Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sibirstjerne
1 time siden, Tussi2018 skrev:

Idag våknet jeg opp til mensen! Halleluja 😁🙏 

Å så bra😍😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom jo 2 dager etter endt kur som sist👍😀  Skal du ta letrozol nå da? Hvilken dag i syklus begynner man på de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Den kom jo 2 dager etter endt kur som sist👍😀  Skal du ta letrozol nå da? Hvilken dag i syklus begynner man på de? 

Ja, helt likt! 👏 Godt observert forresten 😅

Jeg begynner på torsdag. Jeg skal ta det fra syklusdag 3-7. Vet det er noen som tar til dag 8, men jeg vet ikke helt hvorfor. Hvis man kan få sterke eggløsning av det så vil jo jeg også det 😂 men er vel best å holde seg til det gyn har sagt.. Tror det er vanlig å få eggløsning litt seinere når man går på letrozol. Denne gang skal jeg sjekke med el tester, men litt usikker på når jeg skal begynne 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
13 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ja, helt likt! 👏 Godt observert forresten 😅

Jeg begynner på torsdag. Jeg skal ta det fra syklusdag 3-7. Vet det er noen som tar til dag 8, men jeg vet ikke helt hvorfor. Hvis man kan få sterke eggløsning av det så vil jo jeg også det 😂 men er vel best å holde seg til det gyn har sagt.. Tror det er vanlig å få eggløsning litt seinere når man går på letrozol. Denne gang skal jeg sjekke med el tester, men litt usikker på når jeg skal begynne 🤔

Fant forresten denne hos CB i forhold til når en bør starte med EL tester😊 https://no.clearblue.com/tidspunkt-for-a-starte-med-egglosningstesten 

Endret av Sibirstjerne
Skrivefeil😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Fant forresten denne hos CB i forhold til når en bør starte med EL tester😊 https://no.clearblue.com/tidspunkt-for-a-starte-med-egglosningstesten 

Takk for tips 😊 problemet mitt er jo at jeg ikke aner hvor lang syklus jeg har. Nå har jeg jo hatt SA og både før og etter det brukt provera. Før det har det jo vært alt fra 35- over hunder dager. Så jeg vet ikke hva jeg tar utgangspunkt i 😅 sist kjentes det ut på kroppen som at jeg hadde el på dag 18. Var da jeg kjente litt i magen og brystvortene ble ømme. Så isåfall har jeg jo litt seinere enn det som er vanlig og da kan jeg vel legge til noen dager til syklusen? Si rundt 31 dager? 🤷‍♀️😅 isåfall kan jeg begynne å teste fra dag 13.

Jeg har fått beskjed fra gyn om å ha samleie annenhver dag fra dag 10-22. Så egentlig burde jeg vel teste i den perioden? 

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 1 på letrozol idag. Siste pillene tar jeg på mandag (dag 7). Foreløpig har jeg ingen bivirkninger av disse hormonene og det er jeg veldig glad for. Jeg ser at jeg skrev i dagboken min at jeg hadde kraftigere mens på provera, men det har jeg ikke denne gangen. Blør ganske lite. Håper ikke det forstyrrer virkningen av letrozol.. 

Ellers føler jeg at jeg går litt i min egen boble om dagen. Jeg henger ikke helt med på ting som skjer verken på jobb eller ellers rundt meg. Litt frustrerende for jeg er egentlig en person som er veldig oppdatering og fokusert på ting som skjer rundt meg. Jeg tror at jeg er så fokusert på dette her for tiden at det stjeler all energi fra andre ting..

Akkurat nå så tenker jeg ikke noe negativt rundt prøvingen. Jeg har faktisk en skikkelig magefølelse på at jeg blir gravid denne mnd🙊 Og skulle jeg være så heldig så blir det en tidlig vårbaby 😍🤞 

Selv om jeg er positiv så er jeg ganske utålmodig. Det føles ganske lenge ut å måtte vente en hel mnd ca før jeg kan ta gravidtetstest. Siden el sannsynligvis kommer seint så blir det vel testing i starten av juli.

 

Endret av Tussi2018
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
10 timer siden, Tussi2018 skrev:

Takk for tips 😊 problemet mitt er jo at jeg ikke aner hvor lang syklus jeg har. Nå har jeg jo hatt SA og både før og etter det brukt provera. Før det har det jo vært alt fra 35- over hunder dager. Så jeg vet ikke hva jeg tar utgangspunkt i 😅 sist kjentes det ut på kroppen som at jeg hadde el på dag 18. Var da jeg kjente litt i magen og brystvortene ble ømme. Så isåfall har jeg jo litt seinere enn det som er vanlig og da kan jeg vel legge til noen dager til syklusen? Si rundt 31 dager? 🤷‍♀️😅 isåfall kan jeg begynne å teste fra dag 13.

Jeg har fått beskjed fra gyn om å ha samleie annenhver dag fra dag 10-22. Så egentlig burde jeg vel teste i den perioden? 

Jeg ville så absolutt testet for EL de dagene dere bør ha samleie. Så ville jeg plottet inn de dagene du får positiv test i app/dagbok. Vet du om du kommer til å ha stabile EL tidspunkt fremover da? Du er heldig som har symptomer under EL, det har jeg aldri hatt😄 

Har lest om flere som kjøper EL tester på ebay, mulig at det blir billigere i lengden ettersom at en ofte trenger mange tester😄

 

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Dag 1 på letrozol idag. Siste pillene tar jeg på mandag (dag 7). Foreløpig har jeg ingen bivirkninger av disse hormonene og det er jeg veldig glad for. Jeg ser at jeg skrev i dagboken min at jeg hadde kraftigere mens på provera, men det har jeg ikke denne gangen. Blør ganske lite. Håper ikke det forstyrrer virkningen av letrozol.. 

Ellers føler jeg at jeg går litt i min egen boble om dagen. Jeg henger ikke helt med på ting som skjer verken på jobb eller ellers rundt meg. Litt frustrerende for jeg er egentlig en person som er veldig oppdatering og fokusert på ting som skjer rundt meg. Jeg tror at jeg er så fokusert på dette her for tiden at det stjeler all energi fra andre ting..

Akkurat nå så tenker jeg ikke noe negativt rundt prøvingen. Jeg har faktisk en skikkelig magefølelse på at jeg blir gravid denne mnd🙊 Og skulle jeg være så heldig så blir det en tidlig vårbaby 😍🤞 

Selv om jeg er positiv så er jeg ganske utålmodig. Det føles ganske lenge ut å måtte vente en hel mnd ca før jeg kan ta gravidtetstest. Siden el sannsynligvis kommer seint så blir det vel testing i starten av juli.

 

Også krysser jeg alt jeg har for at magefølelsen din stemmer denne måneden😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sibirstjerne skrev:

Jeg ville så absolutt testet for EL de dagene dere bør ha samleie. Så ville jeg plottet inn de dagene du får positiv test i app/dagbok. Vet du om du kommer til å ha stabile EL tidspunkt fremover da? Du er heldig som har symptomer under EL, det har jeg aldri hatt😄 

Har lest om flere som kjøper EL tester på ebay, mulig at det blir billigere i lengden ettersom at en ofte trenger mange tester😄

 

Også krysser jeg alt jeg har for at magefølelsen din stemmer denne måneden😍

Tusen takk 😍

Nei jeg aner jo ikke når den kommer 😅 Jeg hadde bare ørlite murringer i magen på dag 18 sist, men det med brystvortene var jo lettere å kjenne. Det begynte i hvertfall på dag 18/19 og varte helt til jeg hadde SA. Så det er jo litt rart om det er el når det varte så lenge. Men husker at det var verst i de dagene da det først kom. Var vondt å ha på bh 😅

Så jeg får vel bare følge med på kroppen og se. Men ja da bør jeg vel teste dra dag 10? Må se om jeg har nok tester til å ta to om dagen. Det blir jo nærmere 20 tester, alt etter når el kommer. Ja hvis jeg syns det fungere greit å teste slik så kan jeg jo kjøpe der 😊 ellers får jeg vurdere den tempingen. Men holder jo en knapp på magefølelsen og da slipper jeg flere tester 🤞😂

Blir spennende å følge med hos deg også!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag med letrozol idag 😊 mensen var ferdig på lørdag så den varte bare i fem dager denne gangen. Jeg mener det var seks dager sist. 

Jeg tenker å begynne å teste med el tester på torsdag, da er jeg på CD10. Nå blir det spennende uker fremover i jakten på el 🙊 Vi kommer til å legge inn aksjer annenhver dag fra dag 10-22 etter anbefaling fra gyn. Teste gjør jeg mest for å ha en dag å gå ut i fra for å kunne ta gravidtetstest seinere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD9 idag og prøveperioden er kicket i gang 😅 Jeg har skikkelig troen på denne pp'en! Jeg vet ikke helt hvorfor 🤷‍♀️😅

Jeg har kjent ørsmå stikninger foran i magen i dag, men det må jo være noe annet enn el. Det er jo alt for tidlig. Begynte å teste etter el idag. Egentlig mest for å se om testen slår ut falsk positivt pga PCO. Men det gjorde den ikke. Tenker å teste hver morgen fremover og øke til to ganger for dagen i neste uke 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag testet jeg for første gang med clearblue eggløsningstest med dobbel hormonindikator. Jeg er litt i tvil på om jeg startet testingen for tidlig (og kanskje går tom for tester før jeg får høy fertilitet). Jeg startet idag på CD11 siden jeg regner med rundt 30 dagers syklus. Den hadde som forventet et tomt smilefjes (negativ). Lurer på om jeg bare lar vær å teste med den imorgen, og heller bare bruker vanlig el test. Jeg forventer ikke at el skjer før tidligst dag 17. Men man vet jo aldri 😅

Jeg har hatt hodepine hele uken. Ser på appen (bruker Womanlog) at jeg hadde deg før el forrige runde med letrozol også. Kanskje det er en bivirkning av pillene? 🤷‍♀️ ellers er humør fint og jeg og samboer klarer å kose oss med prøvingen, enn så lenge i hvert fall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere ha kommet i gang med prøvingen, da krysser vi fingrene! 😊🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD13 er snart forbi. Jeg testet med clearblue igjen idag og fikk tomt smilefjes igjen. Jeg måtte bruke to tester for den første kom det bare opp feilmelding på. Er redd for å bruke opp testene før jeg får se om jeg får fast smilefjes. Men det står jo at man skal teste hver dag med den 🤔 Tror dette er første og siste gang jeg bruker den for det er litt stress. Men nå som jeg først har begynt får jeg teste ut uken som kommer. Tester med vanlig el tester i samme slengen. Håper virkelig jeg finner el i løpet av uken som kommer 🤞 Hittil har vi lagt aksjer annenhver dag og det kommer vi til å fortsette med siden jeg ikke stoler helt på testene selv om de skulle bli positiv (pga PCO). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14 og enda et tomt smilefjes på clearblue eggløsningstest. Har testet med babyplan også fra CD 9. Testene er jo fremdeles veldig negative, men det ser jo litt ut som det skjer en økning i hvert fall? 🤷‍♀️ Sist runde med letrozol tror jeg el var rundt dag 18. Så hvis jeg skal ta utgangspunkt i det denne gangen så får jeg vel smøre meg med litt mer tålmodighet. Hadde vært fint hvis det ble positivt test på dag 17 🙏 

Ellers prøver jeg å slappe av for tiden, selv om det kanskje ikke ser sånn ut i denne dagboken 😂 Jeg snakker mye om prøvingen med samboer, men prøver jo holde litt igjen for han blir stresset av at jeg stresser. Han syns heldigvis også at det er gøy å snakke om at det kanskje blir laget en baby denne uken, så det er jeg veldig glad for!

Dette er jo faktisk kjempespennende! 😁 

To uker igjen på jobb før sommerferien! Jeg håper så inderlig at jeg kan gå ut i ferie med en positiv test. Eller i hvert fall få positiv test første uken i ferien 🤞

20190617_103822.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du får El like sent som sist ja 🤔 Jeg trodde ikke man skulle legge så mye vekt på om testene ble litt sterkere en dag, men at man kun skulle ta utgangspunkt i den testen som viser sterkere strek enn kontrollstreken? Hadde vært flott med positiv test når du går ut i ferie da 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Spørs om du får El like sent som sist ja 🤔 Jeg trodde ikke man skulle legge så mye vekt på om testene ble litt sterkere en dag, men at man kun skulle ta utgangspunkt i den testen som viser sterkere strek enn kontrollstreken? Hadde vært flott med positiv test når du går ut i ferie da 🥰

Ja, så lenge jeg får el i løpet av uken er jeg egentlig fornøyd 😁😅

Det kan godt være at det ikke har noe å si nei. Dette er første gang jeg tester så jeg er ikke erfaren her 😂 har jo sett en del på tester som andre legger ut og da er det mange som skriver "ser ut som det nærmer seg". Men har jo også sett at flere har fått svake tester igjen før den til slutt blir sterk. Så jeg blir ikke helt klok på det.

Ja det hadde vært såå fint 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 16 og fremdeles ingen tegn til eggløsning. Fremdeles tomt fjes på clearblue og like svak test som på CD 14 på babyplan 🙄 Håper jeg får blinkende fjes imorgen 🤞

Jeg har fått en del kviser i pannen og lurer på om det er tilfeldig eller fordi noe skjer i kroppen? I tillegg er jeg veldig tung i hodet. Litt sånn begynnende-hodepine- følelse hele tiden. Det husker jeg at jeg hadde før el sist periode også. Men jeg har også litt vondt i nakken nå så det kan like så godt komme derfra 😅🙈

Jeg tror jeg drømmer mye om babylaging og eggløsning om dagene. Samboeren min har våknet flere netter av at jeg har snakket om at jeg kjenner at eggene løsner... 🙄😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 18 og i dag fikk jeg endelig blinkende smilefjes! 😍 Ble kjempeglad! Jeg har kun to testpinner igjen så det spørs om jeg rekker å få fast smilefjes før jeg er tom 🙈 men jeg tester med babyplan sine i tillegg. 

Siden el mest sannsynlig skjer tidligst CD 19 så blir vel syklusen min på minimum 32 dager? Jeg begynte jo å teste med clearblue ut i fra en 30 dagers syklus. Greit å notere seg til neste runde (som forhåpentligvis ikke trengs 🤞🤞)

I dag var jeg i ganske godt humør da jeg våknet. I går var jeg nemlig litt irritabel hele dagen. Veldig ulikt meg og det er ikke gøy å være slik på jobb. Jeg tror dette med babylaging begynner å tære veldig på meg i tillegg til at jeg er oppi en prosess med flytting og jobbbytte.. 

Godt det snart er sommerferie ☀️🌸 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
På 21.6.2019 den 8.34, Tussi2018 skrev:

CD 18 og i dag fikk jeg endelig blinkende smilefjes! 😍 Ble kjempeglad! Jeg har kun to testpinner igjen så det spørs om jeg rekker å få fast smilefjes før jeg er tom 🙈 men jeg tester med babyplan sine i tillegg. 

Siden el mest sannsynlig skjer tidligst CD 19 så blir vel syklusen min på minimum 32 dager? Jeg begynte jo å teste med clearblue ut i fra en 30 dagers syklus. Greit å notere seg til neste runde (som forhåpentligvis ikke trengs 🤞🤞)

I dag var jeg i ganske godt humør da jeg våknet. I går var jeg nemlig litt irritabel hele dagen. Veldig ulikt meg og det er ikke gøy å være slik på jobb. Jeg tror dette med babylaging begynner å tære veldig på meg i tillegg til at jeg er oppi en prosess med flytting og jobbbytte.. 

Godt det snart er sommerferie ☀️🌸 

Å så spennende!! Jeg håper så inderlig at det sitter for dere denne PP! 

Nå vet du jo sånn ca. Hvor lang syklusen din er og det er kjempebra!🙏🏼

Kjenner meg igjen i at det tærer på med disse prøveperiodene, men vi må bare holde motet oppe! En dag klaffer det og da er det verdt det💕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...