Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker veldig godt innstillingen din til livsstilsendring, og synes din måte å gå ned i vekt på virker både sunn og noe man kan trives med. 

Anonymkode: 66d2e...a22

Takk for det. :) Det gjør meg ihvertfall tilfreds og glad, og jeg skammer meg ikke lenger over kroppen min. Og det er kanskje det viktigste for meg. Så er det alltid morsomt når man går ned, men det å føle at man ikke lenger har vonde tanker rundt kroppen er kanskje det mest tilfredsstillende for meg. Jeg har aldri dårlig samvittighet, og jeg koser meg masse, og det er så deilig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fallabella

Konkurrerer litt med meg selv jeg 😊

I dag viser vekten 65.7 kg. Da satser jeg på å se 64.7kg på søndag. Har kjøpt inn seibiff og grønnsaker til middag og lunsj i noen dager.  Bra kalorifattig mat. 
Tenker å gå turer og ha en økt til med styrke denne uka. Mulig en runde med trappetrening, vi har en syk hoppbakke i nærheten, de trappene tar livet av lungene mine 😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, RoNo skrev:

Jeg trente i går, men gikk med hodet først i en bøtte Hennig Olsen is.... Ut fra loggingen ser det ut som jeg fortsatt er i underskudd. Bra for dere som ikke blir sulten av å trene. Jeg må nok jobbe med å finne balansen mellom bevegelse og inntak. Har jo lyst å få mer muskler jeg også, men så var det dette å få bort magen da. Å som jeg ønsker det var en snarvei.

Veldig fort gjort å gå i den fella😅 men jeg finner litt trøst i at jeg spiser is etter å ha trent, før spiste jeg is uten å ha trent.. Så er jo fremskritt😅 Kan anbefale fun light is (6kcal pr is) og de boksene som både diplom is og hennig olson har med 320kcal pr boks. Når man tar en kule eller to varer de 320kaloriene lenge👍🏻 Keep up the good work! 👏🏻💪🏻🤩

10 timer siden, Mellifluous skrev:

Har fortsatt å telle kalorier, opplever at det fungerer best for meg. Har nå gått ned 9,8 kg siden 12. april! Veldig fornøyd med det. Startvekten min var 114,8, og nå er jeg på 105. Det blir en stor seier å komme ned under 100, forhåpentligvis er det ikke så lenge til.

Så godt jobba!👍🏻👏🏻 Krysser fingrene for at du kommer deg under 100 snart 😊

6 timer siden, Fallabella skrev:

Konkurrerer litt med meg selv jeg 😊

I dag viser vekten 65.7 kg. Da satser jeg på å se 64.7kg på søndag. Har kjøpt inn seibiff og grønnsaker til middag og lunsj i noen dager.  Bra kalorifattig mat. 
Tenker å gå turer og ha en økt til med styrke denne uka. Mulig en runde med trappetrening, vi har en syk hoppbakke i nærheten, de trappene tar livet av lungene mine 😂😂 

Lykke til😊 Vedlig kjekt å kjøpe inn sunn og god lunsj til flere dager av gangen da er det lettere å holde seg til planen😊 

jeg er spent på veiing fredag, har trent noe mer denne uka enn forrige og har plan om å trene også onsdag/torsdag. Håper på gode resultater da. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
17 timer siden, SPOCA skrev:

Takk for det. :) Det gjør meg ihvertfall tilfreds og glad, og jeg skammer meg ikke lenger over kroppen min. Og det er kanskje det viktigste for meg. Så er det alltid morsomt når man går ned, men det å føle at man ikke lenger har vonde tanker rundt kroppen er kanskje det mest tilfredsstillende for meg. Jeg har aldri dårlig samvittighet, og jeg koser meg masse, og det er så deilig! 

Så herlig å lese ❤️❤️❤️😁😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mellifluous skrev:

Har fortsatt å telle kalorier, opplever at det fungerer best for meg. Har nå gått ned 9,8 kg siden 12. april! Veldig fornøyd med det. Startvekten min var 114,8, og nå er jeg på 105. Det blir en stor seier å komme ned under 100, forhåpentligvis er det ikke så lenge til.

så utrolig godt jobbet av deg! 
Jeg tror de aller fleste av oss må ha en hvis oversikt over kaloriene våre dersom vi ønsker å opprettholde eller redusere vekt :)
Heldigvis lærer man seg fort kaloriene i ting, slik at man har relativt god oversikt uten å måtte veie alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke folk! Stikker hodet inn her, skal ned 60 kg og har tatt de første 3.. 

jeg har vel erkjent for meg selv at jeg vet problemet er jeg finner unnskyldninger til å spise drittmat både når livet er bra og når livet er dårlig. Kjent på en kjempemotivasjon, så smalt det i går med dødssykt nært familiemedlem og helt kaos. Skulle tro det var en avhengighet jeg hadde, så enormt vanskelig å ikke bare sprekke - alt jeg vil er å stappe i meg dritt. Det blir i alle fall tydelig for meg at jeg gjør nettopp det mange snakker om, spiser følelsene mine. Nå skal jeg prøve å komme meg gjennom de neste dagene uten å sprekke og klarer jeg det nå må jeg jo klare alt. 

 

Og siden særlig samboer er i dyp sorg passer det seg ikke å mase om den lille gleden - første uka med det konkrete målet jeg har satt meg viser 1.3 kg ned fra forrige uke. Hurra :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Tirius skrev:

Hei alle flinke folk! Stikker hodet inn her, skal ned 60 kg og har tatt de første 3.. 

jeg har vel erkjent for meg selv at jeg vet problemet er jeg finner unnskyldninger til å spise drittmat både når livet er bra og når livet er dårlig. Kjent på en kjempemotivasjon, så smalt det i går med dødssykt nært familiemedlem og helt kaos. Skulle tro det var en avhengighet jeg hadde, så enormt vanskelig å ikke bare sprekke - alt jeg vil er å stappe i meg dritt. Det blir i alle fall tydelig for meg at jeg gjør nettopp det mange snakker om, spiser følelsene mine. Nå skal jeg prøve å komme meg gjennom de neste dagene uten å sprekke og klarer jeg det nå må jeg jo klare alt. 

 

Og siden særlig samboer er i dyp sorg passer det seg ikke å mase om den lille gleden - første uka med det konkrete målet jeg har satt meg viser 1.3 kg ned fra forrige uke. Hurra :)

Så utrolig bra at du har bestemt deg for en livsstilsendring! 
Samtidig syns jeg det var utrolig trist å høre om situasjonen du står i nå... Når noen nær oss blir så alvorlig syke havner vi i sjokk og kaos selv, noe som krever tid og ro for og klare å balansere på best mulig måte i en ekstremt kaotisk og krevende tid... 

Har du vurdert en konsultasjon hos psykolog? 
Ofte er jo dette med mat veldig komplekst, og en psykolog kan også hjelpe til å gi gode råd og tips på veien, ikke minst se på om det kan være underliggende grunner i mental helse som trenger forkus for å gi deg solide verktøy til å finne gode spisemønster. 

Mitt tips er og ikke gjøre "alt på en gang", men se på det hele som en endring av livsstil. 
Jeg tror imidlertid det kan være veldig viktig for deg å få litt hjelp med alle følelsene dine rundt mat, slik at du ikke står alene. Det er absolutt ikke noe nederlag å få litt hjelp til å sortere følelser og tanker, og ofte kan det hjelpe langt mer enn man skulle tro ❤️ 
Jeg heier veldig på deg og sender deg en styrkeklem i en vanskelig tid! 
Dersom du ønsker så send meg gjerne en melding, dersom du vil ha noen å prate med om enten trening,kosthold,alt som foregår i livet ditt eller alt på en gang. 
Det hjelper og ikke være alene! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

65,4 kg i dag, for de som følger med på mitt prosjekt «kropp er topp 😊 Det sniker deg nedover. 
Snart blir det spennende å «snu litt. Skal jeg trene skikkelig tung styrke nytter det ikke med lavkalori. Ser for meg at jeg endrer kosthold hvis jeg klarer å komme ned i 60 kg. 60 kg har tidligere vært en bra trivselsvekt for meg. Jeg ser et år frem i tid i forhold til kropp, mat og trivsel. Det blir en type rehab hvor hovedmålet er å komme ut i jobb igjen 💃💃
Skrivekløen er der fortsatt.. Jeg skulle begynne å blogge, men så langt blir jeg bare frustrert på hele opplegget rent teknisk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fallabella skrev:

65,4 kg i dag, for de som følger med på mitt prosjekt «kropp er topp 😊 Det sniker deg nedover. 
Snart blir det spennende å «snu litt. Skal jeg trene skikkelig tung styrke nytter det ikke med lavkalori. Ser for meg at jeg endrer kosthold hvis jeg klarer å komme ned i 60 kg. 60 kg har tidligere vært en bra trivselsvekt for meg. Jeg ser et år frem i tid i forhold til kropp, mat og trivsel. Det blir en type rehab hvor hovedmålet er å komme ut i jobb igjen 💃💃
Skrivekløen er der fortsatt.. Jeg skulle begynne å blogge, men så langt blir jeg bare frustrert på hele opplegget rent teknisk.. 

Bra jobbet!! 🥰 ÅÅÅH blir så løfteinspirert. Gleder meg så sinnsykt til å løfte igjen. Planlegger gymmen i det nye huset nå. Vi har jo nå også, men skal virkelig gjøre den FRESH 😎🔥 Tenker mørke vegger i en grønnfarge, svart skinnsofa(vi må ha muligheter for gjester), spotter i taket også må vi finne et gulv som kan fungere 🤔 har også lagt ut mølla vår for salg i håp om å finne en som er litt mindre og som kan klappes sammen. Blir brrrra 🔥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
10 minutter siden, addict said:

Bra jobbet!! 🥰 ÅÅÅH blir så løfteinspirert. Gleder meg så sinnsykt til å løfte igjen. Planlegger gymmen i det nye huset nå. Vi har jo nå også, men skal virkelig gjøre den FRESH 😎🔥 Tenker mørke vegger i en grønnfarge, svart skinnsofa(vi må ha muligheter for gjester), spotter i taket også må vi finne et gulv som kan fungere 🤔 har også lagt ut mølla vår for salg i håp om å finne en som er litt mindre og som kan klappes sammen. Blir brrrra 🔥

Sukk, nå blir jeg misunnelig. 😳 Jeg sa alltid før vi kjøpte hus at jeg skulle ha treningsrom. Endte opp med hus som ikke har nok soverom en gang. 😆 Så treningsrom kan jeg bare glemme, og da utgår styrketrening for en del år hvertfall... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit med styrkerom hjemme! Har et treningsrom, hvor vi har basic ting, men må få tak i noen flere vekter. Nå er det boksesekk, ribbevegg, og noen få lette vekter der :)  Når/hvis det blir tyngre styrke på meg så får jeg se om det blir treningssenter igjen. 

__

Tror jeg har gjort en interessant observasjon om egen kropp denne uka. Jeg pleier ikke veie meg daglig, men har gjort det denne uken for å følge med litt ekstra. Startet på 69,3 hvor jeg har vært i nesten en måned, og så prøvde jeg å spise enda bedre. Var på 69,3 til og med i går. Jeg har generelt følt periodisk faste egentlig uten å mene det, ved å spise frokost mellom 10-11 og middag mellom 16-18, og ingenting etter det. Har ikke følt for kveldsmat, har ikke hatt den sultfølelsen på kvelden. 

Denne uka har jeg bevisst spist mindre middag enn jeg pleier, og heller sagt til meg selv at jeg kan ta en kopp kakao, eller lage meg kveldsmat om jeg blir sulten. Det har jeg blitt, og det har jeg gjort. I dag var vekta 68,8 og det er etter fritert middag i går (vekta pleier da fyke opp 1-2 kg for noen dager). Bekrefter bare at kroppen min trives bedre med mindre måltider, men næringsrike, og at den trenger å få mat jevnlig for tida. Har mistenkt at den har holdt på litt ekstra fordi den ikke får kveldsmat, og det ser ut til å stemme. Samme har skjedd tidligere i vår.

Så - enda mindre midddagsporsjoner nå (i alle fall om det er middager som i går!) og heller litt kveldsmat :) Så håper jeg å endelig være på ned vei igjen, og at jeg slipper å se 69 igjen så mange ganger :ler: Man blir så lei av samme tall hele tida!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Albbas skrev:

Sukk, nå blir jeg misunnelig. 😳 Jeg sa alltid før vi kjøpte hus at jeg skulle ha treningsrom. Endte opp med hus som ikke har nok soverom en gang. 😆 Så treningsrom kan jeg bare glemme, og da utgår styrketrening for en del år hvertfall... 🙄

Vi gjorde om det ene soverommet til treningsrom, men vi har ganske stort hus 😊 skal faktisk bygge mindre nå, så det er utfordrende å få alt inn på samme plass 😬 er utrolig kjekt, selv om jeg ikke har brukt det så mye selv. Mannen trener mye der da. Har mølle, bøyrack, kettlebells, noen manualer, strikker, stepkasse, matter, demping for markløft.. Men håper vi får utnyttet plassen på en annen måte, alt tar så stor plass 🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Navani skrev:

Så greit med styrkerom hjemme! Har et treningsrom, hvor vi har basic ting, men må få tak i noen flere vekter. Nå er det boksesekk, ribbevegg, og noen få lette vekter der :)  Når/hvis det blir tyngre styrke på meg så får jeg se om det blir treningssenter igjen. 

__

Tror jeg har gjort en interessant observasjon om egen kropp denne uka. Jeg pleier ikke veie meg daglig, men har gjort det denne uken for å følge med litt ekstra. Startet på 69,3 hvor jeg har vært i nesten en måned, og så prøvde jeg å spise enda bedre. Var på 69,3 til og med i går. Jeg har generelt følt periodisk faste egentlig uten å mene det, ved å spise frokost mellom 10-11 og middag mellom 16-18, og ingenting etter det. Har ikke følt for kveldsmat, har ikke hatt den sultfølelsen på kvelden. 

Denne uka har jeg bevisst spist mindre middag enn jeg pleier, og heller sagt til meg selv at jeg kan ta en kopp kakao, eller lage meg kveldsmat om jeg blir sulten. Det har jeg blitt, og det har jeg gjort. I dag var vekta 68,8 og det er etter fritert middag i går (vekta pleier da fyke opp 1-2 kg for noen dager). Bekrefter bare at kroppen min trives bedre med mindre måltider, men næringsrike, og at den trenger å få mat jevnlig for tida. Har mistenkt at den har holdt på litt ekstra fordi den ikke får kveldsmat, og det ser ut til å stemme. Samme har skjedd tidligere i vår.

Så - enda mindre midddagsporsjoner nå (i alle fall om det er middager som i går!) og heller litt kveldsmat :) Så håper jeg å endelig være på ned vei igjen, og at jeg slipper å se 69 igjen så mange ganger :ler: Man blir så lei av samme tall hele tida!

Å se 60-tallet er drømmen 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fallabella
43 minutter siden, addict skrev:

Bra jobbet!! 🥰 ÅÅÅH blir så løfteinspirert. Gleder meg så sinnsykt til å løfte igjen. Planlegger gymmen i det nye huset nå. Vi har jo nå også, men skal virkelig gjøre den FRESH 😎🔥 Tenker mørke vegger i en grønnfarge, svart skinnsofa(vi må ha muligheter for gjester), spotter i taket også må vi finne et gulv som kan fungere 🤔 har også lagt ut mølla vår for salg i håp om å finne en som er litt mindre og som kan klappes sammen. Blir brrrra 🔥

Jaaa 😁😁 Kristin Pope sine treningsvideoer på YouTube gir meg kløe! Det er mye mulig du finner inspirasjon av å se hennes hjemmegym 😊 Jeg drømmer meg litt bort når jeg ser på disse supersterke damene som slenger stanga over hodet 🤩🤩

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange gode uker er ting tøffere denne uka... Sliter med en kronisk sykdom som typisk nok blomstrer opp igjen nå som jeg har ferie... Sliten, trøtt, og null overskudd de siste dagene. 😫

Har klart å slepe meg ut på tur, gått 5km både i går og i dag- men mest pga trass og stahet. Vil ikke la meg (kroppen/sykdommen) ødelegge for meg selv igjen🤪  Krysser fingrene for at formen blir bedre i løpet av neste uke, har fått medisiner av legen i dag- pleier å gå noen dager før jeg oppnår full effekt. Håper på å klare å opprettholde i alle fall turene hver dag, får heller kutte ut styrketrening til energien er tilbake. Skikkelig kjipt med en nedtur nå som energien har vært bra i flere uker. Har gått 10.000 skritt hver dag i over 2mnd og den siste måneden har jeg trent styrke i tillegg. Skikkelig dumt at kroppen stopper opp når motivasjonen fremdeles er der.. 😢 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Blir så motivert av å følge med her. Regner med at flere av dere kaster dere på "ned til høsten"-tråden? Haha, jeg har vært med på disse trådene i flere år nå (under forskjellige brukernavn), og vårens tråd tror jeg er første gang jeg ikke faller av halvveis😂 Uansett - nå har vi tre nye måneder foran oss, og hvordan de blir er opp til oss! Vi kan ta gode valg som fører oss nærmere målene våre, og se tilbake i ettertid med stolthet og mestringsfølelse (og en slankere kropp, såklart)🤩 

Jeg sliter iblant litt med overspising, så for min del er målet relativt beskjedent. Hovedfokuset mitt skal være på å spis nok, men ikke for mye. Rett og slett for å forebygge de overspisingsperiodene der jeg fyker opp i vekt. Håpet er likevel å gå ned noen kilo, men da f.eks én kg i måneden, og ikke én i uken slik målet har vært tidligere. Jeg tenker å ligge på ca 2000 kcal daglig, og erfaringsmessig er dette lite nok til at jeg går ned litt i vekt når jeg trener som normalt. 

Lykke til alle sammen, dette nailer vi!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow så flinke mange av dere er! 🙌🏼 I dag var vekta 70.8! Skal ned til 65☺️ Startet på lavkarbo for 4 uker siden og veide da 76! Så litt stolt 🙉 etter 2 tette svangerskap så syns jeg det er deilig å få kroppen tilbake, men det aller viktigste!! Ingen slapphet eller uvel mage ☺️ Heier på alle her inne ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var vi igang igjen folkens! Nå tråd nye muligheter:) Målet er å se det nydelige 60-tallet. Om det er realistisk vet jeg ikke men da har jeg noe å strekke meg etter. Gikk ned 10 kg i forgje tråd, (Totalt fra 91 til 76 fra mars - juli) men var i mamma-perm og fikk drahjelp av amming og masse tid til å gå mye tur. Nå er jeg inaktiv på jobb og stresse mamma som er sulten. Gåtur er gull for min sultfølelse så håper jeg får pressa det litt inn. Det er ikke nok for meg å gå på kvelden, må være fordelt utover dagen. Så prøve å gå litt i lunsjen og toalettpauser. Men det var å få tid til det da i stressende arbeidshverdag. Men hei, det er jo livet for de fleste av oss. Hadde det vært lett å kombinere sunn livsstil og jobb/familieliv hadde vi jo alle gjort det. Er spent på fortsettelsen og er veldig glad for å ha et sted å dele tanker rundt dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

68,6 i dag, laveste på 2 år :hoppe: Endelig over en ny kneik. Platå på en måned er kjipt, men en del av prosessen for meg virker det som når jeg ikke kan bevege meg så mye som jeg vil, og så må man lære kroppen å kjenne litt. Da fortsetter jeg med kveldsmat fremover, og litt mindre middagsporsjoner enn jeg har lyst på :ler: Det ser ut til å funke. Spiste til og med litt kake og hadde kakao som "kveldsmat" i går, og likevel beveget vekta seg. I alle dager!

Får bare håpe det holder seg, og jeg kan komme meg til 67 blank til september :) Kan godt gå et par måneder uten fullstendig platå nå altså. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Navani skrev:

68,6 i dag, laveste på 2 år :hoppe: Endelig over en ny kneik. Platå på en måned er kjipt, men en del av prosessen for meg virker det som når jeg ikke kan bevege meg så mye som jeg vil, og så må man lære kroppen å kjenne litt. Da fortsetter jeg med kveldsmat fremover, og litt mindre middagsporsjoner enn jeg har lyst på :ler: Det ser ut til å funke. Spiste til og med litt kake og hadde kakao som "kveldsmat" i går, og likevel beveget vekta seg. I alle dager!

Får bare håpe det holder seg, og jeg kan komme meg til 67 blank til september :) Kan godt gå et par måneder uten fullstendig platå nå altså. 

Wow!! Gratulerer!! 🥳🥳🥳🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...