Gå til innhold

Tone Damli


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener på generelt grunnlag at offentlige personer må tåle at pressen er kritisk, men i dette tilfellet er jeg enig med Tone. VG hadde nemlig tittelen "Tone vil ha ære for suksessen til Astrid S" på denne artikkelen her: http://www.vg.no/rampelys/musikk/astrid-smeplass/tone-damli-om-astrid-smeplass-hei-jeg-er-hun-som-var-med-og-fant-henne/a/23910002/#comments

 

Det er rett og slett stygt av VG, og det legger opp til negativ oppmerksomhet rundt Tone Damli. Nå er overskriften byttet, men hvis dere leser i kommentarfeltet, så kan dere se at mange reagerte på vinkelen til VG. Det gikk så langt at VG altså endret tittel og beklaget den negative vinkelen, så VGs avdelingsleder juger når han nå sier til pressen at han ikke er enig og at VG ikke har sagt unnskyld.

Endret av ssophie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig likte ikke den nye låta men synes det blir feil av VG og lage kritiske innlegg dag etter dag pga dette.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at Tone Damli møter såpass mye kritikk som hun gjør er fordi det er vanskelig å se hva hun egentlig prøver å uttrykke som artist. Hva er budskapet hun prøver å formidle gjennom musikken sin?

Idol, Country, Grand prix i rosa innpakning, videoinnspilling i California, autotune, julesanger på dialekt, synlig rumpe i kort jeans-shorts, sosiale medier, reality-program, Senkveld og rød løper. Sponset av Denja rødbet salat på bloggen. Reklamefilm med Jon Arne Riise. Allsang på grensen. Og deretter en ny sang som er inspirert av The Weeknd, Kygo og Astrid S, for det er jo det som er populært akkurat nå. Legg til en glitterdrakt med spisse skuldre a la Lady Gaga, så er forvirringen komplett.

Tone er sikkert en snill og hyggelig jente, men jeg klarer ikke å se hvem hun er som artist og hva slags merkevare hun prøver å bygge opp rundt egen person. Det virker som om motivasjonen hennes først og fremst er å være kjendis.

 

 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kelsi skrev:

Det virker som om motivasjonen hennes først og fremst er å være kjendis.

Eller tjene penger, noe som er helt greit da vi alle går på jobben for å gjøre nettopp det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Tone veldig godt, synes hun er så god, pen og hyggelig dame. Men det håret hennes? Hvorfor ha løshår når det skal være SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ synlig? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår Tone veldig godt. Etter comebacket har det vært pinlig mange negative saker om henne i pressen. Den som linkes til over her "Tone vil ha æren for Astrid S suksess" - den var ondskapsfull av VG. Husker vi snakket om det rundt middagsbordet da saken kom. Stakars, hun hadde på ingen måte sagt det man fikk inntrykk av. Synes også det har vært urettferdig av pressen å analysere hver minst ting på spotify bare for å kunne skrive en FLOPPE-sak. Dessverre gjør de dette fordi det gir klikk. Jeg tror de aller fleste i Norge ikke forstår hvorfor hun lager musikk, den er jo stort sett ganske dårlig. Og da klikker man seg inn på saker som bekrefter oppfattelsen vår av Tone. 

Sånn er det med alt. 

Jeg forstår ikke hvorfor Tone ikke bytter manager. David Eriksen er så gammeldags! Tone trenger å kules opp litt, få seg noen bra låter og endre taktikk. Den sex-greia funker ikke på dagens publikum.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mediene har skapt varemerket Tone Damli. Hun er mye mer kjent for å være kjendis en for å være artist. Ironisk nok klager hun på dem nå når hun får negativ oppmerksomhet til en forandring. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YourMan

Synes Damli bør gå litt stille i dørene. Det er media som har skapt henne, og for å være ærlig så er musikken hun leverer i bestefall gjennonsmittlig popmusikk som ikke skiller seg ut. Helt ok, men det drukner i all annen pop.

Hennes karriere er bygd opp av mediene, og hennes varemerke er å spille på kropp og helt andre ting enn musikk. Når da media tillater seg å faktisk bedømme henne på musikken, så reagerer hun?

Bevares, det er lov å tjene seg søkkrik på å være kjendis og sexy, men å angripe mediene for saklig anmeldelser av hennes musikk, ja det må hun faktisk tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone Damli kan ikke skylde på at det er media som gjør at låta hennes ikke når opp. Den fikk terningkast to og det må hun faktisk tåle.  Hun sier det er feil å kritisere det nye "soundet" hennes, men ærlig talt. Det nye soundet hennes er ikke bra. Vet ikke hvem som har klart å innbille henne  at det er bra og noe å satse , men det er nok manageren David Eriksen. Tone har ikke hatt en hit på lenge og trenger sårt noe for å holde seg i rampelyset, for hun tjener mest penger på reklame. Og hun er ikke lenger sammen med en annen kjendis men en fyr mediene finner fullstendig uinteressant, derfor faller hun også i mediaverdi. Få er interesserte i å lese om markus foss..  Og ingen vil legge penger i en artist som ikke lenger er så populær. Hun har hatt sin storhetstid og den kommer nok ikke igjen. Så jeg skjønner at Tone er trist. 

Men å syte på senkveld blir for dumt. Hun har forsøkt å gjøre comeback men låte ble ikke en hit. Hun kan klage over at låta ble kalt en flopp så tidlig. Men nå seks uker etterpå, viser faktisk salgstallene at, jah ...det faktisk ble en flopp. 

Endret av naivsuper
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk enig med Tone her. Ikke fan av musikken, men det er åpenbart at mediene til tider driver heksejakt på henne. Natt & Dag har et bilde av henne på forsiden nå, uten noen henvisning til artikkel ell. Bildet er tatt veldig "in the moment" og er kanskje ikke super flatterende. Uansett er inntrykket at de forsøker å latterliggjøre henne, og jeg forstår at hun blir sint og ikke minst lei seg.

Hun bør derimot sparke både stylist og makeupartist.. hun ser iskald og eldgammel ut på Senkveld. Det er kanskje det at hun ikke er sitt vanlige sprudlende jeg som gjør at man får et annet inntrykk av henne, men det hjelper virkelig ikke at hun er sminket som noen som har et helt annet yrke.. Det rette håret er helt krise, og extensions er helt krise. Skal ikke engang nevne den hvite greia hun har på seg.. generelt fremstår hun som usikker på seg selv, og det kan jeg jo forstå mtp alt dritt i media og hus og hele pakka. Crazy endringer i hårfrisyren er alltid litt avslørende etter min mening. Håper det ordner seg for henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, naivsuper skrev:

Tone Damli kan ikke skylde på at det er media som gjør at låta hennes ikke når opp. Den fikk terningkast to og det må hun faktisk tåle.  Hun sier det er feil å kritisere det nye "soundet" hennes, men ærlig talt. Det nye soundet hennes er ikke bra. Vet ikke hvem som har klart å innbille henne  at det er bra og noe å satse , men det er nok manageren David Eriksen. Tone har ikke hatt en hit på lenge og trenger sårt noe for å holde seg i rampelyset, for hun tjener mest penger på reklame. Og hun er ikke lenger sammen med en annen kjendis men en fyr mediene finner fullstendig uinteressant, derfor faller hun også i mediaverdi. Få er interesserte i å lese om markus foss..  Og ingen vil legge penger i en artist som ikke lenger er så populær. Hun har hatt sin storhetstid og den kommer nok ikke igjen. Så jeg skjønner at Tone er trist. 

Men å syte på senkveld blir for dumt. Hun har forsøkt å gjøre comeback men låte ble ikke en hit. Hun kan klage over at låta ble kalt en flopp så tidlig. Men nå seks uker etterpå, viser faktisk salgstallene at, jah ...det faktisk ble en flopp. 

Mens Tone har lekt hus, hatt "permisjon" i et par - tre år, krangla med kommunen om husbygging og reist på eks antall turer med de rike kjendisvennene sine til Miami - så har Astrid S, Julie Bergan, Aurora og nå Sigrid skjønt hva som skal til for å lykkes i musikkbransjen. De slår Tone langt ned i støvlene og det virker som Damli ikke har fått med seg at verden har gått videre siden hun forsvant fra rampelyset. Det virker som hun tror hun bare kunne valse tilbake med den ikke spesielt gode musikken sin. Sorry Tone, du virker som en flott person, men tiden din i musikkbilde er dessverre over. Du er ikke på høyde med de jentene jeg nevner over, til og med Sandra Lyng våkna opp og endra musikken sin før hun ble irrelevant. Beklager Tone, du er altfor sen til festen....

Endret av Maydis8
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Ja, Tone kam kanskje være skuffa over dekningen nå, men hun kan takke tv og aviser for hele sin karriere . husker dere for noen år siden, det var Tone-nyheter HELE tiden, hva enn for noe uinteressant piss hun gjorde. Media bygget henne opp til å bli Norges største kjendis. Nå har det gått noen år, hun er ikke hottest lenger, de skriver litt andre saker og det er selvfølgelig tungt og totalt uvant for henne. men oppmerksomheten og pressen hun har fått står på ingen måte i harmoni med det (svært begrensede) talentet. 

Kritikken var vel for øvrig labre hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars jente, hun får jammen gjennomgå! 

Hun virket oppriktig lei seg på Senkveld. Jeg synes hun virker som en veldig bra dame, men er enig i at det blir litt mye forvirring ang hva hun stiller opp på. Hun har vel ikke vært dødsflink med å tenke ut en langsiktig imageplan, og det trenger man når man ikke er Adele. Hun er bra nok som artist hvis hun hadde hatt et skikkelig image og holdt seg til det, så hun virket troverdig. Men sånn har det jo ikke vært. Mulig dårlig/for slepphendt manager, ja.

På den annen side, regninger må betales... Men hun har nok kastet sjangsen sin i samme slengen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
7 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Stakkars jente, hun får jammen gjennomgå! 

Hun virket oppriktig lei seg på Senkveld. Jeg synes hun virker som en veldig bra dame, men er enig i at det blir litt mye forvirring ang hva hun stiller opp på. Hun har vel ikke vært dødsflink med å tenke ut en langsiktig imageplan, og det trenger man når man ikke er Adele. Hun er bra nok som artist hvis hun hadde hatt et skikkelig image og holdt seg til det, så hun virket troverdig. Men sånn har det jo ikke vært. Mulig dårlig/for slepphendt manager, ja.

På den annen side, regninger må betales... Men hun har nok kastet sjangsen sin i samme slengen.

Godt poeng, hun var hele Norges pop-yndling, det ville en hver smart manager skjønne at ikke varer evig, toppen noen år. vil man ha en livslang karriere som artist må man ha mye mer å slå i bordet med, og ikke minst en fanbase. Tone har gjort pop, country, juleplate og snudd seg etter vinden og trendene, da får man ikke noe varig.Men hun kommer nok til å være en tv og reklamepersona i lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Minnus skrev:

Jeg liker Tone veldig godt, synes hun er så god, pen og hyggelig dame. Men det håret hennes? Hvorfor ha løshår når det skal være SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ synlig? 

Enig!!! Er ikke slikt hår VELDIG 2009??? Hun var så flott med det "korte"!! Og det mener jeg gjelder de fleste som klipper skulderlangt hår, de blir så innmari fine. Men så går detil noen uker også må de klisje på dette løshåret som ikke ser ut i måneskinn.

Endret av Valetta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Femilie skrev:

Hun mener pressen bør heie og fokusere på det positive. Det synes jeg er en skummel utvikling. All kritikk er ikke hets. 

Dette!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om VG sliter mer enn Tone, den musikk kritikeren de har burde funnet på noe annet. Ikke bare Tone som får gjennomgå. Hver gang vi møtes f.eks og flere. Det er ikke sunt det VG holder på med. Når det er sagt artisten Tone er ikke fantastisk men har hun lyst til å drive med musikk og har mange fans som liker musikken må hun få lov til det. Mye annet søppel musikk ute jeg ikke skjønner meg på 

Endret av makkapakka
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone har uheldigvis kun blitt velsignet med skjønnhet. Dama fremstår kald som få og eier ikke et snev av sjarm. Virker heller ikke som den skarpeste kniven i skuffen. Skal du nå fram til folk må du ha en god del varme og kunne vise genuinitet. Det er uansett altfor sent å kunne endre på det imaget. Hun er old News.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

@Asti og/eller flere som har god peiling på dette med reklame osv. I nyeste utgave av "Se og Hør" er det et oppslag med Tone Damli og hennes familie, på hele 11 sider. På flere av sidene blir det vist frem klær og møbler, fra ulike av Tones samarbeidspartnere. (Blant annet fra hennes egen kolleksjon med Vero Moda.) Både klesmerkene og møbelleverandørene er nevnt med navn. Ingen plass er dette merket med reklame, eller at Tone har inngått betalte samarbeid med de forskjellige som nevnes. Er det noe regelverk rundt dette? Syns det er rimelig søkt at hun både skal få betalt for en reportasje i Se og Hør (antagelser, har ikke bekreftelser på at hun har fått betalt for det), i tillegg til at det er med på å fremme hennes samarbeidspartnere, og artikkelen fremstår som en reklame for det hun reklamerer for. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...