Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Hatt null suksess siste uken, bare vært utslitt og susete i hodet. Ikke maktet å trene ordentlig og ikke maktet å spise spesielt sunt. Igjen føles det som om alt blir værre med en gang jeg legger press på meg selv.

Et annet spørsmål, er det flere kvinner som føler de blir "oppblåst", vann i kroppen eller et eller annet rart ikke bare ved mensen men også dagene rundt eggløsning?!?

Anonymkode: 8b244...728

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke når jeg veide meg sist, men hadde ihvertfall gått ned til 70,2 på onsdag. Har en plan om å være under 70 en stund uti neste uke. Det går svært sakte men sikkert nedover. Har egentlig ingen planer om å foreta meg noe uvanlig for å skynde på nedgangen, skal bare fortsette å kjenne etter om jeg virkelig må ha den siste brødskiva til lunch, være mer ute i fysisk aktivitet,, sove mer, samt fortsette å trimme litt innimellom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hatt null suksess siste uken, bare vært utslitt og susete i hodet. Ikke maktet å trene ordentlig og ikke maktet å spise spesielt sunt. Igjen føles det som om alt blir værre med en gang jeg legger press på meg selv.

Et annet spørsmål, er det flere kvinner som føler de blir "oppblåst", vann i kroppen eller et eller annet rart ikke bare ved mensen men også dagene rundt eggløsning?!?

Ja, definitivt også ved eggløsning hos meg. Jeg tipper det er vann siden vekta øker de dagene. 

Anonymkode: d1d88...2cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, addict skrev:

Haha godt jeg ikke er alene! Vil du vise bilde? Når gifter du deg? Jeg tror jeg har 10 kilo jeg må ned, men er nesten 1 år til bryllupet 🙊

Jeg har ikke lyst til å legge ut bilder her, og spesielt ikke fordi kjolen ikke satt pent på da jeg prøvde den. Jeg må som sagt ha av ca fem kg først. Bryllupet er i mai neste år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på regnearket jeg har for kaloriinntak at den siste måneden fikk en skikkelig knekk av en uke på fjellet med venner. 400 i gjennomsnittlig underskudd per dag... 🙃begynner å bli litt lei, men helsa først

Anonymkode: 0b1c3...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg også! Babyvekta fra i fjor har vært stuck på meg ganske lenge nå (ikke rart, da jeg har hatt et sukkerinntak av en annen verden). I sommer viste vekta 94 kg, og nå i høst tok jeg grep. Har fulgt en enkel oppskrift, og det er å spise frokost, lunch og middag, et mellommåltid av og til. Spiser normale mengder mat, 1 vanlig  porsjon middag. Spiser helt vanlig mat uten å tenke på at det skal være slankemat. Og så har jeg innført fredagskos som feks er øl/vin og litt chips, og lørdagskos er godteri eller en gjærbakst/kakestykke feks. I tillegg tar jeg hver morgen 1 tablett med krom som skal stabilisere blodsukkeret. Og dette funker som bare det 😱 går ned 0,5-1 kg i uka og føler at jeg lever helt normalt og ikke på diett i det hele tatt. Mest sannsynlig må jeg sikkert justere litt i kosten når de første kg er av, men det tror jeg skal gå greit. Føles godt å kunne kose seg i helgen, da har jeg det å se frem mot. Ønsker egentlig å gå sakte og jevnt ned i vekt, så stresser ikke. 

Anonymkode: 8531c...89a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke veiet meg på noen år og vært usikker på hva jeg veier. 80 kg, og akkurat på grensa til fedme, så nå er kostholdet endret for å gå ned 20 kg. 

Hvor ofte veier dere? Og hvordan godta hva vekta viser?

Anonymkode: 0837d...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke veiet meg på noen år og vært usikker på hva jeg veier. 80 kg, og akkurat på grensa til fedme, så nå er kostholdet endret for å gå ned 20 kg. 

Hvor ofte veier dere? Og hvordan godta hva vekta viser?

Jeg veier hver dag, slik at jeg er trygg på hvordan vekta kan svinge litt. 

Hva mener du med godta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Albbas skrev:

Hva mener du med godta? 

At vekta går opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med lavkalori på tirsdag og når vil man forvente å gå ned i vekt?

Begynner med trening 3-4 ganger i uken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Albbas skrev:

Du vil jo ned, så trenger du å godta det? 

Jeg er redd for å gå på vekta om den viser høyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt "problem" er at jeg har kost meg for mye i for lang tid fordi jeg har hatt det så bra. Er en sånn person som mister matlysten av stress, når jeg er lei meg, når livet har vært ustabilt generelt. Så jeg har alltid sidestilt god matlyst og mye digg mat med velvære. Livet går jo opp og ned, så vekten har gått opp og ned men likevel holdt seg innenfor normalen.

De siste 4 årene har jeg derimot hatt et godt og stabilt familieliv, så det har blitt for mye kos noe som for min del har resultert i overvekt. Vet ikke hvor jeg skal begynne en gang for jeg har alltid spist nøyaktig det jeg har hatt lyst på til en hver tid.... 

Anonymkode: 899de...76d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.10.2019 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Gi litt slipp på vekten, og ikke bruk den som mål om suksess eller ikke. (Ikke i det korte løp)

Mål heller suksess etter det du kan kontrollere, som er vanene når det gjelder trening og spising. Bestem deg for hva du skal gjøre, og så lenge du gjennomfører så er det en dag med suksess. Du kan ikke kontrollere vekten på samme måte som du kan kontrollere de daglige handlingene, derfor vil det være slemt mot seg selv å kun la den bestemme. Vanene er det som bringer deg dit du vil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg sjeldent, kanskje et per ganger per år. Mitt mål for vektnedgang er egentlig klærne mine.

I dag, mens jeg ryddet vekk sommertøy og fant fram vintertøy, fant jeg en jakke jeg har hatt siden ungdomsskolen. Den gang jeg trente 15 timer i uka + stevner i helgene. Jeg var med andre ord godt trent. Veide mindre enn jeg gjør nå, men jeg må innrømme at selv om jakka kanskje er litt stor i størrelsen, er jeg ganske så kry fordi jeg fikk den på meg. Og jeg innser at jeg egentlig bare veier 10 kg mer nå enn da jeg gikk på ungdomsskolen, så det er jammen ikke verst!

Store gleder og alt det der. Man må ta de små seire med seg når man opplever dem. ;) 

Endret av SPOCA
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/11/2019 at 6:52 PM, AnonymBruker said:

Realiteten er den samme uansett om du går på vekta eller ikke. Har du gått opp 1kg har du det, du får bare bedre kontroll og kunnskap som kan hjelpe deg til å snu det om du går på vekta. 

Anonymkode: 0b1c3...c51

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi! Jeg har gått ned 2 kg på 2 uker 😄 Ganske sikker på at jeg ikke har mistet (så mye) muskler, for jeg løfter fortsatt det samme i vekter som jeg har gjort hele veien. Har til og med klart å gå opp i vekt på enkelte øvelser :) 

Må virkelig prøve å holde meg i denne rutinen. Det har virkelig hjulpet å sette meg mål! Ikke ift vekt, men ift kalorier. F.eks har jeg satt opp plan uke for uke hva jeg skal ligge innafor, også har jeg holdt meg til det. Så har jeg også satt opp en dag annenhver uke hvor jeg kan spise og drikke det jeg ønsker. 

Jeg tror jeg bare trengte litt mentale retningslinjer, istedet for å sporadisk gå ned i vekt.

Anonymkode: 6a151...ceb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Bruk en app som Happyscale, den hjelper deg med å forstå at enkelte høyere målinger ikke nødvendigvis betyr at du går opp i vekt. Den hjelper meg mye :) 

Anonymkode: d4f26...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 15.04, Albbas skrev:

Hva mener du med godta? 

Jeg veier meg også hver dag. Nå holder jeg på med 7 kilo som skal av etter et svangerskap. 

Anonymkode: d4f26...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 cm ned i livvidde på 2 uker. Ser forskjell i speilet og merker forskjell på klærne. Det var ikke mer som skulle til for å føle meg som meg selv igjen. Jeg har brukt mye hvile. Meditasjon, pusting. Medical medium inspirert kosthold siste uken. Og sittet med healing cards for vektnedgang. Og litt manifesteringsteknikker. Fornøyd!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...