss august 2022. Nå håper jeg bare at jeg klarer å være like flink tross ferie👌🏻 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 6. juli 2021 #5479 Del Skrevet 6. juli 2021 MissMaryan skrev (På 4.7.2021 den 10.56): Jeg trenger å være med her jeg også. Min livsstilsendring har vart i ca 20 timer, og det er ikke noe gøy dette her altså. Ser ut som jeg er ca 24 timer bak deg, merker det er litt godt å ikke være alene som ny. Så mange inspirerende folk i denne tråden, håper jeg kan være en av dem når det nærmer seg jul 🤞 Jeg har alltid veid mer enn jeg ønsket, men det ble hakket verre da min mor ble alvorlig syk over flere år og så døde. Har lagt noenlunde stabilt rundt 90 siden 2015 og det har holdt seg selv om jeg har født to barn i denne perioden. Kostholdet fikk en ekstra knekk da jeg under graviditet 2 kunne spise hva jeg ville uten å gå opp i vekt. Etter mitt mest stressende jobbår og mye hjemmekontor, er jeg nå på all time high og jeg er langt fra komfortabel i egen kropp. Så bilder av meg selv på en kveld med gode venninner og begynte å gråte av å se meg selv. Har meldt meg på et Grete Roede kurs som begynner medio august, men begynner så smått nå med å få litt kontroll/oversikt på inntak og bevege meg noe mer mens jeg har ferie og tid til å tenke. Har kjøpt vekt for første gang (har aldri eid min egen) Langsiktig mål er under 80, jeg kan ikke huske sist, men begynner med 10 ned. Motivasjonen er å skulle kunne se på bilder av meg med barna og se de gode minnene, ikke egen vekt. Har halvannet år til 40 og håper å ha kunne snudd en dårlig trend over mange år før det 🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaryan Skrevet 6. juli 2021 #5480 Del Skrevet 6. juli 2021 Bokdamen skrev (3 timer siden): Ser ut som jeg er ca 24 timer bak deg, merker det er litt godt å ikke være alene som ny. Så mange inspirerende folk i denne tråden, håper jeg kan være en av dem når det nærmer seg jul 🤞 Jeg har alltid veid mer enn jeg ønsket, men det ble hakket verre da min mor ble alvorlig syk over flere år og så døde. Har lagt noenlunde stabilt rundt 90 siden 2015 og det har holdt seg selv om jeg har født to barn i denne perioden. Kostholdet fikk en ekstra knekk da jeg under graviditet 2 kunne spise hva jeg ville uten å gå opp i vekt. Etter mitt mest stressende jobbår og mye hjemmekontor, er jeg nå på all time high og jeg er langt fra komfortabel i egen kropp. Så bilder av meg selv på en kveld med gode venninner og begynte å gråte av å se meg selv. Har meldt meg på et Grete Roede kurs som begynner medio august, men begynner så smått nå med å få litt kontroll/oversikt på inntak og bevege meg noe mer mens jeg har ferie og tid til å tenke. Har kjøpt vekt for første gang (har aldri eid min egen) Langsiktig mål er under 80, jeg kan ikke huske sist, men begynner med 10 ned. Motivasjonen er å skulle kunne se på bilder av meg med barna og se de gode minnene, ikke egen vekt. Har halvannet år til 40 og håper å ha kunne snudd en dårlig trend over mange år før det 🤞 Hei! Veldig godt å være flere! Vi er jevngamle også ser jeg, og har samme erfaring med graviditeter og bilder... Jeg unngår kvelder med gode venninner jeg da. Men jeg sletta en video som min yngste hadde tatt med sin iPad, fordi jeg var i bakgrunnen. Han tror at den bare.... forsvant av seg selv Skaff deg en dagbok da vel, eller hopp inn i min en tur 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå