Gå til innhold

Babydrømmen <3

Tussi2018

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Høres ut som du har timet (skriver man det sånn? 😂) det helt perfekt utifra eggløsning, hvis den var igår? Hvilken CD er du på nå? 

Håper virkelig det 😊🤞 Idag er jeg på CD 24. Den positive testen var på CD 22 på morgenen. Vil det si at jeg er 2 DPO idag? 🤔 eller hvordan teller man? 😅 tror jeg kommer til å teste fra 10 DPO 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, rainbow_dash skrev:

Hvis de finner ut at du ikke har hatt EL på blodprøven er det vel ikke værre enn at de kan ta ny blodprøve seinere? Så det skader ikke å sjekke nå?

Hei forresten! :) Jeg vil gjerne følge med! Vi prøver på unge nummer to, men syklusene mine er på bærtur. Mistenker derfor at jeg bør ha en hormonkur eller tre selv, og sluker derfor alt av erfaringer med dette! 

Håper det klaffer for dere nå!

Problemet er bare at jeg flytter neste mnd så jeg får ikke gått mer til denne gynekologen. Og det tar nok litt tid å finne en ny og få time osv nå midt på sommeren. Men jeg merker nok om det har vært eggløsning. Enten blir jeg gravid eller så skal mensen komme til mer regelmessig tid (i følge gyn). Men jeg får høre litt med han når han ringer med resultatene av blodprøven neste uke 😊

Hyggelig at du vil følge med😁 har du gått på hormonprevensjon etter at du fikk første barnet? Eller hva tror du er grunnen til uregelmessig syklus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Dette er jo rene krimboken «jakten på eggløsningen» 🤭😅 Følger med deg videre, Tussi 🤞🏻

Haha ja ikke sant 😂 Jeg blir litt revet med i dette her 🙈 Tusen takk for det 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tussi2018 skrev:

Haha ja ikke sant 😂 Jeg blir litt revet med i dette her 🙈 Tusen takk for det 😍

Skjønner deg så godt! Man blir så opphengt i det man ønsker seg i en sånn prosess, det er ikke så mye annet som betyr så mye når man er på jakt etter eggløsning eller om man har en evig lang syklus og venter og venter på å få mensen. Eller det aller mest ønskede her inne, å bli gravid ❤️ Vi har abortert nylig begge to, men vi vet nå i hvert fall at vi kan bli gravide ❤️  Håper vi begge blir gravide igjen i løpet av «rimelig» tid ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Tussi2018 said:

Problemet er bare at jeg flytter neste mnd så jeg får ikke gått mer til denne gynekologen. Og det tar nok litt tid å finne en ny og få time osv nå midt på sommeren. Men jeg merker nok om det har vært eggløsning. Enten blir jeg gravid eller så skal mensen komme til mer regelmessig tid (i følge gyn). Men jeg får høre litt med han når han ringer med resultatene av blodprøven neste uke 😊

Hyggelig at du vil følge med😁 har du gått på hormonprevensjon etter at du fikk første barnet? Eller hva tror du er grunnen til uregelmessig syklus? 

Ah, det gjør det jo litt mer komplisert ka! Det er vel bare å vente og se :) 

Jeg gikk vel kanskje en måned på cerazette etter fødsel sist, fikk masse kviser, og fant ut at det gadd jeg ikke. Med klistremerkebaby og lite søvn ble det uansett ikke så mye action, så vi ble enige om at hvis det mot formodning skulle bli en baby til så fikk det bli sånn. Men det skulle gå nesten 1,5 år før jeg i det hele tatt fikk tilbake mensen, og da med veldig ustabil syklus. Jeg aner ikke hvorfor :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
22 timer siden, Tussi2018 skrev:

Håper virkelig det 😊🤞 Idag er jeg på CD 24. Den positive testen var på CD 22 på morgenen. Vil det si at jeg er 2 DPO idag? 🤔 eller hvordan teller man? 😅 tror jeg kommer til å teste fra 10 DPO 🙊

Jeg har også vært litt usikker på dette med DPO🤔 men jeg har alltid tenkt at 1 DPO er dagen etter positiv test? Eller blir det kanskje feil når EL kan komme flere timer senere? 

Jeg ville også testet fra 10 DPO, klarer ikke å la testene ligge ubrukt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si at du er på 4 DPO idag, men det blir jo sånn ca når man ikke temper tenker jeg. Jeg tror det sies at eggløsning skjer om 12-24 timer, etter man har fått negativ test igjen hvis jeg ikke husker helt feil 😅

Endret av Dovendyr1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at jeg er ca 4 DPO idag (lørdag). Kommer nok til å teste på fredag 🙈 

Vi har ikke lagt inn flere aksjer selv om jeg i utgangspunktet tenkte at det var greit å holde på ut uken. Ingen av oss har noe mer å gi nå, så da får det være greit for denne perioden og så satser vi på at vi traff. Dersom el faktisk har skjedd. Jeg er jo ikke helt overbevist om det heller siden jeg ikke har hatt de samme symptomene som sist (selv om jeg vet at det kan være ulikt fra mnd til mnd) 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 28 og 6 DPO idag tror jeg. Venter spent på om gyn ringer og håper at han kan befrekte at el har vært 🙏

Symptomer: har kjent ørsmå murringer nederst i magen. Litt som i tiden før mensen kommer, bare mye svakere og mye sjeldnere. Brystvortene hadde en liten antydning til å være litt såre/ømme tidligere i uken, men det er de ikke i dag. 

Jeg håper ikke el har skjedd tidligere enn jeg trodde og at det virkelig er mensen som er på vei 😳

Vi har jo hatt sex annenhver (uten da jeg tror testen ble positiv, da hadde vi hver dag), så vi bør jo ha truffet el ganske greit uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

CD 28 og 6 DPO idag tror jeg. Venter spent på om gyn ringer og håper at han kan befrekte at el har vært 🙏

Symptomer: har kjent ørsmå murringer nederst i magen. Litt som i tiden før mensen kommer, bare mye svakere og mye sjeldnere. Brystvortene hadde en liten antydning til å være litt såre/ømme tidligere i uken, men det er de ikke i dag. 

Jeg håper ikke el har skjedd tidligere enn jeg trodde og at det virkelig er mensen som er på vei 😳

Vi har jo hatt sex annenhver (uten da jeg tror testen ble positiv, da hadde vi hver dag), så vi bør jo ha truffet el ganske greit uansett. 

Har dere sex regelemessig, så skal man klare å treffe eggløsningen uansett :) Det er jo absolutt ikke er must med verken fertilitesmonitor, temping eller eggløsningstester. Blir spennende å høre om blodprøvene viser at du har hatt EL eller ei :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Patriotpaula skrev:

Har dere sex regelemessig, så skal man klare å treffe eggløsningen uansett :) Det er jo absolutt ikke er must med verken fertilitesmonitor, temping eller eggløsningstester. Blir spennende å høre om blodprøvene viser at du har hatt EL eller ei :) 

Helt sant 😊 fikk ingen telefon idag. Jeg får ringe inn imorgen og høre 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går mistet jeg alt håp for denne prøveperioden 😔

Gyn ringte og sa at progesteronnivået ikke var bra denne runden. Det var bare på 13. Burde vært på minst 22. Sist runde med letrozol var det på 33. Jeg nevnte at jeg muligens hadde positiv el test på CD 22. Han mente at el burde skje før dag 20 og tror at kroppen min bare prøvd på el. Han kunne ikke si sikkert om det ikke har skjedd, men det så dårlig ut. 

Så dersom el ikke har vært denne mnd får jeg jo heller ikke mensen av meg selv😫 fra tid til annen syns jeg at jeg kjenner noe i magen, men det kan bare være noe annet også. 

Så nå er jeg litt usikker på hvor lenge jeg skal vente på mensen før jeg tar provera igjen (for å sette den i gang). Idag er jeg CD 30. Jeg venter uansett til CD 35. 

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så kjedelig 🙁 Mange som har kropper som ikke er så veldig samarbeidsvillige 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ååh, så kjedelig 🙁 Mange som har kropper som ikke er så veldig samarbeidsvillige 😬

Ja veldig kjedelig når ikke kroppen spiller på lag! Jeg vet jo ikke hvor lavt progesteronnivå man kan bli gravid på, men han hørtes ikke så positiv ut 🙈

Jeg har nok vært litt stresset denne runden. Det har vært mye både med jobb og flytting. I tillegg tror jeg disse el testene gjør meg vondt verre. Så jeg tenker at alt det kan vel påvirke. Samt at dette var første runden med prøving etter SA. 

Håper kroppen min er mer klar neste mnd!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok gjøre vondt for mange disse testene. Men samtidig kan man bli stresset av å ikke vite når evt eggløsning inntreffer 🤷‍♀️ Så det blir en vurderingssak. Du har ikke vurdert temping da? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt 😔 Alt håp er jo ikke ute, men skjønner du føler det sånn. Sa ikke gyn når du kunne ta Provera da? Temping vil jeg også foreslå at du prøver ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sibirstjerne
5 timer siden, Tussi2018 skrev:

I går mistet jeg alt håp for denne prøveperioden 😔

Gyn ringte og sa at progesteronnivået ikke var bra denne runden. Det var bare på 13. Burde vært på minst 22. Sist runde med letrozol var det på 33. Jeg nevnte at jeg muligens hadde positiv el test på CD 22. Han mente at el burde skje før dag 20 og tror at kroppen min bare prøvd på el. Han kunne ikke si sikkert om det ikke har skjedd, men det så dårlig ut. 

Så dersom el ikke har vært denne mnd får jeg jo heller ikke mensen av meg selv😫 fra tid til annen syns jeg at jeg kjenner noe i magen, men det kan bare være noe annet også. 

Så nå er jeg litt usikker på hvor lenge jeg skal vente på mensen før jeg tar provera igjen (for å sette den i gang). Idag er jeg CD 30. Jeg venter uansett til CD 35. 

Det var leit å høre😔 men er håpet fortsatt ute da? 

Jeg skjønner at EL tester kan øke stresset, for min del virker det motsatt. Jeg har tatt høyde for at EL har skjedd mye tidligere. Så det var greit å endelig få vite at det faller på CD 18. 

Samtidig så skal det holde med samleie annenhver dag, men med mannens turnus er det ikke gjennomførbart😑

Det er så irriterende at det er så mange fartsdumper på denne veien her. Mannen og jeg har nok ikke truffet helt denne perioden. Jeg føler med deg, men da kan vi nå nyte noe godt i glasset i denne sommervarmen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Patriotpaula skrev:

Kan nok gjøre vondt for mange disse testene. Men samtidig kan man bli stresset av å ikke vite når evt eggløsning inntreffer 🤷‍♀️ Så det blir en vurderingssak. Du har ikke vurdert temping da? 😊

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Så dumt 😔 Alt håp er jo ikke ute, men skjønner du føler det sånn. Sa ikke gyn når du kunne ta Provera da? Temping vil jeg også foreslå at du prøver ut 😊

Temping gjør nok ikke ting mindre stressende for min del. Da må jeg våkne til samme tid hver dag og sovne igjen når jeg skal seinere opp. Det fungerer dårlig. 

Neste mnd kjører vi bare på med annenhver dag fra dag 10-22 slik som gyn har anbefalt 😅

Nei, han sa ingenting om når jeg kunne begynne igjen. Før har han sagt at jeg bør vente til CD 35. Så jeg tenker å begynne rundt da hvis ikke jeg merker noe på kroppen.

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Det var leit å høre😔 men er håpet fortsatt ute da? 

Jeg skjønner at EL tester kan øke stresset, for min del virker det motsatt. Jeg har tatt høyde for at EL har skjedd mye tidligere. Så det var greit å endelig få vite at det faller på CD 18. 

Samtidig så skal det holde med samleie annenhver dag, men med mannens turnus er det ikke gjennomførbart😑

Det er så irriterende at det er så mange fartsdumper på denne veien her. Mannen og jeg har nok ikke truffet helt denne perioden. Jeg føler med deg, men da kan vi nå nyte noe godt i glasset i denne sommervarmen😊

Jeg føler at håper er ute nå ja 🙈 jeg som hadde en så god følelse denne gangen! Og vi har virkelig stått på.. 😅 Jeg kommer uansett til å teste i helgen hvis jeg ikke har fått mensen (selv om den ikke kommer naturlig dersom ikke el har vært). Har veldig lyst på vin nå som ferien har startet, men jeg må jo kjenne at det er helt sikkert. Så frustrerende dette er😫

Det er jo masse håp for dere om at det gikk likevel da 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyn sa forresten at de ikke gikk høyere på dosen enn dobbel, som jeg har, så at jeg bare må prøve noen runder til. Men jeg har lest om flere som har fått trippel. Lurer på hvorfor de har så ulik praksis 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...