Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, grds skrev:

Å finne hvem som har dumpet våpnene kan lede tilbake til hvem som har brukt dem! Så dette er en viktig brikke i puslespillet

Enig 😊 AV mener KK ba ham om hjelp til å fjerne drapsvåpnene. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vmm4eL/vitne-ba-meg-fjerne-drapsvaapnene

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym72 said:

Denne Sandberg har bidratt til å renvaske mange uskyldige mennesker. 😊

Sandberg anklages for mye. Blant annet at dette er et soloprosjekt fra en pensjonist som ikke har bedre ting å finne på. Men Sulland er også i høyeste grad med, Ysen uttaler seg også støttende Jeg tror ikke alle disse lever en kollektiv livsløgn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, grds said:

Sandberg anklages for mye. Blant annet at dette er et soloprosjekt fra en pensjonist som ikke har bedre ting å finne på.

Ja, for ikke å snakke om at det er pinlig å lese antydninger om at han har blitt senil. Han er fullt oppegående, med en skarpere hjerne enn de fleste. Når Tore snakker bør folk lytte med respekt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle man ville drepe alle tre og ikke ta henne når hun var alene? Og hvorfor var det så uprofesjonelt utført?

Jeg tror ikke verken du eller jeg hadde vært i stand tli å utføre denne udåden.  Selv om jeg jo egentlig bare kan snakke for meg selv - og det går ikke først og fremst på profesjonaliteten...

Når det gjelder profesjonalitet ;  det virker som om hjernene til de fleste på nettforumene pr. 2018/2019 er så infisert av amerikanske filmer at man vurderer enhver "utenlandsk drapsmann"  utifra hva man har "lært" av Hollywood.

Det kriminelle miljøet i Europa var ledet av ex-jugoslaver i denne tiden.  Norge hadde hatt serberne som venner siden 2.verdenskrig.  Nato hadde bestemt at vi nå (1998) skulle støtte en bande som hadde hjelpere i det kriminelle miljøet i Norge. Per Paust måtte spise middag med kriminelle for å dempe gemyttene blandt serberne fortalte han.  Bandene (kosovoalbanerne)  i restjugoslavia var  nok lite fornøyd med etterretningstjenesten mingling med serbisk etterretning- mens Norge i Nato støttet dem med penger, bombefly og mannskap.

Per Paust var også særdeles aktiv i å motarbeide de ex-jugoslaviske våpenomsetning i Europa - han var Norges mann i disse fora.  Hvor aktiv AOP var,  vet vi lite om, men Per Paust sa på sine siste dager til sin fetter at han ville at han skulle vite at han jobbet for etteretningen ; Det gjør vi begge ! sa han.  Løy fetteren ?

I en situasjon, hvor både folkemordet i Srebnettisja og feilbombing av sivile i Serbia  (6.april 1999) av Nato ligger i bakgrunnen - synes jeg kravet om profesjonalitet  fra evt. ex-jugoslaver blir flisespikkeri.  Hvor profesjonelle var norske motstandsfolk under 2.verdenskrig ?   

. Begge disse folkegruppene hadde MYE å hevne.  Å ta livet av uskyldige gamle foreldre passer egentlig veldig godt inn i dette bildet, uten at jeg vil si jeg er 100%  overbevist om at motivet ligger der.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir meg ende over av spekulasjonene i denne tråden, alt peker mot Per og Vernoica,

Jeg skjønner ikke hvorfor i all verden du interesserer deg for denne tråden ?

Denne tråden er for mennesker som ikke synes de fikk en fasit på Orderudgåten da dommene ble avsagt.  Dere som mener å ha fasit bør jo bare slappe av med tanker som; "Rettferdighet har skjedd fyldest"

Hvorfor plage oss som gjerne vil se justisen litt nærmere i kortene ?

Har DERE en agenda ?🤯

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2018 den 12.18, Frida skrev:

Hvem sin terrasse er det? 

Jeg vet ikke. Kan det hende at huset med den terrassen er i Molde?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ble drapsvåpnene av?

Sandberg fortalte at han har fått opplysninger om at en navngitt person, på bestilling fra en person i tilknytning til Orderud-saken fraktet bort våpenet etter drapet. Denne personen ble funnet i en kjeller i Oslo med hodet skutt av. Sandberg møtte også en person i Molde i 1999 som fortalte at han hadde nye opplysninger i saken, men som senere ble funnet døende i Molde. (Ikke sitat) https://www.tv2.no/a/2636356/

En 33-åring mener å vite hvem som ville kvitte seg med våpnene etter drapet. Han vet hvem som ville at våpenet skulle fraktes fra Østlandet og tilbake til Molde. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/j41oA/ukjent-vitne-her-ble-vaapenet-kastet

Anonymkode: d551b...45b

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig 😊 AV mener KK ba ham om hjelp til å fjerne drapsvåpnene. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vmm4eL/vitne-ba-meg-fjerne-drapsvaapnene

Anonymkode: d551b...45b

 

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, krenkende utsagn og svar til dette.

Innlegg skrevet av samme bruker med kort mellomrom, og uten diskusjon i mellom er slått sammen, da dette kan oppfattes som spam. Minner også om at forumet har en multisiteringsfunksjon.

Edie, adm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tanker om hvorfor navnet til «personen som trakk i trådene og er gal» er hemmelig? Sikter da til personen som Paust-familien i avhør omtalte som det  

Hvis jeg har forstått det rett så er ikke dette navnet vært offentlig eller fremlagt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/22/2019 at 2:52 AM, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke. Kan det hende at huset med den terrassen er i Molde?

Huset er omtalt som beliggende på Østlandet. Ryktene skal ha det til at Ole Robert Kirkemo har bodd en periode i sokkeletasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kristanna said:

Noen tanker om hvorfor navnet til «personen som trakk i trådene og er gal» er hemmelig? Sikter da til personen som Paust-familien i avhør omtalte som det  

Hvis jeg har forstått det rett så er ikke dette navnet vært offentlig eller fremlagt? 

Det spekuleres på VGD om at joda, dette er en person vi kjenner fra saken, altså navnet er nevnt offentlig. Men at navnet ikke offentlig er koblet mot "den gale mannen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, grds skrev:

Det spekuleres på VGD om at joda, dette er en person vi kjenner fra saken, altså navnet er nevnt offentlig. Men at navnet ikke offentlig er koblet mot "den gale mannen"

Jeg tenkte at det var SK siden han var inne til avhør i forbindelse med attentatene. Men da er det ikke han det siktes til ettersom jeg forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kristanna said:

Jeg tenkte at det var SK siden han var inne til avhør i forbindelse med attentatene. Men da er det ikke han det siktes til ettersom jeg forstår?

Jeg er usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lowIQmoderneGaming skrev:

 

 

 

Her er det viktig å påpeke at det er andre hånds informasjon til en høyst tvilsom programleder i en særdeles useriøs podcast, der man ikke klarer å formidle navnet til ole robert riktig en gang, noe som tyder på at vedkommende som har formdilet dette også bare har overhørt noe innad i redaksjonen til produsenten monster.

 

edit : Vedkommende omtales ikke som ole robert, men som Dag (med et ukjent mellomnavn) kirkemo selv om programleder refererer til det som broren av kristin.

Hvor hørte eller leste du dette?

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, lowIQmoderneGaming skrev:

nei, podcasten til dustene. google dustene podcast, så er det episoden fra 19.desember

Takk! Det har jeg aldri hørt om før.

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, grds skrev:

Mye er mulig i naive Norge

Takk for svar! Angående det som SenoritaLolita skriver her , kunne du ha nevnt for henne at hun kan spørre Øystein Milli om det er mulighet for at hun kan få studere begge de sokkene på nært hold?

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen etterlyste (på vgd) et bilde av trærne bak kårboligen i forbindelse med hvor den andre sokken kan ha vært. Her er et bilde bak kårboligen, der man ser kårboligen (tror jeg) i bakgrunnen 4507c69e8bc8ba03f4ccac19503f9c44.jpg?t%5

Bildet kan sees på med "forstørresesglass" her https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/barnal-sporet

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de på VGD diskuterer om skriften på posen i Kristins bag som ble funnet i uthuset til SK har SKs håndskrift. Men det er utelukket. Håndskriften på posen har åpen G, mens SK skriver G som ligner 6-tall, altså lukket. SK har en tydelig og ordentlig håndskrift.

Er litt interessant at håndskriften på posen i bag'en har åpne G'er. Åpne O'er og G'er er i grafologien tegn på en uærlig person; noen som har noe å skjule.

(link)

Anonymkode: c40bf...32c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...