Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

2 cm ned i livvidde på 2 uker. Ser forskjell i speilet og merker forskjell på klærne. Det var ikke mer som skulle til for å føle meg som meg selv igjen. Jeg har brukt mye hvile. Meditasjon, pusting. Medical medium inspirert kosthold siste uken. Og sittet med healing cards for vektnedgang. Og litt manifesteringsteknikker. Fornøyd!

Anonymkode: 8b244...728

🙈jaja, bare ikke få noen andre til å tro at det hjelper så...

Anonymkode: 0b1c3...c51

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙈jaja, bare ikke få noen andre til å tro at det hjelper så...

Anonymkode: 0b1c3...c51

Takk for at du deler din usikkerhet.

Anonymkode: 8b244...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike

Jeg glemte å veie meg i går, og var så sint på meg selv når jeg kom på det rett etter å ha skeia skikkelig ut på Burger King med jentene mine. Gleden var stor når vekten i dag tidlig likevel viste -1,1 kg 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tilbake i gamet eller ikke 😬 

Har ikke veid meg, men kjøpt med Ring Fit adventure. Fikk meg 1 km med løping og totalt 7 minutter med trening, litt øvelser. 

Så nå har jeg en gaming-sentrert-motivasjon til å bevege meg 👌🏻

Så får vi se. Jeg har vært noe flink med mat, men og ikke flink med telling. Noe av mat tellinga går litt på automatikk, og jeg vet nesten hva jeg ligger på. I går var ikke en god dag, men resten av uka relativt. Får se om jeg kanskje ikke bør komme meg på vekta da i morgen eller mandag 😅

Emosjonelt har det vært en tøff uke, skal ikke greie ut om alt, men ja, en tøff uke, så vil si jeg har vært ganske flink med maten egentlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned fra 91 kg til 86 ved å kutte ut litium og dermed trappet mye ned på colainntaket

skal videre ned til under 70 kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bare vekta stemmer er det ned 0,6kg denne uka 😳 

Jeg så faktisk ikke den komme. Var 81,0 på mandag, 79,4 i dag. 

Tror det nesten ikke, men prøvde 2 ganger 😅

Kanskje jeg faktisk er tilbake i gamet og er litt for streng med meg selv? 😅 

Uansett, veldig bra. Det var vel 77 kg jeg satt som mål før desember, tror kanskje jeg kan klare det, men vet også at det kan være tøft å få til. 

Men det motiverte litt å se at jeg var gått nedover nå 😄🙌🏻

Blir nå litt frokost, så litt mer Ring Fit Adventure på meg 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.10.2019 den 22.06, absinthia skrev:

Husker ikke når jeg veide meg sist, men hadde ihvertfall gått ned til 70,2 på onsdag. Har en plan om å være under 70 en stund uti neste uke. Det går svært sakte men sikkert nedover. Har egentlig ingen planer om å foreta meg noe uvanlig for å skynde på nedgangen, skal bare fortsette å kjenne etter om jeg virkelig må ha den siste brødskiva til lunch, være mer ute i fysisk aktivitet,, sove mer, samt fortsette å trimme litt innimellom. 

Og i dag så jeg faktisk 60-tallet og veide 69,4.  Glemte å veie meg på morgenen i forrige uke. 

Har ikke trimmet, men jobbet mye ute, med mye bæring, måking og trillebårkjøring. - Tar det som styrketrening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, absinthia skrev:

Og i dag så jeg faktisk 60-tallet og veide 69,4.  Glemte å veie meg på morgenen i forrige uke. 

Har ikke trimmet, men jobbet mye ute, med mye bæring, måking og trillebårkjøring. - Tar det som styrketrening. 

Gratulere med 60-tallet :nordvesta: Bra jobba!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser (tydeligvis) altfor mye i forhold til det jeg trenger. Jeg er cirka 20-25 kg for tung, og jeg skjønner ikke hvordan dere som veier 60-75 kg greier å spise lite nok. Kan noen si hva dere spiser i løpet av en dag? Jeg må ha fått et "feil" syn på mengde på mat siden jeg tror at det jeg spiser er normalt men samtidig sliter med overvekt. Blir veldig glad for svar!

Anonymkode: 1cb5d...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser (tydeligvis) altfor mye i forhold til det jeg trenger. Jeg er cirka 20-25 kg for tung, og jeg skjønner ikke hvordan dere som veier 60-75 kg greier å spise lite nok. Kan noen si hva dere spiser i løpet av en dag? Jeg må ha fått et "feil" syn på mengde på mat siden jeg tror at det jeg spiser er normalt men samtidig sliter med overvekt. Blir veldig glad for svar!

Anonymkode: 1cb5d...d84

Jeg spiser helt normal mat.

Dette er en tilfeldig dag:

Frokost:

3-4 knekkebrød Wasa Sesam & Havsalt (de runde), med litt snøfrisk. 1 glass melk

Lunch:

Go Morgen Musli og Nøttebar med Pekannøtt og Karamel. 2 glass melk.

Middag:

Toro Gresk Moussaka

Kveldsmat:

3-4 Wasa knekkebrød Sesam & Havsalt, med snøfrisk. 1 glass melk.

Total kcal: 1560.

Men jeg har også dager med annen mat, kanskje ikke like «sunt» 😅

Frokost:

Loff - 2 skiver. Soft flora light, salami 40% mindre fett. 1 glass melk.

Lunch

Vegetarnuggets, potetstaver. Kalorifri saft Zeroh.

Mellommåltid:

Pink Lady eple

Middag:

Vegetarnuggets og rifla potetskiver. Kalorifri drikke.

Kvelds:

Go Morgen Musli og Nøttebar med Pekannøtt og Karamel. 2 glass melk

Total kcal - 1616

Eller en tredje dag, også ikke fult så sunn, men grei kcal mengde.

Frokost:

Loff 2 skiver, soft flora light. 3 skiver med kokt skinke, 1 flass melk.

Lunch:

2 hjemmelaga vårruller. Kalorifri drikke.

Mellommåltid:

Pink Lady eple

Middag:

Pommes Noisettes og Findus matlyst fiskepinner. Kalorifri drikke.

Kvelds:

Go Morgen Musli og Nøttebar med Pekannøtt og Karamel. 2 glass melk

Total kcal - 1882

Mitt dagsmål er: 1570 kcal. Men om jeg er noe over en dag, litt under en annen dag, det bryr jeg meg ikke like mye om lengre, men prøver å holde meg i nærheten av målet og under 2000kcal. 

Vet ikke om dette var til hjelp 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ariana807 skrev:

Jeg spiser helt normal mat.

Dette er en tilfeldig dag:

Frokost:

3-4 knekkebrød Wasa Sesam & Havsalt (de runde), med litt snøfrisk. 1 glass melk

Lunch:

Go Morgen Musli og Nøttebar med Pekannøtt og Karamel. 2 glass melk.

Middag:

Toro Gresk Moussaka

Kveldsmat:

3-4 Wasa knekkebrød Sesam & Havsalt, med snøfrisk. 1 glass melk.

Total kcal: 1560.

Men jeg har også dager med annen mat, kanskje ikke like «sunt» 😅

Frokost:

Loff - 2 skiver. Soft flora light, salami 40% mindre fett. 1 glass melk.

Lunch

Vegetarnuggets, potetstaver. Kalorifri saft Zeroh.

Mellommåltid:

Pink Lady eple

Middag:

Vegetarnuggets og rifla potetskiver. Kalorifri drikke.

Kvelds:

Go Morgen Musli og Nøttebar med Pekannøtt og Karamel. 2 glass melk

Total kcal - 1616

Eller en tredje dag, også ikke fult så sunn, men grei kcal mengde.

Frokost:

Loff 2 skiver, soft flora light. 3 skiver med kokt skinke, 1 flass melk.

Lunch:

2 hjemmelaga vårruller. Kalorifri drikke.

Mellommåltid:

Pink Lady eple

Middag:

Pommes Noisettes og Findus matlyst fiskepinner. Kalorifri drikke.

Kvelds:

Go Morgen Musli og Nøttebar med Pekannøtt og Karamel. 2 glass melk

Total kcal - 1882

Mitt dagsmål er: 1570 kcal. Men om jeg er noe over en dag, litt under en annen dag, det bryr jeg meg ikke like mye om lengre, men prøver å holde meg i nærheten av målet og under 2000kcal. 

Vet ikke om dette var til hjelp 😅

Tusen takk for svaret! 🙂 Dette skal jeg bruke som inspirasjon! Kan jeg spørre om hva du veier? Har du brukt dette for å gå ned i vekt tidligere? 🙂 

Anonymkode: 1cb5d...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svaret! 🙂 Dette skal jeg bruke som inspirasjon! Kan jeg spørre om hva du veier? Har du brukt dette for å gå ned i vekt tidligere? 🙂 

Anonymkode: 1cb5d...d84

Jeg startet med vekt 86,7kg 2 januar. Kom med ned i 77,1 kg, tok meg en pause, en litt lengre pause enn antatt, da jeg mistet all motivasjon. Var skikkelig langt nede og ja, selv om man vil, så må man faktisk ville nok til å gjennomføre. Det ble sommer og ja... Gikk noe opp i løpet av den litt vel lange pausen (81.0 kg) veide 79,4kg nå på søndag :) er på vei nedover nå igjen (håper jeg 🤞🏻). 

Jeg har krympet en del, ned i bukse og t-shorte størrelse. Kosebuksen min faller av meg 😅😬. Egentlig kunne jeg vært veldig fornøyd med meg selv i speilet om jeg bare kunne fjernet magefettet. Men kanskje om jeg kommer meg ned i ~70kg så når jeg kroppsmålet/fasong jeg er ute etter. Bmi vil enda være for høy (164cm), men mye av min motivasjon og gang i dette er at jeg ønsker å finne tilbake til den kroppen jeg hadde når jeg var fornøyd med meg selv 😄

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Ariana807 skrev:

Jeg startet med vekt 86,7kg 2 januar. Kom med ned i 77,1 kg, tok meg en pause, en litt lengre pause enn antatt, da jeg mistet all motivasjon. Var skikkelig langt nede og ja, selv om man vil, så må man faktisk ville nok til å gjennomføre. Det ble sommer og ja... Gikk noe opp i løpet av den litt vel lange pausen (81.0 kg) veide 79,4kg nå på søndag :) er på vei nedover nå igjen (håper jeg 🤞🏻). 

Jeg har krympet en del, ned i bukse og t-shorte størrelse. Kosebuksen min faller av meg 😅😬. Egentlig kunne jeg vært veldig fornøyd med meg selv i speilet om jeg bare kunne fjernet magefettet. Men kanskje om jeg kommer meg ned i ~70kg så når jeg kroppsmålet/fasong jeg er ute etter. Bmi vil enda være for høy (164cm), men mye av min motivasjon og gang i dette er at jeg ønsker å finne tilbake til den kroppen jeg hadde når jeg var fornøyd med meg selv 😄

WOW. Men det er kjempebra jobbet! Jeg er noen kilo mer enn hva du var i januar og skulle gjerne kommet meg ned på 70-tallet en plass. Du er flink, stå på videre! Deilig når man merker at klær blir for store 🙂 Her er problemet det motsatte foreløpig haha. 

Anonymkode: 1cb5d...d84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

WOW. Men det er kjempebra jobbet! Jeg er noen kilo mer enn hva du var i januar og skulle gjerne kommet meg ned på 70-tallet en plass. Du er flink, stå på videre! Deilig når man merker at klær blir for store 🙂 Her er problemet det motsatte foreløpig haha. 

Anonymkode: 1cb5d...d84

Takk 😄 Det gikk ganske lekent og lett de første månedene, nå er det hardere. 

Men jeg kjenner at noe av motivasjonsgnisten er tilbake, så det er bare å stå på videre 😄

Bare man finner den motivasjonen en trenger, så kan alle klare det 💙💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ariana807 skrev:

Takk 😄 Det gikk ganske lekent og lett de første månedene, nå er det hardere. 

Men jeg kjenner at noe av motivasjonsgnisten er tilbake, så det er bare å stå på videre 😄

Bare man finner den motivasjonen en trenger, så kan alle klare det 💙💙

Det er bra! Ja det er sant 🙂❤️ 

Anonymkode: 1cb5d...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sliter så voldsomt med motivasjon... Helt fortvilt. Smerter og været gjør at jeg beveger meg alt for lite. Vekten har stagnert. Føler meg umotivert, feit og helt på bunn. Skulle bare hatt en liten kickstart igjen. Flytte vekten to kilo, bare for å få tilbake motivasjonen. Noen som har noen råd, eller trøstende ord? Hva gjør dere når resultatene uteblir, og det begynner å bli tungt?

Anonymkode: 1ba0e...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2019 den 19.12, aiba skrev:

Har gått ned fra 91 kg til 86 ved å kutte ut litium og dermed trappet mye ned på colainntaket

skal videre ned til under 70 kg

Greide du å gå ned noe mens du gikk på litium? Hilsen en i samme båt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har greie på vektnedgang i kombinasjon med medisiner som senker forbrenningen? Jeg tar to medisiner som gjør nettopp dette, og selv om jeg ligger ordentlig i kaloriunderskudd, så er det supervanskelig å gå ned noe. Hvordan er det mulig å spise så lite og "riktig" uten at kroppen reagerer? Jeg veier maten, så jeg vet hva jeg får i meg. Jeg forstår det bare ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tistelblad skrev:

Greide du å gå ned noe mens du gikk på litium? Hilsen en i samme båt

Nei det greide jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...