Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Hallo! Tenkte jeg skulle hive meg med på denne. Er nå på tide å ta tak i vekten igjen. Jeg er slankeoperert for 3 år siden, og har siden da gått ned på det meste 70kg. Etter jeg ble gravid gikk jeg opp over 20kg, og nå er småen 5mnd og mange kg sitter på enda. Mitt første mål er 75kg, og mitt endelige mål er å komme under 70kg slik at jeg kan søke hudfjerning og bli kvitt all overflødig hud 😄

Jeg var godt i gang før Corona Krisen, jeg er glad i å trene og gå tur. Men pga vær og stengte treningssenter har mesteparten av treningen utgått, og det er på tide å dra i gang igjen. Jeg pleide før jeg ble gravid å dra på treningssenter ca 2-3 ganger i uken. Da hadde jeg en time kondisjonstrening (Zumba, dansing). Jeg veier i dag 79kg, og det merkes når jeg er i aktivitet. Har vært stabil der i 4mnd. Da jeg veide 65kg var det en lek å være i bevegelse 😅 Så formen må jobbes med.. 

Matinntaket er så som så, matlysten min varierer veldig, hvor jeg har dager jeg er konstant sulten, til dager jeg spiser mye mindre. Jeg har en veldig alvorlig iskaffe avhengighet og vet ikke helt hvordan jeg skal kicke den 😂 Stort sett spiser vi sunt, og variert, men har dager med ekstremt "puttebehov" og da går det meste i grisen gitt. Tror det er de dagene hvor puttebehovet melder seg som gjør at vekten står i ro. Tips mottas gjerne for å bekjempe dette behovet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Tesss skrev:

Hallo! Tenkte jeg skulle hive meg med på denne. Er nå på tide å ta tak i vekten igjen. Jeg er slankeoperert for 3 år siden, og har siden da gått ned på det meste 70kg. Etter jeg ble gravid gikk jeg opp over 20kg, og nå er småen 5mnd og mange kg sitter på enda. Mitt første mål er 75kg, og mitt endelige mål er å komme under 70kg slik at jeg kan søke hudfjerning og bli kvitt all overflødig hud 😄

Jeg var godt i gang før Corona Krisen, jeg er glad i å trene og gå tur. Men pga vær og stengte treningssenter har mesteparten av treningen utgått, og det er på tide å dra i gang igjen. Jeg pleide før jeg ble gravid å dra på treningssenter ca 2-3 ganger i uken. Da hadde jeg en time kondisjonstrening (Zumba, dansing). Jeg veier i dag 79kg, og det merkes når jeg er i aktivitet. Har vært stabil der i 4mnd. Da jeg veide 65kg var det en lek å være i bevegelse 😅 Så formen må jobbes med.. 

Matinntaket er så som så, matlysten min varierer veldig, hvor jeg har dager jeg er konstant sulten, til dager jeg spiser mye mindre. Jeg har en veldig alvorlig iskaffe avhengighet og vet ikke helt hvordan jeg skal kicke den 😂 Stort sett spiser vi sunt, og variert, men har dager med ekstremt "puttebehov" og da går det meste i grisen gitt. Tror det er de dagene hvor puttebehovet melder seg som gjør at vekten står i ro. Tips mottas gjerne for å bekjempe dette behovet. 

Masse lykke til! Jeg skal ha bukplastikk 24 juni, fryktelig nervøs og spent. Håper du når målet ditt 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, addict skrev:

Masse lykke til! Jeg skal ha bukplastikk 24 juni, fryktelig nervøs og spent. Håper du når målet ditt 😍

Takk! Så spennende! Ønsker deg et kjempefint resultat 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2020 den 8.26, EmKay skrev:

Jeg digger Pamela Reif sine videoer på youtube! :) Bare søk på navnet hennes, så kommer hun opp med en gang. 

Takk for tips! Har testet ut ab workout for nybegynnere😅 Har kommet meg gjennom 10 min hver dag i 4 dager nå👍🏻 Tenker jeg skal ta den videoen hver dag i 2-3 uker før jeg øker med noe mer. Bruker også 15-30 på 1-2 uttøyingsvideoer daglig + målet om min. 10.000 skritt... Så bli noe trening i løpet av en dag😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk kjempefint! Undervurderte hvor "mye" jeg egentlig kunne spise på lavkalori! Endte opp med å spise1600kcal, og forbrenne 3600kcal 😬 Det var egentlig ikke meninga, da jeg skulle legge meg på 1000kcal i underskudd. Men er man ikke sulten, så er man ikke sulten? Turen jeg gikk forbrent visst også mer enn beregna, så da ble det sånn. Satser på litt mer moderasjon i dag. Syns det gikk nesten for lett å spise lite, ofte og sunt, og ikke spise godteri! Spørs om ikke den knekken kommer senere 😂 I'm a sucker for smågodt, så det blir vanskelig å ikke kose meg med det på lørdag 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yoshi1987 skrev:

Gårsdagen gikk kjempefint! Undervurderte hvor "mye" jeg egentlig kunne spise på lavkalori! Endte opp med å spise1600kcal, og forbrenne 3600kcal 😬 Det var egentlig ikke meninga, da jeg skulle legge meg på 1000kcal i underskudd. Men er man ikke sulten, så er man ikke sulten? Turen jeg gikk forbrent visst også mer enn beregna, så da ble det sånn. Satser på litt mer moderasjon i dag. Syns det gikk nesten for lett å spise lite, ofte og sunt, og ikke spise godteri! Spørs om ikke den knekken kommer senere 😂 I'm a sucker for smågodt, så det blir vanskelig å ikke kose meg med det på lørdag 😬

Så bra at du har funnet noe som føles greit for deg. Jeg greide å holde planen i går, jeg også. Planlegger å gjøre det samme i dag. Krysser fingrene for deg også ,😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Tesss skrev:

Hallo! Tenkte jeg skulle hive meg med på denne. Er nå på tide å ta tak i vekten igjen. Jeg er slankeoperert for 3 år siden, og har siden da gått ned på det meste 70kg. Etter jeg ble gravid gikk jeg opp over 20kg, og nå er småen 5mnd og mange kg sitter på enda. Mitt første mål er 75kg, og mitt endelige mål er å komme under 70kg slik at jeg kan søke hudfjerning og bli kvitt all overflødig hud 😄

Jeg var godt i gang før Corona Krisen, jeg er glad i å trene og gå tur. Men pga vær og stengte treningssenter har mesteparten av treningen utgått, og det er på tide å dra i gang igjen. Jeg pleide før jeg ble gravid å dra på treningssenter ca 2-3 ganger i uken. Da hadde jeg en time kondisjonstrening (Zumba, dansing). Jeg veier i dag 79kg, og det merkes når jeg er i aktivitet. Har vært stabil der i 4mnd. Da jeg veide 65kg var det en lek å være i bevegelse 😅 Så formen må jobbes med.. 

Matinntaket er så som så, matlysten min varierer veldig, hvor jeg har dager jeg er konstant sulten, til dager jeg spiser mye mindre. Jeg har en veldig alvorlig iskaffe avhengighet og vet ikke helt hvordan jeg skal kicke den 😂 Stort sett spiser vi sunt, og variert, men har dager med ekstremt "puttebehov" og da går det meste i grisen gitt. Tror det er de dagene hvor puttebehovet melder seg som gjør at vekten står i ro. Tips mottas gjerne for å bekjempe dette behovet. 

For en vektnedgang du har hatt!! Bra jobba! Har du prøvd den berømte karantenekaffen? Den kan lages med feks natreen gold, som smaker og oppfører seg som vanlig sukker. Da blir kaloriene bare fra melka du bruker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, RoNo skrev:

Så bra at du har funnet noe som føles greit for deg. Jeg greide å holde planen i går, jeg også. Planlegger å gjøre det samme i dag. Krysser fingrene for deg også ,😊

Takk! Hold dem krysset! 🤞 Har en veldig aktiv jobb, heldigvis, så rekker liksom ikke å tenke over mat slik at det blir et problem, men den ettermiddagsknekken, den er verre. Vi står på! Vi klarer planene i dag også! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
15 hours ago, Tesss said:

 

Matinntaket er så som så, matlysten min varierer veldig, hvor jeg har dager jeg er konstant sulten, til dager jeg spiser mye mindre. Jeg har en veldig alvorlig iskaffe avhengighet og vet ikke helt hvordan jeg skal kicke den 😂 Stort sett spiser vi sunt, og variert, men har dager med ekstremt "puttebehov" og da går det meste i grisen gitt. Tror det er de dagene hvor puttebehovet melder seg som gjør at vekten står i ro. Tips mottas gjerne for å bekjempe dette behovet. 

Iskaffe er min svakhet også. :ler: Har utsatt å kutte ned på det lengst mulig. Lager du egen iskaffe eller kjøper du? Jeg foretrekker Tine sin cappuccino, men det er jo ganske mange kalorier, så er stadig på jakt etter sunnere alternativer. :ler: Drikker i skrivende stund Alpro sin mandel-iskaffe, den liker jeg, og har under halvparten så mye kalorier som Tine cappuccino. :nigo:

Fryst kaffe i terninger i et glass med lettmelk er også godt. 

Jeg tror ikke det for meg er realistisk å kutte iskaffe fullstendig, da vil jeg raskt få lyst på noe annet i stedet. 

Glad finværet har gitt seg nå, for de siste dagene har jeg spist altfor mye is også. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/2/2020 at 10:11 AM, AnonymBruker said:

Kanskje tyggis kunne vært en slags erstatning? :) 

Anonymkode: 39db1...b5b

Det går med endel pakker tyggis i disse forsøkene, ja😂 Egentlig er jeg bare teit, men siden det er en "akseptert sannhet" at folk går opp i vekt når de slutter å røyke, bruker jeg det som en slags tillatelse til å spise alt mulig digg. Jeg tenker at jeg er unnskyldt på en måte, og at jeg fortjener det siden jeg holder meg unna røyken. Og dessuten - at bare jeg klarer å slutte å røyke har det enormt mye større verdi for helsen enn noen kilo fra eller til. Men egentlig bare lurer jeg meg selv (særlig siden jeg begynner å røyke igjen etter disse etegildene😂)

22 hours ago, RoNo said:

Jeg har nettopp sluttet/slutter nå. Jeg tillater festrøyking og jeg kan ta meg en med kaffe om magen er helt i ulage (regner med andre røykere vet hva jeg mener). Jeg har egentlig ikke gått opp i vekt, men jeg går ikke ned så mye jeg burde siden jeg faktisk slanker meg. Det blir litt for mange sprekker eller litt for mye mat, altså akkurat nok til å holde vekten. Uansett mitt beste tips og det er den største grunnen til at jeg får det til. Nikotintyggegummi med styrke 4!!!! Prøvde med 2 men da hadde jeg et gnagende røykesug hele tiden, nå er det mye lettere. I tillegg drikker jeg mer vann med bobler. Dette klarer du. Jeg satt ikke en dato heller, men synes plutselig det ble for dumt.  Det er en pågående pandemi og man drar til butikken kun for å kjøpe røyk?, Kaster bort penger, helse og det blir rot av det også (askebeger og rusk i lommer). Alt nå føles munnen min mye renere og huden har fått ny glød. Til og med morgenånden er borte. Så det for min del har vært mye lettere denne gangen og jeg kjenner også på de positive sidene av å slutte. Og siden jeg gir meg lov, f.eks kjøpte en eske til helgen siden det skulle være fest, så har jeg ikke den savnen og sorgen som man får når man har røykt lenge. Vet ikke om det er lurt men nå slipper jeg å jobbe med motivasjonen. Håper noe av det jeg har skrevet kan være til hjelp :) og lykke til. Jeg tygger icemint og den er riktig god.

Gratulerer med røykeslutt! Så bra jobba at du har klart å holde vekten stabil👏👏

Ja, har egentlig god erfaring med substitutter når det gjelder å kutte ut selve røyken. Men nå vil jeg kutte nikotin fullstendig, og jeg var røykfri et år for ikke så lenge siden, så jeg vet at det er mulig! Men jeg tror jeg skal følge tipset ditt noen dager frem til det blir normalt å ikke ta seg en røyk når jeg står opp, etter middag, osv. Har faktisk en hel haug nikotintyggis liggende, fint å få brukt dem til noe annet enn skuffefyll😂 Enig i at det er enormt mange positive sider ved å være røyfri. Vi får fokusere på dem! Lykke til videre! We can do this!

Igår var faktisk en overraskende bra dag, matmessig. Har et lite håp om å være tilbake der jeg var før "røykeslutten" innen fredagens veiing. Har også funnet ut at dersom jeg bytter ut middagen med f.eks suppe, og spiser brødskiver/knekkebrød til lunch istedenfor cottage cheese/havregrøt (i de posjonene jeg pleier å spise) kan jeg spare nærmere 800 kcal! Hello vektnedgang, farvel bilringer! Ser flere her i tråden har 69.9 som mål, det gjelder meg også. Og nå er jeg bare to-tre kilo unna, det er så nært at det ville være idiotisk å ikke kjempe for å nå det. Om ikke for vektnedgangens skyld, så for mestringsfølelsens! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Smoothielover skrev:

Ser flere her i tråden har 69.9 som mål, det gjelder meg også. Og nå er jeg bare to-tre kilo unna, det er så nært at det ville være idiotisk å ikke kjempe for å nå det. Om ikke for vektnedgangens skyld, så for mestringsfølelsens! 

 

Det er så fryktelig å være så nær ja. Jeg hiver meg på en ekstrem metode noen dager nå, for å kvitte meg med helgens utskeielser. Jeg var under 70 tidligere i år, men det var ikke så lett å holde seg der, for å si det mildt. Nå vil jeg ned litt ekstra, så jeg har noen kg å gå på når vekten skal stabilisere seg. Vekten rokker seg svært lite og det går like fort opp og ned, så her er må jeg rett og slett få hardt til verks. Når man ødelegger alt hver helg så sier det seg selv at sjokktaktikk må til. Så jeg er litt spent. Om ikke dette virker må jeg ta meg en tur til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt litt ekstra kos i helgen gitt. Har vanligvis ikke tillat meg det. Fikk en forsmak på ferien😝 Og ikke så mye bevegelse som jeg håpte. Sommerferien min starter om 2,5 uke, da blir det flere slike dager er jeg redd. Må finne en god løsning på det. Da jeg har ferie i mange uker, mange uker til å ødelegge fremgangen min på, hvis jeg ikke er forsiktig. Hvis jeg oppsummerer så har jeg spist opp en pose med chips, en stor pose salte og ristede solsikkefrø. En daim is.  Over randen Fylt bakt potet, og En new energi sjokolade. Alt dette i tillegg til maten ellers i løpet av lang helgen. Uff. Så jeg har tatt meg kraftig sammen nå. Håper jeg klarer å holde meg selv i nakkeskinnet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg endelig inn i vanen med å veie maten min og telle kalorier. Holdt meg i skinnet i 1,5 uke nå, og i dag hadde jeg gått OPP 100g. Fuck that shit! Jeg har også blitt utfordret til å prøve Chloe Ting sin 2 weeks shred med en venninne, akkurat ferdig med dag to.

...

Fy faen.

Og nå skal jeg på senvakt. Så rett på dagvakt. Gleder meg til å ta dag tre av utfordringen etter et springskift gitt... :daane:

 

-Sur Sokk

Anonymkode: 0b4b4...994

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Leanne skrev:

Takk for tips! Har testet ut ab workout for nybegynnere😅 Har kommet meg gjennom 10 min hver dag i 4 dager nå👍🏻 Tenker jeg skal ta den videoen hver dag i 2-3 uker før jeg øker med noe mer. Bruker også 15-30 på 1-2 uttøyingsvideoer daglig + målet om min. 10.000 skritt... Så bli noe trening i løpet av en dag😊

Godt jobba!! Keep up the good work 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ny her!

Jeg er 24 og gikk opp 15 kjærestekilo på 2 år. Innså først hvor mye jeg hadde gått opp da ingen av klærne mine "plutselig" ikke passet, også veide jeg meg i januar.

78 kilo var jeg da! Det var så sjokkerende at jeg bare måtte begynne å le. Såpass har jeg aldri veid før i hele mitt liv. Sist jeg veide meg var da for 2 år siden, og da var jeg på 63 kilo, og prøvde å presse det ned til 60. Så det hele var litt komisk. Men sånn blir det vel, når man plutselig slutter å trene, begynner å drikke god vin hver dag, og bare koser seg med god, kaloririk mat hele tiden.

Da jeg innså det i januar, fikk jeg meg ClassPass, og trente tre kvelder i uka, hver uke. Jeg hadde faktisk en sånn 10-ukes streak, til og med, gikk ned til 75 kilo, men så smalt det med coronakrisen og alt gikk opp i lufta. 

Nå sitter jeg med en bacheloroppgave som bør skrives rimelig kjapt (har en måned på meg), og når den er levert tar jeg grep i slankingen for fullt.

Første mål er å nå 70 kilo, og så vil jeg jo helst tilbake til der jeg var, på 63 kilo - men da var jeg uhyre aktiv, trente to ganger om dagen 6 dager i uka og telte kalorier som bare det.

Vet ikke hvor mye det lar seg gjøre nå med samboer, men jeg tenker mitt ultimale mål akkurat nå er å til slutt nå 65 kilo.

Dette blir spennende!

EDIT: Hva har jeg begynt med? Så langt har jeg begynt med periodisk faste og dropper frokosten, og venter heller til kl 13-14 med å spise da jeg ikke er så glad i frokosten uansett (blir direkte kvalm av å tvinge i meg mat om morgenen) – så får vi se om det utgjør noe forskjell når jeg veier meg om litt 😄

Endret av IkkeAnonymBruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Albbas skrev:

Iskaffe er min svakhet også. :ler: Har utsatt å kutte ned på det lengst mulig. Lager du egen iskaffe eller kjøper du? Jeg foretrekker Tine sin cappuccino, men det er jo ganske mange kalorier, så er stadig på jakt etter sunnere alternativer. :ler: Drikker i skrivende stund Alpro sin mandel-iskaffe, den liker jeg, og har under halvparten så mye kalorier som Tine cappuccino. :nigo:

Fryst kaffe i terninger i et glass med lettmelk er også godt. 

Jeg tror ikke det for meg er realistisk å kutte iskaffe fullstendig, da vil jeg raskt få lyst på noe annet i stedet. 

Glad finværet har gitt seg nå, for de siste dagene har jeg spist altfor mye is også. 🙈

Neei jeg kjøper Tine sin Mocha eller kaffe Latte uten sukker, de er jo bare såå gode! 😂😂 Takk for gode tips! Skal definitivt sjekke ut noen alternativer, er fryktelig dyrt i lengden dette her 😅 Enig med å kutte ut helt blir bare en overføring av avhengigheten. 

Is er også min store svakhet, spesielt på sommeren. På vinteren forsvinner lysten på is helt. Er heldigvis masse gode alternativer ute nå, både lavkalori og sukkerfri :) NYT serien er veldig god. Kjøpte i går fun light sin saftis uten sukker, ikke prøvd enda, men det er jo en fin "midt i uka" is :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Yoshi1987 skrev:

For en vektnedgang du har hatt!! Bra jobba! Har du prøvd den berømte karantenekaffen? Den kan lages med feks natreen gold, som smaker og oppfører seg som vanlig sukker. Da blir kaloriene bare fra melka du bruker! 

Den skal jeg sjekke ut! Takk for tips! Ja selv om jeg er mye tyngre nå, er jeg jo fortsatt over 50kg unna der jeg var :) Så sånn sett er jeg fornøyd, men er fortsatt for tung ifht høyden min :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :)
Jeg er også ny, og har "plutselig" oppdaget at klærne ikke passer, to år som samboer har satt spor. 
Sommeren for to år siden var jeg 58kg, nå er jeg 70. Er 163cm. Jeg trives ikke med kroppen min nå, og har ikke råd til å skaffe meg en helt ny garderobe. Startet mental forberedelse i begynnelsen av sist uke, hadde en liten joggetur før helge, og endret kosten på mandag.
ålet er å få til dette på et halvår. Spise sunt, og få litt kondis. Foreløpig er jeg på null der, så det er blytungt. Kjæresten er med på joggeturer for å støtte, og det hjelper. Satser på 2-3 ganger i uken, men skal ikke pushe så mye at jeg blir motløs. 

Jeg vet at for vektnedgang er det kosthold som er viktigst, men jeg vet også at det er lettere for meg å holde det dersom jeg trener litt. Og siden jeg sldri har vært i ordentlig god form, har jeg en drøm om å bli det. Kunne løpe 10k, og bli sterkere. 

Jeg har selvsagt prøvd dette før, men da litt halvhjertet. Jeg har følt at jeg har kjempet med nebb og klør i motstrøm. Det eneste jeg har kjempet mot er eget hode, lysten til å spise ALT. Denne gangen har jeg bestemt meg for at dette er noe som er vedtatt, og ikke diskuterbart. Jeg kan ikke vurdere å jukse eller droppe ut. Sånn er det bare. Dette gjør jeg, og jeg skal lykkes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til nå gått ned 4,4 kg siden 12. april. Har heller ikke spist godteri siden da, noe som går veldig bra faktisk! Pleide å spise godteri hele tiden, men det har gått lekende lett å slutte - har ikke noe sug i det hele tatt. Generelt spiser jeg mindre porsjoner og er mer i aktivitet, jeg teller dog ikke kalorier, er bare mer bevisst på hva og hvor mye jeg spiser. Jeg er ganske overvektig, og skal ganske mye ned i vekt.. men heldigvis har jeg god tid på meg. Motivasjonen min er at vi skal begynne å prøve å få barn i januar, og jeg vil ned rundt 25 kg til, til da. Jeg har tro på at jeg skal komme ganske nært det, men jeg vil selvfølgelig ytterligere ned etter de kiloene. 

I pinsen klarte jeg å få et ganske ille gnagsår, så jeg har ikke kunnet gjøre så mye siden da, som betyr at aktivitetsnivået er heller lavt for tiden. Men jeg gleder meg til det blir bedre, da jeg har planer om og begynne å jogge - noe jeg faktisk gleder meg til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle nye 😄🥳 Så gøy å se at flere henger seg på! 

 

Her har jeg roet litt ned før operasjonen. Spiser mer tilnærmet vedlikehold for å bygge litt energi etter en lang periode pp mye underskudd. Har jo gått ned 9 kilo siden Koronaen, og begynner å nærme meg normalvektig. Kanskje ikke rart at jeg må slite ekstra for å gå ned like hurtig som tidligere, og kanskje ikke rart at jeg derfor har fått en skikkelig psykisk knekk et par ganger for mye fordi jeg har bare kjørt på og kjørt på hele tiden. Det er virkelig en omstilling alt dette 😊

 

Må si meg strålende fornøyd med å ha gått ned 25-26 kilo nå, og jeg kan faktisk gå ned etter operasjonen også 😄 Har ikke dårlig tid lengre. Klarer jeg å gå ned 1 kilo til på 3 uker så skal jeg si meg strålende fornøyd ❤️

 

Inspirerende å lese alle historiene og all motivasjonen deres! 

 

Og forresten. Vi kjøpte tomt i går og skal BYGGE HUS 😍

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...