Gå til innhold

Tone Damli


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Keiserensnyeklær

Sangen var helt grei, synes jeg. Ikke det verste jeg kunne hørt på radioen akkurat. Kan det være at videoen spiller på dette comebacket? At hun "dreper" det gamle imaget (et søtt dådyr) og gjenoppstår på nytt? Ellers refereres jo gjerne orgasmen ("take me to the stars"/(..) "take me down" i låta) til som "den lille død", så det kan være en mulighet for at det spilles på det i videoen. Fiffig at det blir utøvet hjertekompresjon på henne i slutten av videoen til tekstlinjen "touch my body". Tenker at det hadde vært lettere å ndresse henne opp i lakk og lær og la henne åle seg rundt på gulvet, men at det er forfriskende å se en slik musikkvideo i stedet. Selv om den ikke er så lett å bli klok på. Jeg gjorde i hvert fall et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hemoglobin

Tone er jo ganske ung enda så hun kommer nok med masse låter senere som jeg om mulig vil like mye bedre. Og så håper jeg at hun satser mer på det hun egentlig liker best og helst vil prøve ut. Tenk om hun og Sissel kunne skapt noe sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg vet ikke så veldig mye om denne Tone utover hva jeg har lest på KG og at jeg liker dialekten hennes, men det er vel en helt grei sang. Det er åpenbart ikke en type musikk jeg hadde brukt hardt tjente penger på, men jeg synes hun har gitt ut verre ting tidligere. De største ankepunktene for meg er at det høres ut som om de ikke var i nærheten av et eneste fysisk instrument under produksjonen, og man kan vel med rimelighet mistenke at også sangstemmen er noe overprodusert. Det andre jeg la merke til er at et av de musikalske hovedtemaene minner mye om en litt rolig versjon av noen strofer fra "Don't cha" (Pussycat Dolls). Men sånn alt-i-alt virker det som et helt greit steg i en eller annen pop-retning.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Tone er utdatert. Hun er forbigått av andre, yngre, freshere popjenter som Julie Bergan og Astrid S. Jeg synes ikke hun har noe å stille opp med. Men så har jeg ikke hørt den nye låta da.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, _Malene skrev:

Jeg synes Tone er utdatert. Hun er forbigått av andre, yngre, freshere popjenter som Julie Bergan og Astrid S. Jeg synes ikke hun har noe å stille opp med. Men så har jeg ikke hørt den nye låta da.

Gjør deg selv en tjeneste å la være å utsette deg for den nye låta når du først har den rette holdningen 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis
På 20.1.2017 den 18.38, Testosteron skrev:

Hennes forrige utgivelse kom for to år siden. Det er ingen evighet. Det er få som gir ut noe hvert eneste år. Tone har gitt ut fem album på elleve år. Det er få som har gitt ut så mye som hun de siste elleve årene. 

Poenget mitt var at hun har valgt å markedsføre seg tungt på en masse andre produkter.

Ikke hvorvidt hun gir ut plater avogtil. Hun er først og fremst en.....reklameskuespiller? Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det - men artist er altså ikke hovedsakelig det hun er kjent for.

Hun er hovedsakelig kjent for å bli skrevet om i kjendisstoff og ta gresselig betalt for å stille opp på alt fra smoothieoppskrifter, blogging om smoothiene, diverse kjendisgreier, sminke, sexy image og dattera si. Og God Kveld Norge/Se&Hør Etc.

Ikke scene eller musikk.

 

Ryddet for omtale av barn.

Edie, mod.

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236

En "wild guess". Kan musikkvideoen være linka til sangen fordi hun opplever en ut av kroppen opplevelse i videoen, og at hun får det samme i sangen? 

Syns sangen er helt grei. Ikke den beste hun har laget, men heller ikke så ille enkelte her inne mener den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TulleteKatt

Sangen er vel OK i sin sjanger og målgruppe. Har forøvrig ikke særlig til overs for dama, da jeg synes hun (av det jeg har sett) fremstår overlegen og overfladisk, og gjør alt for penger. Spesielt om det også er med på å seksualisere kvinnekroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2017 den 18.28, Testosteron skrev:

Jo da. Tone Damli er kreditert som medkomponist på mange av sangene hun har gitt ut, og selv om artisten ikke har skrevet musikken, så er det jo hennes musikk når hun gir den ut. Elvis f.eks. skrev svært få av sangene han framførte. 

Det sier ingenting om delaktighet. For å være kreditert som medkomponist er det nok å være i rommet når låten lages. Om du så sitter bakfull og sover i en kontorstol, eller er oppslukt av Farmville på mobilen mens noen andre jobber med låten. Dét er nok for å bli omtalt som medkomponist. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting skal Tone ha ros for; hun har ikke fikset på utseendet sitt,til tross for at hun lever av det. Hun runder 30 neste år, og har flere synlige linjer i både pannen og fjeset ellers i musikkvideoen. Mange norske kjendiser på hennes alder har tatt grep for å bli kvitt slike linjer. Hun fremstår derfor som et godt forbilde på det området. De pene blir også eldre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gregor Clegane
På ‎24‎.‎01‎.‎2017 den 16.56, Arabella3 skrev:

En ting skal Tone ha ros for; hun har ikke fikset på utseendet sitt,til tross for at hun lever av det. Hun runder 30 neste år, og har flere synlige linjer i både pannen og fjeset ellers i musikkvideoen. Mange norske kjendiser på hennes alder har tatt grep for å bli kvitt slike linjer. Hun fremstår derfor som et godt forbilde på det området. De pene blir også eldre.

Akkurat på den biten er hun unnskyldt. På det området skal jeg faktisk være så raus å gi henne en god porsjon kreditt. Håper at hun fortsetter slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...