Gå til innhold

Tone Damli


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så på senkveld at hun klaget over at media bedrev heksejakt på henne----- forhåndsdømte sangen, hevdet at hun floppet osv.. er det bare meg som mener at TD har null selvinnsikt og at media (her VG) er helt "on point" i dette tilfelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener hun sa de hadde skrevet 4-5 negative artikler om henne og det er vel ikke særlig ok. De hadde beklaget i ettertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde konsentrere seg mer om å finne bedre låtskrivere og produsenter før hun kan klage over slike ting. Musikken er jo mildt sagt ikke veldig bra og selv om hun tydeligvis ikke ser der selv så bør vel kanskje responsen snakke for seg selv?

Endret av moroklompen
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-02-25 den 1.44, Camillen skrev:

Hun irriterte meg helt til jeg så henne live i Oslo for noen år siden. Da fikk jeg et bra inntrykk av henne... Synes at hun virket hyggelig i virkeligheten. Men på tv så fikk jeg det motsatte inntrykket av Tone. Så jeg har endret inntrykk av Tone. Nå har ikke jeg sett senkveld. Har ikke hørt hva hun sa. Men jeg minnes positivt fra inntrykket jeg fikk av henne i virkeligheten. Etter det har jeg synes at låtene hennes var helt topp å høre på også. 

Skjønner. Ofte er det slik at en sitter med totalt feil inntrykk.

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jentekvinne
7 timer siden, Diamant skrev:

Mener hun sa de hadde skrevet 4-5 negative artikler om henne og det er vel ikke særlig ok. De hadde beklaget i ettertid.

De har nok skrevet negativt om den såkalte "artistkarrieren" hennes, men det er helt berettiget. Hun er kjempepen og veldig flott på de bildene/oppdragene hun har hatt for sportsbutikker og et eller annet klesmerke. Men noe sangfugl er hun ikke og det bør hun skjønne. Den låten hun kom med nå var pinlig dårlig. Hva VAR det for noe? Og den opptreden hun hadde på Vixen med en Lady Gaga-inspirert nakendrakt? Det var bare kleint.... Det er som om manageren eller noen andre har sagt at nå skal de prøve å endre image til en frekk Tone og hun har blitt overbevist om at det var en kjempegod idé. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke intervjuet, men Tone utdyper veldig bra på bloggen sin. Forstår godt hva hun mener. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke blodfan, og synes hun kan virke "full av seg selv", men SÅ mye negativt vinkling av journalister hun opplevde etter sist singel, er egentlig trist  synes jeg. Det var ikke måte på hvor mye negativt alt ble, synes jeg. 

Endret av chi
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener pressen bør heie og fokusere på det positive. Det synes jeg er en skummel utvikling. All kritikk er ikke hets. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Friluftsdame skrev:

s Så ikke intervjuet, men Tone utdyper veldig bra på bloggen sin. Forstår godt hva hun mener. 

Jeg ser også litt av poenget hennes. Jeg tror at mange journalister spører tjukt på for å gni det inn at hun ikke er noe stort talent. Jeg er enig i at låta ikke er spesielt bra, men anmeldelsene hos både VG og Dagbladet var veldig usaklige - de gjør narr av teksten, Tone som person og hennes privatliv og drar ordspill som prøver å være morsomme, men som bare blir tørre. 

Hvis du leser mellom linjene på begge anmeldelsene så er budskapet at Tone først og fremst er kjendis, ikke musiker, noe som sikkert er helt sant, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dette er relevant for en anmeldelse av selve låta. Det går fint an å slakte låta på musikalske meritter om man ikke skal prøve å latterliggjøre personen bak i tillegg.

Så ja, jeg skjønner litt av poenget til Tone: media er ute etter å hetse med henne. Samtidig så skjønner jeg ikke hvorfor hun kommer med denne kritikken NÅ. Tone har i årevis markedsført seg selv i andre kanaler enn gjennom ene utgivelser: hun har hatt ganske store sponsorsamarbeid som har lite med musikk å gjøre, hun blogger og stiller gladelig opp på kjendisarrangementer og i de aller fleste medieoppslag helt siden hun slo gjennom er det privatliv, klær og livsstil som har stått i fokus. Bare det at hun fortsatt er i rampelyset mange år etter at hun sist gav ut noe som helst musikalsk vitner om at interessen fra både publikum og media handler om helt andre ting. 

Derfor stusser jeg litt på at Tone kommer grinende om at hun ikke blir tatt seriøst NÅ. Etter mange år hvor hun har hatt "kjendis" som hovedinntekt og levd godt på dette er det litt merkelig at hun plutselig forventer å bli vurdert utelukkende som artist. Hvis dette er noe hun føler sterkt for vil man jo tro at hun ville prøvd å flytte fokuset over til musikk selv og på et mye tidligere tidspunkt.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den nye singelen hennes er temmelig intetsigende. Men har dere sett musikkvideoen? Det er noe av det dårligste jeg har sett på lenge :sprettoy:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bloggen sin kan man bestemme reglene selv og styre sitt publikum, og man kan ordne seg sånn at man så godt som bare får høre sånt man liker å høre. Man må bare huske at verden utenfor eksisterer og kan være uenig. Media og anmelderne står heldigvis fortsatt fritt til å skrive om det de vil og mene annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Camillen skrev:

Hun irriterte meg helt til jeg så henne live i Oslo for noen år siden. Da fikk jeg et bra inntrykk av henne... Synes at hun virket hyggelig i virkeligheten. Men på tv så fikk jeg det motsatte inntrykket av Tone. Så jeg har endret inntrykk av Tone. Nå har ikke jeg sett senkveld. Har ikke hørt hva hun sa. Men jeg minnes positivt fra inntrykket jeg fikk av henne i virkeligheten. Etter det har jeg synes at låtene hennes var helt topp å høre på også. 

Jeg var forutinntatt da jeg så hun skulle være på Senkveld og hva hun skulle snakke om, men forandret innstillingen helt.

Leste først bloggen og så så intervjuet og jeg synes hun kom godt ut av det! Tone er blitt voksen sa jeg til mannen min. Hun virket oppriktig lei seg, og hun har definitivt noen poeng i det hun sa/skrev. 

Liker ikke sangen, men det er ikke poenget her, satt igjen med å heie på henne "godt du sier fra"! 👍

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mildemoses skrev:

Jeg kjente henne nesten ikke igjen på TV i går! Har hun forandret utseende veldig?

Jeg tenkte det samme som deg da jeg så henne. Hun var i hvert fall veldig tungt sminket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Arabella3 skrev:

Jeg tenkte det samme som deg da jeg så henne. Hun var i hvert fall veldig tungt sminket.

Jeg synes også hun var veldig forandret, synes hun så mye eldre ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Den Lille Heksa skrev:

Skjønner ikke hva som har skjedd med Sogndalsdialekta.

Det lurte jeg også på. Er vel alle årene i Oslo som har satt sine spor, men trodde dialekta vr en del av varemerket hennes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...