Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

Det har vært godt å være åpen med familien om dette. Selv om det var tidlig så har det vært tungt for oss. Nå ser jeg frem til å forhåpentligvis få litt svar på ting fra gyn i slutten av uken, og håper at mensen ikke lar vente alt for lenge på seg! 

Jeg blir litt gal i hodet av å ikke vite når jeg får neste mensen og neste eggløsning 🙈😅 #kontrollfreak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå nærmer det seg to uker siden SA. Idag kjenner meget svake murringer i magen og lurer på hva det kan være. Det er vel for tidlig til at mensen kan komme allerede nå? Og eggløsning kommer jo ikke før jeg tar tatt letrozol. Det er helt sikkert bare magen som lever sitt eget liv 😅 men blir jo litt overanalyserende når man vil noe så sterkt..

Legen ringte meg i går og sa at begge hcg prøvene fra forrige uke var negative. Den siste jeg tok hadde sunket til 0,3 (tror det var det hun sa). Så da ser det ut som kroppen ordnet opp selv på bare noen dager. 

Jeg er fortsatt bekymret for om litt av grunnen kan være at jeg fremdeles har tynne slimhinner. Jeg vet jo ikke det siden de ikke har blitt sjekket siden i høst. 

Jeg har time til gyn om to dager og håper jeg blir litt klokere da 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok greit å få time hos gyn nå ja! Ift slimhinner har jeg og hatt litt tynne. Nå vet jeg ikke grunnen for hvorfor det ikke har gått naturlig for oss, men en teori er at både slimhinner og progesteron har vært i «nedre normalområde», og dermed ikke gunstig. Uansett ville jeg sjekket opp i det. Mener forskning ikke har funnet noe problemer med gtaviditet med slimhinner over 4,5 mm (7 - 9 er vel normalen), men tenker at flere ting som er på «minussiden» gjør bare utfordringene enda større. 

Håper virkelig du får god hjelp, og st det klaffer fort igjen❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos gyn for en sjekk etter SA. Livmoren var helt tom så det var jo godt at alt var kommet ut av seg selv. Slimhinnene i livmoren var på 6mm nå og det mente han at var helt normalt for hvor i syklusen jeg er nå. Han var positiv til at jeg skulle kunne bli gravid og holde på det. Mente at det var helt tilfeldig at jeg mistet og at det ikke er noe gale. Så det var jo godt å høre 😊

Det som er kjipt er at jeg må vente minimum 6 uker før jeg kan begynne på Provera og letrozol igjen. Håper jo inderlig at mensen skal komme av seg selv før det for det var fryktelig lenge å vente syns jeg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være så vondt å miste, uansett om det er tidlig eller sent, kan nok ikke forstå det uten å ha vært der selv. Men det er godt du fikk positive tilbakemeldinger fra gynekologen, da er det bare å se fremover igjen. Jeg ønsker deg masse lykke til i prøvingen!🤞😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Irisiri skrev:

Det må være så vondt å miste, uansett om det er tidlig eller sent, kan nok ikke forstå det uten å ha vært der selv. Men det er godt du fikk positive tilbakemeldinger fra gynekologen, da er det bare å se fremover igjen. Jeg ønsker deg masse lykke til i prøvingen!🤞😊

Tusen takk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker veldig mye på barneønske nå! I helgene blir det mer tid til tenking og det er ikke bra. Samboeren min er så rolig og mener at jeg ikke må tenke så masse.. lettere sagt enn gjort. Jeg blir så frustrert av å skulle måtte vente så lenge. Samtidig vet jeg at det kunne vært mye verre. Jeg blir også veldig redd for at det samme skal skje neste gang. Og hva om jeg da er mye lengre på vei. Det vet jeg ikke om jeg kommer til å takle 😔 Det er mye å slike tanker som kommer og går om dagene. 

Føler heller ikke at folk rundt helt forstår dette. Jeg har fått ulike reaksjoner hos dem jeg har fortalt om SA til. Noen har blitt oppriktig lei seg på minne vegne, mens noen nærmest har feid det under teppet fordi " det er så vanlig". Jeg har jo sagt det selv også, men likevel skulle jeg ønsker jeg fikk mer av "jeg forstår godt at det er vondt selv om det er vanlig" (jeg har fått den reaksjonen fra flere også, men man husker jo best de andre gjerne). 

Det er på en måte ikke sorgen over barnet som ikke ble, men mer tankene om at tenk om dette skjer igjen og igjen og at jeg ikke kan bli mamma.. 

Jeg prøver så godt jeg kan å tenke positivt, og gjerne spesielt overfor andre når jeg snakker om det. Men inni meg er jeg jo ikke like rolig som jeg høres ut for andre. 

Jeg har luftet noen av disse "katasrrofetankene" til samboer, men han blir litt oppgitt over meg. Jeg forstår jo det for det hjelper jo ikke at vi begge går rundt å tenker negativt. 

Jeg prøver å roe meg ned med at gynekologen målte slimhinnen til 6mm nå, og sa at den var helt normal der jeg er i syklusen nå. Han var ikke bekymret for noe der og sa at han hadde troen på at dette skulle gå veien. Det gjør i hvert fall godt! Jeg prøver å tenke på det ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å tenke på annet enn graviditet for tiden! Blir helt besatt nå 😩 Det føles såå lenge å vente til juli(!) med å kunne ta gravidtetstest igjen. Det blir jo faktisk tre mnd mellom SA og evt ny positiv test. Og så har jeg jo ingen garanti for at jeg i det hele tatt blir gravid neste runde og om egget holder seg på plass. Blir så utrolig lei meg av å tenke på det 😔 i tillegg er det noe større sjanse for SA når man har PCO. Det bekrefter gyn også.

Samtidig prøver jeg å tenke positivt mot neste prøverunde. Jeg kommer til å begynne med Provera på dagen det har gått 6 uker (siden gyn sa at jeg måtte vente 6-8 uker). Kuren varer jo i 10 dager så det tar jo sin tid etter det også. Jeg skal ta eggløsningstester for å se hvilken dag el skjer på i neste runde. 

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste døgnet har jeg klart å legge vekk disse vonde tankene. Nå har jeg heller tenkt gode tanker hvor jeg gleder meg til en ny prøveperiode! Håper det fortsetter slik. 

Da jeg ble gravid så kom det jo egentlig litt brått på, siden jeg ikke hadde hatt eggløsning før og vi heller ikke visste om jeg hadde hatt det den runden. Da gyn ringte og sa at jeg hadde hatt el, var jeg sikker på at mensen var rett rundt hjørnet. Det kjentes jo slik ut på magen. Det gikk vel enda en dag til før jeg innså at jeg faktisk kunne være gravid. Så det var en stor overraskelse da vi bare var veldig glad for eggløsning i utgangspunktet 😂 

Den neste runden kommer vi til å være mye mer bevisst på at det kan skje en graviditet. Det er jo på godt og vondt egentlig. Da har vi jo mye mer forhåpninger. Og jeg kan vel si allerede nå at jeg blir skuffet dersom jeg ikke blir gravid den runden. Samtidig håper jeg jo da at mensen kommer som den egentlig skal pga el og da går det mye kortere tid før ny prøverunde.

Uansett så er jeg veldig spent på om jeg kommer til å kjenne de samme symptomene på el; ømme brystvorter og svak stikking i magen i én dag (Tror jeg det var). 

Det blir veldig spennende! 🤞

Nå håper jeg at de neste tre ukene før jeg kan begynne på hormonene går fort, selv om jeg også skal nye de. Det er mye gøy som skjer i mai 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenne meg igjen i alle disse vonde tankene, så bra at du har fått til å snu de til noe bra ♥️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 14.53, Frøkenhåpefull skrev:

Kjenne meg igjen i alle disse vonde tankene, så bra at du har fått til å snu de til noe bra ♥️ 

❤ Takk for at du titter innom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Hei Tussi, det ser ut som at du hadde SA til samme tid som jeg hadde MA, det var trist å lese og jeg håper at alt er bra med deg. Jeg kjenner meg igjen i det du sier om sorgen over å miste, jeg tenker også mye på det som skulle ha blitt til. Sender deg en klem❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 20.54, Sibirstjerne skrev:

Hei Tussi, det ser ut som at du hadde SA til samme tid som jeg hadde MA, det var trist å lese og jeg håper at alt er bra med deg. Jeg kjenner meg igjen i det du sier om sorgen over å miste, jeg tenker også mye på det som skulle ha blitt til. Sender deg en klem❤️

Hei! Så trist å høre 😔 Godt å høre at jeg ikke er aleine om de tankene, selv om det var tidlig ❤ God klem tilbake til deg! Og masse lykke til 😊 hvis du har dagbok vil jeg gjerne følge med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det gått fem uker siden SA. Jeg har klart å få tankene litt bort fra dette nå og det har vært utrolig godt 🙏 Gleder meg veldig til neste uke for da har det gått seks uker og jeg kan begynne på provera. Med mindre mensen dukker opp selv i løpet av en uke. Jeg orker ikke å vente lengre enn 6 uker 😅 Gyn sa 6-8 uker så 🤷‍♀️ Er veldig klar for å komme i gang igjen! Samtidig som jeg gruer meg litt også fordi jeg er så redd for at det skal gå gale igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire dager til jeg kan begynne på provera og komme i gang igjen med prøvingen 🤞 Jeg begynte plutselig å tenke på om det er dumt å begynne med kuren når det har gått seks uker 🤔 hva om mensen egentlig skulle kommet etter 6,5 uker? Proverakuren tar jo ti dager og så gjerne noen dager til før man begynner å blø. Dvs at eggløsning tidlig skjer i slutten av juni. Hvis mensen skulle kommet av seg selv neste uke hadde eggløsning kunne vært i midten av juni. Men så tenker jeg at dersom ikke mensen kommer av seg selv så mister jeg tid på å vente. 

Jeg er jo livredd for at det samme som sist skal skje denne gangen også. Hvis det gjør det ville jeg gjerne at det skjer i sommerferien og ikke når jeg er tilbake i jobb. Vet at det er umulig å forutse 🙈

Jeg er bare litt redd for at slimhinner og alt som må være bra ikke blir like bra ved å sette mensen i gang ved hjelp av Provera VS at mensen hadde kommet naturlig. Men jeg er redd jeg ikke har tålmodighet nok til å vente på det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tok jeg første pillen på proverakuren. Så deilig å være i gang igjen! Håper jo at mensen skal komme før kuren er over (ti dager). Det er lenge nok å vente dette her 🙈😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sibirstjerne
På 24.5.2019 den 9.36, Tussi2018 skrev:

Idag tok jeg første pillen på proverakuren. Så deilig å være i gang igjen! Håper jo at mensen skal komme før kuren er over (ti dager). Det er lenge nok å vente dette her 🙈😅

Så godt at du er i gang igjen😊 dette blir spennende! Jeg krysser fingrene for at mensen er rett rundt hjørnet! Jeg blir gal av all ventingen!  På alt!🤗 så jeg har satt igang små oppussingsprosjekter i huset for å få tankene over på noe annet.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Så godt at du er i gang igjen😊 dette blir spennende! Jeg krysser fingrene for at mensen er rett rundt hjørnet! Jeg blir gal av all ventingen!  På alt!🤗 så jeg har satt igang små oppussingsprosjekter i huset for å få tankene over på noe annet.😊

Tusen takk 😍 Ja idag tok jeg pille nr 7, så enn så lenge ser det jo ut som jeg må gå kuren ferdig før mensen melder sin ankomst. Men håper det blir seinest om en uke 😊🤞 Ja det er nok veldig lurt å ha noe å drive med! Jeg skal på weekendtur i helgen så det blir deilig å koble litt av! Tenker jeg drikker litt alkohol siden jeg ikke har lest at det er farlig i kombinasjon med Provera. Eller at det kan ødelegge for kuren 😬 

Krysser fingrene for deg også!😊😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste pille av proverakuren er tatt, så nå må bare mensen komme 🤞forrige runde kom den to dager etter endt kur, så håper jeg er like heldig nå. Begynte plutselig å tenke idag "hva hvis den ikke kommer?" Mener jeg har lest at noen erfarte det. Så mye tanker for tiden 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Prøv å få tankene over på noe annet, bruk tiden din på ting som holder deg opptatt😊 her er vi fortsatt i full gang med småprosjekter i huset og tiden flyr😊 mensen kommer nok når den skal, jeg heier på dere😍🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...