Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tatt bilder av kroppen min slik den er i dag, og har målt mange stedet på kroppen. Pga skaden min har jeg nå 4 cm forskjell på et sted på kroppen, så et stort mål for meg er å få det gapet ned til 1 cm på sikt. Kanskje også 0, men det er ikke helt realistisk. Det er litt upraktisk å være så asymmetrisk :ler: Tror jeg skal måle en gang i måneden, og ta bilder annenhver måned eller noe sånt, i samme undertøy.

Håper å være fornøyd til jul, det er mitt nye mål - både litt ned i vekt, og opp i muskelmasse generelt. På en måte er det ikke så mye som skal til. Hadde jeg vært skadefri og helt frisk hadde jeg kanskje brukt 2-3 måneder, men siden jeg har kroniske smerter som gjør meg utslitt vil det ta tid. Jul er halvveis realistisk, men jeg tro jeg skal rekke å føle meg mer vel generelt og få bukt med problemområdene magen/bilringen + assymetrien :)

I dag begynner jeg med styrketrening igjen hos fysio. Trenger en lykke til, nå kommer jeg til å være støl og utslitt fremover :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har klart å holde meg innenfor 1550 kcal hver dag, som er kalorimålet mitt kalkulert av myfitnesspal. Merker at vektnedgangen går mye fortere nå som jeg teller kalorier, og kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke har gjort dette før! Dog har jeg vært syk, og er fortsatt syk. Forrige uke slet jeg mye med halsen, og på fredag fikk jeg hastetime hos luftveislegevakten hvor det ble påvist streptokokker i halsen. Går nå på antibiotika og merker at apetitten er dalende, samt at jeg ikke klarer å holde på så mye. Jeg prøver likevel å spise og drikke nok i løpet av en dag.

Men nå har jeg i hvert fall gått ned 8,5 kg siden 12. april, og jeg er storfornøyd! 6,3 kg til første delmål. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fallabella skrev:

66,6 kg i dag, her går det plutselig raskt nedover. Kroppen synes vel det var greit akkurat nå da... Har endel trening i moderat tempo over lengre tid akkurat nå, det sies jo at det forbrenner ganske mye samt at jeg mister vann. Men veiingen jeg «tar hensyn til er ikke før på søndag denne uka. 
Treningssenteret åpner i dag. Mulig jeg tar en tur bort i kveld, får se hvor mye folk det er.. Gidder ikke stå i kø 😅

Wow for en god framgang!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mellifluous skrev:

Har klart å holde meg innenfor 1550 kcal hver dag, som er kalorimålet mitt kalkulert av myfitnesspal. Merker at vektnedgangen går mye fortere nå som jeg teller kalorier, og kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke har gjort dette før! Dog har jeg vært syk, og er fortsatt syk. Forrige uke slet jeg mye med halsen, og på fredag fikk jeg hastetime hos luftveislegevakten hvor det ble påvist streptokokker i halsen. Går nå på antibiotika og merker at apetitten er dalende, samt at jeg ikke klarer å holde på så mye. Jeg prøver likevel å spise og drikke nok i løpet av en dag.

Men nå har jeg i hvert fall gått ned 8,5 kg siden 12. april, og jeg er storfornøyd! 6,3 kg til første delmål. 

Utrolig bra jobbet!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig brutt gjennom til 61,6 kg. Føler jeg har kjempet med 62-tallet i en liten evighet. Litt redd for at jeg var dehydrert ved veiing, så jeg jeg ser de nærmeste dagene hvordan det ligger an. Men bare det å SE 61-tallet hjalp. Kanskje mine spaserturer var tungen på vektskålen. Var i en fin stim, men vips så er det gått tre dager uten tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Fortsetter jeg som nå så kan jeg være i mål neste uke. Det blir nesten for enkelt å jeg forventer flere hindringer på veien 😂 Jeg har ihvetfall snart gått ned 10 kg. Ønsker ned 5 kg til etter det men ser ikke på det som så viktig. Erfaringsmessig skal jeg ikke kjøre fettprosenten for langt ned da jeg får skikkelig ukontrollert hunger av det. Denne gangen vil jeg prøve å tenke på en litt annen måte underveis. 
Håpet er at jeg tenker mat for muskelvekst og for glede og ikke for å bli ei tynn flis.

Ønsker dere alle en fin dag, dere er så flinke alle sammen 👍👍👍👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Fallabella skrev:

Fortsetter jeg som nå så kan jeg være i mål neste uke. Det blir nesten for enkelt å jeg forventer flere hindringer på veien 😂 Jeg har ihvetfall snart gått ned 10 kg. Ønsker ned 5 kg til etter det men ser ikke på det som så viktig. Erfaringsmessig skal jeg ikke kjøre fettprosenten for langt ned da jeg får skikkelig ukontrollert hunger av det. Denne gangen vil jeg prøve å tenke på en litt annen måte underveis. 
Håpet er at jeg tenker mat for muskelvekst og for glede og ikke for å bli ei tynn flis.

Ønsker dere alle en fin dag, dere er så flinke alle sammen 👍👍👍👌

Ææææh 1 uke!!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Periodisk faste er helt gull for meg. 

Jeg har gått ned min første kilo på over et år, og jeg teller ikke kalorier eller har noe nei-mat.

Det er tungt å gå halve dagen uten mat, men det går egentlig også helt fint. Blir mye kaffe og vann! 

Eneste er at jeg har tendensen til å sprekke en del på kveldene, men jeg tror jeg har ganske greit kcal-underskudd likevel... Så får jeg bare prøve og feile litt på de der måltidene. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg oppe på 62,9 igjen! Drakk masse alkohol på mandag også ble det mye dritmat på tirsdag. Så gikk fra 61,5 til 62,9! Jeg skjønner det bare ikke. At det skulle ha SÅ mye å si. Kanskje jeg enda holder på vann? Jeg tenkte jeg kanskje hadde gått opp til 62, men ikke 900 g mer enn det. :( Hvor lang tid tar det å bli kvitt vannvekt etter ei skikkelig fyllekule tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Så var jeg oppe på 62,9 igjen! Drakk masse alkohol på mandag også ble det mye dritmat på tirsdag. Så gikk fra 61,5 til 62,9! Jeg skjønner det bare ikke. At det skulle ha SÅ mye å si. Kanskje jeg enda holder på vann? Jeg tenkte jeg kanskje hadde gått opp til 62, men ikke 900 g mer enn det. :( Hvor lang tid tar det å bli kvitt vannvekt etter ei skikkelig fyllekule tro? 

Jeg merker at når jeg spiser "drittmat" (pizza som ikke er hjemmelagd, pommes frittes osv) så holder vekta seg høyere i noen dager. Kan godt hende det er maten, men jeg er ikke så god på hva som holder vann dessverre. Gi det en uke, det går seg til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Navani skrev:

Jeg merker at når jeg spiser "drittmat" (pizza som ikke er hjemmelagd, pommes frittes osv) så holder vekta seg høyere i noen dager. Kan godt hende det er maten, men jeg er ikke så god på hva som holder vann dessverre. Gi det en uke, det går seg til :)

Ja, jeg får gjøre det. Jeg skal holde meg unna alkohol framover for det er ikke verdt det! De tre ukene før mandag hvor jeg ikke drakk og ikke overspiste noe så løsnet endelig vekten og jeg gikk fra 63 til 61,5 uten å egentlig forsake så mye. Så jeg må bare holde meg unna det der så lenge jeg vil komme meg ned til 60 kg igjen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Purple_Pixiedust skrev:

Ja, jeg får gjøre det. Jeg skal holde meg unna alkohol framover for det er ikke verdt det! De tre ukene før mandag hvor jeg ikke drakk og ikke overspiste noe så løsnet endelig vekten og jeg gikk fra 63 til 61,5 uten å egentlig forsake så mye. Så jeg må bare holde meg unna det der så lenge jeg vil komme meg ned til 60 kg igjen. 

Ja, det høres lurt ut :) Du har jo allerede fått det til, så er bare å gjenta. Det går ikke bare nedover i denne reisen, jeg er hele tiden selv mellom 68.7 og 69.4 for tiden - så irriterende å vippe, så jeg ser den!  Dette klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Ja, jeg får gjøre det. Jeg skal holde meg unna alkohol framover for det er ikke verdt det! De tre ukene før mandag hvor jeg ikke drakk og ikke overspiste noe så løsnet endelig vekten og jeg gikk fra 63 til 61,5 uten å egentlig forsake så mye. Så jeg må bare holde meg unna det der så lenge jeg vil komme meg ned til 60 kg igjen. 

Rart det med overspising og alkohol... Jeg tror snart alle har en tendens, ellers har det ikke vært så mye nattåpent på fredag og lørdag. Svinging i vekt kjenner meg alt for godt igjen i, og det suger ikke sant? Uff, lykke til de bruker ikke å sitte for hard de kiloene som kommer etter en bom, men med meg stopper det også framgang.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Navani skrev:

Ja, det høres lurt ut :) Du har jo allerede fått det til, så er bare å gjenta. Det går ikke bare nedover i denne reisen, jeg er hele tiden selv mellom 68.7 og 69.4 for tiden - så irriterende å vippe, så jeg ser den!  Dette klarer du :)

Ja det er veldig irriterende. Jeg føler kroppen min gjør alt den kan for å veie 63 så må liksom presse den videre ned. 

Håper jeg skal greie det. :)

13 minutter siden, RoNo skrev:

Rart det med overspising og alkohol... Jeg tror snart alle har en tendens, ellers har det ikke vært så mye nattåpent på fredag og lørdag. Svinging i vekt kjenner meg alt for godt igjen i, og det suger ikke sant? Uff, lykke til de bruker ikke å sitte for hard de kiloene som kommer etter en bom, men med meg stopper det også framgang.... 

Ja det er skikkelig ødeleggende. Må vel bare innse at jeg ikke kan gjøre noe av dette fram til jeg når 60 kg. Da kan jeg tillate slike utskeielser i ny og ne og bare justere et par uker etterpå. Men å gjøre det samtidig som jeg vil NED i vekt funker ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163 cm og lå også en stund på 63, 62. Så stagnerte det på 60 kilo. Så vips så var jeg plutselig 54,5 kilo.  Og det er under målet jeg hadde. Så stå på selv om det stagnerer, plutselig løsner det igjen. 

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 163 cm og lå også en stund på 63, 62. Så stagnerte det på 60 kilo. Så vips så var jeg plutselig 54,5 kilo.  Og det er under målet jeg hadde. Så stå på selv om det stagnerer, plutselig løsner det igjen. 

Anonymkode: d0176...2aa

Så fint du deler :) Fulgte du med underveis, eller var det mens du tok en pause. Lurer faktisk på å ta en pause fra slanking, og bare fokusere på å leve et sunt liv et par uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, RoNo skrev:

Så fint du deler :) Fulgte du med underveis, eller var det mens du tok en pause. Lurer faktisk på å ta en pause fra slanking, og bare fokusere på å leve et sunt liv et par uker 

Det var underveis, gjorde det samme som før, men gikk f... ikke ned. Ble frustrert. helt til det bare løsna. Og så stagnerte litt igjen. Og løsna. Osv. 

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hatt mine første to styrkeøkter igjen på lenge. Fysio satte opp nytt program til meg, helt basic i et par uker for å få kroppen i gang igjen. Fokus på bein og kjernemuskulatur, får inkludere overkropp etterhvert. 

Spent på å se om det virker inn på målene jeg har tatt og vekta, men aller mest føles det godt å kunne gjøre øvelser igjen. Får bare godta å være utslitt en stund etterpå. Nå blir det styrke 3 ganger i uka, og forhåpentligvis litt gåturer utenom. Har pleid å gå på dagtid, men det blir kveldstid fremover pga varmen! Blir jo helt gåen over 25 grader.

I går hadde jeg lyst på sjokolade. Jeg tok en eneste liten rute og var fornøyd etter det. Ble imponert over meg selv :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har lest i denne tråden en stund og tenkte kanskje det var på tide å skrive noe selv. Dere er så flinke! Håper det kan smitte over på meg. 

Jeg har over det siste halvannet året gått opp nesten 10 kg uten at jeg helt skjønner hvorfor. Jeg var i utgangspunktet tyngre enn jeg ville også, så dette er surt. Det eneste som forandret seg var at jeg i januar 2019 tok ut p-staven. Jeg hadde hatt den i armen i tre år og før det hadde jeg gått på p-piller i 7 år. Jeg vet ikke om det kan ha hatt noe å si. Nå går jeg ikke på noe. 

Uansett så er jeg 31 år, 168cm høy og har lyst til å gå ned fra 76 til 64kg. Midjemål har jeg målt mellom 79 og 81cm. 

Jeg har kun holdt på i en måned, og har gått ned fra 76-ish til 74,7kg. Syns det går sakte, men det er vel normalt. Jeg bruker Lifesum og spiser rundt 1500 kcal om dagen. 

Jeg syns jeg svinger så mye på vekta. Hvordan gjør dere det? 74,7kg var i morges etter toalettbesøk og før mat. Men andre dager kan vekta si 75,5kg igjen for eksempel. Da har jeg kanskje ikke fått til å gå "nummer to" (sorry, tmi!) på noen dager, det vil vel ha litt å si? Jeg har den forstoppede typen av IBS, så jeg sliter litt med det. 

Når veier dere dere? Hvordan "avgjør" dere om dere har gått opp eller ned når det er snakk om noen hundre gram? Skjønner at jeg vil se større forskjell over tid, men enn så lenge er den eneste motivasjonen jeg har når jeg ser at jeg har gått ned noen gram. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
3 hours ago, mercury_ said:

Hei! Jeg har lest i denne tråden en stund og tenkte kanskje det var på tide å skrive noe selv. Dere er så flinke! Håper det kan smitte over på meg. 

Jeg har over det siste halvannet året gått opp nesten 10 kg uten at jeg helt skjønner hvorfor. Jeg var i utgangspunktet tyngre enn jeg ville også, så dette er surt. Det eneste som forandret seg var at jeg i januar 2019 tok ut p-staven. Jeg hadde hatt den i armen i tre år og før det hadde jeg gått på p-piller i 7 år. Jeg vet ikke om det kan ha hatt noe å si. Nå går jeg ikke på noe. 

Uansett så er jeg 31 år, 168cm høy og har lyst til å gå ned fra 76 til 64kg. Midjemål har jeg målt mellom 79 og 81cm. 

Jeg har kun holdt på i en måned, og har gått ned fra 76-ish til 74,7kg. Syns det går sakte, men det er vel normalt. Jeg bruker Lifesum og spiser rundt 1500 kcal om dagen. 

Jeg syns jeg svinger så mye på vekta. Hvordan gjør dere det? 74,7kg var i morges etter toalettbesøk og før mat. Men andre dager kan vekta si 75,5kg igjen for eksempel. Da har jeg kanskje ikke fått til å gå "nummer to" (sorry, tmi!) på noen dager, det vil vel ha litt å si? Jeg har den forstoppede typen av IBS, så jeg sliter litt med det. 

Når veier dere dere? Hvordan "avgjør" dere om dere har gått opp eller ned når det er snakk om noen hundre gram? Skjønner at jeg vil se større forskjell over tid, men enn så lenge er den eneste motivasjonen jeg har når jeg ser at jeg har gått ned noen gram. 

Jeg veier meg hver dag, rett etter jeg har stått opp og vært på do, og hver gang jeg registrerer ny "bunn" registrerer jeg det i appen. Altså, i går veide jeg 76.5 kg, det er det laveste jeg har veid på et par år. Registrerte det i appen. I dag veide jeg 77 kg. Registrerer ikke det noen plass. 

Hvis jeg i løpet av en uke ikke opplever en ny "bunn" registrerer jeg laveste vekt den uka. 

Det synes jeg er mer motiverende enn å registrere alle svingninger, men det går jo også an.

Eventuelt kun veie deg en fast dag i uka, og forholde deg til tallet du får da. Da må du tåle at det svinger litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...