Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år

Waldfee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her har jeg ikke kommentert før, men det er jammen på tide :hug: Så utrolig mye du har vært igjennom! Skjønner godt du tenker at hvis du hadde visst hvilke prøvelser dere sto ovenfor så hadde dere droppet søskenforsøk... men rart det der... håpet er det siste som slukkes! Og her er det håp. Og da blir alt sammen verdt det.

Jeg kjenner dog at jeg blir skikkelig provosert over folk som sier du må ta deg sammen (!). Sekundær infertilitet er en alvorlig diagnose, og høyst reell for mange. Selvfølgelig er man evig takknemlig og glad for barnet man har, men det tar ikke bort ønsket om et søsken. Tvert i mot - ønsket og lengselen er ekstrem sterk. Bare på en annen måte enn UFB. 

Ønsker deg maaaaasse lykke til!! Aller helst med en positiv test i disse dager, men skulle det mot all formodning bli negativt så krysser jeg alt jeg kan for neste forsøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen er positiv!!!!! Jeg trodde ikke på det. Måtte ta en test til. Var helt sikker at den skulle være negativ. Jeg er helt fullstendig satt ut, og selvsagt superglad 💗💗💗!! Ble helt skjelven. Tusen takk dere som har skrevet her, @Mamma til én så utrolig koselig av deg å følge med på meg fortsatt, og @Amatariel takk for veldig varmende ord. Så snille dere er! Helt utrolig hvis det faktisk blir et søsken til slutt, positiv test er ihvertfall et sjumilssteg sammenlignet med de siste årene. Tenk, fire år med prøving, 7 egguttak og 12 innsett. Q graviditet utenfor livmor og 1 MA... Kjenner meg så takknemlig overfor denne danske meget unge kvinnen som har gjort dette for oss! 

Det er selvsagt en lang vei å gå. Tidlig ultralyd er bestilt til 22. desember. Og så skal jeg ta blodprøver onsdag og fredag denne uka, må bli ferdig med karantenen først. Siden jeg hadde innsett i naturlig syklus, har jeg ikke østrogentilskudd, men progesteron (crinone), og blodfortynnende. Prednisolon siste tablett i dag.

Den digitale testen viste 2-3 uker så det tar jeg som et godt tegn. Er akkurat 4+0, dvs to uker i dag så da bør hcg være bra. Hurra!!! Får besøk av foreldrene mine til middag for å feire. Men selvsagt sier vi ikke noe til sønnen vår på lenge ennå, så det blir en helt vanlig middag sånn sett!

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nordvesta:

Ååå hurra!! Dette var jo helt magisk da! Tenk å gå inn i desember med dette *rørt*
Forstår at det er en vei igjen før du kan holde babyen i armene, men nå har du klart en utrolig stor milepæl - den største av de alle - å bli gravid. Nå krysser vi alt vi har for at det holder :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaaaa! Så utrolig gøy kjære deg, nå ble jeg ordentlig glad! Håper virkelig dette er det du har gått og ventet på så lenge, vet det er vanskelig å slappe av men fy søren så fortjent altså! Jaaaaaaa ❤️❤️❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (18 timer siden):

:nordvesta:

Ååå hurra!! Dette var jo helt magisk da! Tenk å gå inn i desember med dette *rørt*
Forstår at det er en vei igjen før du kan holde babyen i armene, men nå har du klart en utrolig stor milepæl - den største av de alle - å bli gravid. Nå krysser vi alt vi har for at det holder :hug:

Tusen, tusen takk🙏💗 Dette er jo tidenes julegave🎁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiley skrev (18 timer siden):

Hurraaaaa! Så utrolig gøy kjære deg, nå ble jeg ordentlig glad! Håper virkelig dette er det du har gått og ventet på så lenge, vet det er vanskelig å slappe av men fy søren så fortjent altså! Jaaaaaaa ❤️❤️❤️

Tusen takk🙏💗 Det er helt herlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (14 timer siden):

😭😭😭 Gratulerer! FOR en gledelig nyhet! Dette gjorde dagen min 🌺

Tusen, tusen takk🙏 Det er håp! Mange ganger har jeg tenkt å gi opp men ønsket har vært veldig stort💗. Håper du får innsett før jul og at det blir en veldig veldig stor julegave på deg!🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet, jeg har ikke ord 😭😭😭 For noen fantastiske nyheter, jeg ble så glad da jeg leste dette at tårene trillet. Du er GRAVID! 😀❤ Nå må spiren holde seg der i ni måneder, så dere endelig kan få hilse på lillebror eller lillesøster til neste år. Dette skal gå veien ❤ Gratulerer 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma til én skrev (15 timer siden):

Å herlighet, jeg har ikke ord 😭😭😭 For noen fantastiske nyheter, jeg ble så glad da jeg leste dette at tårene trillet. Du er GRAVID! 😀❤ Nå må spiren holde seg der i ni måneder, så dere endelig kan få hilse på lillebror eller lillesøster til neste år. Dette skal gå veien ❤ Gratulerer 🥰

Tusen takk💗💗💗🙏! Så koselig. Tenk at det er over halvannet år siden vi hadde parallelt forsøk, der du ble gravid. Nå er jo jenta di ganske stor allerede. Håper alt er bare bra 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk at det er så lenge siden, herlighet som tiden flyr. Og nå ser det ut som det kan ordne seg for oss begge 🙏 Fantastisk 💖 Ja hun er 10 måneder, og det er så kjekt 😊 Mange fordeler med litt større aldersforskjell mellom søskene, og hun og storebroren har stor glede av hverandre allerede 🥰 Unner deg sånn å få oppleve det ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma til én skrev (10 timer siden):

Ja tenk at det er så lenge siden, herlighet som tiden flyr. Og nå ser det ut som det kan ordne seg for oss begge 🙏 Fantastisk 💖 Ja hun er 10 måneder, og det er så kjekt 😊 Mange fordeler med litt større aldersforskjell mellom søskene, og hun og storebroren har stor glede av hverandre allerede 🥰 Unner deg sånn å få oppleve det ❤

Så koselig💗! Veldig fint med en stor storebror! Tusen takk 💗 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

I dag er jeg 5+0. Har veldig ømme bryst og litt murringer av og på, men ikke like mye som med sønnen. Da kunne jeg våkne om natten de første ukene med skikkelig vondt. Nå er det litt lettere murringer og ikke så ofte. Håper det ikke er et dårlig tegn, kan jo være livmoren er litt mer tøyelig denne gangen. Sønnen våkner kl 06 hver dag nå pga gleder seg til å åpne julekalender 😂 så jeg, som har kuttet kaffen til en kopp fordelt på litt til frokost og litt til lunsj (eeeelsker kaffe), må ta en lur hver ettermiddag. I dag har han vært hos en venn etter bhg og da tok jeg en blund😂

Har fått beskjed om å gå turer og være forsiktig med trening - ikke løp ognhopp, ikke høy puls. Trening har vært min terapi hele søskenforsøk-tiden, så er vant til å trene mye og god form. Prøver meg forsiktig med gåturer og sykling på ergometersykkel med puls maks sone 3. og styrketrening. Trening gir meg så mye, men vil jo absolutt ikke ta noen sjanser. Husker i Russland var det treningsforbud i 12 uker, men da tar man også massevis av hormoner. Danskene er ikke like strenge, og jeg hadde naturlig syklus med kun progesteronstøtte. Så lett trening er ok.  Med sønnen jogget jeg til fire mnd, men dette er eggdonasjon og jeg er også eldre. Så tar det mye roligere nå. Samtidig viktig å være i god form for å ha et godt svangerskap, og heldigvis var jeg i veldig god form før dette startet!

tenker å ta en ny digitaltest om noen dager, for å sjekke om den viser 3+. Har ikke helt begynt å grue meg til TUL, men kommer nok. Forrige gang med MA var grusom. Også 22/12- blir en fin start på jula om det ikke er et hjerte. Huttetu. Må bare håpe det beste! Har fortsatt ikke gått opp for meg at jeg faktisk er gravid. Kjennes så uvirkelig! Tror jeg ikke kommer til å tro det før magen vokser. Tenk om jeg skal få mage og gå med gravidklær igjen! Griner bare ved tanken... så etterlengtet... 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så veldig mye 💜🙌 

Vi vurderer og eggdonasjon om ikke vårt femte ferskforsøk lykkes etter jul. 

Glad for at dere har lykkes, må den lille gullklumpen holde seg der i 9 mnd 🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brigid skrev (3 timer siden):

Gratulerer så veldig mye 💜🙌 

Vi vurderer og eggdonasjon om ikke vårt femte ferskforsøk lykkes etter jul. 

Glad for at dere har lykkes, må den lille gullklumpen holde seg der i 9 mnd 🤗

Tusen takk🙏 Det er fortsatt uvirkelig at jeg endelig er gravid, etter så mange runder, selv om jeg kjenner det ganske godt på kroppen at jeg er gravid nå også! Du må bare spørre om du lurer på noe. Veldig fint å ha innsett i naturlig syklus, er skeptisk til mengden hormoner i feks Russland. Men håper jo veldig at dere ikke trenger å komme til eggdonasjon, og at dere lykkes på femte forsøket 💗🤞! Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waldfee skrev (18 timer siden):

Tusen takk🙏 Det er fortsatt uvirkelig at jeg endelig er gravid, etter så mange runder, selv om jeg kjenner det ganske godt på kroppen at jeg er gravid nå også! Du må bare spørre om du lurer på noe. Veldig fint å ha innsett i naturlig syklus, er skeptisk til mengden hormoner i feks Russland. Men håper jo veldig at dere ikke trenger å komme til eggdonasjon, og at dere lykkes på femte forsøket 💗🤞! Krysser fingrene for deg!

Det skjønner jeg godt, må føles ganske uvirkelig som du skriver. 💜  

Tusen takk for hyggelig melding 🥰 det skal jeg passe på å gjøre! 💜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...