Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

C25K er i utgangspuktet 3 økter i uka over 8-12 uker normalt sett, kommer an på programmet man følger. Viktigste er å ikke gi opp, og noen ganger må man ta en økt to ganger, men det går gradvis. Bare last ned appen og hør på hva du skal gjøre. Er mye gåing i starten og korte økter med jogging, husk å jogge saaakte. Pulsen kommer til å skyte i været, men ideelt sett skal du ikke bli ekstremt sliten.

Vet ikke hva mer jeg kan si, det går bare gradvis oppover og bygger på en bra måte :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Yoshi1987 skrev:

Jeg går tur hver dag, og jogger innimellom. Prøvde meg på 5kilometer jogg her om dagen, og klarte det på 41minutter. Det er 12 minutter tregere enn på litt beste 😂 så her er det bare å løpe mer!

Jeg bruker ca 27 minutter på 3 km, så bedre enn med da 😅😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chalsa skrev:

Jeg bruker ca 27 minutter på 3 km, så bedre enn med da 😅😂

Vi får se om vi blir raskere etterhvert vi da 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Navani skrev:

C25K er i utgangspuktet 3 økter i uka over 8-12 uker normalt sett, kommer an på programmet man følger. Viktigste er å ikke gi opp, og noen ganger må man ta en økt to ganger, men det går gradvis. Bare last ned appen og hør på hva du skal gjøre. Er mye gåing i starten og korte økter med jogging, husk å jogge saaakte. Pulsen kommer til å skyte i været, men ideelt sett skal du ikke bli ekstremt sliten.

Vet ikke hva mer jeg kan si, det går bare gradvis oppover og bygger på en bra måte :)

Takk😊 God nok forklaring for meg dette 😊 Jeg starter opp i morgen 🤪 Ønsk meg lykke til 🙈 Jogging har aldri vært min sterke side😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg har også planer om å begynne å jogge. Hater det egentlig, foretrekker styrke, men i en hverdag med små barn er det så mye mer fleksibelt å bare springe ut døra en halvtime enn å reise på et senter. 

Må nok belage meg på et program jeg også, har ikke jogget på 6 år. 🤭 Brukte et tilfeldig program for 10 år siden, noe lignende C25k, funket supert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Albbas skrev:

Jeg har også planer om å begynne å jogge. Hater det egentlig, foretrekker styrke, men i en hverdag med små barn er det så mye mer fleksibelt å bare springe ut døra en halvtime enn å reise på et senter. 

Må nok belage meg på et program jeg også, har ikke jogget på 6 år. 🤭 Brukte et tilfeldig program for 10 år siden, noe lignende C25k, funket supert! 

Lykke til😊

Jeg kjenner også det er lettere å få til treningen i hverdagen når man bare går rett ut døra og inn i skogen. Fikk nettopp varsel av klokka mi 10.000 skritt 43 dager på rad👍🏻👏🏻 foreløpig er det rask gange, håper på å få til jogging i løpet av sommeren 😊

Endret av Leanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.5.2020 den 11.27, Flynn skrev:

I dag fikk jeg meg en hyggelig overraskelse! 😄 Jeg har drevet med litt vektnedgang over lang tid, og gått mye opp og ned, skikkelig jojo-slanking. Har vært dårlig på å logge vekt, men ser jeg logget 77 kg 01.mars. Sist jeg veide meg var 07.mai, og da var jeg på 71,9 kg. Gikk på vekta i dag tidlig, og så 70,3 kg dukke opp, sammen med denne beskjeden da jeg logget det inn i MyFitnessPal! Ble utrolig glad! 😄 Har virkelig hjulpet å logge alt jeg spiser inn i appen, slik at jeg har kontroll over hvor mye jeg får i meg, i tillegg til å telle kalorier og ligge i underskudd. Til tider går det utrolig treigt, men er en opptur å se nedgangen over flere måneder. Måtte bare dele med dere! 🥳🥳

 

Glemte å veie meg i går, men gjorde det i dag, en uke etter at jeg skrev posten over, og i dag så jeg 69,8 kg på vekta! 😍 Har ikke vært under 70 på så lenge jeg kan huske, minst 6 år siden!

Nå gjelder det bare å holde seg her. Jeg føler jeg har så mye svingninger i vekta, kan liksom variere med hele 2 kg avhengig av når jeg veier meg, har dere det likt?

Endret av Flynn
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Leanne skrev:

Lykke til😊

Jeg kjenner også det er lettere å få til treningen i hverdagen når man bare går rett ut døra og inn i skogen. Fikk nettopp varsel av klokka mi 10.000 skritt 43 dager på rad👍🏻👏🏻 foreløpig er det rask gange, håper på å få til jogging i løpet av sommeren 😊

Detre ble jeg imponert av!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei meg 😥 gått skikkelig dårlig den siste måneden. Prøver og prøver og feiler. I går endte jeg opp med å spise en hel smash pose, har skjedd mye på jobben og jeg har vært lei meg og smådeppa, og da begynner jeg å spise junk og tenke "hva er vitsen" blabla.. Har ikke gått opp, men går ikke ned og jeg er ikke fornøyd med kroppen min. Går rundt og hater vekta og hvordan kroppen har forandra seg etter andre fødsel. Jeg er 160 cm og veier 64,5. Trenger å komme tilbake til gode vaner men er så demotivert og spiser ikke fordi jeg er sulten men fordi jeg orker ikke å gjøre ekstra innsats for å spise sunt og fordi jeg kjeder meg eller har dårlig dag. 

Anonymkode: 0acac...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei meg 😥 gått skikkelig dårlig den siste måneden. 

Anonymkode: 0acac...563

Uff så trist å høre at du har det vanskelig. Du må prøve å være snill med deg selv. Jeg er sikker på at de fleste her inne har spist en pose smash eller tilsvarende når de har vært sliten og stresset. Og barnefødsel gjør noe med kroppen og for noen mer enn andre. Du sier ikke hvor lenge siden det var du fødte, men jeg husker første året levde jeg på vingummi for kroppen trengte raskt sukker for å klare jobben og stresset. Du må være snill med seg selv. Og for å støtte deg, jeg spiste en slik pakke med tre grillpølser på kvelden når jeg var saltsyk, ikke gjør det, det var sikkert 700 kalorier. Kanskje du kan lage deg popkorn? Og sukkerfri gele (selvsagt lage på forhånd) er deilig. Ikke gi opp, men ikke stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 500kcal igjen å spise for i går kveld, så mens jeg koste meg med en episode av "my 600lb life", gikk jeg løs på en boks med iskrem med kun 320kcal for hele boksen. Klarte faktisk å bare spise litt over halvparten!! Det er stort for meg! Den var syyykt god, og det var en rar følelse av å ikke spise til det var tomt! Så nå har jeg resten til neste helg 😃 tok meg et glass Pepsi Max istedenfor, og så på TV uten å stappe noe mer i munnen. Sånne seire syns jeg er stort 🤭

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2020 at 11:32 AM, RoNo said:

Haha, til og med røykeslutt. Som å lese om meg selv, bortsett fra det med jogging da. Kanskje jeg skulle prøve det jeg også? 

Haha, så gøy! Jaa, det må du gjøre! Jeg har egentlig litt problemer med føttene, men det ser ikke ut til å bli noe bedre av å ikke jogge, så kanskje jeg begynner jeg også. Da er vi en gjeng med omtrent samme vekt, høyde og mål som vimser rundt og får beskjed når vi skal gå og når vi skal jogge😄

16 hours ago, Flynn said:

Glemte å veie meg i går, men gjorde det i dag, en uke etter at jeg skrev posten over, og i dag så jeg 69,8 kg på vekta! 😍 Har ikke vært under 70 på så lenge jeg kan huske, minst 6 år siden!

Nå gjelder det bare å holde seg her. Jeg føler jeg har så mye svingninger i vekta, kan liksom variere med hele 2 kg avhengig av når jeg veier meg, har dere det likt?

Woho! Det må ha vært en fantastisk følelse å se 60-tallet igjen! Grattis🥳 Blir så motivert av å lese sånt!

1 hour ago, Yoshi1987 said:

Hadde 500kcal igjen å spise for i går kveld, så mens jeg koste meg med en episode av "my 600lb life", gikk jeg løs på en boks med iskrem med kun 320kcal for hele boksen. Klarte faktisk å bare spise litt over halvparten!! Det er stort for meg! Den var syyykt god, og det var en rar følelse av å ikke spise til det var tomt! Så nå har jeg resten til neste helg 😃 tok meg et glass Pepsi Max istedenfor, og så på TV uten å stappe noe mer i munnen. Sånne seire syns jeg er stort 🤭

Haha, den serien er rå - digger Dr. Now. Han er så.. søt (eller noe sånt)🥰 Og fy søren så bra jobba! Dette er jo egentlig en viktig del av vektnedgangen, å lære seg å kjenne på sult-/metthetsfølelsen, og å vise måtehold! Husker det var en som pleide å skrive her inne at man måtte lære seg å tenke som en slank person. Jeg er litt enig i det.

Nettopp hjemme fra gruppetrening ute, og har planlagt måltidene for dagen. Også har jeg funnet et skikkelig hack for vektnedgang! Dersom man registrerer vekten i "ned-i-vekt-tråden", veier man nesten garantert 0.5-1 kg mindre dagen etter (når man ikke skal registrere vekten noe sted)😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Smoothielover, jeg også sliter med bena/føtter noe voldsomt... Og har gjort det i flere år (derfor jeg ble tykkere). Også ballet det på seg med dårlig rygg og hofter etterhvert. Pluss annet rusk. Bevegelse skal hjelpe på alt annet enn føttene om jeg ikke tar i og overbelaster. Føttene skal vist ikke bli dårligere av bevegelse, bare mer smertefullt (men altså ikke skade eller forverring). Pokker!!! Skal man bare driste seg i å prøve? Har jo løpetøy... Eneste skoene jeg har som kanskje kan brukes er Hooka Bondi , hvilke sko skal du bruke? Siden det høres ut som du sliter med noe av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, RoNo said:

@Smoothielover, jeg også sliter med bena/føtter noe voldsomt... Og har gjort det i flere år (derfor jeg ble tykkere). Også ballet det på seg med dårlig rygg og hofter etterhvert. Pluss annet rusk. Bevegelse skal hjelpe på alt annet enn føttene om jeg ikke tar i og overbelaster. Føttene skal vist ikke bli dårligere av bevegelse, bare mer smertefullt (men altså ikke skade eller forverring). Pokker!!! Skal man bare driste seg i å prøve? Har jo løpetøy... Eneste skoene jeg har som kanskje kan brukes er Hooka Bondi , hvilke sko skal du bruke? Siden det høres ut som du sliter med noe av det samme.

Åh, så kjedelig! Man blir jo på en måte så hemmet, da man bruker beina til alt. Har du trent noe særlig styrke for å motvirke skadene grunnet feilbelastning(?) andre steder? 

Jeg kjøpte faktisk et par Hooka Bondi 6 nylig for å se om det kunne hjelpe, men hittil ser det dårlig ut. Har også et par vibram five fingers som kan se ut til å virke bedre, så lenge jeg utelukkende løper på mykt underlag. Og en haug andre joggesko som skal hjelpe mot det ene eller det andre (men ikke gjør det - shoppestopp nå)😅

Lykke til, om du bestemmer deg for å prøve! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Smoothielover skrev:

Åh, så kjedelig! Man blir jo på en måte så hemmet, da man bruker beina til alt. Har du trent noe særlig styrke for å motvirke skadene grunnet feilbelastning(?) andre steder? 

Jeg kjøpte faktisk et par Hooka Bondi 6 nylig for å se om det kunne hjelpe, men hittil ser det dårlig ut. Har også et par vibram five fingers som kan se ut til å virke bedre, så lenge jeg utelukkende løper på mykt underlag. Og en haug andre joggesko som skal hjelpe mot det ene eller det andre (men ikke gjør det - shoppestopp nå)😅

Lykke til, om du bestemmer deg for å prøve! 

Haha. Har alle tenkelige sko jeg også... Barna har gitt meg shoppestopp, de synes jeg har for mange. Men vi blir jo litt desperat og er villig til å prøve alt. Blitt dyrt dette. Jeg elsker forøvrig sandalene til Hooka. De er virkelig gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Smoothielover skrev:

Åh, så kjedelig! Man blir jo på en måte så hemmet, da man bruker beina til alt. Har du trent noe særlig styrke for å motvirke skadene grunnet feilbelastning(?) andre steder? 

Jeg kjøpte faktisk et par Hooka Bondi 6 nylig for å se om det kunne hjelpe, men hittil ser det dårlig ut. Har også et par vibram five fingers som kan se ut til å virke bedre, så lenge jeg utelukkende løper på mykt underlag. Og en haug andre joggesko som skal hjelpe mot det ene eller det andre (men ikke gjør det - shoppestopp nå)😅

Lykke til, om du bestemmer deg for å prøve! 

Har dere oppsøkt ortoped/ortopediingeniør for dette? Eventuelt fått analysert steget deres slik at dere får sko som passer til nettopp deres steg? 

Jeg har slitt med ankler og knær i alle år pga feilstilling i føttene. Jeg kunne aldri gått i fjellet/jogget/gått turer dersom jeg ikke hadde kompensert med såler. Bruker kun såler på jobb, men da får jeg avlaster nok til at det går fint å ikke bruke dem under trening, men dette finner man jo ut av selv. Bare et tips 😊 Uheldigvis så skjønner ikke folk som aldri har hatt problemer med føttene hvor hemmende og vondt det er, så det kan være vanskelig å få den hjelpa man trenger! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Albbas
2 hours ago, Yoshi1987 said:

Hadde 500kcal igjen å spise for i går kveld, så mens jeg koste meg med en episode av "my 600lb life", gikk jeg løs på en boks med iskrem med kun 320kcal for hele boksen. Klarte faktisk å bare spise litt over halvparten!! Det er stort for meg! Den var syyykt god, og det var en rar følelse av å ikke spise til det var tomt! Så nå har jeg resten til neste helg 😃 tok meg et glass Pepsi Max istedenfor, og så på TV uten å stappe noe mer i munnen. Sånne seire syns jeg er stort 🤭

Det er utrolig viktig å skryte av seg selv i denne prosessen, så det er flott du snakker om sånne seiere! Selv de minste gode valg man tar skal man skryte av for seg selv, det bygger opp troen på at man kan lykkes og gjør en i bedre stand til å faktisk lykkes. Og når man feiler må man riste det av seg og se fremover. 

Ser ut som jeg må prøve den isen... 

Jeg skeiet ut i går med både sjokolade, chips, ost og vin. 🤭 Men er veldig stolt av at jeg ikke har småspist de andre kveldene denne uka, selv med sjokolade liggende i skapet. Spesielt fredag var en utfordring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned to kg på min første slankeuke. Det er jo fint, men jeg sliter litt. Den største forskjellen i kostholdet mitt er at jeg byttet ut brød med knekkebrød. Og jeg liker brød veldig godt! Men nå er jeg alltid sulten, tenker på mat hele tiden, er trøtt og litt deppa og maven slår seg vrang. Har det ok akkurat nå, hadde hjemmelaget kyllingsuppe til middag og tok en stoppende tablett for maven. Lurer på om jeg skal spise mer egg, fisk og kylling og derved gå litt ned på knekkebrødet. Noen som har noen råd å komme med? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, addict skrev:

Detre ble jeg imponert av!! 

Takk. 😊

jeg og egentlig 😂🙈 Har konkurranseinstinkt, så når klokka deler ut medaljer for gjennomført 10-15 etc. dager med 10.000 skritt så må jeg jo bare holde på videre 😅

Akkurat nå ligger jeg i sofaen som et slakt, etter en 5km gåtur + pamela Rief medium ab workout. Vonde og støle muskler! Har gjennomføre en uke med ab workout for new begginers, og har i dag og i går testa ut «medium».. Støl i hele magen!! Men det var jeg også de to første dagene i forrige uke, håper der går bedre etterhvert om jeg gjør øvelsene daglig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Leanne skrev:

Takk. 😊

jeg og egentlig 😂🙈 Har konkurranseinstinkt, så når klokka deler ut medaljer for gjennomført 10-15 etc. dager med 10.000 skritt så må jeg jo bare holde på videre 😅

Akkurat nå ligger jeg i sofaen som et slakt, etter en 5km gåtur + pamela Rief medium ab workout. Vonde og støle muskler! Har gjennomføre en uke med ab workout for new begginers, og har i dag og i går testa ut «medium».. Støl i hele magen!! Men det var jeg også de to første dagene i forrige uke, håper der går bedre etterhvert om jeg gjør øvelsene daglig. 

 

Så bra!!! Gleder meg sånn til jeg kan begynne å trene styrke igjen 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...