Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en million baller i luften frem til kommende fredag, da skal jeg komme meg i gang med kaloritellingen igjen.. Har falt helt av lasset, men vekta holder seg noe stabil, og jeg er fortsatt innad 87 kg. :) 

Anonymkode: 5e402...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har en million baller i luften frem til kommende fredag, da skal jeg komme meg i gang med kaloritellingen igjen.. Har falt helt av lasset, men vekta holder seg noe stabil, og jeg er fortsatt innad 87 kg. :) 

Det var meg. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skrev litt lenger opp i tråden at jeg hang meg på her, skal ned 5 kg sånn ca. 
Veier ikke så mye i utgangspunktet, men er bare 160 høy. 
Ønsker å gå ned ca 5 kg men vil ikke miste muskler så jeg prøver å holde proteinene høyt, ok med fett og karbohydrater men med begrensninger på karbohydratene da det er det jeg trives best med. 
Veide 58,8 på Mandag da jeg begynte og er spent på vekten neste uke. 
Er litt usikker på om Mandag er en "smart" veiedag med tanke på at jeg vil komme til å spise litt mer nå i helgen enn i ukedagene. 
Jeg er vant med å spise slik jeg gjør nå til vanlig, bare litt større porsjoner enn nå (mer kyllig,fisk,grønnsaker osv. Spiser veldig rent og har ett bra kosthold til vanlig) problemet de siste månedene har vært sykdom,mye jobb og en hverdagskabal som har gjørt at jeg har trent langt mindre enn til vanlig og spist litt for mye. 
Blir godt å finne tilbake til normale vaner igjen :)
Normale vaner for meg innebærer riktig nok god mat, ett glass og to med vin og gjerne både 50 og 100 gram sjokolade i helgene :P
Livsstil, ikke kur 😄 

Hilsen Siblin. (i mangel på kreativitet, hadde en hund som het det tidligere :P) Får vurdere å lage meg en bruker kanskje :P

Anonymkode: f6815...03b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hallo

Jeg må ned.. Har alltid veid 60-62, men etter barn nummer 3 har jeg stagnert på nesten 70 kg. Barnet er 4 år. Veide meg i morges, 68,5 kg. Ikke fornøyd. 

Jeg kommer til å veie meg på fredager. Lettere å ikke ta helt av helgene

Sol 

Anonymkode: 50d80...fa1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo

Jeg må ned.. Har alltid veid 60-62, men etter barn nummer 3 har jeg stagnert på nesten 70 kg. Barnet er 4 år. Veide meg i morges, 68,5 kg. Ikke fornøyd. 

Jeg kommer til å veie meg på fredager. Lettere å ikke ta helt av helgene

Sol 

Denne puddingen må vekk

CF80DB2D-8189-4496-9DA7-83AF6BF4FE91.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan man ikke gå ned i vekt ved sykdom???? Har siden jul gått opp 10 kg! BMI på 35, har ikke vært så stor siden jeg har høygravid...

Er sykemeldt pga stress og utmattelse, men føler at jeg begynner bli meg selv igjen. Ingen angstanfall, ingen sinne, sover mye bedre. Men....går opp og opp.... Mine porsjoner er mye mindre enn før, spiser sjeldnere. Mye mindre hetspising eller stressspising.

😢

Anonymkode: 75305...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg er uten jobb, så har mistet all målsetninger med livet. Er helt alene. 

Anonymkode: e7e3b...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart du kan gå ned i vekt selv om du er syk! 😀 

Bra du er på bedringens vei, og se det at du ikke har jobb nå som en mulighet til å jobbe med deg selv. Må har du til nok. Gå turer, vær i naturen. Det er bra for psyken. Start med lett styrketrening. Mange videoer på YouTube hvis du ikke vil på senter. 

Hvis du spiser mindre enn du forbrenner går du ned.  Ikke stress, vær god mot kroppen din. Du kan også få veiledning hos en ernæringsfysiolog. 

Klem til deg 🤗😀

Anonymkode: f185a...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg nådde målvekten i forrige tråd og har holdt det stabilt i flere uker, men nå har jeg begynt på antidepressiva. Vet at det er vanlig å gå opp i vekt. Lurer på om jeg skal melde meg inn i ny tråd for å følge med på vekten. Normalt sett veier jeg meg ikke noe særlig når jeg er på trivselsvekten. 

Anonymkode: 8d60c...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig lei av å ligge på platå. Det svinger et halvt kilo opp og ned. Trodde jeg skulle ha gått ned flere kilo til nå, men det skjer ingenting. Hva gjør andre når det ikke skjer noe med vekten en måned eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiste ute i går og har åpenbart fått i meg noe som ikke var helt bra. 
Spist der mange ganger før og restauranten har bare gode omtaler så jeg skjønner det ikke helt. 
En logisk forklaring kan være at kroppen fikk helt sjokk med ett så karbohydrat/fettrikt måltid etter over en uke med bare ren og skikkelig mat. (hadde fløtegratinerte poteter med ekstra ost, baconsnurra kylling, hvitløksbrød og salat på siden) også kake med diverse sjokoladesaus,vanilje is osv til dessert:P 
Har kastet opp to ganger i natt og en gang i dag tidlig, er helt skjelven og uggen i hele kroppen. 
Har fått i meg en capri-sun og litt pepsi max og noen biter av ett polarbrød. 
Får se om ikke jeg skulle prøvd å lage meg noe lett og greit snart, en liten salat eller bare litt pasta eventuelt. Greit å få i seg noe i det minste. 
Har egentlig planlagt en styrkeøkt og en løpetur i dag, får se om det utgår eller om formen er stigende mot kvelden. 

-Siblin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort svar er å kutte ut sukkeret til å begynne med, en stabil døgnrytme burde også være på plass. Men som alle vet, kosthold kosthold og atter kosthold. Du kan trene til du kreperer uten ønsket resultat hvis overnevnte ikke er første prioritet.

ikke innta flere kalorier en hva du brenner, vil du opp gjør du motsatt. Lykke til med treningen alle sammen!

Endret av Nonchalant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/5/2019 at 10:49 PM, AnonymBruker said:

Om du er en gutt på 185 er det en god vekt det. Men det viktigste er å føle at vekten ikke er i veien eller sinker en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiste ute i går og har åpenbart fått i meg noe som ikke var helt bra. 
Spist der mange ganger før og restauranten har bare gode omtaler så jeg skjønner det ikke helt. 
En logisk forklaring kan være at kroppen fikk helt sjokk med ett så karbohydrat/fettrikt måltid etter over en uke med bare ren og skikkelig mat. (hadde fløtegratinerte poteter med ekstra ost, baconsnurra kylling, hvitløksbrød og salat på siden) også kake med diverse sjokoladesaus,vanilje is osv til dessert:P 
Har kastet opp to ganger i natt og en gang i dag tidlig, er helt skjelven og uggen i hele kroppen. 
Har fått i meg en capri-sun og litt pepsi max og noen biter av ett polarbrød. 
Får se om ikke jeg skulle prøvd å lage meg noe lett og greit snart, en liten salat eller bare litt pasta eventuelt. Greit å få i seg noe i det minste. 
Har egentlig planlagt en styrkeøkt og en løpetur i dag, får se om det utgår eller om formen er stigende mot kvelden. 

-Siblin 

Uff, stakkars deg! Jeg har aldri blitt så dårlig men jeg har merket at etter jeg begynte å slanke meg i mars (spesielt de to første månedene da jeg var strengest) så er magen litt mer sensibel og jeg vil jo tro at det er fordi jeg har spist mindre måltider, mindre fett, og til veldig faste tider. Så når jeg har slått meg litt løs, med mer fett eller mye blanding av ting, så har jeg følt meg dårlig. Men siden du har kastet opp flere ganger så kan det jo også ha vært at noe av maten du spiste var dårlig.

Om jeg var deg ville jeg holdt meg til hvit ris og drikke i dag, og ikke trent. God bedring! :)

Endret av Aranciata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kost meg med å spise så mye, som jeg trodde jeg ville gjøre. Har stort sett vært stappmett i tre dager nå.

Tilbake til mitt sunne liv på mandag.

Dette var en veldig god og interessant erfaring å ta med seg. Mitt sunne liv har faktisk blitt en vane jeg trives med! Og jeg som var så hekta på øl, potetgull og godter :daane:

Maten har nok betydd noe annet enn mat, den har betydd trøst og flukt. Maten i seg selv hadde ikke noen videre kulinarisk verdi.

Jeg har ikke fulgt noen spesiell diett, ikke telt kalorier, ikke begrenset mengden, MEN: Jeg har vært bevisst på kun å spise når jeg er sulten, og passe på å ikke trigge insulin-utskillelse (fettlagringshormonet). I praksis: knekkebrød istedenfor brød, kikerter istedenfor poteter. Quinoa istedenfor pasta. Naturris istedenfor hvit ris. Eller rett og slett bare flere grønnsaker.

Det vanskeligste var å venne seg til å la det gå nok TID mellom måltidene.

Jeg kan unne meg en night cap og fremdeles gå ned i vekt. Jeg har byttet ut potetgullposen med tørket frukt og nøtter. Det er begrenset hvor mye jeg klarer å stappe i meg da :ler:

Leste nylig en artikkel om ultraprosessert mat, og hvordan den ikke utløste 'jeg er mett'-hormonet. Har jeg lyst på gulrot? Nei. Har jeg lyst på bolle? JAAAAA! Alltid lyst på, men sulten? Så hvordan har jeg lært hvorvidt jeg er sulten eller fysen? Er jeg sulten, svarer jeg JAAAA! når jeg foreslår gulrot. Svarer jeg nei, viser jeg til min beslutning om bare å spise når jeg er sulten. Min vektoppgang kom av at jeg spiste da jeg var fysen. Ultraprosessert mat. Nå er det minimalt med den typen mat på menyen, men denne helgen var unntaket.

Dette ble en uplanlagt oppsummering av min ferd nedover i vekt. I august har jeg levd mitt nye kostholdsliv i ett år. Hvis jeg når 63 kg da (ligger på 64-tallet nå), vil det si at jeg minst har gått ned 15 kg. (Turte ikke å veie med mere da jeg så 78 på vekta :hakeslepp: )

Lurer på å ta ei rå gulrot til nattmat, bare fordi at ... :fnise:

Endret av Zenobia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært skikkelig teit i helgen. Bare spist tull, det skuffer meg skikkelig. 

Først spiste jeg ikke det hele tatt hele fredagen. På lørdagen spiste jeg domonios pizza, cookies og drakk øl. Idag har jeg spist godteri, kebab, cola, 2 øl og 3 knekkebrød med ost og smør. 

Faen altså, jeg som har vært så flink. :sur:

Får håpe mandagen bringer med seg en mindre hol meg..

Endret av Lillemorbare
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ny uke og nye muligheter 😄 
På Fredag er det veiedag, den er jeg spent på!! 

Jeg er tilbake igjen til å lage matplaner, det er noe jeg er vant med og trives med. Glad jeg begynner å få rutinene på plass! 
Dagens meny: 
Frokost: 2 brødskiver "fiber og frø" med kalkunskinke,salat,agurk,paprika,rødløk og ferske urter (mynte). svart kaffe og vann. 
Mellommåltid: proteinmilkshake (180 kcal) 
Lunsj:/middag 200g kylling gratinert med litt lettost, brokkoli, litt gulrot og creme fresh på siden. 
Kveldsmat: Tyrkisk yoghurt med bringebær,blåbær og jordbær, 20g havregryn og 10g nøtter. 
Senkvelds: På grunn av kveldsvakt og pendling i over en time så pleier jeg å bli veldig sulten igjen på hjemruren. Har derfor bestemt meg for at jeg kan ta en porsjon hjemmelaget brokkoli/blomkålsuppe når jeg kommer hjem før jeg legger meg. Suppen er laget av mye brokkoli og blomkål, vann,urter og litt krydder. Veldig god og rask å varme opp når jeg kommer hjem (fryst ned i porsjonspakker) 

Hvordan ser deres matdag ut? 

-Siblin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som går på ketodietten, hvor mye er realistisk å miste på 1,5 måned med vanlig aktivitetsnivå? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/6/2019 at 7:44 PM, AnonymBruker said:

jeg er uten jobb, så har mistet all målsetninger med livet. Er helt alene. 

Anonymkode: e7e3b...b89

Kanskje en ny målsetning kan være å få deg ny jobb? Og i mellomtiden, melde deg på en aktivitet som klatring eller frivillig i f.eks Røde Kors, slik at du kan være litt sosial og ikke føler deg så alene?

Klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...