Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Jeg pleier heller aldri det 🙈 Blir helt stresset over alkoholen hvis jeg mot alle odds skulle være gravid nå! Jeg vet at det går bra med de fleste, men det er jo også en sjanse for at barnet får kognitive vansker i seinere tid. Så nå håper jeg ikke at jeg er gravid altså 🙈😂

Jeg tenker å teste imorgen tidlig igjen. Står selvfølgelig over alkohol idag i tilfelle. Men det har ikke vært noe mer blodspor de siste timene nå, så jeg har mine tvil på at det betyr noe dette her. Kommer fremdeles svake mensmurringer innimellom. Er testen negativ imorgen så tror jeg at jeg slår meg til ro med at jeg ikke er gravid 😅

Håper bare på mensen jeg! Hadde blitt såå glad for mensen! For da slipper jeg å sette den i gang og kan begynne på letrozol igjen om noen dager 🤞🤞🤞 

Mensmurringer er veldig vanlig ved graviditet, jeg hadde masse av det i starten - kjente ut som at mensen var på vei! Krysser fingrene for deg, enten mensen veldig snart eller positiv test 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen kom idag! Og det er jeg faktisk veldig veldig glad for😁👏 Jeg hadde jo ikke håp på noen ting etter telefonen fra gyn om lavt progesteronnivå. Hadde tenkt å gi kroppen en god pause fra provera nå. Men så lenge mensen fortsetter (og det kjennes sånn ut på smertene i magen i hvert fall), så blir det letrozol til helgen 😍👏

Det vil jo si at vi får prøve på nytt allerede denne mnd! Det er jo helt nytt for meg å få en ny sjanse så fort!

Jeg tok forresten en ny test idag morges (da hadde jeg ikke blødd mer enn det lille fra i går), og den var veldig negativ. 

Endret av Tussi2018
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
1 time siden, Tussi2018 skrev:

Mensen kom idag! Og det er jeg faktisk veldig veldig glad for😁👏 Jeg hadde jo ikke håp på noen ting etter telefonen fra gyn om lavt progesteronnivå. Hadde tenkt å gi kroppen en god pause fra provera nå. Men så lenge mensen fortsetter (og det kjennes sånn ut på smertene i magen i hvert fall), så blir det letrozol til helgen 😍👏

Det vil jo si at vi får prøve på nytt allerede denne mnd! Det er jo helt nytt for meg å få en ny sjanse så fort!

Jeg tok forresten en ny test idag morges (da hadde jeg ikke blødd mer enn det lille fra i går), og den var veldig negativ. 

Å så bra!! 😁 Da er det bare å svinge seg rundt og prøve igjen! 😁 

Nå blir jeg fryktelig nysgjerrig på hva gyn har å si til det? Og tenker du at du prøver EL tester denne måneden også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for at kroppen fungerer litt som den skal ihvertfall 😊 jeg vil gjerne følge med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2019 den 18.27, Sibirstjerne skrev:

Å så bra!! 😁 Da er det bare å svinge seg rundt og prøve igjen! 😁 

Nå blir jeg fryktelig nysgjerrig på hva gyn har å si til det? Og tenker du at du prøver EL tester denne måneden også?

Takk 😁 Nå har jeg jo flyttet så jeg skal ikke gå til den gynekologen mer. Han sa ingenting om at ikke kunne starte på nytt med letrozol dersom mensen kom. Jeg tror ikke han regnet med at jeg skulle få mensen av meg selv. Så nå begynner jeg jo å tenke på at kanskje den blodprøven ble tatt for tett oppunder el. Hvis testen min stemmer så var jo den positiv på CD 22. Da skjedde det kanskje på CD 23? Og jeg tok jo prøven dag 24. Kanskje det var derfor den var svak? Jeg nevnte jo det til han men da sa han jo bare at el skulle ha skjedd før dag 20 hvis den skjedde. Men i og med at mensen kom nå så må jeg jo ha hatt en svak el i det minste. 

Jeg begynner i hvert fall med letrozol imorgen (CD 3) og kjører på 😁👌 

Litt usikker på det med el tester. Så lenge vi klarer å ha sex annenhver dag så tror jeg at vi bare går for det. Da skal vi jo i teorien klare å treffe!?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2019 den 18.40, Dovendyr1 skrev:

Yey, mensen :nori:

 

På 10.7.2019 den 19.24, Patriotpaula skrev:

Hurra for mensen 🤩👏

 

23 timer siden, rainbow_dash skrev:

Hurra for at kroppen fungerer litt som den skal ihvertfall 😊 jeg vil gjerne følge med!

Tusen takk dere 😍 Gøy at dere følger med! Og veldig rart å bli så glad for mensen, men sånn har det jo blitt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kom akkurat over dagboken din og den har jeg lyst til å følge videre😃 vi har akkurat begynt å prøve på en lillesøster/bror, men er spent på om det tar like lang tid som sist..brukte 3 år på frøkna 😢 er i pp1 og skal teste om ca.1 uke😲 har vel egentlig ingen store håp om at vi har truffet på første forsøk men😅 

Håper dere får en positiv test snart! Blir spennende å følge deg videre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
På 11.7.2019 den 19.42, Tussi2018 skrev:

Takk 😁 Nå har jeg jo flyttet så jeg skal ikke gå til den gynekologen mer. Han sa ingenting om at ikke kunne starte på nytt med letrozol dersom mensen kom. Jeg tror ikke han regnet med at jeg skulle få mensen av meg selv. Så nå begynner jeg jo å tenke på at kanskje den blodprøven ble tatt for tett oppunder el. Hvis testen min stemmer så var jo den positiv på CD 22. Da skjedde det kanskje på CD 23? Og jeg tok jo prøven dag 24. Kanskje det var derfor den var svak? Jeg nevnte jo det til han men da sa han jo bare at el skulle ha skjedd før dag 20 hvis den skjedde. Men i og med at mensen kom nå så må jeg jo ha hatt en svak el i det minste. 

Jeg begynner i hvert fall med letrozol imorgen (CD 3) og kjører på 😁👌 

Litt usikker på det med el tester. Så lenge vi klarer å ha sex annenhver dag så tror jeg at vi bare går for det. Da skal vi jo i teorien klare å treffe!?

Det her blir så spennende!!!🎉 Og for en godfølelse at kroppen jobber med deg og gjør det den skal😁 

Det hadde vært veldig interessant å vite om du har hatt EL. Jeg tenkte veldig på det du sier i forhold til om EL kan ha vært på CD23?🤔 

skjønner godt hvis du ikke bruker EL tester denne måneden. Det skal holde at en jobber annenhver dag i syklusen😊

Da er det bare å kaste seg rundt og gyve løs! Tenk om det blir en april baby på dere!! 🤞🏼🤞🏼🤞🏼❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2019 den 21.23, siljur skrev:

Hei! Kom akkurat over dagboken din og den har jeg lyst til å følge videre😃 vi har akkurat begynt å prøve på en lillesøster/bror, men er spent på om det tar like lang tid som sist..brukte 3 år på frøkna 😢 er i pp1 og skal teste om ca.1 uke😲 har vel egentlig ingen store håp om at vi har truffet på første forsøk men😅 

Håper dere får en positiv test snart! Blir spennende å følge deg videre :)

Så hyggelig at du vil følge 😊 Har dere noen spesielle utfordringer som gjorde at det tok tre år sist? Håpet det går mye fortere denne gangen! Blir spennende med testing til uken da! Krysser fingrene for deg 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2019 den 22.51, Sibirstjerne skrev:

Det her blir så spennende!!!🎉 Og for en godfølelse at kroppen jobber med deg og gjør det den skal😁 

Det hadde vært veldig interessant å vite om du har hatt EL. Jeg tenkte veldig på det du sier i forhold til om EL kan ha vært på CD23?🤔 

skjønner godt hvis du ikke bruker EL tester denne måneden. Det skal holde at en jobber annenhver dag i syklusen😊

Da er det bare å kaste seg rundt og gyve løs! Tenk om det blir en april baby på dere!! 🤞🏼🤞🏼🤞🏼❤️ 

Tusen takk for at du heier 😍 

Ja, jeg tenker at jeg ikke hadde fått mensen hvis ikke jeg hadde el. Spesielt med mine utfordringer med PCO. Er det ikke ofte 14 dager mellom el og mens? Isåfall passer det at den var på CD 23. Jeg kommer kanskje til å teste litt bare for å se om jeg faktisk finner el. Men da begynner jeg ikke så tidlig som sist og så skal jeg bare holde meg til annenhver dag uansett hva testen viser tror jeg. Kan jo være det var det som klusset til sist gang. 

Hadde vært magisk med en aprilbaby 😍🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Så hyggelig at du vil følge 😊 Har dere noen spesielle utfordringer som gjorde at det tok tre år sist? Håpet det går mye fortere denne gangen! Blir spennende med testing til uken da! Krysser fingrene for deg 🤞😊

Ikke noe som vi vet om i allefall :) Ble gravid så fort vi sluttet å stresse med det, men det er jo ikke så lett for å si det sånn..skal prøve å stresse litt mindre denne gangen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mensen har vært superkraftig og smertefull, i hvert fall de første to dagene! Jeg slet mye med menssmerter før jeg begynte på p-piller og nå kjentes det litt ut som jeg husker det da. Idag er jeg på CD 5 og blør bare såvidt. Første dagen med letrozol (CD 3) hadde jeg en intens hodepine. Det har heldigvis gått bedre de to neste dagene, selv om jeg er litt tung i hodet nå også. 

Jeg tror jeg vil teste med el tester for å se når og om jeg faktisk har el. Men jeg er usikker på når jeg skal teste fra. Kanskje jeg bare skal begynne fra rundt dag 15. 

Jeg merker at jeg ikke er helt innstilt på en ny runde med så jevnlig sex 🙈😅 vi går nok for annenhver dag fra rundt CD 10/12 og til og med dag 24. Jeg tror det er fordi at jeg ikke helt har troen på at det skal gå. Men samboer er heldigvis mer optimistisk enn meg og er veldig klar for denne perioden 😁 Godt er det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
23 timer siden, Tussi2018 skrev:

Denne mensen har vært superkraftig og smertefull, i hvert fall de første to dagene! Jeg slet mye med menssmerter før jeg begynte på p-piller og nå kjentes det litt ut som jeg husker det da. Idag er jeg på CD 5 og blør bare såvidt. Første dagen med letrozol (CD 3) hadde jeg en intens hodepine. Det har heldigvis gått bedre de to neste dagene, selv om jeg er litt tung i hodet nå også. 

Jeg tror jeg vil teste med el tester for å se når og om jeg faktisk har el. Men jeg er usikker på når jeg skal teste fra. Kanskje jeg bare skal begynne fra rundt dag 15. 

Jeg merker at jeg ikke er helt innstilt på en ny runde med så jevnlig sex 🙈😅 vi går nok for annenhver dag fra rundt CD 10/12 og til og med dag 24. Jeg tror det er fordi at jeg ikke helt har troen på at det skal gå. Men samboer er heldigvis mer optimistisk enn meg og er veldig klar for denne perioden 😁 Godt er det!

Da er du vel snart ferdig med mensen denne syklusen? ☺️

Det med når en skal starte med EL testene er ikke så enkelt. Jeg ville kanskje tatt en på kvelden fra dagen du ønsker å starte testingen. Jeg gjorde det to dager på rad, da jeg begynte å se stigning, begynte jeg å teste på morgenen også. Jeg tester kun morgen og kveld. 😊

Hold på optimismen!! Det er det som gir håp i denne prosessen! Jeg heier på dere! Annenhver dag høres ut som en plan, da er man nødt for å treffe uansett!! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hyggelig med en samboer som er optimistisk og støttende😊 Heier på dere jeg også!

Har lest flere leger som sier at det skal holde å ha sex annenhver dag rundt eggløsningsperioden. 

Masse lykke til 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 18.07, Sibirstjerne skrev:

Da er du vel snart ferdig med mensen denne syklusen? ☺️

Det med når en skal starte med EL testene er ikke så enkelt. Jeg ville kanskje tatt en på kvelden fra dagen du ønsker å starte testingen. Jeg gjorde det to dager på rad, da jeg begynte å se stigning, begynte jeg å teste på morgenen også. Jeg tester kun morgen og kveld. 😊

Hold på optimismen!! Det er det som gir håp i denne prosessen! Jeg heier på dere! Annenhver dag høres ut som en plan, da er man nødt for å treffe uansett!! 😁

Ja jeg var helt ferdig på mandag 😊 nå er det jo bare til å vente og se om noe skjer 😅 sist runde tok jeg bare på morgenen og på ettermiddagen når jeg tenkte at det nærmet seg. Jeg sliter med det med å ikke skulle drikke så mye og ikke tisse på fire timer 🙄 Så derfor en morgenen best for meg. Hvordan gjør du det med tanken på det?

Jeg føler meg mer optimistisk akkurat nå! Så håper jeg klarer å holde på det selv om jeg ikke skulle kjenne noe symptomer på el. Egentlig føler jeg at testingen kan ødelegge litt den optimisten for meg, for sist kunne jeg kjenne meg sikker på at "idag er det en god sjanse" så tok jeg en test og den var negativ. Da var det ikke veldig motiverende å skulle ha sex likevel 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Netteflette skrev:

Så hyggelig med en samboer som er optimistisk og støttende😊 Heier på dere jeg også!

Har lest flere leger som sier at det skal holde å ha sex annenhver dag rundt eggløsningsperioden. 

Masse lykke til 😄 

Tusen takk 😍 Ja, det smitter jo over når han er slik så det er bra! Jeg er mye mer optimistisk nå jeg også. Bare håper vi klarer å holde på det gjennom hele perioden. Siden el har vært til så ulik tid de to rundene jeg har hatt det så må vi jo safe og ha sex gjennom hele perioden 😅 Det blir nok fra CD 12-24 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg aldri har hatt en syklus kortere enn 30 dager på dette året uten p piller, er det noe vits i å begynne å ha sex veldig tidlig i syklusen da? 🤔

Gynekologen sa jo dag 10-22. Sist runde tror jeg el skjedde på dag 22/23 (eller det lille som skjedde av el da 🙈). Syklusen min endte på 36 dager nå. 

Så jeg lurer litt på å gå for dag 14-24? Det er kanskje safere med dag 12-24. Jeg bare syns det blir så lang periode med sex annenhver dag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...