Gå til innhold

Tone Damli


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk aldri hørt noe si at Tone har god musikk. Til nød er den ok. Dessverre er det blitt slik i dagens samfunn at man kommer seg opp og frem hvis man ser bra ut, noe Tone åpenbart gjør. Hvor mange låter fra henne husker vi egentlig navnet på? Personlig husker jeg bare "Butterflies" fra MGP. Det jeg husker Tone for, etter Idol, er forholdet hennes til AH og tonnevis av bilder på diverse nettsteder der hun ser pen ut. Hun er sikkert for all del et bra menneske,som er det viktigste,men musikken er jeg ikke begeistret for.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Testosteron skrev:

Hvilke kvalifikasjoner mener du man bør ha for å være Idol-dommer da? 

Du misser (selvsagt) poenget: å være artist er ikke nødvendigvis i seg selv kvalifikasjon på noe som helst. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoglobin
4 minutter siden, Aamu skrev:

Bruker ikke iTunes. Sletta nettopp en haug med programmer jeg ikke bruker :P 

Jeg fant et opptak på youtube. Der ser du litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hemoglobin skrev:

Jeg fant et opptak på youtube. Der ser du litt mer.

Skal vi se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Loffeliten

Det JEG lurer på er om navnet på låten har noen som helst sammenheng med bruddet med Betsson i januar, eller om det er helt fullstendig tilfeldig at Tones nye sang har samme navn som et svært så velkjent, konkurrerende bettingselskap. :alice:

(Og ja, selvsagt hadde Tone vært glemt forlengst om hun ikke hadde vært så pen og fotogen som hun er. Selvsagt hadde hun det. Eller, strengt tatt hadde hun vel ikke kommet videre i Idol engang.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrunkrem

Bra. Jeg syns ikke vi har nok middelmådige kvinnelige pop-sangere her til lands som synger pinlig dårlige tekster på gebrokkent engelsk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl

Sangen var dørgende kjedelig! Og fatter ikke hva videoen har med sangen å gjøre. Når hun har hatt pause siden 2014 kunne hun vel komme med noe bedre enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Maverick* skrev:

Du misser (selvsagt) poenget: å være artist er ikke nødvendigvis i seg selv kvalifikasjon på noe som helst. 

Du svarer (selvsagt) ikke på spørsmålet mitt. Det ble (selvsagt) altfor vanskelig for deg. 

Siden du "vet" hva som ikke kvalifiserer for å være Idol-dommer, så vet du vel også hvilke kvalifikasjoner man trenger for å være det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt den nye sangen enda, skal gjøre det når jeg kan ha på lyd :phaedra:

Tror nok fint Tone kan leve på artistkarrieren (tror hun gjør andre ting også? har hun ikke vært ambassadør for Kari Traa?) en stund til, men tror nok aldri hun blir IT-girl igjen. Hadde ikke fått med meg at hun har gitt ut ny musikk før jeg kom inn her. Har ingenting i mot henne, da. Virker som en grei jente, men vanskelig å skulle konkurrere med jenter som Astrid S og Aurora nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Du svarer (selvsagt) ikke på spørsmålet mitt. Det ble (selvsagt) altfor vanskelig for deg. 

Siden du "vet" hva som ikke kvalifiserer for å være Idol-dommer, så vet du vel også hvilke kvalifikasjoner man trenger for å være det? 

Nope, spørsmålet er selvsagt ikke for vanskelig for meg. Men selvsagt har jeg ikke noe interesse av å svare på dine spørsmål da de er irrelevante for mine innspill i denne tråden. 

Du har selvsagt problemer med å få med deg innholdet i det som formidles skriftlig. Jeg gjentar: å være artist er ingen kvalifikasjon på noe som helst. Punktum. Finale. For en tragisk figur du er. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av en eller annen grunn var jeg veldig positiv til det comebacket hennes, og tenkte at nå har hun jo blitt mamma og har litt mer erfaring så kanskje hun har laget noe BRA!? Jeg tok feil.

Høydepunktet i den videoen var jo den fantastiske (:ironi:) jobben som er gjort med det utstoppa, blunkende rådyret på panseret. Tydelig at budsjettet var brukt opp når den biten skulle fikses.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis
1 time siden, Testosteron skrev:

Hun har vært artist helt siden hun slo igjennom i Idol i 2005. Bedre kvalifikasjoner finnes ikke. At du ikke liker musikken hennes er ikke relevant.

Artist? Det har hun faktisk ikke vært på evigheter.

Siste hun lagde var ei juleplate til dattera - og utover det har hun bare gjort reklame. Jeg kan og lage ei tilfeldig plate, blir ikke reell artist av det. Man må faktisk VÆRE artist og produsere noe/bli booket til konserter jevnlig.

Man er ikke forfatter av yrke om man skrev ei bok for 10 år siden som floppet totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Maverick* skrev:

Musikken "hennes"? Hvem er låtskriverne? Ikke Damli selv iallefall. 

Jo da. Tone Damli er kreditert som medkomponist på mange av sangene hun har gitt ut, og selv om artisten ikke har skrevet musikken, så er det jo hennes musikk når hun gir den ut. Elvis f.eks. skrev svært få av sangene han framførte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, NorahLudoAllis skrev:

Artist? Det har hun faktisk ikke vært på evigheter.

Siste hun lagde var ei juleplate til dattera - og utover det har hun bare gjort reklame. Jeg kan og lage ei tilfeldig plate, blir ikke reell artist av det. Man må faktisk VÆRE artist og produsere noe/bli booket til konserter jevnlig.

Man er ikke forfatter av yrke om man skrev ei bok for 10 år siden som floppet totalt. 

Hennes forrige utgivelse kom for to år siden. Det er ingen evighet. Det er få som gir ut noe hvert eneste år. Tone har gitt ut fem album på elleve år. Det er få som har gitt ut så mye som hun de siste elleve årene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Maverick* skrev:

 Jeg gjentar: å være artist er ingen kvalifikasjon på noe som helst. Punktum. Finale. For en tragisk figur du er. 

Du kan gjenta deg selv så mange ganger du bare vil, men påstanden din mangler fremdeles begrunnelse. "Punktum", "finale" og personangrep overbeviser ingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Testosteron skrev:

Hennes forrige utgivelse kom for to år siden. Det er ingen evighet. Det er få som gir ut noe hvert eneste år. Tone har gitt ut fem album på elleve år. Det er få som har gitt ut så mye som hun de siste elleve årene. 

Det er bare å gi ut. Men selger det i hauger og lass? NEI!  Og siden du tydeligvis hyller henne som en eh...internasjonal artist.. siden hun har  deltatt i MGP... kan du ikke komme å si at det er få artister som gir ut så mye som henne :fnise: 

Og to av de albumene er et "best of" og det andre ei juleplate.  Hun har heller aldri høstet særlig god kritikk i media for det hun har gitt ut. Jeg synes du skal google anmeldelsene av det hun har gitt ut.

Tror du glemmer noe viktig i debatten her. Den handler ikke om hun er artist eller ei. Det handler om at hun ikke utgir BRA musikk. Men du påstår det. Men anmeldelsene  og at hun trenger reklameinntekter fra andre ting enn musikken for å holde det gående tilsier noe annet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk aldri hørt en låt fra henne før i dag, så for alt jeg vet kan det tidligere ha vært bra. Den låta jeg nettopp hørte dog, den smakte det litt utvanna suppe av. Flate greier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...