Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

I morgen er siste uka av veietråden for oss som går ned i vekt. Og jeg tror jeg kommer til å avslutte tråden med et pluss-tall. Akkurat nå er det tungt. Mamma-perm er over. Jeg er mye mer inaktiv og stresser på jobb. Jeg jobber både dagtid og kvelden etter ungene har lagt seg så det er lite tid til trening/tur. Og det har virkelig vært nøkkelen til vektnedgang; masse gåturer. Trilletur om dagen, leke ute med eldstemann etter bhg og tur med bikkja på kvelden. Jo mer stillesittende jeg blir jo mer sulten er jeg. Og jeg er vanvittig sulten. Og jeg spiser sundt, men jeg spiser mer enn jeg forbrenner så da går vekta opp. Og jeg kjenner jeg stresser med hvordan i allverden jeg skal klare å gå ned nå. Og jeg frykter jo å legge på meg alt igjen. Jeg har og gått ned ca 14-15 kg nå så jeg tror kroppen kjemper imot vektnedgangen og bidrar til ulvehungeren. 

Det er jo ikke så mye å få gjort annet enn å prøve å bevege meg når jeg kan og spise sundt og begrense porsjoner. Men gruer meg til tallet i morgen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas

Jeg har sprukket de to siste kveldene... 🤦‍♀️I tillegg til altfor mye mat og godt i helga også, pga familiefeiring. Har utrolig nok likevel gått ned 300 g siden forrige uke, men æsj altså. Jeg sliter mye mer med å holde meg i skinnet når det er fint vær! Da vil jeg ha is, jeg vil drikke vin på verandaen etter ungene har lagt seg, jeg vil grille og unne meg den ventepølsa ungene også får... I kveld blir det ost og vin med mannen. Skal prøve å spise en lett lunsj, og droppe lørdagskosen i morgen (har ikke helt troa...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med resultatet i nedgang før sommeren, og er motivert til å jobbe videre gjennom sommeren☀️ ble bare 0,4 denne uka, men fornøyd med det etter 0,9 uka før. Vært en travel uke med noe mindre trening, og skoleavslutning og sommerfest med jobben. Kalorier i kake og alkohol - men allikevel ned 0,4 🤩

snart klar for ferie, og da skal det trenes hver dag. Hjemmeferie er ikke så dumt når man har skogen rett i nærheten og treningsmatta liggende klar i stua 😅 har kommet meg gjennom Chloething sin to ukers mage challenge, støl i muskler jeg ikke visste jeg hadde..Magen har minket såpass at trusene begynner å bli for store😂 starter opp med neste program, tynnere lår. 

Jeg håper på 5kg ned i løpet av sommeren. Er sååååå lykkelig for at jeg fant funlight is i isdisken. Den sparer meg for mange unødvendig kalorier😊 Med bare 6kcal i hver is så kan man spise med god samvittighet 🥰

lørdag er det ny fest, denne gangen mannen sin jobb... Har bestemt meg for å kjøre denne gangen. Da blir det ingen vin, kun pepsimax 😊 Sparer litt der man kan, og drakk så mye forrige helg at man kan lure på om promillen fortsatt henger i 🤪 Ikke lysten på vin med det første... 🙈

Heier på dere alle sammen 👏🏻💪🏻☀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt på ferie, så får ikke veid meg ut av tråden, vi som skal ned før sommeren. Jeg veier mindre enn når jeg begynte, men har gått opp siste uken så det er ikke snakk om mange gram. Buksen er trangere og t-skjorten er kortere ... Var nettopp på vei til å kjøpe nutrilett, men familien la ned veto. Særlig mor sier alle går opp og vel så det etter kur, så da får jeg smugspise slikt når jeg kommer hjem. Det er fryktelig varmt her, så apetitt kommer først på kvelden og det er jo ikke bra. Kjøpte makrell i tomat og knekkebrød, så får det bare stå til. Jeg blir med på neste slanketråd også, for det trengs. Vi kommer nok i mål til slutt, selv oss som bruker litt lengre tid. Jeg må bare akseptere at det er vanskeligere når man er ca 40...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du ser veldig flott ut! Men jeg tror det er vanlig å ikke føle seg "god nok" :( Sier som en annen her at du bør fortsette å fokusere på en god livsstil slik at du holder seg så flott som du er nå 😊

Anonymkode: bee63...7fc

Takk. :) Ja det er noe med å bare aldri føle seg bra nok. Også ser jeg meg blind på meg selv. Jeg tror jeg skal bruke de neste dagene på å tenke over om jeg skal fortsette å prøve å presse kroppen ned i vekt. Om det virkelig er verdt det. Hvis jeg bare fortsetter med målrettet trening og sunt kosthold uten å fokusere sånn på at det er vekt og å være tynnest mulig som er målet, men heller tenke at jeg vil være sunn og sterk, kanskje jeg får et bedre syn på meg selv? 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei du❤️ herlighet så fin kropp du har. Har fulgt med litt på deg her i KG og må bare si at du virker som en fantastisk flott menneske. Ta vare på deg selv, det fortjener du

Anonymkode: 0acac...563

 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Støtter denne. :klemmer:Alltid støttende ord til andre.

Anonymkode: 3bffa...ccc

 

Åh, tusen takk til dere begge to. ❤ Det var veldig hyggelig ord. Jeg som tror jeg bare forsvinner helt i mengden her på KG. Hehe. I den vanskelige livssituasjonen jeg er i, så gjorde det godt å lese. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ned 0,1 kg denne uka. Bedre enn ingenting! Hadde ikke forventet noe vekttap i det hele tatt. Jeg har tatt sommerferie, og har plutselig veldig god tid til å snoke i skuffer og skap, unner meg ekstra god lunsj osv osv. Mye lettere når man er på jobb, og faktisk ikke har tid til å spise dagen lang 🙊 Nei, må bare skjerpe meg for at resultatene skal bli bedre neste uke 😊 ned 4,2 kg siden slutten av April, fornøyd med det da! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ned 0.9 siden 16. juni. Prøver så godt jeg kan å ligge i kaloriunderskudd, og klarer det også. Dog varier vekten veldig i løpet av dagen (veier meg flere ganger daglig) og jeg begynner å tvile på hva som faktisk er reelt. Har likevel bestemt meg for at tallet jeg ser på morgenen etter dobesøk er det jeg stoler på. Må si meg fornøyd med denne nedgangen selv om det ikke går så fort som jeg skulle ønsket med min vekt og kaloriunderskudd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Mellifluous skrev:

Ned 0.9 siden 16. juni. Prøver så godt jeg kan å ligge i kaloriunderskudd, og klarer det også. Dog varier vekten veldig i løpet av dagen (veier meg flere ganger daglig) og jeg begynner å tvile på hva som faktisk er reelt. Har likevel bestemt meg for at tallet jeg ser på morgenen etter dobesøk er det jeg stoler på. Må si meg fornøyd med denne nedgangen selv om det ikke går så fort som jeg skulle ønsket med min vekt og kaloriunderskudd. 

Ja det er selvsagt vekten på morgenen du må stole på. Gjennom dagen både drikker og spiser du og du har vel klær på når du veier deg da så det gjør jo at vekten øker. 

0,9 siden 16 juni er bra! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare komme med ett tips til alle som sliter med hovne bein, og vannvekt i denne varmen. Det er både ubehagelig, og vondt, i tillegg til utslag på vekta. Jeg har selv vanndrivende på resept, men ikke særlig glad i å ta kjemikalier med bivirkninger. Fant noe som heter AquaMin på Vita, og de funker så bra! 

Disse hjelper meg mye på sommeren, der varme og mye saltinntak gjør til at jeg eser ut som en ballong over natta! God sommer🌼

Anonymkode: 3c679...a73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare komme med ett tips til alle som sliter med hovne bein, og vannvekt i denne varmen. Det er både ubehagelig, og vondt, i tillegg til utslag på vekta. Jeg har selv vanndrivende på resept, men ikke særlig glad i å ta kjemikalier med bivirkninger. Fant noe som heter AquaMin på Vita, og de funker så bra! 

Disse hjelper meg mye på sommeren, der varme og mye saltinntak gjør til at jeg eser ut som en ballong over natta! God sommer🌼

Anonymkode: 3c679...a73

Takk for tips, som nyoperert med 32 meldte varmegrader i morgen så bestilte jeg en pakke for å prøve 😬

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Purple_Pixiedust skrev:

Takk. :) Ja det er noe med å bare aldri føle seg bra nok. Også ser jeg meg blind på meg selv. Jeg tror jeg skal bruke de neste dagene på å tenke over om jeg skal fortsette å prøve å presse kroppen ned i vekt. Om det virkelig er verdt det. Hvis jeg bare fortsetter med målrettet trening og sunt kosthold uten å fokusere sånn på at det er vekt og å være tynnest mulig som er målet, men heller tenke at jeg vil være sunn og sterk, kanskje jeg får et bedre syn på meg selv? 

 

 

Åh, tusen takk til dere begge to. ❤ Det var veldig hyggelig ord. Jeg som tror jeg bare forsvinner helt i mengden her på KG. Hehe. I den vanskelige livssituasjonen jeg er i, så gjorde det godt å lese. :)

Vi ser deg. Tenker på deg og håper du har det bra. Jeg har også vært i en vanskelig periode ifjor, og fikk mange svar på min tråd. Minner meg alltid på det du skrev.,da blir det bedre ❤️

Men tilbake til tråden, har gått ned 1 kg når jeg veide meg i dag.. Skal stole på vekta. 6 to go.. Da er jeg i 50 tallet. 

Anonymkode: 0acac...563

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen ❤ 

For en fin tråd dette er, jeg smugleser og blir inspirert, lærer så mye av dere. 

Jeg synes det er utrolig fint at en tråd som handler om vektnedgang kan være så positivt ladet. Dere er flinke til å fokusere på de riktige tingene, og støtte hverandre. 

:blomst:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fallabella

Ned 0,3 kg denne uka 😊 Fornøyd med det siden vi nå snakker om tallet 65, tallet er kjempefint! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt såra og trenger litt trøst. På standen i bikini sa venninnen min " vi må gjøre noe med magefedmen din". Det var nok ikke slemt ment, men i bikini sårer alt litt mer. Magefett/bilring er det første som kommer og siste som går hos meg, så jeg har det med å bli litt ubalansert når jeg skifter vekt. Er det noe jeg kan gjøre for å få fortgang/målrettet... Er heldigvis i en bygd på ferie, så folk er avslappet og bruker bikini uansett fasong. Uff, har ikke lyst at magen er det som blir fokusert på.... Har jo flotte ben og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser deg. Tenker på deg og håper du har det bra. Jeg har også vært i en vanskelig periode ifjor, og fikk mange svar på min tråd. Minner meg alltid på det du skrev.,da blir det bedre ❤️

Men tilbake til tråden, har gått ned 1 kg når jeg veide meg i dag.. Skal stole på vekta. 6 to go.. Da er jeg i 50 tallet. 

Anonymkode: 0acac...563

Så bra at jeg har kunnet hjelpe litt. :)

1 kg er jo kjempebra!

2 minutter siden, RoNo skrev:

Ble litt såra og trenger litt trøst. På standen i bikini sa venninnen min " vi må gjøre noe med magefedmen din". Det var nok ikke slemt ment, men i bikini sårer alt litt mer. Magefett/bilring er det første som kommer og siste som går hos meg, så jeg har det med å bli litt ubalansert når jeg skifter vekt. Er det noe jeg kan gjøre for å få fortgang/målrettet... Er heldigvis i en bygd på ferie, så folk er avslappet og bruker bikini uansett fasong. Uff, har ikke lyst at magen er det som blir fokusert på.... Har jo flotte ben og slikt. 

Jeg synes nå det var litt ufint å kommentere magen din på den måten? 

Uansett, punktslanking går dessverre ikke, så eneste du kan gjøre er å fortsette å gå ned i vekt så vil forhåpentligvis magen følge etter. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, RoNo said:

Ble litt såra og trenger litt trøst. På standen i bikini sa venninnen min " vi må gjøre noe med magefedmen din". Det var nok ikke slemt ment, men i bikini sårer alt litt mer. Magefett/bilring er det første som kommer og siste som går hos meg, så jeg har det med å bli litt ubalansert når jeg skifter vekt. Er det noe jeg kan gjøre for å få fortgang/målrettet... Er heldigvis i en bygd på ferie, så folk er avslappet og bruker bikini uansett fasong. Uff, har ikke lyst at magen er det som blir fokusert på.... Har jo flotte ben og slikt. 

Wow! Det var skikkelig fælt sagt! Skjønner at hun sikkert sa det på en måte som var ment å være "morsom"/mellom gode venninner som kan være åpne om alt, men ærlig talt. Hva oppnår man med en sånn kommentar? Så dårlig gjort. Men ikke la det gå inn på deg, RoNo. Vi har ikke alltid kontroll over det som skjer med oss, men vi bestemmer selv hvordan vi lar oss påvirke!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
23 minutter siden, RoNo skrev:

Ble litt såra og trenger litt trøst. På standen i bikini sa venninnen min " vi må gjøre noe med magefedmen din". Det var nok ikke slemt ment, men i bikini sårer alt litt mer. Magefett/bilring er det første som kommer og siste som går hos meg, så jeg har det med å bli litt ubalansert når jeg skifter vekt. Er det noe jeg kan gjøre for å få fortgang/målrettet... Er heldigvis i en bygd på ferie, så folk er avslappet og bruker bikini uansett fasong. Uff, har ikke lyst at magen er det som blir fokusert på.... Har jo flotte ben og slikt. 

Verden er ikke så komplisert. Enkelte folk kan man be til helvetet å holde kjeft, enkelt og greit! 
De fleste av oss damer vet godt hvordan dette er og har selv utfordringer med å gå i bikini, da er det ikke tid for at vi kommenterer hverandre nedover.

På en annen side.. om noen hadde kommentert kroppen min negativt på stranda så ville jeg nok ikke blitt såret men bare sett dumt på personen som ikke er i stand til å være hyggelig når kjeften åpner seg 😉😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha grublet tenker jeg at hun sa dette fordi hun er usikker på egen vektøkning. Gått opp en del siste månedene, fra å være på ønsket vekt til å være som meg... Så kanskje det var et tilfelle av selverkjennelse? Jeg føler i allefall en liten jævel i meg nå... Nytt mål, skal være at jeg blir den slanke 🤪 Skal ta meg sammen selv da, ikke fete henne opp 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
2 minutter siden, RoNo skrev:

Etter å ha grublet tenker jeg at hun sa dette fordi hun er usikker på egen vektøkning. Gått opp en del siste månedene, fra å være på ønsket vekt til å være som meg... Så kanskje det var et tilfelle av selverkjennelse? Jeg føler i allefall en liten jævel i meg nå... Nytt mål, skal være at jeg blir den slanke 🤪 Skal ta meg sammen selv da, ikke fete henne opp 😉

Motstand gir vilje, utnytt det 👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...