*Lila* Skrevet 20. august 2019 #981 Del Skrevet 20. august 2019 Denne uka har det blitt mye ikke-mat, både kaker og hurtigmat på bensinstasjoner og kafeer. Samtidig er det en perfekt å få på plass tanken om at et par dager med sukker og feil mat ikke ødelegger noe, jeg kan bare fortsette som vanlig neste dag. Det er bare så fryktelig vanskelig når jeg neste dag har lyst på noe godt! Det har også vært noen store lyspunkter den siste tiden. To av skjørtene jeg har brukt kjempemye de siste årene er nå for store og må syes inn, og beltet mangler et hull! Litt usikker på om jeg er glad eller frustrert? Metthetsfølelsen er lettere å kjenne enn tidligere, og kommer noen ganger før jeg har spist opp det som tidligere var en normal porsjon for meg. Dette er litt uvant, og enkelte måltider føler jeg at jeg spiser for lite. Men det er bare øyet som mener dette, resten av kroppen virker svært fornøyd med matmengden. Og i dag gikk jeg fra et kakebord uten å ta et eneste stykke! Føler meg fortsatt litt sjokkert!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #982 Del Skrevet 20. august 2019 På 12.7.2019 den 17.25, AnonymBruker skrev: Jeg har gått opp 800 gram siste uken, selv om jeg jobbet hardt for å unngå store kaloribomber som takeaway med kollegaer og jeg har strebet meg til underskudd hele uka, bortsett fra helgen. Fikk i meg veldig mye kalorier forrige helg, da jeg bodde med andre og jeg følte meg klein om jeg skulle tatt med cottage cheesen og knekkebrødene mine, så det ble litt brødskiver med ost, noe som ikke metter meg lenge 😅 Tror det meste av vekta jeg har gått opp er vann, så det er i sånne stunder målebåndet er en god venn. Ser at jeg har gått ned 2 cm i midjen siden sist jeg målte, og da føles ikke én dårlig uke så ille lenger. Anonymkode: ad3e6...e24 drikker du øl? Anonymkode: e7e3b...b89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #983 Del Skrevet 21. august 2019 Nå har jeg telt kalorier siden 1. August. Foreløpig går det veldig bra, og jeg har gått ned 3,7 kg så langt. Ligger på alt mellom 1000 og 1600 kalorier pr dag. Jeg veier MYE, og har i første omgang satt meg et mål om 25 kg ned. Men i dag har jeg fri fra jobb, og barnefri hele dagen. Har så sykt lyst på noe stappa med kalorier😫 Dagene går mye enklere når jeg er på jobb(hvor jeg er aktiv). Men i dag og i helger så sliter jeg. I helgene har jeg dog vært flink og spist F.eks en pose popcorn og litt ekstra god mat + godteri. Fredag og lørdag blir det gjerne 1800-2200 kcal. Før kunne jeg sikkert spise 5000 kcal på en lørdag😅 Spent på å se om jeg sprekker i dag eller om jeg klarer å stå i mot. Veiedag på fredag🥵 Anonymkode: 8bb25...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 21. august 2019 #984 Del Skrevet 21. august 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg telt kalorier siden 1. August. Foreløpig går det veldig bra, og jeg har gått ned 3,7 kg så langt. Ligger på alt mellom 1000 og 1600 kalorier pr dag. Jeg veier MYE, og har i første omgang satt meg et mål om 25 kg ned. Men i dag har jeg fri fra jobb, og barnefri hele dagen. Har så sykt lyst på noe stappa med kalorier😫 Dagene går mye enklere når jeg er på jobb(hvor jeg er aktiv). Men i dag og i helger så sliter jeg. I helgene har jeg dog vært flink og spist F.eks en pose popcorn og litt ekstra god mat + godteri. Fredag og lørdag blir det gjerne 1800-2200 kcal. Før kunne jeg sikkert spise 5000 kcal på en lørdag😅 Spent på å se om jeg sprekker i dag eller om jeg klarer å stå i mot. Veiedag på fredag🥵 Anonymkode: 8bb25...2e9 Du får se om du kan ta deg en tur ut og gå litt, løpe eller sykle deg en tur, dersom du skulle falle for fristelsen. De dagene jeg ser at jeg kanskje kunne ligget sånn ca 200 kalorier lavere, så går jeg / løper jeg, en litt lengre tur enn jeg pleier og dermed er den saken fikset. Er jeg alene hjemme med barna, så prøver jeg å løpe litt ekstra intervaller i en bakke utenfor huset. I dag fikk jeg for eksempel en diger milkshake og en baguett hos mannen til lunch, fordi vi kjørte et sted og det ville blitt en hard dag, dersom jeg bare skulle ha tatt inn 300-400 kalorier etter lunch, så jeg valgte å bare fortsette å spise det jeg pleier, til middag og kvelds, så jeg ikke blir helt desperat når blodsukkeret synker utpå kvelden, men satser heller på en liten trimøkt ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #985 Del Skrevet 21. august 2019 Er litt skuffet Gått ned over 10 kilo, men ingen vektnedgang på 1,5 uke nå. Vet at jeg ligger i underskudd til kalorimessig. Har vel muligens møtt det platået det snakkes om, men håper ikke det. Skal fortsatt ned mange kilo! I dag spiste jeg litt av det potetgullet jeg kjøpte for en stund siden. Har ikke fått meg til å spise av det tidligere. Ikke at jeg tror det hjelper, men godt var det 😂 Det viktigste er at jeg klarte å begrense inntaket. Det gjorde jeg ikke før! Litt usikker på hva jeg skal gjøre hvis jeg fortsatt ikke ser nedgang om en uke. Føler jeg har to valg; Prøve å vedlikeholde vekten en mnd. eller to med å spise flere kalorier, eller fortsette som nå med underskudd å håpe at jeg begynner å gå ned igjen etter en stund. Trimmen og styrketreningen skal jeg fortsette med uansett. Anonymkode: e7a41...8df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 24. august 2019 #986 Del Skrevet 24. august 2019 På 21.8.2019 den 22.07, AnonymBruker skrev: Er litt skuffet Gått ned over 10 kilo, men ingen vektnedgang på 1,5 uke nå. Vet at jeg ligger i underskudd til kalorimessig. Har vel muligens møtt det platået det snakkes om, men håper ikke det. Skal fortsatt ned mange kilo! I dag spiste jeg litt av det potetgullet jeg kjøpte for en stund siden. Har ikke fått meg til å spise av det tidligere. Ikke at jeg tror det hjelper, men godt var det 😂 Det viktigste er at jeg klarte å begrense inntaket. Det gjorde jeg ikke før! Litt usikker på hva jeg skal gjøre hvis jeg fortsatt ikke ser nedgang om en uke. Føler jeg har to valg; Prøve å vedlikeholde vekten en mnd. eller to med å spise flere kalorier, eller fortsette som nå med underskudd å håpe at jeg begynner å gå ned igjen etter en stund. Trimmen og styrketreningen skal jeg fortsette med uansett. Anonymkode: e7a41...8df Er der jeg også. Har heller ikke gått ned på 2 uker. 😤🥺 Hva skal man gjøre er det store spm. Jeg har holdt meg til regimet, men vet ikke?! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 24. august 2019 #987 Del Skrevet 24. august 2019 Heller ikke gått ned. Har ligget i underskudd, aktiviteter har økt da jobben har startet opp igjen, samt begynt å sykle til bussen (1,7 km hver vei i oppoverbakke). Må tydeligvis ligge kraftig i underskudd, noe som ikke er helt bra da jeg nyligen har vært langtidssyk pga utmattningssyndrom… MEN, må jeg så må jeg. Har alt for mange kilo ekstra å bære på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #988 Del Skrevet 24. august 2019 Gikk opp en 1 kg denne uka Må ta tak i kostholdet igjen. Nå vet jeg hvert fall at jeg klarer å legge om kostholdet i 13 uker før motivasjonen dalte😅 Anonymkode: 8e9b3...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #989 Del Skrevet 24. august 2019 49 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Er der jeg også. Har heller ikke gått ned på 2 uker. 😤🥺 Hva skal man gjøre er det store spm. Jeg har holdt meg til regimet, men vet ikke?! Jeg bestemte meg for å øke litt på med kalorier, samt at jeg tok en pausedag fra trimmingen. Har vært oppe i 1900 kalorier i fire dager nå. Ligger jo fortsatt litt i underskudd. Nå går jeg plutselig ned igjen. Kan jo hende kroppen min tenkte at det var litt krise med mat, så når jeg ga den litt ekstra merket den at det er mat tilgjengelig. Vet ikke om det var det som hjalp, men jeg er fornøyd så lenge vekta fortsetter nedover Spørsmålet nå er om jeg skal gå ned på kaloriene igjen eller fortsette å gi kroppen litt ekstra en liten stund til. Anonymkode: e7a41...8df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #990 Del Skrevet 24. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bestemte meg for å øke litt på med kalorier, samt at jeg tok en pausedag fra trimmingen. Har vært oppe i 1900 kalorier i fire dager nå. Ligger jo fortsatt litt i underskudd. Nå går jeg plutselig ned igjen. Kan jo hende kroppen min tenkte at det var litt krise med mat, så når jeg ga den litt ekstra merket den at det er mat tilgjengelig. Vet ikke om det var det som hjalp, men jeg er fornøyd så lenge vekta fortsetter nedover Spørsmålet nå er om jeg skal gå ned på kaloriene igjen eller fortsette å gi kroppen litt ekstra en liten stund til. Anonymkode: e7a41...8df Her har jeg også stått stille et par uker, og vært ganske aktiv og ligget lavt i kalorier en måneds tid. Ganske frustrert. Men istedet for å gå lavere så gikk jeg opp 200 kalorier om dagen (det jeg pleier å ligge på før jeg absolutt skulle framskynde vektnedgang ved å legge meg lavere) og fortsatte å være aktiv som vanlig og går nå ned en halv til en kilo i uka igjen. Anonymkode: f0b45...d9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #991 Del Skrevet 24. august 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har jeg også stått stille et par uker, og vært ganske aktiv og ligget lavt i kalorier en måneds tid. Ganske frustrert. Men istedet for å gå lavere så gikk jeg opp 200 kalorier om dagen (det jeg pleier å ligge på før jeg absolutt skulle framskynde vektnedgang ved å legge meg lavere) og fortsatte å være aktiv som vanlig og går nå ned en halv til en kilo i uka igjen. Anonymkode: f0b45...d9e Så bra! Jeg har lest litt rundt, og ser at mange som har økt kaloriinntaket plutselig har begynt å gå ned igjen etter at det har stått stille. Føler det blir litt for tilfeldig for min del at vekta står bom stille i 1,5 uke for så å gå ned straks kaloriinntaket blir høyere. Det er verdt et forsøk før man forsøker å gå enda mer ned på kaloriene. Man legger jo tross alt ikke på seg om man går litt mindre i underskudd en liten periode Anonymkode: e7a41...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 26. august 2019 #992 Del Skrevet 26. august 2019 Da var vi her, tellinga et tilbake og jeg kjenner meg motivert. Jeg kjenner litt av den «motivasjonen» jeg hadde fra jan-mars er tilbake. Jeg har lyst til å gjøre dette. Jeg ønsker å fortsette. Jeg kjenner at jeg ikke føler jeg MÅ gå ned 1 kg i uka, men håper jeg kan klare 1 kg i mnd. ta alt helt med ro, sakte men sikkert komme meg nedover. Jeg tror kanskje 65kg som jeg sa helt i starten, kanskje ikke er målet jeg når. Jeg har vært relativt fornøyd med meg selv utenom magen, den ... ja om jeg ikke trekker inn, står sidelengs i speilet, ja jeg ser litt gravid ut. Så magen vil jeg ha bort. Men det er den ene tingne jeg er missfornøyd med akkurat nå. Så jeg tror, om jeg kan klare 10 kg, ned til 70kg. Da bil jeg være helt 100% fornøyd. Hadde vært gøy om jeg klarte å nå målet før året er omme, men jeg skal ikke legge for mye press på. 1 kg i mnd, det kan jeg leve med. Men tanken om ned 16,7 kg på 12 mnd, det er litt kjekt. Men ingen press på meg.! Startvekt nå denne gangen er 80,4kg. Nå er jeg på vei igjen. Har noen her prøvd seg på «nicecream?». Jeg testet litt ut i går, og ... frossen banan, men oboy og litt melk (for å få den litt smooth) det var ikke godt. Smakte litt hvetemel aktig 😬 Har noen prøvd med kakao? Smaker det sjokolade? Jeg har hatt kakao i bananpannekaker men de blir ofte litt bitre i smaken 😕 Alltid kjekt å finne noe søt men ikke for kaloririkt man kan nyte i ny og ne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #993 Del Skrevet 26. august 2019 Dette er kaloririkt, men ferske DADLER er såå godt! ca 75 kalorier per stk. Ja, det er en del sukker, men det kommer naturlig fra den tørkede frukten. Annet jeg unner meg er blant annet disse: https://desireeandersen.no/75-kaloriers-eplemuffins/ og disse: https://desireeandersen.no/seige-karamell-cookies-fri-for-sukker-egg-gluten-meieriprodukter-og-notter/ som er kjempe gode! Krever at man lager det selv, men det er verdt det. Jeg har spist litt sjokolade på over to uker nå, men jeg har ikke lyst på godteri lenger fordi jeg spiser dadler og lager blant annet det jeg linket til, som stimulerer søtsuget uten at det er usunt eller veldig kaloririkt. Trener 4 ganger i uka, hovedsaklig styrke og intervaller, og prøver å gå en tur minst 1 gang i uka. Ligger på rundt 1900 kalorier nå fordi jeg er så aktiv. Har ikke sett noe nedgang på vekta, men merker at klær begynner å passe bedre så jeg mister fett Anonymkode: 6a151...ceb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 26. august 2019 #994 Del Skrevet 26. august 2019 Sist jeg veide meg, hadde jeg går ned fra 71,3 - 70,8 i løpet av en uke. Synes at det følger kaloritellingen min temmelig perfekt, siden jeg hadde tatt av meg ca 600 gram uka før. Jeg har altså satset på å ta av meg ca en halv kilo i uka. I dag syntes aktivitetsklokka mi at jeg hadde vært usedvanlig flink, som hadde gått 43 etasjer opp og 80 etasjer ned, samt gått mer enn dobbelt så mye som skrittmålet og trent styrketrening med div apparater. - Egentlig hadde jeg vært på ridetur i marka, sammen med en venninne, nesten halvparten av skrittene, og 120 av etasjene opp eller ned, samt at klokken « kjente igjen» bevegelsene under rideturen som styrketrening med forskjellige apparater. 😂. God trening var det uansett, fant ut at jeg hadde vært oppe i mer enn 150 i puls, i løpet av turen og vi var ute et par timer. 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SM30 Skrevet 28. august 2019 #995 Del Skrevet 28. august 2019 Altså når folk her veier seg, gjør dere det alltid på samme tid på dagen, ikkesant? Dere har vært på do og ikke nettopp drukket et glass vann? Jeg veier alt fra 68-72 innenfor en 2-3 dagers periode på stort sett samme kosthold så når dere "går ned" 1 kg på en uke kan det bare være at dere ikke har drukket væske på 5 timer. Og vice versa. En halvlitere vann er en halvkilo opp i vekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SM30 Skrevet 28. august 2019 #996 Del Skrevet 28. august 2019 Drikk ett glass vann/væske ila dagen og sitt 2 timer i badstua så har du gått ned 5kg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #997 Del Skrevet 28. august 2019 Takk for mansplainingen, det var garantert HELT nytt for alle i tråden her. Anonymkode: fda9f...bd0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 28. august 2019 #998 Del Skrevet 28. august 2019 På 18.11.2018 den 22.12, AnonymBruker skrev: Et tips til dere som stadig 'sprekker" og sliter med vekta: få kontroll på insulinet deres, så vil det bli lettere. Anonymkode: 1cdd9...694 Kan noen forklare hva man kan gjøre for å kontrollere insulinet? Høres interessant ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 28. august 2019 #999 Del Skrevet 28. august 2019 4 timer siden, SM30 skrev: Altså når folk her veier seg, gjør dere det alltid på samme tid på dagen, ikkesant? Dere har vært på do og ikke nettopp drukket et glass vann? Jeg veier alt fra 68-72 innenfor en 2-3 dagers periode på stort sett samme kosthold så når dere "går ned" 1 kg på en uke kan det bare være at dere ikke har drukket væske på 5 timer. Og vice versa. En halvlitere vann er en halvkilo opp i vekt. Jeg har flere ganger i tråden forklart hvordan jeg har sett at vekta blir påvirket. Mensen og nattevakt gjør at jeg fort går opp 2 kg uten grunn. Men når jeg vet om det kan jeg veie meg og ha skikkelig veiedag litt før/etter. Har i utgangspunktet veie dag når jeg står opp mandag, etter dobesøk. Men justerer evt. etter de nevnte punktene over. Man vet at man går nedover når vekta sakte går nedover over flere uker, man ser at målebåndet viser mindre cm rundt liv, lår, bryst etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SM30 Skrevet 30. august 2019 #1000 Del Skrevet 30. august 2019 On 8/28/2019 at 9:43 AM, AnonymBruker said: Takk for mansplainingen, det var garantert HELT nytt for alle i tråden her. Anonymkode: fda9f...bd0 Det virker jo faktisk slik... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå