Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Ja vurderte det i starten, men så leste jeg at man måtte teste til samme klokkeslett hver morgen. Og før du står opp? Jeg jobber ikke skift, men jobber likevel til ulike tider så derfor står jeg opp alt mellom 5.30-8. Så vet ikke om det hadde fungert så bra da 🤷‍♀️

I starten av min temping hadde jeg på alarm på første tidspunktet jeg regelmessig står opp, tempet i halvsøvne og sov videre. Sjekket så temp når jeg virkelig stod opp, termometeret har veldig praktisk minnefunksjon. Etterhvert som jeg ble mer dreven, så jeg at jeg for min del ikke har så stor variasjon på temp om morgenen så det var ikke så nøye om jeg tempet til litt ulike tider.. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt ømme brystvorter fra dag 19. Det begynner å bli bedre nå. Idag er det syklusdag 25. Ellers har jeg ikke kjent noe på kroppen.. Jeg blir så innmari glad hvis blodprøven viser at jeg har hatt el!🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 28 idag. Ingen oppdatering, bare litt tanker 🤷‍♀️😅

Gynekologen ringte idag, men selvfølgelig fikk jeg ikke tatt telefonen og da jeg ringte opp igjen var de stengt.. da vet jeg at han har fått svar på blodprøven. Blir litt gal av å vente på svaret 🙈 i ene øyeblikk så tenker jeg at det ikke har vært eggløsning og ser for meg hele veien med prøverør og styr.. for hva er sjansene for å få eggløsning neste runde når jeg ikke har fått det så langt? 

I neste øyeblikk syns jeg jeg kjenner igjen følelsen av at mensen skal komme. Og kommer mensen av seg selv tyder det muligens på at jeg har hatt el!? Han sa i hvert fall det tidligere (jeg har jo hatt sykluser på 40 -over 100 dager). Går helt fint om jeg ikke har blitt gravid denne mnd, bare jeg har hatt el. Da vet jeg at sjansene er større for neste mnd! 🤞🤞

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Min første eggløsning siden pilleslutt for 11 mnd siden! 😁🙏

Jeg føler på meg at mensen skal komme hvert øyeblikk, men jeg er utrolig glad for at blodprøven viste eggløsning! Jeg tror eggløsningen var på dag 18 så da er det kanskje sannsynlig at jeg får en 31 dagers lang syklus 🤔 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med eggløsning 🎉😍 Åh, så glad på dine vegne! Det blir spennende å følge med her fremover 😁 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, puffy123 skrev:

Gratulerer så mye med eggløsning 🎉😍 Åh, så glad på dine vegne! Det blir spennende å følge med her fremover 😁 

Tusen takk! Så hyggelig 😍 ja det blir veldig spennende! Syklusdag 30 idag. Tenker å ta en test på lørdag hvis ikke mensen har meldt sin ankomst. Selv om det sikkert er litt tidlig 😅 Jeg har jo ikke hatt sykluser på under 35 dager etter jeg sluttet på pillen, men gyn sa at med eggløsning så skal syklusen også stabilisere seg. 

Av symptomer har jeg ømme brystvorter. Men det kan jo like gjerne være et tegn på at mensen kommer straks 🤷‍♀️

Spennende å følge med hos deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tussi2018 skrev:

Tusen takk! Så hyggelig 😍 ja det blir veldig spennende! Syklusdag 30 idag. Tenker å ta en test på lørdag hvis ikke mensen har meldt sin ankomst. Selv om det sikkert er litt tidlig 😅 Jeg har jo ikke hatt sykluser på under 35 dager etter jeg sluttet på pillen, men gyn sa at med eggløsning så skal syklusen også stabilisere seg. 

Av symptomer har jeg ømme brystvorter. Men det kan jo like gjerne være et tegn på at mensen kommer straks 🤷‍♀️

Spennende å følge med hos deg også!

Jeg har også veldig ømme brystvorter, hatt det i mange dager! Jeg er på syklusdag 29, ingen mensen enda. Tok en negativ test på tirsdag 🤪 tenkte å teste søndag hvis jeg ikke har fått mensen. Har egentlig lyst til å teste i dag og imorgen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, puffy123 skrev:

Jeg har også veldig ømme brystvorter, hatt det i mange dager! Jeg er på syklusdag 29, ingen mensen enda. Tok en negativ test på tirsdag 🤪 tenkte å teste søndag hvis jeg ikke har fått mensen. Har egentlig lyst til å teste i dag og imorgen da...

Ja, jeg har hatt det av og på fra dag 18 😅 siden jeg ikke har hatt normal syklus vet jeg ikke om det liksom blir normalt for meg før mensen. Det samme gjelder vel for deg med tanken på nylig pilleslutt. Så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet. Og teste i helgen 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvilken syklusdag du hadde EL da, eller vet du bare at den har vært? Det blir spennende!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Irisiri skrev:

Vet du hvilken syklusdag du hadde EL da, eller vet du bare at den har vært? Det blir spennende!😁

Jeg tok ingen tester så jeg vet ikke nei 🙈 jeg hadde mest symptomer på dag 18. Blodprøven ble tatt på dag 23. Dag 18 var eneste dagene jeg kjente litt smerter i magen og da det startet med ømme brystvorter. Nevnte det for gyn og han sa at det var sannsynlig at det var på dag 18 side det ofte kom litt seinere med letrozol. 

Vi la inn aksjer på dag 15, 18 og 20. Så det spørs jo om det har truffet siden vi ikke hadde helt annen hver dag 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne og leser litt her jeg☺️ Er selv i samme situasjon som deg. Har prøvd i rundt et år og har også sannsynligvis pco, selv om jeg er slank og ikke har økt hårvekst. Utredet privat og fikk også hormoner for å stimulere EL. 

 Så bra du fikk eggløsning nå😊 Tror også dobbel dose med hormoner (klomifen) funket for meg forrige måned. Spennende med testing til helgen da. Krysser fingrene for deg🤞🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nettopp denne testen. Selv ser jeg en svak rosa strek! Men ser jo at mange skriver om skyggestreker så det er jo ikke godt å vite 🙈 jeg vet jo heller ikke hvor mange dager dop jeg er. Alt fra 9 til 14 dager tror jeg. Siden jeg fikk symptomer på dag 18 (23 mars) og tok blodprøve på dag 23 (28 mars). Nå testet jeg med en tidligtest fra babyplan. Krysser fingrene for meg selv 🤞🤞

20190406_094817.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lavterskel skrev:

Inne og leser litt her jeg☺️ Er selv i samme situasjon som deg. Har prøvd i rundt et år og har også sannsynligvis pco, selv om jeg er slank og ikke har økt hårvekst. Utredet privat og fikk også hormoner for å stimulere EL. 

 Så bra du fikk eggløsning nå😊 Tror også dobbel dose med hormoner (klomifen) funket for meg forrige måned. Spennende med testing til helgen da. Krysser fingrene for deg🤞🏻😊

Hei! Så hyggelig at du titter innom 😊 godt å høre at vi er flere som ikke har alle de andre symptomene, men likevel PCO. Jeg fikk jo først beskjed om at jeg hadde PCOS og det er vel helst da man har flest andre symptomer. Har du dagbok også? 

Får du noe oppfølging for å se om du har eggløsning? 

Krysser fingrene for oss begge 🤞😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser strek på testen din!😍 Litt svak ennå, men test igjen mandag😁 Fikk også selv strek nå nettopp på min test. Herregud, jeg krysser alt jeg har for oss begge🤞🏻🤞🏻 

Jeg hadde oppfølging hos gynekolog midt i syklus etter runder med clomifen for og se om eggene responderte. Ingen særlig respons på dette. Denne siste runden med dobbel gadd jeg rett og slett ikke booke meg time til kontroll da jeg hadde null tro på at noen av eggene var modne, og egentlig kun tok den siste kuren fordi den lå i skuffen😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii så spennende! Gøy at du ser en svak strek også! Vet du ca når du hadde eggløsning da? Jeg så nå at du også har dagbok så da skal jeg følge med der 😁🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Oii så spennende! Gøy at du ser en svak strek også! Vet du ca når du hadde eggløsning da? Jeg så nå at du også har dagbok så da skal jeg følge med der 😁🤞🤞

Jeg fikk positiv EL test 24.03, negativ igjen 25.03. Har aldri helt stolt på at EL skjer selv om test er postiv siden PCO gjerne gir forhøyet falsk LH i løpet av syklusen. Etter mange runder med positive EL tester, men ingen EL tar jeg liksom de testene med en god klype salt, hehe😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok ny test nå. Syns den ser litt svakere ut enn i går jeg 🤔 må liksom legge godviljen til for å se en strek og er det en gyldig strek da? Den i går er med tidlig test fra babyplan, mens denne er en vanlig fra babyplan. Den er gjerne mindre sensitiv, men det står jo at den skal kunne gi positivt fra 6-15 dager etter befruktning. Jeg er jo usikker på når el var. Men siden jeg tok blodprøve 28 mars er jo det siste mulige dagen jeg kan ha hatt el på. Så nå tror jeg at jeg skal vente helt til onsdag/torsdag med å ta en ny test. Da med digital. Hvis mensen ikke plutselig har kommet innen det selvfølgelig 🙈 blir litt stresset av dette kjenner jeg! 

Kan man få svak strek og så forsvinner den igjen? Jeg har ingen erfaring med gravidtetstester fra før 🤷‍♀️😅

20190407_082832.jpg

Endret av Tussi2018
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin strek på testen du tok i dag. Hadde du tatt tidligtest som i går hadde nok sterken vært sterkere siden de har høyere følsomhet. HCG dobler seg jo også ca annenhver dag så stigning fra en dag til annen trenger ikke gi så tydelig utslag. Høres lurt ut å ta en digital til uka👍🏻 Spennende å følge med videre da vi er sånn ca likt i løypa😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lavterskel skrev:

Fin strek på testen du tok i dag. Hadde du tatt tidligtest som i går hadde nok sterken vært sterkere siden de har høyere følsomhet. HCG dobler seg jo også ca annenhver dag så stigning fra en dag til annen trenger ikke gi så tydelig utslag. Høres lurt ut å ta en digital til uka👍🏻 Spennende å følge med videre da vi er sånn ca likt i løypa😊 

Jeg syns jeg såvidt kan se strek på bildet 🙈😂 men det er jo bra at flere andre her inne sier at de ser. Jeg la samme bilde ut på tråden for tolkning av graviditetstester også. Ja håper det er det som er grunnen! Jeg skal prøve å holde meg helt til onsdag sånn at jeg ikke blir mer usikker😊 ja, håper dette stemmer for oss begge 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye murringer i nedre del av magen, både i kveld og i går kveld. Kjennes jo helt likt ut som når mensen skal komme. Men symptomene på graviditet er vel ofte litt likt som før mensen. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal teste imorgen tidlig eller om jeg skal vente til torsdag eller onsdag. Har kun en test igjen fra babyplan (lik som den jeg brukte idag. Ikke tidligtest). 

Samboeren tror ikke at jeg er gravid 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...