Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, addict skrev:

Okei jenter 😎 8 uker til operasjon, 8 uker på å gå ned så mye som mulig. Målet er i mitt stille sinn 8 kilo 🙊 Det kan jo gå? 

Jeg er sikker på at du greier å gå ned 8 kg på 8 uker. Du har jo allerede vært så utrolig flink! Jeg heier på deg💪

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Harlekin skrev:

Jogging? Effektivt ift kaloriforbrenning, og så slitsomt at du ikke klarer å tenke på at det er kjedelig, bare på å overleve ;) 

Jogging er enda verre enn gåing. Kjøpte meg til og med to tre par joggesko og en god del treningsklær, så jeg skulle føle meg fresh og velskodd. Vondt. Bare vondt. 15 sek jogging, og jeg ville bare snu. Gikk raskt for å varme opp en fem minutters tid. Satte meg mål. Smerte er verre enn kjedsomhet, fant jeg ut, så jeg gikk tilbake til å spasere igjen. Men takk for engasjementet :lillesky2:

Jeg trenger noe som har elementer hjernen min blir oppatt med, og som ikke er lydbok. Jeg har en step hjemme. Kanskje jeg kan komponere et eget program ... Kanskje de har step-klasser på Zoom?

Skulle begynne i går, menneh ... Jeg prøver i morgen. Nå har jeg funnet sofaen for i dag.

2 timer siden, addict skrev:

Okei jenter 😎 8 uker til operasjon, 8 uker på å gå ned så mye som mulig. Målet er i mitt stille sinn 8 kilo 🙊 Det kan jo gå? 

Jeg heier på deg! Heia heia!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nede på 60,7 lørdags morgen. Tenkte at shit! kanskje jeg kommer meg på 59 tallet før fredag. Men lørdag skeiet jeg ut med både smågodt, chips og is, har ikke skeiet ut siden. Men vekten var fremdeles 61,0 i dag (samme som forrige fredag). Håper jeg er nede på 60,7 til fredag igjen værtfall. Jeg går 10.000 skritt for dagen og holder kaloribudsjettet. Så det er bare å kjøre på så når jeg målet mitt før sommeren! Men det er rart med det, når jeg får sånne perioder der vekten står stille, så føler jeg bare for å krype oppi smågodt posen. Heldigvis har jeg ingenting i hus 😬 ikke skal jeg ha det til helgen heller. Blir en stund til beste utskeielse for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fat-viv skrev:

Jeg er sikker på at du greier å gå ned 8 kg på 8 uker. Du har jo allerede vært så utrolig flink! Jeg heier på deg💪

Tusen takk!! Kjør kjør 😄😄 Er så motivert det det må bare gå 😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Zenobia skrev:

Jogging er enda verre enn gåing. Kjøpte meg til og med to tre par joggesko og en god del treningsklær, så jeg skulle føle meg fresh og velskodd. Vondt. Bare vondt. 15 sek jogging, og jeg ville bare snu. Gikk raskt for å varme opp en fem minutters tid. Satte meg mål. Smerte er verre enn kjedsomhet, fant jeg ut, så jeg gikk tilbake til å spasere igjen. Men takk for engasjementet :lillesky2:

Jeg trenger noe som har elementer hjernen min blir oppatt med, og som ikke er lydbok. Jeg har en step hjemme. Kanskje jeg kan komponere et eget program ... Kanskje de har step-klasser på Zoom?

Skulle begynne i går, menneh ... Jeg prøver i morgen. Nå har jeg funnet sofaen for i dag.

Jeg heier på deg! Heia heia!

Hvis du synes trening er veeeldig kjedelig, så kan jeg jo nevne såvidt at jeg har gått ned ca 22 kilo nå nesten uten å trene. Kun kaloritelling, så og si. Litt gåing og trening her og der, men ikke mye. Det går an! 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite hjertesukk, ikke alt er fryd og gammen. Slitsom dag. Sliten av kaloriunderskudd. Sliten av diett. Sliten av denne berg og dalbanen mtp konsultasjon, om jeg fikk det dekket eller ikke og å være kjempegiret og glad og å glede meg. Håper dagen starter bedre enn den slutter. God natt ❤️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, addict skrev:

Et lite hjertesukk, ikke alt er fryd og gammen. Slitsom dag. Sliten av kaloriunderskudd. Sliten av diett. Sliten av denne berg og dalbanen mtp konsultasjon, om jeg fikk det dekket eller ikke og å være kjempegiret og glad og å glede meg. Håper dagen starter bedre enn den slutter. God natt ❤️

Sånn er det bare i blant, håper på en bedre dag til deg i morgen. Det er helt normalt å føle seg litt tom når man endelig har fått til noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ganske fint. Med unntak av at jeg har spist pasta til middag 2 dager på rad (og da snakker jeg ikke om en hjemmelaget pastarett liksom, men noe Toro-greier fra pose), så har kostholdet sånn ellers vært ganske bra! Eneste er at jeg kjenner at jeg blir veldig sulten i løpet av dagen på jobb og trenger påfyll innimellom. Er ikke noe fruktmenneske, og syns det er vanskelig å finne et eller annet som raskt kan få opp blodsukkeret. Noen tips? Har hatt smoothie innimellom, men syns ikke det er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NewInTown skrev:

Eneste er at jeg kjenner at jeg blir veldig sulten i løpet av dagen på jobb og trenger påfyll innimellom. Er ikke noe fruktmenneske, og syns det er vanskelig å finne et eller annet som raskt kan få opp blodsukkeret. Noen tips? Har hatt smoothie innimellom, men syns ikke det er det beste.

Hva med en bar av noe slag? Jeg liker denne https://www.vivamart.no/product/eldorado-mellombar-chiaquinoa-notter-138g-2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, addict skrev:

Hvis du synes trening er veeeldig kjedelig, så kan jeg jo nevne såvidt at jeg har gått ned ca 22 kilo nå nesten uten å trene. Kun kaloritelling, så og si. Litt gåing og trening her og der, men ikke mye. Det går an! 😊

Hvordan i verden har du gjort det? Hvis du har litt inspirasjon til meg blir jeg veldig glad, her står alt fast.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, Kath H. skrev:

Hvordan i verden har du gjort det? Hvis du har litt inspirasjon til meg blir jeg veldig glad, her står alt fast.

Jeg har gjort det samme. Gått ned 14 kilo. Er bare å telle alt du har i deg og ikke spise mer enn du forbrenner. 

Anonymkode: d0176...2aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fallabella

Blir med her jeg 😊 Ti kilo opp i vinter så nå må jeg stoppe. Jeg er ikke større enn en L men snur jeg ikke nå vil vekten bare øke..

Jeg spiser ikke i underskudd men i vedlikehold, en type lavkarbodiett. Trener styrke i håp om å forme kroppen samtidig som jeg går ned. Begynner å bli godt voksen så kroppen former seg ikke av seg selv lengre 🤪

Vet ikke om jeg har mistet så mye fett enda men er mindre oppblåst og har fått litt mer markert midje, regner med det er mye vann som er ute av kroppen.

Jeg er en person som sliter med avhengighet. Sluttet å drikke, begynte å overspiste, regulerte maten satte igang med nettshopping.. Så dette tyter liksom litt alle veier for meg. Men er ved godt mot nå! Fokus på riktig mat og trening så tenker jeg livskvaliteten øker gradvis.

Mange flinke her i tråden, fint å lese 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da. Jeg synes jeg har hatt fine tall på vekten, jevn og fin vektnedgang... Og så vops. Opp et kg. Jeg har hørt om parystoppere/festbrems i forhold til lavkarbo før, men har aldri opplevd det selv. Det eneste som var ulikt i går var at jeg drakk sukkerfri appelsinbrus. Så, da får jeg kutte ut den da og se om jeg går tilbake til laveste punkt til fredagens veiing. Men selv om vekten sier en ting så ser jeg at magen er flatere og jeg måtte stramme bh-stroppene, så stor skade har det ikke gjort. 

Har dere merket noe som skal være greit å spise/drikke virker negativt på vektnedgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
23 minutter siden, RoNo skrev:

Oj da. Jeg synes jeg har hatt fine tall på vekten, jevn og fin vektnedgang... Og så vops. Opp et kg. Jeg har hørt om parystoppere/festbrems i forhold til lavkarbo før, men har aldri opplevd det selv. Det eneste som var ulikt i går var at jeg drakk sukkerfri appelsinbrus. Så, da får jeg kutte ut den da og se om jeg går tilbake til laveste punkt til fredagens veiing. Men selv om vekten sier en ting så ser jeg at magen er flatere og jeg måtte stramme bh-stroppene, så stor skade har det ikke gjort. 

Har dere merket noe som skal være greit å spise/drikke virker negativt på vektnedgang?

Jeg bruker i hovedsak målebånd og fettklype for å måle fremgang. Vekt er så varierende uansett... Jeg trener styrke så jeg kan egentlig ligge stille eller også gå opp i vekt mens jeg mister fett. Stol på det du ser i speilet 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 timer siden, Kath H. skrev:

Jeg bruker aktivitetsklokke for å få en indikasjon på hvor mye jeg beveger meg i løpet av en dag og da også forbrenner, også teller jeg kaloriene. Ikke så mye mer hokus pokus enn det, og dessverre et veldig kjedelig svar 🙊 

Hva står du fast på? 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, kahaki skrev:

Sånn er det bare i blant, håper på en bedre dag til deg i morgen. Det er helt normalt å føle seg litt tom når man endelig har fått til noe.

Takk for det snille deg ❤️

Er bedre igjen i dag 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Fallabella skrev:

Jeg bruker i hovedsak målebånd og fettklype for å måle fremgang. Vekt er så varierende uansett... Jeg trener styrke så jeg kan egentlig ligge stille eller også gå opp i vekt mens jeg mister fett. Stol på det du ser i speilet 😊 

Man kan dessverre ikke alltid stole på speilet. Jeg ser feitere ut nå enn jeg gjorde før min siste graviditet selv om jeg er 6 kilo lettere enn før-bildene jeg sammenligner med. Jeg trodde bare jeg var feit, men jeg regnes snart som normalvektig og det er rett og slett masse løs hud som må opereres bort. Derfor går heller ikke målebåndet ned slik det burde. Men jeg er helt enig med deg. Vei, mål og ta bilder. For de aller fleste så vil det definitivt fungere og være det beste. Ikke bare vekt 😊

Bare en liten digresjon til alle de som har født barn eller vært veldig overvektige 😊

Endret av addict
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at det ikke går like fort lenger, og det er vanskelig å holde motivasjonen like høyt oppe.
Å skrive det ned her hjelper masse. 

I morgen tilbringes hele dagen i bil, og jeg skal lage omelettmuffins så jeg ikke ryker på snop på veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...