Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Hei og takk for det :) Ja, det er veldig kjipt, Jeg er litt inne på tanken om å gå til en annen gynekolog i tillegg for å se om jeg får samme svaret der. Har jo bare vært hos denne gynekologen to ganger, så ingen sterke bånd 😅 Nei, han snakket ikke om noen andre medisiner jeg kunne prøve. var kun metformin som ble snakket om og så virket det som prøverør var neste steg. men det er jo en stund til isåfall.

Lykke til til deg også! Har du gått på Letrozol selv?

Ville iallefall prøvd flere medisiner før ivf! Takk, ja prøvde letrozol forrige periode. Men jeg har EL av meg selv, så ikke på samme grunnlaget. Men ble kluss i syklusen, så skal ikke fortsette. Så vi skal til første samtale for ivf til mandag. Har prøvd i litt over et år, finner ikke noe galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.12.2018 den 18.27, bondekone skrev:

Ville iallefall prøvd flere medisiner før ivf! Takk, ja prøvde letrozol forrige periode. Men jeg har EL av meg selv, så ikke på samme grunnlaget. Men ble kluss i syklusen, så skal ikke fortsette. Så vi skal til første samtale for ivf til mandag. Har prøvd i litt over et år, finner ikke noe galt...

Ja, det sa jeg også. Så håper det er andre ting jeg kan teste ut hvis ikke dette funker. Kjenner jeg ikke har troen på det 🙈 

Masse lykke til med oppstart med Ivf! Krysser fingrene for at det går veien for dere🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det blir ikke mye nytt i dagboken når kroppen ikke samarbeider.. fire mnd siden forrige mens nå 🙄 

Jeg har fått time til en ny gynekolog seinere denne mnd. Det blir spennende å se om han ser noe forskjell og om at forslår en annen medisinering. 

Endret av Tussi2018
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ser det ut til at mensen så smått er på vei! Jeg har hos en ny gynekolog idag og han ville at jeg skulle prøve letrozol. Tok første tablett idag siden jeg er på dag 3 i syklusen (til tross for at jeg blør svært lite nå). Skal ta blodprøver seinere i syklusen for å sjekke om jeg har fått eggløsning av tablettene. Denne gynekologen var mye mer optimistisk enn den forrige så nå er jeg ved bedre mot 😊 Krysser fingrene for meg selv 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Syklusdag 16 idag. Jeg er veldig spent på om jeg får eggløsning med første forsøk av letrozol. Jeg har kjent små murringer i magen innimellom, men jeg er usikker på om det bare er jeg som fokuserer veldig på det nå. Det er vel veldig store forskjeller på hvordan kvinner merker eggløsning på kroppen. 

Jeg skal ta blodprøve på syklusdag 24 for å se om det har vært eggløsning. Neste mnd tenker jeg å teste med eggløsningstest i tillegg slik at vi har mulighet til å time sex bedre for å treffe. Siden jeg mest sannsynlig ikke har hatt eggløsning etter at jeg sluttet på pillen så har jeg ikke veldig stor tro på at det skjer med første forsøk nå. Men jeg håper jo veldig 🙏

Samboeren min er i det siste begynt å se veldig frem til det som skal (forhåpentligvis) skje, så han er mye mer engasjert nå enn med en gang vi staret å prøve. Så det er jo en veldig fin ting! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg syns det er litt slitsomt å måtte ha sex annenhver dag 😂 Gynekologen var tydelig på at fra dag 10/12- 22 så var det annenhver dag. Sikkert fordi jeg har hatt så lange sykluser at det er vanskelig å vite når eggløsningen skjer. Selv om letrozol skal hjelpe til med å stabilisere vil jeg tro. Fra neste mnd av tenkte jeg å teste med eggløsningstester. 

Samboeren min syns det er litt slitsomt også. Vi har ikke sex så ofte til vanlig 🙈 

På syklusdag 24 skal jeg ta blodprøve for å sjekke om det har vært eggløsning denne mnd. Men det er jo en evighet til enda... 

Endret av Tussi2018
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mnd uten mensen 😲 synes det er lenge når jeg har gått 2 mnd uten liksom.. Interessant at man kan være normalvektig og ha pcos, men det skjer kanskje ikke så ofte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2019 den 18.42, Dovendyr1 skrev:

4 mnd uten mensen 😲 synes det er lenge når jeg har gått 2 mnd uten liksom.. Interessant at man kan være normalvektig og ha pcos, men det skjer kanskje ikke så ofte?

Ja ikke sant? 🙈 Og når den først kom så var den kjempesvak. Det har liksom bare blitt lengre og lengre sykluser på meg, men det har gjerne noe å gjøre med at kroppen bruker litt tid på å komme i gang etter p piller. Og hvis jeg i tillegg har PCOS så er det vel naturlig at det blir sånn.. Har du PCOS selv? 

Jeg gikk nylig til en annen gynekolog som ikke var like sikker på at jeg har det. Så det er ikke lett å bli klok på 🤷‍♀️

Ja jeg har normal BMI, ikke mye plaget med kviser (vært det tidligere da) og ikke plaget med mye hårvekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært å tatt blodprøve for å se om første runde med letrozol gav meg eggløsning. Lurer på når jeg kan forvente å få svar? 

Jeg har ikke merket noe på kroppen eller hatt utflod som tilsier at jeg har hatt eggløsning, så jeg er forberedt på det. 

Håper jeg får øke til dobbel dose med letrozol i neste runde. Det blir også spennende å se om mensen kommer av seg selv. Med en 28 dagers syklus så skal den komme 18 feb. Usikker på hvor lenge jeg må vente før jeg tar provera for å få mensen. Jeg orker ikke å vente i flere mnd på at den skal komme av seg selv 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lange sykluser på rund 42 dager. De eggløsningsstrimlene fungerte ikke på meg. Det viste seg at jeg hadde eggløsning 3 dager etter menstruasjon. Jeg fikk eggløsningsslim da, med litt «røde tråder» i :) Da klaffet det. Kan det være at du faktisk har den tidligere enn du tror? Jeg fikk bl.a litt utslag på stix da jeg egentlig forventet eggløsning.. 

masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ja ikke sant? 🙈 Og når den først kom så var den kjempesvak. Det har liksom bare blitt lengre og lengre sykluser på meg, men det har gjerne noe å gjøre med at kroppen bruker litt tid på å komme i gang etter p piller. Og hvis jeg i tillegg har PCOS så er det vel naturlig at det blir sånn.. Har du PCOS selv? 

Jeg gikk nylig til en annen gynekolog som ikke var like sikker på at jeg har det. Så det er ikke lett å bli klok på 🤷‍♀️

Ja jeg har normal BMI, ikke mye plaget med kviser (vært det tidligere da) og ikke plaget med mye hårvekst. 

Har du vært hos privat gynekolog ettersom at dere ikke har prøvd et år enda? Synes det er rart at syklusen skal bli mer og mer uregelmessig etterhvert som tiden går hvis det er pga pillene, hmm.. Åja, så rart at gynekologene mener forskjellig! :klo:

Jeg har ikke vært hos gynekolog enda, håper på å få henvisning når jeg har vært hos legen min uka her. Vet derfor ikke om jeg har PCOS, men tviler sterkt. Jeg er på grensen til undervektig ifølge BMI iallefall, så er vel lite sannsynlig da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2019 den 13.20, stinepetrine skrev:

Jeg hadde lange sykluser på rund 42 dager. De eggløsningsstrimlene fungerte ikke på meg. Det viste seg at jeg hadde eggløsning 3 dager etter menstruasjon. Jeg fikk eggløsningsslim da, med litt «røde tråder» i :) Da klaffet det. Kan det være at du faktisk har den tidligere enn du tror? Jeg fikk bl.a litt utslag på stix da jeg egentlig forventet eggløsning.. 

masse lykke til!

Så rart! Men jeg har jo hørt om det før ja. Men viste eggløsningstesten at du hadde eggløsning når du ikke hadde, og omvendt? Jeg har bestilt en pakke fra clearblue som skal vise de fire mest fruktbare dagene. Usikker på hvordan det fungerer. 

Begge gynekologen jeg har vært til mener at jeg ikke har eggløsning siden jeg så mange cyster på eggstokkene og så lange sykluser (mensen var jo borte i fire mnd nettopp). 

Hvis jeg har eggløsning på en annen tid i syklusen enn det som er vanlig så vil gjerne ikke blodprøven jeg tok på syklusdag 24 gi utslag? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.2.2019 den 16.49, Dovendyr1 skrev:

Har du vært hos privat gynekolog ettersom at dere ikke har prøvd et år enda? Synes det er rart at syklusen skal bli mer og mer uregelmessig etterhvert som tiden går hvis det er pga pillene, hmm.. Åja, så rart at gynekologene mener forskjellig! :klo:

Jeg har ikke vært hos gynekolog enda, håper på å få henvisning når jeg har vært hos legen min uka her. Vet derfor ikke om jeg har PCOS, men tviler sterkt. Jeg er på grensen til undervektig ifølge BMI iallefall, så er vel lite sannsynlig da? 

Ja begge jeg har gått til er privat. Så det koster jo, men når jeg hadde så ustabile sykluser så ville jeg sjekke opp i det. 

Jeg tenker at hvis pillene har kamuflert at jeg har PCOS og det tar tid før kroppen kommer i gang etter man slutter på pillen, så kommer gjerne PCOS symptomene mer og mer frem. 

Jeg kan veldig lite om PCOS så jeg er nok ikke riktig person å spørre. Men det at jeg muligens har det har overhodet ingenting med vekten å gjøre. I følge gynekologen jeg har vært hos så kan hvem som helst ha det. 

Håper du får god hjelp hos legen 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått svar på blodprøven- ingen eggløsning etter første runde med letrozol. Fikk heldigvis lov til å ta dobbel dose neste runde. Nå håper jeg at mensen kommer kjapt, ellers blir det Provera for å sette den i gang. Fikk beskjed om å gi det en uke over tiden. Syklusdag 26 idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 29 idag og ingen tegn til at mensen er på vei. Det ville vel i grunn vært rart siden det tok over 100 dager sist 🙈 men lov å håpe! 

Gynekologen sa at når jeg tar provera så kommer mest sannsynlig mensen av seg selv neste runde (selv om man da selvfølgelig håper at den ikke kommer). 

Så nå må den neste uken bare gå fort sånn at jeg kan begynne på Provera på dag 36/37 kanskje? 

I kveld skal jeg i hvert fall kose meg med litt vin 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner svake murringer/små stikk i magen fra tid til annen. Men det kan også være innbilning i ønske om at mensen skal komme.. 😅 Det beste hadde jo vært om den kom av seg selv, uten at jeg bruker Provera. 

Vil bare komme i gang med neste prøverunde! 

Jeg fikk nettopp vite at en av mine beste venninner er gravid! Vi begynte å prøve ca samtidig så for henne har det klaffet raskt. Veldig hyggelig for de, men jeg kjenner deg gjør ekstra vondt å tenke på at det ikke ser ut til å gå veien for oss med det første. Vi hadde snakket om hvor fint det hadde vært å gått gravid samtidig.. Det blir mye tenking i helgene. Litt godt at det er mandag imorgen og full rulle igjen på jobb. Der klarer jeg å la være å tenke på alt dette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mensen enda. Syklusdag 35 idag. Dette har vært en hard uke på jobb. Er på dag 3 med hodepine nå 🙄 Godt det endelig er fredag og helg! 

Jeg tenker å starte på Provera imorgen. Jeg kjenner ingen antydning til at mensen er på vei. Murringer jeg hadde må ha vært innbilning 😅 samtidig så husker jeg ikke om jeg kjente noe på kroppen når jeg fikk mensen sist. Da var det jo så lenge siden sist. Når jeg tenker meg om så tror jeg kanskje det kom som en overraskelse på toalettpapiret 🙈 Jeg burde kanskje ventet lengre med å starte på Provera, men jeg er så utrolig utålmodig. Jeg vet ikke om det kan klusse veldig til hvis jeg begynner nå og mensen egentlig er rett rundt hjørnet av seg selv? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ingen mensen enda. Syklusdag 35 idag. Dette har vært en hard uke på jobb. Er på dag 3 med hodepine nå 🙄 Godt det endelig er fredag og helg! 

Jeg tenker å starte på Provera imorgen. Jeg kjenner ingen antydning til at mensen er på vei. Murringer jeg hadde må ha vært innbilning 😅 samtidig så husker jeg ikke om jeg kjente noe på kroppen når jeg fikk mensen sist. Da var det jo så lenge siden sist. Når jeg tenker meg om så tror jeg kanskje det kom som en overraskelse på toalettpapiret 🙈 Jeg burde kanskje ventet lengre med å starte på Provera, men jeg er så utrolig utålmodig. Jeg vet ikke om det kan klusse veldig til hvis jeg begynner nå og mensen egentlig er rett rundt hjørnet av seg selv? 🤔

Siden provera er syntetisk progestron vil du ikke få mensen så lenge du står på den, men få en blødning grunnet prigesteronfallet når du er ferdig med kuren. Lenge siden jeg har tatt, men den varer vel rundt ti dager den kuren? Så om du skulle hatt mens snart vil den bli utsatt, men annet enn det vil den ikke gjøre noe skade.. Du vet ikke om du har hatt EL etter letrozolkuren skjønner jeg? Da tror jeg jeg hadde satset på provera. Jeg hadde heller ikke noe særlig hell med letrozol for å få EL, klomifen fungerte mye bedre hos meg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, prøverpåny skrev:

Siden provera er syntetisk progestron vil du ikke få mensen så lenge du står på den, men få en blødning grunnet prigesteronfallet når du er ferdig med kuren. Lenge siden jeg har tatt, men den varer vel rundt ti dager den kuren? Så om du skulle hatt mens snart vil den bli utsatt, men annet enn det vil den ikke gjøre noe skade.. Du vet ikke om du har hatt EL etter letrozolkuren skjønner jeg? Da tror jeg jeg hadde satset på provera. Jeg hadde heller ikke noe særlig hell med letrozol for å få EL, klomifen fungerte mye bedre hos meg. 😊

Takk for svar 😍

Ja jeg prøvde letrozol forrige syklus og det gav ikke eggløsning. Nå skal jeg prøve dobbel dose for å se om det er bedre. Men jeg må jo ha en blødning/mensen først. Syklusene mine har vært veldig lange og den forrige var på over 100 dager. Jeg skal ta Provera for å slippe å gå å vente så lenge og for å prøve å få det mer regelmessig. 

Jeg tror jeg bare begynner imorgen. Vet du om det har noe å si når på dagen man tar de pillene? Og om man må ta de til ca samme tid hver dag? 😊

Komifen har jeg ikke hørt om før. Ble du gravid når du gikk på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...