Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Hei @Lillypad87. Da har jeg sett videoene. De var skikkelig bra og veldig relevant. Jeg her helt sikker på han traff hva som skjer med meg. Jeg prøver litt periodisk faste. Det har jeg gjort av og på en stund. Jeg har ingen problemer med å ikke spise til sent på ettermiddagen/kvelden, så det passer meg egentlig veldig bra. Jeg har aldri vært et frokostmenneske, og har alltid hatet matpakken, så dette var jo en livsstil jeg hadde til jeg var ferdig med skolen. Jeg spiser lavkarbo (bortsett fra når jeg gjør en sprekk), og kjenner det er riktig for kroppen min. Så jeg må nok bare fortsette siden det virker, selv om det ikke har vært så synlig på vekten som hos andre. Også må jeg slutte å spise på kvelden (det er jo da sprekkene har kommet også). Går på medisiner som gir karbo craving, så det er ekstra viktig å ikke gi etter slik jeg ikke legger på meg mye. Uansett takk for linkene, alle burde se de. Og i dag gikk jeg ned 100 gram og er endelig 72.9 kg så den begredelige 73 forbannelsen er forhåpentligvis over. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg spist lite den siste uken. (Barneposjoner og ikke noe snack) Og merkelig nok ikke kjent mye sult. 
 

Ikke smaker de slurkene brus jeg har tatt særlig godt heller. Spiste en voksenposjon mat til middag nå. Og har vondt i magen. Merker godt at barneposjoner har gjort noe med meg. 
 

Skal veie meg i slutten av uken, som jeg pleier å gjøre ett par ganger i året. Ikke så spennende. Merkelig uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, RoNo skrev:

Hei @Lillypad87. Da har jeg sett videoene. De var skikkelig bra og veldig relevant. Jeg her helt sikker på han traff hva som skjer med meg. Jeg prøver litt periodisk faste. Det har jeg gjort av og på en stund. Jeg har ingen problemer med å ikke spise til sent på ettermiddagen/kvelden, så det passer meg egentlig veldig bra. Jeg har aldri vært et frokostmenneske, og har alltid hatet matpakken, så dette var jo en livsstil jeg hadde til jeg var ferdig med skolen. Jeg spiser lavkarbo (bortsett fra når jeg gjør en sprekk), og kjenner det er riktig for kroppen min. Så jeg må nok bare fortsette siden det virker, selv om det ikke har vært så synlig på vekten som hos andre. Også må jeg slutte å spise på kvelden (det er jo da sprekkene har kommet også). Går på medisiner som gir karbo craving, så det er ekstra viktig å ikke gi etter slik jeg ikke legger på meg mye. Uansett takk for linkene, alle burde se de. Og i dag gikk jeg ned 100 gram og er endelig 72.9 kg så den begredelige 73 forbannelsen er forhåpentligvis over. :)

 

Så bra, RoNo! Glad for å kunne være til hjelp. 😊 Må være ekstra hardt med de medisinene som øker craving. Da er det ikke bare bare. Så godt at vekten endelig rikket seg. Føles straks litt bedre når man endelig ser et nytt tall. 😄👏 Skikkelig stå-på-vilje har du, forresten. Det er beundringsverdig! 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Livet er herlig når man bor så sentralt at det lukter gatekjøkkenmat når du er ute i egen hage 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fallabella said:

Livet er herlig når man bor så sentralt at det lukter gatekjøkkenmat når du er ute i egen hage 😅 

Eller når alle naboene griller. Koteletter fra Hansen og grillpølser fra Svendsen. Og der sitter man med knekkebrødet sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
26 minutter siden, Blåklokke skrev:

Eller når alle naboene griller. Koteletter fra Hansen og grillpølser fra Svendsen. Og der sitter man med knekkebrødet sitt..

Da snakker vi livsstilsendring 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått Spotify på mobilen. Gått tur flere ganger i det siste :mynona:

Vekten rikker seg ikke. Jeg har sett 62,0. Føyk opp og snuste på 64-tallet igjen da jeg tok et hvileskjær.

Har sett 62,1 denne uken, så nå ser jeg 59,9 i horisonten.

Denne rare reisen min nedover kiloene har medført flere platå. Jeg har følelsen av at 62-tallet er et platå som snart slipper, bare jeg HOLDER UT NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hold ut @Zenobia. Det positive med platå et at kroppen får tid til å trekke seg sammen og det er bra for huden. Står fast selv, kjedelig men helt sikkert bra for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fallabella skrev:

Livet er herlig når man bor så sentralt at det lukter gatekjøkkenmat når du er ute i egen hage 😅 

 

54 minutter siden, Blåklokke skrev:

Eller når alle naboene griller. Koteletter fra Hansen og grillpølser fra Svendsen. Og der sitter man med knekkebrødet sitt..

Den er kjip! 🤪

Her går det allikevel overraskende greit, har funnet ut at det er mange gode grønnsaker man kan slenge på grillen😊 Mens mannen spiser potetsalat til grillmaten, så koser jeg meg med dampet sommerkål, grilla paprika, squash, sopp. Kylling går jeg heldigvis aldri lei av, så det grilles rett som det er uten marianade eller bbqsaus.. 

Ellers går det mye knekkebrød med mager skinkeost eller yoghurt naturell med nøtter og bær om dagen. 

Hva spiser dere andre? 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra du får oppfølging og så bra du har funnet noe som hjelper😊😊

Jeg vet at det å være alene feks gjør det vanskeligere for meg å ikke overspise. Fordi jeg før planla når neste gang jeg er alene er, så jeg kan gjøre det. Så besøker gjerne venninner/lager planer når samboer er på fest som eksempel, for det er på kveldstid det er vanskeligst å unngå å stappe. Det er i grunn bare for å gjøre det umulig for meg å overspise, å være alene er ikke årsak til overspisingen. 

Jaja lurer på hva evt fastlege vil si om jeg nevner det. 

Anonymkode: d0176...2aa

Jo takk:)

Men det er jo også en måte å gjøre det på, å legge planer, kanskje jeg også må prøve det:D
Men problemer med overspising er det mange som har utfordringer med, så planlegg litt hvordan du skal legge det frem, så går det nok helt fint:) Å føle at man ikke har kontroll over slikt er en ganske kjip følelse.

 

Jeg kom akkurat av senvakt, gikk på butikken for å handle for jeg har hverken, brød, frukt, melk, knekkebrød, pålegg, nada. Jeg var sliten. Sulten. Lavt blodsukker... Alt man IKKE skal være før man går på butikken. Men det gikk faktisk helt fint:) Hastet forbi snop-hyllene, men plukket med meg en eske sukkerfrie pastiller siden jeg var frysen på noe søtt:P
Har bestemt meg for å hoppe over hviledagen på Chloe Ting sin 2week challenge, og ta den på fredag i stedet for da har jeg planer og rekker ikke trene. Føler heller ikke behov for hviledag igjen nå, hadde på lørdag. Der har dere noe jeg ikke trodde jeg kom til å si etter de første dagene med trening :fnise: 

Har hatt noe til ulvehunger mens jeg har holdt på med dette, men den virker å ha stilnet litt nå heldigvis.

-Sur Sokk

 

 

Anonymkode: 0b4b4...994

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Har bestemt meg for å hoppe over hviledagen på Chloe Ting sin 2week challenge, og ta den på fredag i stedet for da har jeg planer og rekker ikke trene. Føler heller ikke behov for hviledag igjen nå, hadde på lørdag. Der har dere noe jeg ikke trodde jeg kom til å si etter de første dagene med trening :fnise: 

Har hatt noe til ulvehunger mens jeg har holdt på med dette, men den virker å ha stilnet litt nå heldigvis.

-Sur Sokk

Anonymkode: 0b4b4...994

Jeg startet med Chloe ting i dag, dødsliten etter i dag- og ser det er enda en video på dag to 😱 Godt å se at noen kommer seg gjennom programmet og faktisk hopper over en hviledag! 😊👍🏻 

Håper på å komme gjennom alle dagene😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Leanne jeg har blitt helt hektet så sjampinjong. Jeg tar ut stilken og legger en bit fetaost (slik i olje) i hullet. Jeg bruker airfryer men det kan helt sikkert grilles også. Dette spiser jeg med lune cherrytomater og rosenkål. Det er nydelig, jeg lover (om man liker slikt da :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, RoNo skrev:

Ja, hold ut @Zenobia. Det positive med platå et at kroppen får tid til å trekke seg sammen og det er bra for huden. Står fast selv, kjedelig men helt sikkert bra for kroppen.

Takk for støtte! Ser forandringer i speilet selv om vekten er bastant, så det stemmer nok :Nikke:

Jepp, vi holder ut :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er Chloe ting? 

Anonymkode: d0176...2aa

Treningsvideoer- hun har blant annet en to week challenge... Tror ikke jeg får sixpack etter to uker, men kan jo leve i håpet 🤪😅

https://www.chloeting.com/program/2019/two-weeks-shred-challenge.html

36 minutter siden, RoNo skrev:

@Leanne jeg har blitt helt hektet så sjampinjong. Jeg tar ut stilken og legger en bit fetaost (slik i olje) i hullet. Jeg bruker airfryer men det kan helt sikkert grilles også. Dette spiser jeg med lune cherrytomater og rosenkål. Det er nydelig, jeg lover (om man liker slikt da :) ).

Det hørtes godt ut! 😊 Det skal jeg teste en dag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Leanne skrev:

 

Den er kjip! 🤪

Her går det allikevel overraskende greit, har funnet ut at det er mange gode grønnsaker man kan slenge på grillen😊 Mens mannen spiser potetsalat til grillmaten, så koser jeg meg med dampet sommerkål, grilla paprika, squash, sopp. Kylling går jeg heldigvis aldri lei av, så det grilles rett som det er uten marianade eller bbqsaus.. 

Ellers går det mye knekkebrød med mager skinkeost eller yoghurt naturell med nøtter og bær om dagen. 

Hva spiser dere andre? 😊 

Nutrilett-shake (fordi det er så himla enkelt, jeg liker det og da er det mer rom for middag), havregrynsgrøt, lys lapskaus fra kiwi, normal middag med ungene (denne uka har det vært go mager grillpølse, grove pølsebrød og potetsalat fra vita hjertego og grov spagetti med kjøttsaus). Spiser gjerne en brødskive innmellom fordi jeg elsker det.  Ganske vanlig mat, men mindre mengder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her går det fortsatt skikkelig bra 🙈 selv om jeg tar det mye mer med ro nå så går det nedover 🤯 jeg har faktisk aldri vært så slank i mitt voksne liv før.. Det er helt surrealistisk!

 

Håper alle får en fin dag med masse motivasjon ❤️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
1 time siden, addict skrev:

Her går det fortsatt skikkelig bra 🙈 selv om jeg tar det mye mer med ro nå så går det nedover 🤯 jeg har faktisk aldri vært så slank i mitt voksne liv før.. Det er helt surrealistisk!

 

Håper alle får en fin dag med masse motivasjon ❤️

Så flott! Det viser at arbeid gir resultater 👏

Jeg har nok virkelig forstått at jeg har en sukkeravhengighet.. Ikke så rart jeg strever med inntaket.. Men det man vet kan man gjøre noe med 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fallabella skrev:

Så flott! Det viser at arbeid gir resultater 👏

Jeg har nok virkelig forstått at jeg har en sukkeravhengighet.. Ikke så rart jeg strever med inntaket.. Men det man vet kan man gjøre noe med 👏👏

Bevissthet 🌟 sukker er livet, dessverre 😂💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, RoNo said:

Ja, hold ut @Zenobia. Det positive med platå et at kroppen får tid til å trekke seg sammen og det er bra for huden. Står fast selv, kjedelig men helt sikkert bra for kroppen.

Det var fin lesing for meg akkurat nå! Jeg har ikke gått ned et gram mer enn de to kiloene jeg så stolt annonserte forrige uke. Med maven, som er hovedproblemet, har blitt merkbart mindre. Merker det hver gang jeg reiser meg opp, maven slipper liksom å vurdere hvordan den skal brette seg i prosessen.  Men jeg gikk med skjørt igår for første gang på lenge. Og oppdaget at lårene mine hilste på hverandre for hvert skritt jeg tok. Sukk. Så fortsetter trøstig med dietten min. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...