Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Purple_Pixiedust skrev:

Ja det kan vel hende. Jeg liker egentlig å ha kontroll på dagsvariasjoner. Også for å se at det er ikke krise å skeie ut her og der, for vekten justeres fort tilbake. Men jeg merker jeg er litt for opphengt nå. Jeg har lett småangst på morgenen før jeg veier meg og sånn som i dag når jeg har gått litt opp så blir jeg misfornøyd og får mye tankekjør. Jeg hadde bare håpet å nå 61 blank innen utgangen av juni. Tror ikke jeg rekker det nå. 

Jeg veide 75,7 på søndag og veide 72,8 i dag 😊 Just saying. Er det varmt ute så fyker vannvekten i været. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdig operert for 2,5 time siden 😄 Det går veldig bra!! Er dopa og veldig gira akkurat nå 😂

 

Veide 72,8 kilo i morges og jeg tror faktisk de har operert bort så mye at jeg i teorien er under 70 kilo nå 🤯 Kommer ikke til å se det på vekta på lenge sa kirurgen, for jeg kommer til å være så pløsen, hoven og full av vann de neste ukene. 

 

Men SHIT!! ❤️❤️Jeg er ferdig! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, addict skrev:

Jeg veide 75,7 på søndag og veide 72,8 i dag 😊 Just saying. Er det varmt ute så fyker vannvekten i været. 

Ja, det er sant. Får se hva vekten viser om noen dager. Men nå har jeg ekstrem trang til å overspise, så de neste dagene må jeg uansett ta pause fra å gå ned i vekt og legge all energi inn i å unngå å fråtse. Nytter ikke å prøve å spise i underskudd når trangen blir så stor. Det er dømt til å feile.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, addict skrev:

Ferdig operert for 2,5 time siden 😄 Det går veldig bra!! Er dopa og veldig gira akkurat nå 😂

 

Veide 72,8 kilo i morges og jeg tror faktisk de har operert bort så mye at jeg i teorien er under 70 kilo nå 🤯 Kommer ikke til å se det på vekta på lenge sa kirurgen, for jeg kommer til å være så pløsen, hoven og full av vann de neste ukene. 

 

Men SHIT!! ❤️❤️Jeg er ferdig! 

Gratulerer! 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Ja, det er sant. Får se hva vekten viser om noen dager. Men nå har jeg ekstrem trang til å overspise, så de neste dagene må jeg uansett ta pause fra å gå ned i vekt og legge all energi inn i å unngå å fråtse. Nytter ikke å prøve å spise i underskudd når trangen blir så stor. Det er dømt til å feile.

Sender en klem! Og enig med resten, hvis du ikke klarer å omstille hodet til å forstå hva som påvirker vekta så ikke vei deg for ofte. For det har ingenting med kontroll å gjøre, du kan ikke kontrollere det og det er nettopp det som er poenget ❤️

 

You got this! Men vær grei med deg selv 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, addict skrev:

Ferdig operert for 2,5 time siden 😄 Det går veldig bra!! Er dopa og veldig gira akkurat nå 😂

 

Veide 72,8 kilo i morges og jeg tror faktisk de har operert bort så mye at jeg i teorien er under 70 kilo nå 🤯 Kommer ikke til å se det på vekta på lenge sa kirurgen, for jeg kommer til å være så pløsen, hoven og full av vann de neste ukene. 

 

Men SHIT!! ❤️❤️Jeg er ferdig! 

JUUUU-HUUUU!!! :nordvesta:  Gratulere!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, addict skrev:

Sender en klem! Og enig med resten, hvis du ikke klarer å omstille hodet til å forstå hva som påvirker vekta så ikke vei deg for ofte. For det har ingenting med kontroll å gjøre, du kan ikke kontrollere det og det er nettopp det som er poenget ❤️

 

You got this! Men vær grei med deg selv 😊

Takk. :) Nå har jeg nettopp spist kveldsmat en time før tiden pluss et polarbrød som ikke var en del av "planen". Jeg er helt skrikende sulten. Det svir liksom i kroppen. Er så lei av overspisingshelvete. Spiser jeg mer i dag så går jeg i overskudd. 3,5 timer til leggetid. Herlighet hvordan skal jeg holde det ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
Akkurat nå, Purple_Pixiedust skrev:

Takk. :) Nå har jeg nettopp spist kveldsmat en time før tiden pluss et polarbrød som ikke var en del av "planen". Jeg er helt skrikende sulten. Det svir liksom i kroppen. Er så lei av overspisingshelvete. Spiser jeg mer i dag så går jeg i overskudd. 3,5 timer til leggetid. Herlighet hvordan skal jeg holde det ut. 

Det er sånn at grønnsaker kan du spise mye av, glem kaloriene å tenk på alle de gode næringsstoffene du får i deg når du spiser hauger meg grønt.

Min favoritt er frosne lapskausgrønnsaker stekt i panne m litt vann og myyyyye krydder. Til dessert kan du spise mye vannmelon feks. 
Du trenger ikke å unngå å spise, men velg litt mer riktig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Takk. :) Nå har jeg nettopp spist kveldsmat en time før tiden pluss et polarbrød som ikke var en del av "planen". Jeg er helt skrikende sulten. Det svir liksom i kroppen. Er så lei av overspisingshelvete. Spiser jeg mer i dag så går jeg i overskudd. 3,5 timer til leggetid. Herlighet hvordan skal jeg holde det ut. 

Kan du lage noe te? Det pleier å hjelpe litt for meg om jeg bare føler for noe, men vet jeg har spist nok.

Anonymkode: 6d2fc...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fallabella skrev:

Det er sånn at grønnsaker kan du spise mye av, glem kaloriene å tenk på alle de gode næringsstoffene du får i deg når du spiser hauger meg grønt.

Min favoritt er frosne lapskausgrønnsaker stekt i panne m litt vann og myyyyye krydder. Til dessert kan du spise mye vannmelon feks. 
Du trenger ikke å unngå å spise, men velg litt mer riktig mat.

Jeg spiser stort sett sunt, men noen dager, som i dag så vil kroppen min ha alt mulig. Tok en muffins ut av fryseren i stad og spiste. Huff. Kjenner jeg blir skikkelig redd for å havne inn i ny periode med overspising nå. Jeg har jo ikke rukket å bli kvitt alt jeg la på meg sist...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du lage noe te? Det pleier å hjelpe litt for meg om jeg bare føler for noe, men vet jeg har spist nok.

Anonymkode: 6d2fc...66e

Jeg liker ikke te. Prøver å drikke rikelig med saft og slikt, men på dager som dette så er det nesten helt umulig å holde seg. Kanskje jeg bare må innse at kroppen ikke liker å ha denne vekten? Med en gang jeg er mellom 60 og 61,5 kg så blir jeg så mye mer sulten. Mens ved 62-63 kg så er jeg mer stabil. Har ikke lyst til å ta til takke med 63 kg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Vekten viser jevnt 66 kg her denne uka, droppa ca to kilo forrige uke (husker ikke eksakt tall). 
Har hatt to tunge styrkeøkter, bakside rumpe og lår er skikkelig vonde! For en lykke å løfte skikkelig igjen, jeg elsker det 😊

Magerutene helt øverst har blitt enda litt mer synlige, når jeg startet å gå ned i vekt var magen bare en stor fluffy ball... Skuldrene har så vidt begynt å ta form. Tidenes triks er jo at brede skuldre gir en illusjon om smal midje 😅😊😊

Spiser mye torsk og squash om dagen, det er digg! Og frossne tyttebær m gresk youghurt, en favoritt nå som det er så varmt. Er tidvis sulten til kvelden men øver på å ha den følelsen, drikker te med stevia eller tar en porsjon grønnsaker.

Som vanlig spent på vekten ved ukeslutt, veier meg på søndag denne uka også. 

Endret av Fallabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
10 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Jeg spiser stort sett sunt, men noen dager, som i dag så vil kroppen min ha alt mulig. Tok en muffins ut av fryseren i stad og spiste. Huff. Kjenner jeg blir skikkelig redd for å havne inn i ny periode med overspising nå. Jeg har jo ikke rukket å bli kvitt alt jeg la på meg sist...

 

Kan det være at du er som meg å er/blir avhengig av sukker? Jeg klikker i vinkel, skjelver å klarer ikke kontrollere meg når jeg får sukkerkick, står ved benken å sluker brød med sjokoladepålegg.. Det er sterke krefter!

Jeg må unngå sukker for å klare å styre meg. Det er sånn at om jeg har en pose boller jeg skal spise blir jeg hissig om noen feks tar en bolle.. Ikke greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fallabella skrev:

Kan det være at du er som meg å er/blir avhengig av sukker? Jeg klikker i vinkel, skjelver å klarer ikke kontrollere meg når jeg får sukkerkick, står ved benken å sluker brød med sjokoladepålegg.. Det er sterke krefter!

Jeg må unngå sukker for å klare å styre meg. Det er sånn at om jeg har en pose boller jeg skal spise blir jeg hissig om noen feks tar en bolle.. Ikke greit..

Jeg vet ikke om jeg er fysisk avhengig av det da jeg spiser lite godteri og slikt, men jeg er definitivt avhengig av mat og slilt. Jeg er avhengig av rusmidler også, men der er jeg tørrlagt. Synes seriøst det er mer krevende å nekte meg selv mat og overspising enn å nekte meg rus. Var selvsagt ikke slik i starten, men nå når jeg har vært borte fra det en stund. Jeg er et avhengighetsmenneske.

Men jeg har kanskje fått i meg for mye karbohydrater i dag. Jeg startet jo dagen med to polarbrød i stedet for to kornknekkebrød. Men kjente i grunn allerede i morges at jeg kom til å være sulten i dag. Så jeg tror jeg kanskje har spist litt for lite mtp aktivitetsnivå siste dagene. Også har jeg det veldig, veldig tungt for tiden. Framtiden min er mer eller mindre ødelagt, så da blir det vel trang til å overspise for å flykte fra det. Jeg kan jo tross alt ikke flykte inn i rusen. 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Jeg vet ikke om jeg er fysisk avhengig av det da jeg spiser lite godteri og slikt, men jeg er definitivt avhengig av mat og slilt. Jeg er avhengig av rusmidler også, men der er jeg tørrlagt. Synes seriøst det er mer krevende å nekte meg selv mat og overspising enn å nekte meg rus. Var selvsagt ikke slik i starten, men nå når jeg har vært borte fra det en stund. Jeg er et avhengighetsmenneske.

Men jeg har kanskje fått i meg for mye karbohydrater i dag. Jeg startet jo dagen med to polarbrød i stedet for to kornknekkebrød. Men kjente i grunn allerede i morges at jeg kom til å være sulten i dag. Så jeg tror jeg kanskje har spist litt for lite mtp aktivitetsnivå siste dagene. Også har jeg det veldig, veldig tungt for tiden. Framtiden min er mer eller mindre ødelagt, så da blir det vel trang til å overspise for å flykte fra det. Jeg kan jo tross alt ikke flykte inn i rusen. 

Jeg tror at rus er vanskeligere fprdi det kan du kutte helt ut. 

Mat må man liksom ha. 

Har litt samme problem tror jeg. Drakk fpr mye før. Slutta. Røyka og snusa? Slutta. Overspising, dvs stappe store mengder mat ad liter jeg noe jævlig å slutte helt med. 

Anonymkode: d0176...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
12 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Jeg vet ikke om jeg er fysisk avhengig av det da jeg spiser lite godteri og slikt, men jeg er definitivt avhengig av mat og slilt. Jeg er avhengig av rusmidler også, men der er jeg tørrlagt. Synes seriøst det er mer krevende å nekte meg selv mat og overspising enn å nekte meg rus. Var selvsagt ikke slik i starten, men nå når jeg har vært borte fra det en stund. Jeg er et avhengighetsmenneske.

Men jeg har kanskje fått i meg for mye karbohydrater i dag. Jeg startet jo dagen med to polarbrød i stedet for to kornknekkebrød. Men kjente i grunn allerede i morges at jeg kom til å være sulten i dag. Så jeg tror jeg kanskje har spist litt for lite mtp aktivitetsnivå siste dagene. Også har jeg det veldig, veldig tungt for tiden. Framtiden min er mer eller mindre ødelagt, så da blir det vel trang til å overspise for å flykte fra det. Jeg kan jo tross alt ikke flykte inn i rusen. 

Mat fyller jo ofte tomrommet etter at rusen er borte. Rådet er å la den gjøre det en stund. Du er ikke tusenkunstner du heller, vi kan ikke klare alt hele tiden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at rus er vanskeligere fprdi det kan du kutte helt ut. 

Mat må man liksom ha. 

Har litt samme problem tror jeg. Drakk fpr mye før. Slutta. Røyka og snusa? Slutta. Overspising, dvs stappe store mengder mat ad liter jeg noe jævlig å slutte helt med. 

Anonymkode: d0176...2aa

Mener selvfølgelig at å slutte med rus er lettere. 

Anonymkode: d0176...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at rus er vanskeligere fprdi det kan du kutte helt ut. 

Mat må man liksom ha. 

Har litt samme problem tror jeg. Drakk fpr mye før. Slutta. Røyka og snusa? Slutta. Overspising, dvs stappe store mengder mat ad liter jeg noe jævlig å slutte helt med. 

Anonymkode: d0176...2aa

Jeg synes det er vanskelig å sidestille rusen og maten da jeg var avhengig av multiple stoffer, men da jeg først hadde fått det på avstand så har det med maten blitt mer utfordrende ja. Da jeg avruset meg i 2018 så tydde jeg til maten i stedet og la på meg seks kg på få uker. Har gått de ned igjen, men ja. Det er en konstant kamp dette med maten. Mye større kamp enn det rusen nå er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fallabella skrev:

Mat fyller jo ofte tomrommet etter at rusen er borte. Rådet er å la den gjøre det en stund. Du er ikke tusenkunstner du heller, vi kan ikke klare alt hele tiden 😊

Ja man gjør jo ofte det, og det var det jeg gjorde. Men det var i 2018 jeg kom i behandling så det tomrommet bør ikke lenger fylles av mat. 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Purple_Pixiedust skrev:

Ja man gjør jo ofte det, og det var det jeg gjorde. Men det var i 2018 jeg kom i behandling så det tomrommet bør ikke lenger fylles av mat. 😛

Kan jeg spørre hvorfor det er så viktig for deg med de 2 kiloene og at 63 er så ille? 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, addict skrev:

Kan jeg spørre hvorfor det er så viktig for deg med de 2 kiloene og at 63 er så ille? 😊

Det har bare med trivsel å gjøre. Jeg føler meg mye mer vel når fettprosenten er slik at musklene kommer mer fram. :) pluss at da har jeg litt å gå på når jeg havner inn i periode med overspising. 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...