Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

1 time siden, Purple_Pixiedust skrev:

Det har bare med trivsel å gjøre. Jeg føler meg mye mer vel når fettprosenten er slik at musklene kommer mer fram. :) pluss at da har jeg litt å gå på når jeg havner inn i periode med overspising. 

Okei, skjønner. Men føler du deg ikke også mer vel når kroppen ikke er konstant sulten slik at du overspiser? 😊 Husk å sette din psykiske helse og trivsel foran den fysiske utseendet. Bare en tanke 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk meg en hyggelig overraskelse i dag. I januar til februar gikk jeg ned fra 96 til 88,2 kilo. Da coronaen kom så skled alt ut og det var rett tilbake til gamle vaner. Begynte å ta tak i kostholdet igjen for noen dager, men bestemte meg for å veie meg for å sjekke hvordan det egentlig står til, og for å ha et nytt utgangspunkt. Hadde forventet at jeg fremdeles skulle veie 88, men vekten viste 85,5! 😮 Så jeg har ikke gått opp noe! Jeg ble skikkelig overrasket, men jeg fikk et rush av motivasjon og neste vektmål får bli 80 kg! Håper jeg har klart å nå dette målet når jeg skal på hytta i august :)

Anonymkode: bee63...7fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk meg en hyggelig overraskelse i dag. I januar til februar gikk jeg ned fra 96 til 88,2 kilo. Da coronaen kom så skled alt ut og det var rett tilbake til gamle vaner. Begynte å ta tak i kostholdet igjen for noen dager, men bestemte meg for å veie meg for å sjekke hvordan det egentlig står til, og for å ha et nytt utgangspunkt. Hadde forventet at jeg fremdeles skulle veie 88, men vekten viste 85,5! 😮 Så jeg har ikke gått opp noe! Jeg ble skikkelig overrasket, men jeg fikk et rush av motivasjon og neste vektmål får bli 80 kg! Håper jeg har klart å nå dette målet når jeg skal på hytta i august :)

Anonymkode: bee63...7fc

Så bra jobbet!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, addict skrev:

Okei, skjønner. Men føler du deg ikke også mer vel når kroppen ikke er konstant sulten slik at du overspiser? 😊 Husk å sette din psykiske helse og trivsel foran den fysiske utseendet. Bare en tanke 😊

Joda, men jeg er stort sett sulten uansett jeg. Hehe. 😛 Jeg er pent nødt til å være streng, hvis ikke så spiser jeg jevnt over for mye. Men jeg lurer på om jeg skal ta en pause og heller fokusere på sunn, men vedlikeholdende mengde mat. Jeg er litt lei av å prøve å presse kroppen ned i vekt akkurat nå. Gikk opp 400 g fra i går til i dag pga overspisingen, og kjenner meg motløs. Så skal heller fokusere på å spise slik at jeg ikke overspiser igjen. Det som er typisk er at når jeg en periode har ligget på vedlikehold og det har gått greit, så begynner jeg å kutte ned på maten igjen. Jeg bør vel jobbe med meg selv og akseptere kroppen min. Jeg MÅ ikke ta den siste finpussen. Det er jo bare meg selv som mener det er nødvendig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Purple_Pixiedust skrev:

Joda, men jeg er stort sett sulten uansett jeg. Hehe. 😛 Jeg er pent nødt til å være streng, hvis ikke så spiser jeg jevnt over for mye. Men jeg lurer på om jeg skal ta en pause og heller fokusere på sunn, men vedlikeholdende mengde mat. Jeg er litt lei av å prøve å presse kroppen ned i vekt akkurat nå. Gikk opp 400 g fra i går til i dag pga overspisingen, og kjenner meg motløs. Så skal heller fokusere på å spise slik at jeg ikke overspiser igjen. Det som er typisk er at når jeg en periode har ligget på vedlikehold og det har gått greit, så begynner jeg å kutte ned på maten igjen. Jeg bør vel jobbe med meg selv og akseptere kroppen min. Jeg MÅ ikke ta den siste finpussen. Det er jo bare meg selv som mener det er nødvendig. 

Høres lurt ut 😊 jeg regner forresten alltid med å gå opp 1-2 kilo når jeg ligger på vedlikehold. Kan være greit å regne med at kroppen fylles mer opp med både vann og mat i magen når man spiser litt mer. Jeg spiser naturlig flere karbohydrater når jeg spiser mer mat, så for meg er det nok derfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, addict skrev:

Høres lurt ut 😊 jeg regner forresten alltid med å gå opp 1-2 kilo når jeg ligger på vedlikehold. Kan være greit å regne med at kroppen fylles mer opp med både vann og mat i magen når man spiser litt mer. Jeg spiser naturlig flere karbohydrater når jeg spiser mer mat, så for meg er det nok derfor. 

Ja, det høres logisk ut. Jeg startet dagen med et brak i dag da. Iskaffe og rundstykke med nugatti. 😅 Jeg ble kvalm da. Nå skal jeg spise mer næringsrikt resten av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... Er i en litt ny setting om dagen. Etter å ha vært på kun diett-slanking siden nyttår (med gåturer som aktivitet) har jeg de siste ukene begynt med økt aktivitet/trening. Jeg tenkte det kunne være fornuftig å komme seg ned til 85 kg før jeg begynte med dette for å redusere faren for slitasjeskader. Samt at jeg fikk beskjed om å ta det rolig grunnet et såkalt "ekstremt" høyt blodtrykk, noe som er normalisert nå.

Nå har jeg begynt med jogging og klatring. 2-3 joggeturer pr uke (5km) og et par klatreøkter (da klatrer jeg til armene ikke greier mer, noe som per nå ikke er veldig lenge :P) på dager uten annen aktivitet går jeg tur i normalt+ tempo (ca 12 km) og så har jeg som regel en hviledag med veldig lite aktivitet.

Jeg synes badevekta går veldig mye opp og ned om dagen, og etter å ha hatt ganske stødig vektnedgang fram til nå er det jo litt frustrerende at det virker som at jeg stoppet opp. Holder kroppen mer på vann på grunn av aktivitet og varmen og sånn? Prøver å spise litt mer i forhold til "dagens aktiviteter" men samtidig å være i solid underskudd lell. Veide 85 på fredag, 83,8 på tirsdag (etter 2 hviledager), så opp igjen til 84,7 i dag etter mye aktivitet i går.

Jeg vet at jeg er i en ny fase og at jeg må se an dette over lenger tid enn noen uker, men måtte bare få det ut av hodet... Snakker ikke med andre irl om dette "prosjektet" :P hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er meg. På 61,7 kg. Merkelig nok synes jeg ut fra dette bildet at jeg ikke skal ned et gram. Bare fortsette å forme kroppen m trening. Begynner jo å se magen og har greit sterke lår og legger. 

Men når jeg ser meg i speilet så føler jeg meg mer lubben. Hvorfor ser jeg meg blind i speilet og tenker jeg må ned i vekt, mens på bilder ser jeg hvor slank jeg er? Er det vanlig eller?

20200625_192143.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Her er meg. På 61,7 kg. Merkelig nok synes jeg ut fra dette bildet at jeg ikke skal ned et gram. Bare fortsette å forme kroppen m trening. Begynner jo å se magen og har greit sterke lår og legger. 

Men når jeg ser meg i speilet så føler jeg meg mer lubben. Hvorfor ser jeg meg blind i speilet og tenker jeg må ned i vekt, mens på bilder ser jeg hvor slank jeg er? Er det vanlig eller?

20200625_192143.jpg

Du ser fin ut og trenger ikke å gå ned et fram. Fokuser på en sunn livsstil og nyt sommeren. Angrer på at jeg ikke var flinkere til det når jeg faktisk var på mitt fineste. Jobb med det du :) Du er fin som du er.

Anonymkode: 1ba0e...85d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser fin ut og trenger ikke å gå ned et fram. Fokuser på en sunn livsstil og nyt sommeren. Angrer på at jeg ikke var flinkere til det når jeg faktisk var på mitt fineste. Jobb med det du :) Du er fin som du er.

Anonymkode: 1ba0e...85d

Takktakk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Purple_Pixiedust skrev:

Takktakk. :)

Jeg synes du ser veldig flott ut! Men jeg tror det er vanlig å ikke føle seg "god nok" :( Sier som en annen her at du bør fortsette å fokusere på en god livsstil slik at du holder seg så flott som du er nå 😊

Anonymkode: bee63...7fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å vurderer om jeg skal prøve meg på en pulverkur i noen dager etter jeg kommer hjem fra ferie. Bare for å riste bort feriefiguren, buksa er trangere og t-skjorten er kortere... Her er sykt varmt så noe vann er det nok. Har noen erfaringer med slikt pulver? Er det noe vits å ta det i en liten uke? Jeg angrer på det jeg har spist og drukket, men var flink å begrense mange av måltidene og fikk lagt inn bevegelse. Men nå må jeg straks bøte for skadene . ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her jeg! Bare for å ventilere litt i ny og ne. 

Ettersom jeg fullammer, er ikke ønsket å gå fort ned i vekt. Men å bli sunnere, det er ønskelig. Ettersom jeg nettopp har vært syk med sepsis, kjenner jeg kroppen ikke er helt på plass. Men søvnen er jeg veldig heldig med, så får 5t sammenhengende søvn om natta, og ca 10t til sammen hver natt 🙈

Langsiktig mål er ned til rundt 64 kg(eller til jeg føler meg vel i speilet). 

Nå veier jeg 82. Startet på 98 ish sommer 2018, men ble sinket av en graviditet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, RoNo skrev:

Jeg holder på å vurderer om jeg skal prøve meg på en pulverkur i noen dager etter jeg kommer hjem fra ferie. Bare for å riste bort feriefiguren, buksa er trangere og t-skjorten er kortere... Her er sykt varmt så noe vann er det nok. Har noen erfaringer med slikt pulver? Er det noe vits å ta det i en liten uke? Jeg angrer på det jeg har spist og drukket, men var flink å begrense mange av måltidene og fikk lagt inn bevegelse. Men nå må jeg straks bøte for skadene . ..

Pulverkur har aldri gjort no særlig for meg. Blir så sulten av jeg ender med å overspise etter endt kur.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Purple_Pixiedust skrev:

Takktakk. :)

Hei du❤️ herlighet så fin kropp du har. Har fulgt med litt på deg her i KG og må bare si at du virker som en fantastisk flott menneske. Ta vare på deg selv, det fortjener du

Anonymkode: 0acac...563

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist granola med melk til frokost, to lomper med grønnsaker og litt ost til lunsj, kyllinglår og salat til middag og grønn te og vannmelon til kvelds. Er fortsatt sulten men vil ikke spise, føler meg så oppblåst når jeg spiser på natta. Har skeia ut i det siste og gått opp en kg 😅 må ned minst 5 kg, men jeg elsker mat og elsker å kose meg i helgene...vanskelig men må klare det! [

Anonymkode: 0acac...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Sinsiew skrev:

Pulverkur har aldri gjort no særlig for meg. Blir så sulten av jeg ender med å overspise etter endt kur.. 

Haha. Har spist meg frempå.... Tenker å ha epler tilgjengelig som kriseplan. Da får man både fiber og tygge :) ojojo. Tror det må til, før jeg tørr å veie meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei du❤️ herlighet så fin kropp du har. Har fulgt med litt på deg her i KG og må bare si at du virker som en fantastisk flott menneske. Ta vare på deg selv, det fortjener du

Anonymkode: 0acac...563

Støtter denne. :klemmer:Alltid støttende ord til andre.

Anonymkode: 3bffa...ccc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, RoNo skrev:

Haha. Har spist meg frempå.... Tenker å ha epler tilgjengelig som kriseplan. Da får man både fiber og tygge :) ojojo. Tror det må til, før jeg tørr å veie meg.

Kan være lurt å ha noe snacks liggende ja 😊 Selv har jeg ferdig oppkuttet agurk, gulrot og perletomater liggende i kjøleskapet. 

I tilfelle kjempefysen tar meg, har jeg også hjemmelaget hummus og ovnsbakte grønnsaker liggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RoNo skrev:

Jeg holder på å vurderer om jeg skal prøve meg på en pulverkur i noen dager etter jeg kommer hjem fra ferie. Bare for å riste bort feriefiguren, buksa er trangere og t-skjorten er kortere... Her er sykt varmt så noe vann er det nok. Har noen erfaringer med slikt pulver? Er det noe vits å ta det i en liten uke? Jeg angrer på det jeg har spist og drukket, men var flink å begrense mange av måltidene og fikk lagt inn bevegelse. Men nå må jeg straks bøte for skadene . ..

Jeg gikk på pulverkur når jeg var 18. Men jeg bodde hjemme, gikk på VGs og hadde få forpliktelser/ansvar som jeg har nå som voksen. Så jeg tror ikke jeg hadde orket det nå. Men der er vi forskjellig, ikke alle blir like gretten som meg av lite mat. Husker det var så motiverende for jeg gikk raskt ned og så spiste jeg sunnere og mindre porsjoner etterpå så vekta holdt seg i flere år (før jeg ble gravid x2 og ble stor som en okse;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...