mercury_ Skrevet 18. juni 2020 #2661 Del Skrevet 18. juni 2020 26 minutter siden, Albbas skrev: Jeg veier meg hver dag, rett etter jeg har stått opp og vært på do, og hver gang jeg registrerer ny "bunn" registrerer jeg det i appen. Altså, i går veide jeg 76.5 kg, det er det laveste jeg har veid på et par år. Registrerte det i appen. I dag veide jeg 77 kg. Registrerer ikke det noen plass. Hvis jeg i løpet av en uke ikke opplever en ny "bunn" registrerer jeg laveste vekt den uka. Det synes jeg er mer motiverende enn å registrere alle svingninger, men det går jo også an. Eventuelt kun veie deg en fast dag i uka, og forholde deg til tallet du får da. Da må du tåle at det svinger litt. Ja, det er akkurat sånn jeg har begynt å gjøre og! syns det var så demotiverende å registrere når jeg hadde gått opp. Hvordan fungerer egentlig dette med vann i kroppen / vannvekt? Ser at man kan veie mer etter dager med mye salt og karbohydrater. Stemmer det? Og går noen opp rundt mensen? Syns jeg blir veldig oppblåst og føler meg tung da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 19. juni 2020 #2662 Del Skrevet 19. juni 2020 Jeg har hatt tidenes mest travle uke, så når jeg logget inn for å lese/skrive så jeg at jeg ikke hadde vært her på en stund! 😅 Ser mange er utrolig flinke, og noen strever litt med motivasjonen. Jeg blir motivert av å lese av at andre får det til, håper jeg også kan bidra til å øke motivasjonen hos dere som trenger det😊 Jeg har holdt meg til Chloeting sitt to-ukers treningsprogram, det har gått overraskende bra😊 Ser at mageomkretsen minker og at muskelene finnes langt bak all huden som ligger utenpå🤪 Skal vel noe til å få strammet opp alt, men føler jeg er godt i gang. Ble ned 0,9 kg denne uka! Jeg veier meg kun en gang i uka, orker ikke styre med det hver dag. Total nedgang 9kg! Er nå på 75,5😊 Målet var 70 før sommeren, men det var nok kanskje litt høyt... Nytt mål for bli 70 innen skolestart😊 Håper på å komme ned til 65 innen jul. Får jeg til det så har jeg gått ned 20kg.... Ha en fin helg🤩 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eediyat Skrevet 19. juni 2020 #2663 Del Skrevet 19. juni 2020 Fant denne tråden nå. Jeg må bare si, altså, så flinke dere alle er! Jeg er imponert. Her er ståa annerledes, men det skal det forandres på. Jeg er slutten av 20-åra, ingen barn jeg kan skylde vekten på, ca 178cm og 98kg. Ikke bra.... Min største synd er mat. Jeg er utrolig dårlig til å spise gjennom dagen, også ender det opp med en diger porsjon middag klokken 20:00 på kvelden. Jeg er utrolig flink på kjøkkenet, har kunnskap om sunn mat, men jeg finner rett og slett ikke motivasjon til å spise frukost, lunch, middag og kveldsmat. Jeg føler det blir et ork å lage så mange måltider i løpet av en dag. Hvordan kan jeg finne motivasjon? Har dere noen go-to måltider for frukost/lunch/kvelds som er rask og enkel å lage? De få gangene jeg spiser frukost er det som regel grov skive med litt ost, mye mager skinke, salat, tomat, agurk osv. Kunne gjerne tenkt meg noe annet raskt og enkelt. Når det kommer til fysisk aktivitet er det så som så. Går mellom 5000 og 13 000 skritt om dagen, men da er det 50/50 Power walk og rett og slett rusling. Ikke så mye å skryte av. Føler meg ikke komfortabel med treningssenter enda. Hvordan kan jeg komme meg fra ca 100 ned til ca 85-90 uten treningssenter? Jogging? Sykling? Armhevinger på stuagulvet? Uff, nei hvordan skal dette gå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 19. juni 2020 #2664 Del Skrevet 19. juni 2020 12 hours ago, mercury_ said: Ja, det er akkurat sånn jeg har begynt å gjøre og! syns det var så demotiverende å registrere når jeg hadde gått opp. Hvordan fungerer egentlig dette med vann i kroppen / vannvekt? Ser at man kan veie mer etter dager med mye salt og karbohydrater. Stemmer det? Og går noen opp rundt mensen? Syns jeg blir veldig oppblåst og føler meg tung da. Ja det stemmer. Tid på døgnet du har spist virker også inn, hvis jeg spiser kveldsmat veier jeg alltid mer dagen etter. Det er ikke naturlig for kroppen å ha en fast vekt. I stedetfor å strebe etter et fast tall bør man heller sikte seg inn på et vektintervall man vil ligge stabilt på. Mitt mål for eksempel er 68-70 kg. Mange skryter av appen Libra, der kan du registrere vekt hver dag og så vil den ta hensyn til naturlige variasjoner ut fra statistikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 19. juni 2020 #2665 Del Skrevet 19. juni 2020 Du store min tid. Jeg skal ikke veie meg i dag, fordi jeg er full av vann. Ikke bare i bena, men låra, ryggen... Ja, over alt kan jeg lage merke om jeg tar på meg selv. Tåler rett og slett ikke varmen. Så jeg gir meg selv tillate til å droppe veiingen, for jeg vet at jeg kommer til å bli trist av denne uunngåelige store vektøkningen. Over til noe annet, jeg kjøpte Noka med vaniljesmak og frøs sammen med bær i slike isformer. Smakte helt ok, og har tro på at det kan hjelpe på isbehovet, samtidig som det har mye næring. Det har vært så fryktelig varmt at det har blitt en blanding av sunn og usunt mat. I tillegg har jeg vært syk, (ikke korona men måtte testes) så har verken krefter eller pust til noe mer enn høyst nødvendig. Dette er egentlig ikke et syteinnlegg, men egentlig en klapp på egen skulder om at det er ikke krise med en dårlig periode, så lenge man ikke gir opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 19. juni 2020 #2666 Del Skrevet 19. juni 2020 Gikk ned 300 g fra i går til i dag. Så da veier jeg 1,3 kg mer enn jeg gjorde på mandag. Får det ikke til å stemme at fyllekula pluss dagen derpå gjorde SÅ mye skade, så jeg håper fortsatt på at jeg enda holder på vann. Men det har jo gått noen dager nå, så. Jeg vet ikke. Må bare prøve å holde på motivasjonen på et vis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 19. juni 2020 #2667 Del Skrevet 19. juni 2020 5 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev: Gikk ned 300 g fra i går til i dag. Så da veier jeg 1,3 kg mer enn jeg gjorde på mandag. Får det ikke til å stemme at fyllekula pluss dagen derpå gjorde SÅ mye skade, så jeg håper fortsatt på at jeg enda holder på vann. Men det har jo gått noen dager nå, så. Jeg vet ikke. Må bare prøve å holde på motivasjonen på et vis. Det er ikke syklusen din da? Jeg har enkelte dager/uker i menstruasjonssyklusen hvor jeg går opp 1-2 kg i vannvekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 19. juni 2020 #2668 Del Skrevet 19. juni 2020 (endret) 23 timer siden, Purple_Pixiedust skrev: Så var jeg oppe på 62,9 igjen! Drakk masse alkohol på mandag også ble det mye dritmat på tirsdag. Så gikk fra 61,5 til 62,9! Jeg skjønner det bare ikke. At det skulle ha SÅ mye å si. Kanskje jeg enda holder på vann? Jeg tenkte jeg kanskje hadde gått opp til 62, men ikke 900 g mer enn det. Hvor lang tid tar det å bli kvitt vannvekt etter ei skikkelig fyllekule tro? Jeg bruker ca 1 uke på å bli kvitt vannvekt 😊 For å si det sånn, jeg var på byen på lørdag. Fredag veide jeg 72,7 kg og mandag veide jeg 77,5! Jeg går opp voldsomt når jeg kjører både kosemat og alkohol og nattmat. Så mye at jeg blir øm i hele kroppen. Så var jeg nede på 74 i går, også dro jeg ut og spise og drakk med jobben så nå er jeg veldig spent 😬 1,3 kilo er virkelig ingenting. Endret 19. juni 2020 av addict 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 19. juni 2020 #2669 Del Skrevet 19. juni 2020 12 minutter siden, Fortunatus skrev: Det er ikke syklusen din da? Jeg har enkelte dager/uker i menstruasjonssyklusen hvor jeg går opp 1-2 kg i vannvekt Nei det er det nok ikke. Jeg går på P-stav og har ikke hatt mensen på 1,5 år. 6 minutter siden, addict skrev: Jeg bruker ca 1 uke på å bli kvitt vannvekt 😊 For å si det sånn, jeg var på byen på lørdag. Fredag veide jeg 72,7 kg og mandag veide jeg 77,5! Jeg går opp voldsomt når jeg kjører både kosemat og alkohol og nattmat. Så mye at jeg blir øm i hele kroppen. Så var jeg nede på 74 i går, også dro jeg ut og spise og drakk med jobben så nå er jeg veldig spent 😬 1,3 kilo er virkelig ingenting. Ja jeg også var helt øm i kroppen på tirsdag! Men jeg er ikke øm nå da. Vil det si at vannet egentlig er sluppet? Jeg får håpe jeg er som deg, at det tar tid å slippe det. Men jeg har vippet så lenge mellom 62 og 63 kg, og var både glad og motivert av at jeg hadde nådd 61,5. Bare 1,5 kg igjen til målet liksom. Men jeg får prøve å være tålmodig. Og ikke skeie sånn ut i helga. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 19. juni 2020 #2670 Del Skrevet 19. juni 2020 Ojojoj, @Purple_Pixiedust så kjedelig. Er det varmt der du er? Mannen min minnet meg om at kanskje jeg er dehydrert av varmen og må drikke mer nå, så slepper nok vannet. Det kan være verd et forsøk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 19. juni 2020 #2671 Del Skrevet 19. juni 2020 15 minutter siden, RoNo skrev: Ojojoj, @Purple_Pixiedust så kjedelig. Er det varmt der du er? Mannen min minnet meg om at kanskje jeg er dehydrert av varmen og må drikke mer nå, så slepper nok vannet. Det kan være verd et forsøk.... Det var ganske varmt på onsdag, men i går og i dag mellom 16-18 grader. Så er neppe det som er problemet. Så om jeg holder på mye vann så må det være etter de to dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 19. juni 2020 #2672 Del Skrevet 19. juni 2020 26 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev: Nei det er det nok ikke. Jeg går på P-stav og har ikke hatt mensen på 1,5 år. Ja jeg også var helt øm i kroppen på tirsdag! Men jeg er ikke øm nå da. Vil det si at vannet egentlig er sluppet? Jeg får håpe jeg er som deg, at det tar tid å slippe det. Men jeg har vippet så lenge mellom 62 og 63 kg, og var både glad og motivert av at jeg hadde nådd 61,5. Bare 1,5 kg igjen til målet liksom. Men jeg får prøve å være tålmodig. Og ikke skeie sånn ut i helga. Vannet har ikke sluppet selv om jeg ikke er øm enda her ihvertfall. Jeg veier jo fortsatt flere kilo mer enn på fredag, og jeg vet jo at jeg ikke har lagt på meg alt det i fett 😊 no worries! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 19. juni 2020 #2673 Del Skrevet 19. juni 2020 14 minutter siden, addict skrev: Vannet har ikke sluppet selv om jeg ikke er øm enda her ihvertfall. Jeg veier jo fortsatt flere kilo mer enn på fredag, og jeg vet jo at jeg ikke har lagt på meg alt det i fett 😊 no worries! Jeg får håpe det er slik med meg også! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mercury_ Skrevet 19. juni 2020 #2674 Del Skrevet 19. juni 2020 2 timer siden, Albbas skrev: Ja det stemmer. Tid på døgnet du har spist virker også inn, hvis jeg spiser kveldsmat veier jeg alltid mer dagen etter. Det er ikke naturlig for kroppen å ha en fast vekt. I stedetfor å strebe etter et fast tall bør man heller sikte seg inn på et vektintervall man vil ligge stabilt på. Mitt mål for eksempel er 68-70 kg. Mange skryter av appen Libra, der kan du registrere vekt hver dag og så vil den ta hensyn til naturlige variasjoner ut fra statistikk. Takk for informasjon! Da har jeg lastet ned Libra, det ser ut som en bra app. Jeg ser dere skriver mye om vannvekt. Hvordan kjenner dere at dere holder på vann? Hva får kroppen til å holde på vann? Ser dere skriver alkohol og varmt vær. Hva mer? Beklager alle spørsmålene, det er første gangen jeg prøver å virkelig sette meg inn i alt dette. Da jeg veide meg i morges hadde jeg gått opp 100g siden i går. Tar det som en seier Det kunne vært verre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #2675 Del Skrevet 19. juni 2020 1 time siden, mercury_ skrev: Takk for informasjon! Da har jeg lastet ned Libra, det ser ut som en bra app. Jeg ser dere skriver mye om vannvekt. Hvordan kjenner dere at dere holder på vann? Vell, jeg kjenner meg pløsen, altså mykere. Også ser man det også på hender og føtter. Men særlig påfallende over hvor gale det er nå er at jeg får huler på lårene når jeg lener meg med albuene... Også går det ikke bort med en gang. Anonymkode: 1ba0e...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mercury_ Skrevet 19. juni 2020 #2676 Del Skrevet 19. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vell, jeg kjenner meg pløsen, altså mykere. Også ser man det også på hender og føtter. Men særlig påfallende over hvor gale det er nå er at jeg får huler på lårene når jeg lener meg med albuene... Også går det ikke bort med en gang. Anonymkode: 1ba0e...85d Oi, det hørtes ikke behagelig ut akkurat. Håper det går over snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2677 Del Skrevet 20. juni 2020 19 hours ago, mercury_ said: Takk for informasjon! Da har jeg lastet ned Libra, det ser ut som en bra app. Jeg ser dere skriver mye om vannvekt. Hvordan kjenner dere at dere holder på vann? Hva får kroppen til å holde på vann? Ser dere skriver alkohol og varmt vær. Hva mer? Beklager alle spørsmålene, det er første gangen jeg prøver å virkelig sette meg inn i alt dette. Da jeg veide meg i morges hadde jeg gått opp 100g siden i går. Tar det som en seier Det kunne vært verre. Salt og karbohydrater gjør at kroppen binder mer vann, men dette er helt naturlig. Dersom du spiser i underskudd vil du likevel gå ned i vekt, selv om selve tallet på vekten svinger avhengig av hvor mye vann kroppen holder på. Men det blir to forskjellige ting, der det du ønsker er å miste fett, mens hvor mye vann som er i kroppen på et gitt tidspunkt egentlig ikke er relevant😄 Her tar det også fort en uke før utskeielsen ikke vises på vekten. Men dette avhenger jo av mye, som hvor mye man trener/svetter i dagene etterpå, hvor mye salt, karbohydrater man spiser, osv. Nå i varmen er det jo viktig å drikke mye, men også få i seg salt. Men som nevnt, man går likevel ned i vekt ved underskudd, uavhengig av dette👌 (Tar denne som anonym - høres så belærende ut, men det er ikke ment sånn😆) Anonymkode: 29a06...4ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mercury_ Skrevet 20. juni 2020 #2678 Del Skrevet 20. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Salt og karbohydrater gjør at kroppen binder mer vann, men dette er helt naturlig. Dersom du spiser i underskudd vil du likevel gå ned i vekt, selv om selve tallet på vekten svinger avhengig av hvor mye vann kroppen holder på. Men det blir to forskjellige ting, der det du ønsker er å miste fett, mens hvor mye vann som er i kroppen på et gitt tidspunkt egentlig ikke er relevant😄 Her tar det også fort en uke før utskeielsen ikke vises på vekten. Men dette avhenger jo av mye, som hvor mye man trener/svetter i dagene etterpå, hvor mye salt, karbohydrater man spiser, osv. Nå i varmen er det jo viktig å drikke mye, men også få i seg salt. Men som nevnt, man går likevel ned i vekt ved underskudd, uavhengig av dette👌 (Tar denne som anonym - høres så belærende ut, men det er ikke ment sånn😆) Anonymkode: 29a06...4ee Takk! Syns absolutt ikke du høres belærende ut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2679 Del Skrevet 20. juni 2020 På 19.6.2020 den 7.14, Eediyat skrev: Fant denne tråden nå. Jeg må bare si, altså, så flinke dere alle er! Jeg er imponert. Her er ståa annerledes, men det skal det forandres på. Jeg er slutten av 20-åra, ingen barn jeg kan skylde vekten på, ca 178cm og 98kg. Ikke bra.... Min største synd er mat. Jeg er utrolig dårlig til å spise gjennom dagen, også ender det opp med en diger porsjon middag klokken 20:00 på kvelden. Jeg er utrolig flink på kjøkkenet, har kunnskap om sunn mat, men jeg finner rett og slett ikke motivasjon til å spise frukost, lunch, middag og kveldsmat. Jeg føler det blir et ork å lage så mange måltider i løpet av en dag. Hvordan kan jeg finne motivasjon? Har dere noen go-to måltider for frukost/lunch/kvelds som er rask og enkel å lage? De få gangene jeg spiser frukost er det som regel grov skive med litt ost, mye mager skinke, salat, tomat, agurk osv. Kunne gjerne tenkt meg noe annet raskt og enkelt. Når det kommer til fysisk aktivitet er det så som så. Går mellom 5000 og 13 000 skritt om dagen, men da er det 50/50 Power walk og rett og slett rusling. Ikke så mye å skryte av. Føler meg ikke komfortabel med treningssenter enda. Hvordan kan jeg komme meg fra ca 100 ned til ca 85-90 uten treningssenter? Jogging? Sykling? Armhevinger på stuagulvet? Uff, nei hvordan skal dette gå. Ville ha utnyttet de tidspunktene du først lager mat til middag og laget ekstra porsjoner som du for eksempel kan spise som en brunsj. Gjorde dette hver dag før, og det gjør jo måltidet på formiddagen deiligere. Selv om det nok kan være mer kaloririkt spiser du mindre enn det du gjør til middag, og middagsporsjonene dine blir nok også mindre når du får lagt til noen gode måltider tidligere på dagen. Kunne gjøre det med lasagne, pizza, grønnsakssuppe, taco, ja, det aller meste av hverdagsmat. Gikk ikke opp i vekt. Ville også generelt forsynt mindre av mat på tallerken og bruke mer tid på å spise. Du skal ikke sluke maten selv om du er kjempesulten etter en lang dag uten mat. Viktig også å legge inn måltidene etter klokken og ikke vente til man blir skrubbsulten. Etter hvert blir kroppen vant til å spise på disse tidspunktene og du begynner å bli sulten til "riktig tid". 23 timer siden, mercury_ skrev: Takk for informasjon! Da har jeg lastet ned Libra, det ser ut som en bra app. Jeg ser dere skriver mye om vannvekt. Hvordan kjenner dere at dere holder på vann? Hva får kroppen til å holde på vann? Ser dere skriver alkohol og varmt vær. Hva mer? Beklager alle spørsmålene, det er første gangen jeg prøver å virkelig sette meg inn i alt dette. Da jeg veide meg i morges hadde jeg gått opp 100g siden i går. Tar det som en seier Det kunne vært verre. Merker det ikke. Anonymkode: 66d2e...a22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 20. juni 2020 #2680 Del Skrevet 20. juni 2020 Juhu! 61,6 kg var ikke bare et heldig blaff. I dag stod det 61,4 kg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå