Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Jobb i dag var fullstendig pyton og jeg er helt utslitt. Jeg har fått i meg alt for lite mat for jeg fikk ikke tid til å spise på jobb. Så nå unner jeg meg nok snop til å komme over et minimum med kalorier, selv om det ikke akkurat er sunne kalorier. Bleh.

-Sur sokk.

Anonymkode: 0b4b4...994

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ny mnd nærmer seg slutten. Veide meg i dag, og har gått ned 1 kg denne mnd. Siden mars har jeg gått ned 1 kg i mnd. Jeg blir litt umotivert av at det går så tregt, det som holder meg i gang er at jeg har laget en oversikt over alt jeg har gått ned, og det GÅR jo nedover. Kan ikke nekte for det. 3 kg siden mars. 

I januar 2019 så begynte jeg for første gang å telle kal. Jeg spiste veldig strikt, kjøtt, ris og grønnsaker, egg osv. Jeg raste ned 8 kg før sommeren var kommet. Problemet var at jeg var miserabel, klarte ikke å være lykkelig slik jeg spiste. Etter sommeren 2019 og fram mot jul så gikk jeg opp igjen 4 kg. Jeg innså at jeg måtte ta grep. Nå spiser jeg alt jeg vil, bare at jeg teller på ca 1500. Jeg VET at jeg kunne rast ned i vekt hvis jeg spiste sunnere, men jeg vet også at jeg ikke blir å ha det noe godt da. Jeg vet at jeg ikke klarer å spise på lavere enn 1500 fordi jeg er for sulten da. Har fortsatt 5 kg igjen å gå ned før jeg når det jeg tror er målvekten min, og i dette tempoet blir det å ta ca et halvt år. Det gjør meg liiitt nedfor at det blir å ta så lang tid, men alternativet er å enten ikke ha det noe bra (spise veldig sunt) eller ikke gå ned i vekt/gå opp. Jeg får bare bite tennene sammen og fortsette. Men noen dager, da kjenner jeg på motløsheten altså. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Solstrålen. skrev:

En ny mnd nærmer seg slutten. Veide meg i dag, og har gått ned 1 kg denne mnd. Siden mars har jeg gått ned 1 kg i mnd. Jeg blir litt umotivert av at det går så tregt, det som holder meg i gang er at jeg har laget en oversikt over alt jeg har gått ned, og det GÅR jo nedover. Kan ikke nekte for det. 3 kg siden mars. 

I januar 2019 så begynte jeg for første gang å telle kal. Jeg spiste veldig strikt, kjøtt, ris og grønnsaker, egg osv. Jeg raste ned 8 kg før sommeren var kommet. Problemet var at jeg var miserabel, klarte ikke å være lykkelig slik jeg spiste. Etter sommeren 2019 og fram mot jul så gikk jeg opp igjen 4 kg. Jeg innså at jeg måtte ta grep. Nå spiser jeg alt jeg vil, bare at jeg teller på ca 1500. Jeg VET at jeg kunne rast ned i vekt hvis jeg spiste sunnere, men jeg vet også at jeg ikke blir å ha det noe godt da. Jeg vet at jeg ikke klarer å spise på lavere enn 1500 fordi jeg er for sulten da. Har fortsatt 5 kg igjen å gå ned før jeg når det jeg tror er målvekten min, og i dette tempoet blir det å ta ca et halvt år. Det gjør meg liiitt nedfor at det blir å ta så lang tid, men alternativet er å enten ikke ha det noe bra (spise veldig sunt) eller ikke gå ned i vekt/gå opp. Jeg får bare bite tennene sammen og fortsette. Men noen dager, da kjenner jeg på motløsheten altså. 

Går i samme tempo her, 3 kg ned siden januar faktisk, så enda treigere enn deg :) Hvis det hjelper ;)

Vi må bare være tålmodige og tenke på langtidsvirkningene med sunnere vekt og kosthold. Jeg tror du gjør veldig lurt i å finne et opplegg du kan leve med, det er så viktig. Det er jo livsstilsendring du gjør, og ikke diett, jeg prøver på det samme. Heier på deg! :hoppe: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stanget litt i veggen i det siste. Opp og ned 500 g i flere uker, men jeg vet jo hvorfor. 17. Mai, dagen derpå, to til fyllekuler og dagen derpå. Men nå skal jeg holde meg unna alkohol framover og fokusere på vekten. Jeg veide 62,7 kg på fredag og håper jeg skal klare 500 g ned i uken som kommer, men det er lenge siden jeg klarte 500 g ned på en uke. Er jo høy så er liksom bare 3-4 kg jeg vil ned for nå føler jeg meg lubben. Selv om andre nok er uenig i det. Men alle har jo sitt ønske om vekt og 59-60 kg er mitt. 

Nå samler jeg en del vann i kroppen tror jeg for jeg går på paralgin forte og føler jeg drikker og drikker, men tisser lite. Dessuten. Hvor mye veier gipsen? I hvert fall 200 g. Om ikke 3-400 g. Så det blir litt tullete å veie seg framover. Men jeg skal gjøre det når jeg er ferdig med smertestillende også får jeg bare følge med på at vekten går nedover også når jeg får av gipsen så ser jeg nøyaktig hva jeg veier. Varm er den i hvert fall. 

Men heldigvis kan jeg jogge selv om jeg har gips. Er bare det at da blir jeg jo svett og gipsen sur. Men skal bare ha den på i to uker før jeg går over til skinne så da får det bare være. Jeg nekter å droppe løpeturene. 

Nå skaaal jeg komme meg ned i vekt. Ikke mer tull nå. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Navani skrev:

Går i samme tempo her, 3 kg ned siden januar faktisk, så enda treigere enn deg :) Hvis det hjelper ;)

Vi må bare være tålmodige og tenke på langtidsvirkningene med sunnere vekt og kosthold. Jeg tror du gjør veldig lurt i å finne et opplegg du kan leve med, det er så viktig. Det er jo livsstilsendring du gjør, og ikke diett, jeg prøver på det samme. Heier på deg! :hoppe: 

Takk 😭

Jeg prøver også å tenke på det som livsstilsendringer, og at jeg må finne noe som jeg kan leve med. Av og til blir jeg utålmodig og vil komme til målstreken. Tror ting er ekstra frustrerende nå fordi jeg er så nært å være lettere vektmessig enn jeg har vært de siste 5 årene. Det blir en milepæl. Samtidig som jeg er så nært så føles det så langt unna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Solstrålen. skrev:

En ny mnd nærmer seg slutten. Veide meg i dag, og har gått ned 1 kg denne mnd. Siden mars har jeg gått ned 1 kg i mnd. Jeg blir litt umotivert av at det går så tregt, det som holder meg i gang er at jeg har laget en oversikt over alt jeg har gått ned, og det GÅR jo nedover. Kan ikke nekte for det. 3 kg siden mars. 

I januar 2019 så begynte jeg for første gang å telle kal. Jeg spiste veldig strikt, kjøtt, ris og grønnsaker, egg osv. Jeg raste ned 8 kg før sommeren var kommet. Problemet var at jeg var miserabel, klarte ikke å være lykkelig slik jeg spiste. Etter sommeren 2019 og fram mot jul så gikk jeg opp igjen 4 kg. Jeg innså at jeg måtte ta grep. Nå spiser jeg alt jeg vil, bare at jeg teller på ca 1500. Jeg VET at jeg kunne rast ned i vekt hvis jeg spiste sunnere, men jeg vet også at jeg ikke blir å ha det noe godt da. Jeg vet at jeg ikke klarer å spise på lavere enn 1500 fordi jeg er for sulten da. Har fortsatt 5 kg igjen å gå ned før jeg når det jeg tror er målvekten min, og i dette tempoet blir det å ta ca et halvt år. Det gjør meg liiitt nedfor at det blir å ta så lang tid, men alternativet er å enten ikke ha det noe bra (spise veldig sunt) eller ikke gå ned i vekt/gå opp. Jeg får bare bite tennene sammen og fortsette. Men noen dager, da kjenner jeg på motløsheten altså. 

1 kg i mnd er 12 kilo på et år 🔥🔥🔥

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så sykt frustrert i dag!

Startet denne prosessen for bare en uke siden, så jeg vet jeg må være mer tålmodig... men herregud så kjedelig det er når man ikke ser noen resultater på vekta :sukk:

Spist 1500 kalorier og gått minst 25 000 skritt hver dag. Ikke gått ned ett eneste gram :sjokkert:

Hører om alle historiene hvor folk går ned masse de første ukene... men nei.

I morgen er det heldigvis en ny uke, satser på at det løsner før fredagens veiing :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Har lyst til å si at jeg går for en kilo ned kommende uke. Det er litt skummel men jeg prøver! Er ikke så stødig på kaloritelling men tror jeg skal klare å peile meg inn. Hva jeg driver med vil jo vises om en uke 😊

Det er en grønn «heldress, type feminin stil som jeg har lyst til å ha på om et par uker som motiverer 😅😁😁😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake her. Jeg har ikke gått ned 1 gram siden jul og jeg vet jo godt hvorfor.

Så er litt spent på hvordan jeg skal ta veien videre. Jeg vurderer å prøve periodisk faste fremover og ut sommeren. Blir litt kronglete å gjennomføre, men tenker jeg kan teste det ut et par uker. Noen som har noe erfaringer? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
10 hours ago, Forumbruker said:

Er så sykt frustrert i dag!

Startet denne prosessen for bare en uke siden, så jeg vet jeg må være mer tålmodig... men herregud så kjedelig det er når man ikke ser noen resultater på vekta :sukk:

Spist 1500 kalorier og gått minst 25 000 skritt hver dag. Ikke gått ned ett eneste gram :sjokkert:

Hører om alle historiene hvor folk går ned masse de første ukene... men nei.

I morgen er det heldigvis en ny uke, satser på at det løsner før fredagens veiing :jepp:

Min erfaring fra tidligere er at det tar flere uker før vekta går nedover. Vær tålmodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, addict skrev:

1 kg i mnd er 12 kilo på et år 🔥🔥🔥

Sant 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det skikkelig dritt matmessig og energimessig for tiden. Vi har hatt noe festligheter med mye mat hver helg nå i mai og æ det merker jeg påvirker meg veldig. Jeg er kjenpesliten og klarer ikke leve på mitt vanlige regime i helgene. Denne helgen har vært feiringfri, men har likevel skeiet ut endel matmessig. Ikke med tonnevis av snop, men med å spise brødskiver til frokost, lunsj og kvelds. Og så blir jeg irritert. Irritert for at jeg faktisk skal føle meg crap av å spise 2 skiver med ost og syltetøy. Er det slik livet skal bli liksom? 

Har 2.5 kg vektnedgang i mai likevel, det er jo egentlig bra nok mtp alle selskaper, men likevel lite nok til at motivasjonen synker litt. Må nok sikkert bare kjøre steinhardt på igjen og være superstreng. Men først skal jeg spise ungene sin pose med pops 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Ny her! Jeg er ei jente på 32 år, med to barn og mann. Er 165cm lav, og veier 84 kilo. Har ikke veid så mye siden rett etter fødselen av jentungen som er 4,5 år 😬 Jeg har en ganske aktiv hverdag. Jobber i barnehage, og er som regel oppe i 10 000 skritt før arbeidsdagen er omme. Liker å gå tur etter jobb, og pleier å gå en times tid sånn at jeg tilbakelegger omtrent 7-8km, men går gjerne ei mil om jeg har tid til det. Elsker å gå tur! Men greia er at jeg startet slankinga på høsten i fjor, og brukte 5:2 med stort hell! Men så ble jeg sykemeldt, og har frem til nå vært hjemme. Så jeg gikk opp alt jeg hadde gått ned og enda mer 🙄 Så nå i morgen starter jeg på min nye reise! Ny livsstil, ny kropp, ny kontroll på det som går i munnen 🙂 Har polar Ignite pulsklokke som hjelper meg med motivasjon! Gleder meg til å henge med dere og håper dere ikke blir lei av oppdateringer fra meg 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Forumbruker skrev:

Er så sykt frustrert i dag!

Startet denne prosessen for bare en uke siden, så jeg vet jeg må være mer tålmodig... men herregud så kjedelig det er når man ikke ser noen resultater på vekta :sukk:

Spist 1500 kalorier og gått minst 25 000 skritt hver dag. Ikke gått ned ett eneste gram :sjokkert:

Hører om alle historiene hvor folk går ned masse de første ukene... men nei.

I morgen er det heldigvis en ny uke, satser på at det løsner før fredagens veiing :jepp:

Slik har det vært for meg i hele mai. Har faktisk gått opp 300 g. Ikke vært 100 % on point med inntak og slikt, men har det meste vært flink. Likevel går det feil vei. Har lest meg opp en god del de siste dagene, og prøvd å finne ut at hva som kan være årsaken. Og har kommet fram til at grunnen for at mange ikke går ned i vekt er at kroppen rett og slett må jobbe med å bli "frisk nok" først.

Det kan være diverse grunner; leveren, insulinresistens/blodsukkeret, stress, stoffskiftet osv. - og det virker jo logisk. Kjedelig, men man får vel prøve å smøre seg med tålmodighet enn så lenge. Plutselig så slipper det, forhåpentligvis.😊 

Anonymkode: 9516c...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik har det vært for meg i hele mai. Har faktisk gått opp 300 g. Ikke vært 100 % on point med inntak og slikt, men har det meste vært flink. Likevel går det feil vei. Har lest meg opp en god del de siste dagene, og prøvd å finne ut at hva som kan være årsaken. Og har kommet fram til at grunnen for at mange ikke går ned i vekt er at kroppen rett og slett må jobbe med å bli "frisk nok" først.

Det kan være diverse grunner; leveren, insulinresistens/blodsukkeret, stress, stoffskiftet osv. - og det virker jo logisk. Kjedelig, men man får vel prøve å smøre seg med tålmodighet enn så lenge. Plutselig så slipper det, forhåpentligvis.😊 

Anonymkode: 9516c...b11

Har bestilt meg en legetime for å sjekke vitaminer, stoffskifte osv. bare for å være på den sikre siden :) 

Håper det løsner snart 

Anonymkode: 39db1...b5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager. Skulle slutte å røyke, og gikk på en skikkelig smell i matveien. Fra 71.7 til 74. Men regner med at jeg ikke har spist "mer" enn ca 4000 kcal ekstra, og at mesteparten derfor er vannvekt. Begynte imidlertid å røyke igjen for å unngå å spise mer, altså er det veldig bortkastet. Dessuten føles det som om den gode flyten jeg hadde er forduftet, nå tenker jeg bare på sjokolade 24/7. Jaja, man må vel bare lære av feilene man gjør og prøve på nytt. Jeg har satt ny røykesluttdato til lørdag, og må forsøke å finne en måte å klare det på uten å gå bananas kostholdsmessig. Eventuelt gjøre det, men bare for en dag eller to. Det er ihvertfall mye lettere å la være å røyke når man har en erstatning. Kan jo i det kanskje kutte opp frukt og grønnsaker og spise det frem til det å være røykfri er mer normalt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Smoothielover skrev:

I alle dager. Skulle slutte å røyke, og gikk på en skikkelig smell i matveien. Fra 71.7 til 74. Men regner med at jeg ikke har spist "mer" enn ca 4000 kcal ekstra, og at mesteparten derfor er vannvekt. Begynte imidlertid å røyke igjen for å unngå å spise mer, altså er det veldig bortkastet. Dessuten føles det som om den gode flyten jeg hadde er forduftet, nå tenker jeg bare på sjokolade 24/7. Jaja, man må vel bare lære av feilene man gjør og prøve på nytt. Jeg har satt ny røykesluttdato til lørdag, og må forsøke å finne en måte å klare det på uten å gå bananas kostholdsmessig. Eventuelt gjøre det, men bare for en dag eller to. Det er ihvertfall mye lettere å la være å røyke når man har en erstatning. Kan jo i det kanskje kutte opp frukt og grønnsaker og spise det frem til det å være røykfri er mer normalt. 

 

Kanskje tyggis kunne vært en slags erstatning? :) 

Anonymkode: 39db1...b5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Smoothielover skrev:

I alle dager. Skulle slutte å røyke, og gikk på en skikkelig smell i matveien. Fra 71.7 til 74. Men regner med at jeg ikke har spist "mer" enn ca 4000 kcal ekstra, og at mesteparten derfor er vannvekt. Begynte imidlertid å røyke igjen for å unngå å spise mer, altså er det veldig bortkastet. Dessuten føles det som om den gode flyten jeg hadde er forduftet, nå tenker jeg bare på sjokolade 24/7. Jaja, man må vel bare lære av feilene man gjør og prøve på nytt. Jeg har satt ny røykesluttdato til lørdag, og må forsøke å finne en måte å klare det på uten å gå bananas kostholdsmessig. Eventuelt gjøre det, men bare for en dag eller to. Det er ihvertfall mye lettere å la være å røyke når man har en erstatning. Kan jo i det kanskje kutte opp frukt og grønnsaker og spise det frem til det å være røykfri er mer normalt. 

 

Jeg har nettopp sluttet/slutter nå. Jeg tillater festrøyking og jeg kan ta meg en med kaffe om magen er helt i ulage (regner med andre røykere vet hva jeg mener). Jeg har egentlig ikke gått opp i vekt, men jeg går ikke ned så mye jeg burde siden jeg faktisk slanker meg. Det blir litt for mange sprekker eller litt for mye mat, altså akkurat nok til å holde vekten. Uansett mitt beste tips og det er den største grunnen til at jeg får det til. Nikotintyggegummi med styrke 4!!!! Prøvde med 2 men da hadde jeg et gnagende røykesug hele tiden, nå er det mye lettere. I tillegg drikker jeg mer vann med bobler. Dette klarer du. Jeg satt ikke en dato heller, men synes plutselig det ble for dumt.  Det er en pågående pandemi og man drar til butikken kun for å kjøpe røyk?, Kaster bort penger, helse og det blir rot av det også (askebeger og rusk i lommer). Alt nå føles munnen min mye renere og huden har fått ny glød. Til og med morgenånden er borte. Så det for min del har vært mye lettere denne gangen og jeg kjenner også på de positive sidene av å slutte. Og siden jeg gir meg lov, f.eks kjøpte en eske til helgen siden det skulle være fest, så har jeg ikke den savnen og sorgen som man får når man har røykt lenge. Vet ikke om det er lurt men nå slipper jeg å jobbe med motivasjonen. Håper noe av det jeg har skrevet kan være til hjelp :) og lykke til. Jeg tygger icemint og den er riktig god.

Endret av RoNo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka startet skikkelig teit med ordentlig mageknip i hele går. Fikk til en gåtur, men resten av dagen klarte jeg ingenting, og spiste 3 pizzastykker og bare noe nachos-chips her og der. Jaja :)

I dag er bedre, har hatt en god halvtimes gåtur og har planer om litt lett hagearbeid etter jobb. Spiser bedre igjen, og nå vil jeg ned mer :P Håper å få til styrkeøkt denne uka, det tror jeg vil hjelpe godt på kroppen på lang sikt.

Merker matlysten blir påvirket av varmen, så prøver å holde det til ganske lette måltider nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De neste ukene blir det veldig mye å gjøre på jobb, og jeg kommer til å sitte veldig mye stille foran datamaskinen på jobb. Lurer på hvordan jeg skal løse det mtp mat... Må klare å preppe og planlegge, men det er nesten ikke tid til det heller. I tillegg synes jeg det er tøft å ligge i underskudd og blir mer sliten og irritabel. Det går ikke godt sammen med å prøve å opprettholde et hyggelig arbeidsmiljø 😂 Jeg blir også veldig sulten av å sitte mye foran PC’en, andre som har det sånn? Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...