Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser at de på VGD diskuterer om skriften på posen i Kristins bag som ble funnet i uthuset til SK har SKs håndskrift. Men det er utelukket. Håndskriften på posen har åpen G, mens SK skriver G som ligner 6-tall, altså lukket. SK har en tydelig og ordentlig håndskrift.

Er litt interessant at håndskriften på posen i bag'en har åpne G'er. Åpne O'er og G'er er i grafologien tegn på en uærlig person; noen som har noe å skjule.

(link)

Anonymkode: c40bf...32c

Takk! :) Er det sikkert at SK har fylt ut hele det skjemaet som det linkes til, og at alt som står der er med hans håndskrift?

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! :) Er det sikkert at SK har fylt ut hele det skjemaet som det linkes til, og at alt som står der er med hans håndskrift?

Anonymkode: 9bdb1...d7d

her

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at de på VGD diskuterer om skriften på posen i Kristins bag som ble funnet i uthuset til SK har SKs håndskrift. Men det er utelukket. Håndskriften på posen har åpen G, mens SK skriver G som ligner 6-tall, altså lukket. SK har en tydelig og ordentlig håndskrift.

Er litt interessant at håndskriften på posen i bag'en har åpne G'er. Åpne O'er og G'er er i grafologien tegn på en uærlig person; noen som har noe å skjule.

(link)

Anonymkode: c40bf...32c

Noen påpekte at det som kan se ut som OG på posen fra KKs bag, (Link postet av klausO2 her )  kan være en L skrevet med løkkeskrift.

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående barnålsporet:
"Du sa du tidligere på dagen var ute og hogde tre med Kristins sønn i skogen der du bor. Hva slags tre var det? spurte Olav H. Thue. - Gran, svarte Per Orderud." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m66kAg/dna-jakt-paa-barnaalstre

"** Både sokken med furunålen og en annen sokk har slite- eller kuttskader på hælen. Ifølge politiet kan skadene være forenlig med at de er trukket utenpå sko, eller kuttet opp i hælen for å klargjøre sokken for dette." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QllwJQ/vurderer-ny-dna-jakt?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=m66kAg

** På andre side av skogholtet ligger eiendommen Fjellet - et sted politiet antar kan ha vært gjerningspersonen(e)s base. Like ved dette huset hevder flere vitner å ha sett den andre sokken, noe som styrker teorien om at dette er fluktruten.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3jjx6q/ny-dna-proeve-kan-felle-kristin?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=m66kAg
 

Kan noen videreformidle dette med hvor den andre sokken var sett, til de i tråden på vgd?

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Angående det som SenoritaLolita skriver her , kunne du ha nevnt for henne at hun kan spørre Øystein Milli om det er mulighet for at hun kan få studere begge de sokkene på nært hold?

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Takk for at du formidlet det til henne, @grds! :) 

Anonymkode: 9bdb1...d7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

** På andre side av skogholtet ligger eiendommen Fjellet - et sted politiet antar kan ha vært gjerningspersonen(e)s base. Like ved dette huset hevder flere vitner å ha sett den andre sokken, noe som styrker teorien om at dette er fluktruten.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3jjx6q/ny-dna-proeve-kan-felle-kristin?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=m66kAg
 

Kan noen videreformidle dette med hvor den andre sokken var sett, til de i tråden på vgd?

Hvis denne sokken som noen så ved Fjellet virkelig var den andre oransje sokken, så høres det veldig ut som planting av spor synes jeg.

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/22/2019 at 1:21 AM, Dressing said:

Jeg skjønner ikke hvorfor i all verden du interesserer deg for denne tråden ?

Denne tråden er for mennesker som ikke synes de fikk en fasit på Orderudgåten da dommene ble avsagt.  Dere som mener å ha fasit bør jo bare slappe av med tanker som; "Rettferdighet har skjedd fyldest"

Hvorfor plage oss som gjerne vil se justisen litt nærmere i kortene ?

Har DERE en agenda ?🤯

Selv om jeg er overbevist om at de fire er de som er involvert, vet jeg jo ikke hvem som skjøt, derfor kunne en sånn tråd vært interessant, men nå har jeg nesten gitt den opp.

Agenda? Det måtte bli å beskytte noen som ikke ble dømt det da. Vet ikke hvem det skulle være, da jeg ikke ser at denne jakten utenfor de fire leder til noen flere gjerningspersoner. Det er dermed ingen fare for dem, hvem nå de skulle være.

Anonymkode: 20fbd...3fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis denne sokken som noen så ved Fjellet virkelig var den andre oransje sokken, så høres det veldig ut som planting av spor synes jeg.

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Planting av spor som ikke leder til noen bestemt person, jada.

Anonymkode: 20fbd...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Planting av spor som ikke leder til noen bestemt person, jada.

Anonymkode: 20fbd...3fd

Jeg vet ikke. Men: Å miste 1 sokk: Mulig.  Å  miste 2 sokker, hvorav den ene henger i et tre ved eiendommen Fjellet: Merkelig. Mener jeg.

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furunålen som ble funnet i en bag som tilhører KK, ble funnet i SK's uthus under en ransaking i november i 1999. Politiet bestemte seg for en siste ransaking omtrent samtidig som de fire som da var siktet ble løslatt fra varetekt. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3jjx6q/ny-dna-proeve-kan-felle-kristin?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=m66kAg

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Våren 2001 - midt under herredsrettssaken - kontaktet et vitne politiet og fortalte at vedkommende hadde observert det som sannsynligvis er den andre Orderud-sokken, hengende i et tre bare 15 meter fra inngangsdøren. Dette var midt i kjerneområdet for letingen etter spor rundt åstedet, og etterforskerne må ha passert rett forbi sokken flere ganger."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nggVQQ/tabbene-som-rammet-etterforskningen

Menes det 15 meter fra inngangsdøren til Fjellet?

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke den artikkelen, men jeg er usikker på om jeg leste om at  noen som så en sokk som kan ha vært en av de oransje sokkene i et tre, så den sokken hengende i et tre i en periode før drapene. Det fikk meg til å tenke på følgende: Kan det ha vært hengt opp en sokk i et tre ved Fjellet og en sokk i et tre ved kårboligen, for å markere disse to bygningene for gjerningsperson(er) som ikke var kjent i området? 

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 2.51, AnonymBruker skrev:

Den oransje sokken kan være et villspor.
Kanskje gjerningspersonene fant eller stjal den sokken og tok den med inn på åstedet (for å drysse fiber fra sokken på gulvene), for deretter å legge den ved stien?
Et vitne mente som sagt at h*n hadde sett en sokk som kunne være den oransje sokken i et tre i nærheten av den stien lenge før drapene.

 

Anonymkode: d551b...45b

Noen som har den artikkelen som dette er hentet fra?

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Våren 2001 - midt under herredsrettssaken - kontaktet et vitne politiet og fortalte at vedkommende hadde observert det som sannsynligvis er den andre Orderud-sokken, hengende i et tre bare 15 meter fra inngangsdøren. Dette var midt i kjerneområdet for letingen etter spor rundt åstedet, og etterforskerne må ha passert rett forbi sokken flere ganger."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nggVQQ/tabbene-som-rammet-etterforskningen

Menes det 15 meter fra inngangsdøren til Fjellet?

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Midt i kjerneområdet? Da må dette ha vært ved kårboligen? Jeg tipper da at dette er den samme sokken som ble funnet på bakken.
En eventuell sokk nr 2 må ha vært den sokken som ble sett ved huset Fjellet.

** På andre side av skogholtet ligger eiendommen Fjellet - et sted politiet antar kan ha vært gjerningspersonen(e)s base. Like ved dette huset hevder flere vitner å ha sett den andre sokken, noe som styrker teorien om at dette er fluktruten.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3jjx6q/ny-dna-proeve-kan-felle-kristin?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=m66kAg

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke den artikkelen, men jeg er usikker på om jeg leste om at  noen som så en sokk som kan ha vært en av de oransje sokkene i et tre, så den sokken hengende i et tre i en periode før drapene. Det fikk meg til å tenke på følgende: Kan det ha vært hengt opp en sokk i et tre ved Fjellet og en sokk i et tre ved kårboligen, for å markere disse to bygningene for gjerningsperson(er) som ikke var kjent i området? 

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Jeg får ikke til å legge fra meg denne teorien. Hva tenker dere?

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker dere?

Jeg vet ikke helt. Det skrives så mye rart i avisene og det er så mange vinter som sier mye rart.

Se bare her, hvor mye rart Aftenbladet får seg til å skrive, så seint som 2001.

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/a3jOA/Den-blodige-pinsen-pa-Orderud

 

" Glasset i terrassedøren på baksiden av huset blir knust. Noen tar seg inn i huset, men blir oppdaget av Marie Orderud. "

 

" Morderen, eller morderne, fortsetter målrettet sin søken etter de to øvrige i huset. Anne Orderud Paust rekker å stige ut av sengen, men blir skutt i eller ved soverommet sitt "

 

" Det blir avfyrt tolv skudd, de fleste i nakken på de drepte. "

Endret av grds
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, grds skrev:

Jeg vet ikke helt. Det skrives så mye rart i avisene og det er så mange vinter som sier mye rart.

Se bare her, hvor mye rart Aftenbladet får seg til å skrive, så seint som 2001.

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/a3jOA/Den-blodige-pinsen-pa-Orderud

 

" Glasset i terrassedøren på baksiden av huset blir knust. Noen tar seg inn i huset, men blir oppdaget av Marie Orderud. "

 

" Morderen, eller morderne, fortsetter målrettet sin søken etter de to øvrige i huset. Anne Orderud Paust rekker å stige ut av sengen, men blir skutt i eller ved soverommet sitt "

 

" Det blir avfyrt tolv skudd, de fleste i nakken på de drepte. "

Takk for svar og link! :) Det er synd at det er så mange feil i flere artikler.

Anonymkode: 9bdb1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar og link! :) Det er synd at det er så mange feil i flere artikler.

Sokken har nok sannsynligvis en begrenset bevisverdi.

https://www.domstol.no/no/meddommere/introduksjonskurs-for-meddommere/bevisvurdering-i-straffesaker/case/

"Til VG uttalte en politibetjent i etterkant at de ikke med sikkerhet kunne fastslå at sokken hadde med drapet å gjøre. Det ble funnet fibrer på åstedet som kunne komme fra samme type sokk. Men selv om fibrene kom fra sokken, kunne fibrene ha blitt avsatt før drapet skjedde. Bevisverdien er dermed begrenset, men fikk større betydning i mediene enn den hadde for saken, i følge en politioverbetjent i saken. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...