Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Fallabella skrev:

Det er også noe med underskuddet du sier du har hatt. Er det ganske sikkert, helt sikkert eller bombesikkert? 😊

Mål fett med målebånd og klype så slipper du å tenke så mye på alt dette andre som spiller inn. 

Det er så og si helt sikkert. Veier og registrerer ALT som rører munnen, og har klokke på armen. Tar selvsagt høyde for at kanskje klokka viser litt mange kalorier, og antar jeg spiser litt fler kalorier. På den måten "legger jeg på" minst 200kcal inn hver dag (runder opp litt på hvert måltid), og runder ned på klokka. Så burde være ganske nøyaktig! Har tatt mål av kroppen, men har ikke klype 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Yoshi1987 skrev:

Jeg er en sånn som trenger å se fremgangen for å holde motivasjonen oppe 🙄 så selv om jeg stoler på prosesse og VET at jeg går ned etterhvert, er det ikke lett å ikke blitt deppa når man ikke ser de tallene man vil ha 🙈

Da tenker jeg at det kanskje er noe kan jobbe med 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga har jeg hatt tantebarna mine på besøk og jeg har rett og slett ikke telt noe som helst. Vi har endelig hatt fint vær, så vi har kost oss med grillpølser, smågodt, potetgull, pizza.. alt det jeg har holdt meg unna siden februar, og jeg begrenset meg ikke. I dag starter hverdagen igjen, og jeg syns egentlig det er helt greit å ha en plan over hva jeg skal spise i dag og hvor mye av hvert. Jeg vet ikke hvordan de andre appene som er laget for å telle kalorier fungerer, men Roede gir smilefjes og skåre opp til 10 på hvor bra dagen har vært. Jeg er jo «flink pike», så 10 og bare smilefjes higer jeg etter hver dag 😂

to helger på rad med «sprekk», håper jeg klarer å unngå dette hver helg i hele sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tuppelina synes du er flink jeg. Her ble det sjøslag både fredag og lørdag (fødselsdager for voksne, med mat og servering i alt for store mengder). For å toppe meg selv åt jeg en kroneis i går kveld for jeg var så godtesyk (sikkert fyllesyk). Uansett var nede i 72.5!!!! Og opp til 74.9!!! Haha. Rett og slett galskap. Men gøy har det vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

67 er tallet i dag. Gøy med tall noen ganger 😂 Syklet langt i går, mulig kroppen trives med det. 

Endret av Fallabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RoNo det er akkurat det, minner har vi skapt i helga! Så kan man si at det ville man skapt uten de store mengdene med mat og godis også, men det er jo en livsstilsendring og dager med fråtsing og fest kommer vi til å møte mange gange resten av livet. Så er det bare om og gjøre å komme seg tilbake til gode vaner 🤩 

 

Syns selv at jeg er kvalmt positiv i denne endringen, spent på når jeg møter veggen 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Endelig" mandag igjen, godt med ukedag faktisk. Skal på grilling senere i dag, håper det finnes noen gode sunne alternativer der, det burde det. Huske å porsjonere middag bedre og bevege meg litt hver dag, så går det sakte nedover.

Fikk ekstra motivasjon til å gå ned de siste 4-5 kiloene, nå håper jeg bare formen holder :) Skal faktisk få målt meg og ta litt form-bilder også, siden jeg håper å få trent litt styrke fremover. Jeg er ikke bestemt på at 65 kilo er målet, om det blir 66 kilo eller 67 kilo med muskler er det bedre. Målet mitt er å få i alle fall litt av min tidligere veltrente kropp tilbake, og muskler veier jo litt. Har en lang vei å gå før det skjer, men med formbilder spesielt og cm-mål et par spesifikke steder kan jeg følge bedre med, syns ikke vekta alltid er best når det er snakk om noen få kilo. 

Håper vi får en bra uke alle sammen! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har nesten blitt en "fortelle om når jeg ikke har vært på diett likevel"-tråd 😂

 

Senk skuldrene og lev livet, kos dere i helgene også kan dere gjøre en fantastisk jobb ellers 🔥🔥💥 You got this 😎 Ikke ha dårlig samvittighet for at livet skjer, hent inn fokuset igjen og kjør på videre! 

 

Og herregud for en fantastisk helg 🥰 nydelig vær, spontan bytur med jentene, litt for mye øl for formen dagen derpå og masse god mat. Klar for ny uke 🥳

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt hjemmekontor og hjemmebarnehage i et par måneder så har jeg falt helt av lasset. Har gått opp fra 66,5 til 71,8 siden mars. Nå begynner hverdagen å normalisere seg, men jeg klarer ikke å komme tilbake i den gode rutinen jeg var i som gjorde at jeg gikk ned. 

Er det noen som kan sparke meg i gang igjen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hvitløk skrev:

Etter å ha hatt hjemmekontor og hjemmebarnehage i et par måneder så har jeg falt helt av lasset. Har gått opp fra 66,5 til 71,8 siden mars. Nå begynner hverdagen å normalisere seg, men jeg klarer ikke å komme tilbake i den gode rutinen jeg var i som gjorde at jeg gikk ned. 

Er det noen som kan sparke meg i gang igjen? 

Ta deg sammen!!!! 

 

☀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig innsett at jeg må spise mer mat i løpet av dagen. Første uke tilbake til kontoret har jeg blitt så innmari fysen på kvelden, fordi jeg bare drikker kaffe hele dagen. Jeg blir fysen på alt som er usunt! 
For å få i meg nok spiser jeg 50 gr ost i tillegg til mat. Føler meg bedre allerede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tuppelina skrev:

I helga har jeg hatt tantebarna mine på besøk og jeg har rett og slett ikke telt noe som helst. Vi har endelig hatt fint vær, så vi har kost oss med grillpølser, smågodt, potetgull, pizza.. alt det jeg har holdt meg unna siden februar, og jeg begrenset meg ikke. I dag starter hverdagen igjen, og jeg syns egentlig det er helt greit å ha en plan over hva jeg skal spise i dag og hvor mye av hvert. Jeg vet ikke hvordan de andre appene som er laget for å telle kalorier fungerer, men Roede gir smilefjes og skåre opp til 10 på hvor bra dagen har vært. Jeg er jo «flink pike», så 10 og bare smilefjes higer jeg etter hver dag 😂

to helger på rad med «sprekk», håper jeg klarer å unngå dette hver helg i hele sommer. 

Man må jo kunne leve normalt tenker jeg, ihvertfall på lang sikt! :) Synes du Roede er greit å følge? Er det app eller nettside? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, kahaki skrev:

Har endelig innsett at jeg må spise mer mat i løpet av dagen. Første uke tilbake til kontoret har jeg blitt så innmari fysen på kvelden, fordi jeg bare drikker kaffe hele dagen. Jeg blir fysen på alt som er usunt! 
For å få i meg nok spiser jeg 50 gr ost i tillegg til mat. Føler meg bedre allerede.

Blir også fryktelig fysen av å ikke spise nok :) Hjelper med små og hyppige måltider her. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen og snakket om hudfjerning, endte opp med å sende henvisning selv om jeg vet jeg er for tung. Fikk blankt avslag dagen etter 😩 ikke uventet da, men. Man står jo i et år i kø og venter på selve operasjonen, så tenkte det var verdt å forsøke. Hadde jo vært en bra motivasjon 😂 

Er tilbake til kaloritelling, og hadde 600+ kalorier igjen i kveld til middag, bra siden jeg ikke vet hvor mange kalorier det var i maten. Orket ikke regne det ut. Kylling og pastasalat med pesto 😋 også litt NYT is til dessert. Byttet ut alle andre måltider med knekkebrød med magerost i dag, satser på det samme i morgen :) Gleder meg til å trene igjen nå når sentrene er åpne. Men sliter litt med å få det til å gå opp 🤔 Samboer er ferdig på jobb alt mellom 16-18 og timene jeg liker starter 16:30.. Tenkte kanskje å ta med lillegutt siden samboer tilfeldigvis jobber like ved senteret, så kan vi bare bytte bil når han er ferdig på jobb og jeg rekker forhåpentligvis timen! 😂 fryktelig tungvint, så får bare prøve det noen ganger og se hvordan det går. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, baby! Nå har jeg unngått å overspise to dager på rad, selv om det var mye som fristet begge kveldene. Juhu! Små gleder haha, men det er en start! Nå er det bare å holde seg på den smale sti fremover. Skal spise ute med noen venner i morgen, og av en eller annen grunn pleier sånne ting å følges av dager der jeg spiser veldig mye annet unødvendig. Men det er jo ikke nødvendig. Selv om jeg kanskje går over kaloribudsjettet den ene dagen med restaurantmat, betyr jo ikke det at jeg må kjøpe flere 200-grams sjokoladeplater, potetgull, kjeks, is osv. i dagene som følger, fordi jeg uansett har "sprukket". Dersom man er i et overskudd på 500 kcal en dag, hjelper det jo ikke å spise mer, slik at overskuddet blir mange tusen kcal - hvor er logikken i det?😂 Den svart-hvitt-tankegangen skal bort NÅ! 

 

@Tesss Neste gang💪

@Hvitløk Tenk på hvor du vil være om ett halvt år fra nå. Ofte kan det føles som et skikkelig ork å sette igang med vektnedgang, men tenk - om du ligger i et underskudd på bare 250 kcal per dag vil du ha gått ned 6 kilo innen jul:nordvesta:Små endringer har stor effekt over tid (det må jeg huske selv også - lurer på om jeg skal skrive det på et ark og henge det på kjøleskapet, haha)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fallabella

66,6 kg i dag, her går det plutselig raskt nedover. Kroppen synes vel det var greit akkurat nå da... Har endel trening i moderat tempo over lengre tid akkurat nå, det sies jo at det forbrenner ganske mye samt at jeg mister vann. Men veiingen jeg «tar hensyn til er ikke før på søndag denne uka. 
Treningssenteret åpner i dag. Mulig jeg tar en tur bort i kveld, får se hvor mye folk det er.. Gidder ikke stå i kø 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fallabella Hurra for deg! Så utrolig digg, også at det skjer nå i begynnelsen av sommeren :) er ekstra pluss. Flott at du deler. Jeg gleder meg over at jeg ser slankere ut brun, og at fargen virkelig har begynt å komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
43 minutter siden, RoNo skrev:

@Fallabella Hurra for deg! Så utrolig digg, også at det skjer nå i begynnelsen av sommeren :) er ekstra pluss. Flott at du deler. Jeg gleder meg over at jeg ser slankere ut brun, og at fargen virkelig har begynt å komme. 

Farge ja, jeg er rød 😂😁 Sommerbrun hud er veldig pent 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tesss skrev:

Man må jo kunne leve normalt tenker jeg, ihvertfall på lang sikt! :) Synes du Roede er greit å følge? Er det app eller nettside? :)

Jeg var med på kurs i februar, men fikk bare to kursdager før alt ble nedstengt. De neste 6 ukene fikk jeg en 5 min telefonsamtale med kursleder og webinar på nettsiden til Roede hvis vi ønsket det. Jeg syns det var veldig synd at vi mistet kontakten med de andre kursdeltakerne, det hjelper på motivasjonen å dele tanker og erfaringer. Heldigvis har jeg noen rundt meg som jeg kjenner som var med på kurs, så vi fikk holde kontakten. Nå har jeg betalt for appen i 6mnd til for å kunne fortsette loggingen av måltider og ha tilgang til oppskrifter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...