pøbelsara Skrevet 23. oktober 2018 #861 Del Skrevet 23. oktober 2018 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er ulovlig med reklame også nå? Har følelsen at det er her problemet ligger. Inntekten til de som tjener penger på dette. Misunnelse. Hat osv. Blogging er butikk for de som driver med det, og folk har vel rett på å tjene til livets opphold ved å ha eget firma om de vil. Og nei, det er ikke greit å kommentere offentlige personer i det vide og brede. Det handler om normal folkeskikk, og om om frisyren ikke var bra den dagen, så hva så? Er man virkelig nødt til å poengtere alt? Anonymkode: 62de6...e12 Du her ikke helt fulgt med på diskusjonen, nei? Hvem har forsvart frisyrekritikk nå? Og du kjører hat- og misunnelseskortet igjen? Endret 23. oktober 2018 av pøbelsara 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 23. oktober 2018 #862 Del Skrevet 23. oktober 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er ulovlig med reklame også nå? Har følelsen at det er her problemet ligger. Inntekten til de som tjener penger på dette. Misunnelse. Hat osv. Blogging er butikk for de som driver med det, og folk har vel rett på å tjene til livets opphold ved å ha eget firma om de vil. Og nei, det er ikke greit å kommentere offentlige personer i det vide og brede. Det handler om normal folkeskikk, og om om frisyren ikke var bra den dagen, så hva så? Er man virkelig nødt til å poengtere alt? Anonymkode: 62de6...e12 Dilettant-nivå! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 23. oktober 2018 #863 Del Skrevet 23. oktober 2018 (endret) Og bare for å bragt det helt på det rene - jeg mener at alle selvsagt har rett til å tjene til livets opphold. Jeg synes det er mye kulere hvis folk har folkeskikk, følger regler og lover og noen elementære etiske retningslinjer mens de holder på å tjene til livets opphold. Lagt til: Og folk kan ha akkurat hvilken frisyre de vil. :raus: Endret 23. oktober 2018 av pøbelsara 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 24. oktober 2018 #864 Del Skrevet 24. oktober 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det er ulovlig med reklame også nå? Har følelsen at det er her problemet ligger. Inntekten til de som tjener penger på dette. Misunnelse. Hat osv. Blogging er butikk for de som driver med det, og folk har vel rett på å tjene til livets opphold ved å ha eget firma om de vil. Og nei, det er ikke greit å kommentere offentlige personer i det vide og brede. Det handler om normal folkeskikk, og om om frisyren ikke var bra den dagen, så hva så? Er man virkelig nødt til å poengtere alt? Anonymkode: 62de6...e12 Virker til du ikke helt har fått med deg hva bloggerkritikken går ut på. Det er ikke at bloggere tjener penger. Det er når disse pengene tjenes på uetisk og/eller ulovlig måte. Bloggere får av en aller annen grunn veldig mye slack både fra myndigheter og folk flest med begrunnelser som at vi må la det passere for det er bare stakkers unge kvinner (med barn). Det kan da ikke være slik at bare fordi den som regelmessig bryter loven og benytter særdeles uetiske metoder i bedriftsvirksheten skal være unntatt kritikk fordi det er en kvinne som skriver om dill og fjas? Slike holdninger er intet mindre enn nedlatende mot kvinner generelt. Misunnelse og hat? Mulig det er følelser du bruker mye tid på å nære, men jeg kan garantere at det ikke er noe jeg føler over for bloggere. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumassistent Skrevet 24. oktober 2018 #865 Del Skrevet 24. oktober 2018 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Hanne Mari, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 24. oktober 2018 #866 Del Skrevet 24. oktober 2018 (endret) * Endret 16. mars 2019 av Anna Nas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #867 Del Skrevet 24. oktober 2018 @Anna Nas Anonymkode: a508d...6c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #868 Del Skrevet 25. oktober 2018 Poenget er vel ikke at man er motstander av barneeksponering, feilmerking, etc. Det er det ingen som påstår heller slik jeg har lest. Igjen, det er oppførselen over tid, og fra de samme brukerne. Ingen generer så mange hjertesaker som det CBE gjør, barn på bloggen? Da er den viktigste saken i verden barneeksponering, neste øyeblikk så er det overforbruk, neste feilmerking, neste redigering, plutselig overkant interessert av å ivareta gamle hus, neste er at man hånler av at bloggeren maler en julelandsby (så mange sider), boikott av alt bloggeren inngår samarbeid med, så er man motstander av plastisk kirugi, for å ikke glemme de plutselige dyrevennene som kommer på banen ved måkeinnlegget, forkjempere for at man skal være naturlig, reklameinnleggene om reise? Åh herrejemeni! Der er alt feil og man kan ikke drømme om å ta den samme ferien for å ikke glemme at man blir så miljøbevisst av cruise, litt i mot rosa tilværelse selvsagt, alt er så stivt=forkjempere av å være naturlg? Alkoholreklame? Motstander og hjertesak! Samtidig som det kommer nedsettende og gjennomsyrede kommentarer omtrent i hvert innlegg. Er man virkelig så lidenskapelig i mot alt det tilfeldige denne bloggeren kommer med og har det som hjertesak allerede, eeeller har det noe med at man har en agenda mot nevnte person og alt det vedkommende gjør derfor blir feil? Det er lett å gjemme seg bak diskusjon av sak, og bedrift, men det er veldig gjennomskuelig hva som foregår når man leser tråden. Det er god gammeldags sladring og forakt. Anonymkode: 4cc7e...6e5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 25. oktober 2018 #869 Del Skrevet 25. oktober 2018 Til anonym 6e5. Jeg vet ikke med deg men jeg klarer å ha flere tanker i hodet og mer enn en sak jeg bryr meg om. Der i blant barns rettigheter, miljø, kroppspress, etikk og dyrevern. Flere også som jeg ikke ramser opp nå. Jeg tror faktisk ikke det er så uvanlig å bry seg på mange områder. Verden i dag er har dessverre så utrolig mye som burde være bedre og det trengs mange som bryr seg for å få til alt. Denne spesifikke bloggen klarer å tråkke over grensen for det akseptable på så mange områder. Hele tiden. Den eksponerer barn så godt som daglig, likeledess frontes overforbruk, miljøsvineri og kroppress jevnt og trutt. Feil/ikke-merket reklame rett som det er. Det er så mye negativt å ta av på den bloggen at det på ingen måte er overraskende det blir mange innlegg og mye diskusjon ut av det. Heldigvis er det mange som bryr seg og mange som sier stopp det denne bloggeren fronter vil jeg ikke være med på. Jeg tar det som et sunnhetstegn. Bloggeren selv virker til å tro dette handler om henne som person. Men det du må skjønne er at denne bloggeren er ekstremt egosentrisk og virker til å tro at alt i verden snur seg rundt henne. Jeg tror ikke hun klarer å se det større perspektivet i det her. Når hun aktivt går inn for å bryte regelverk, bruker innflytelsen sin til å få ødelagt jorden enda raskere og fronte det ene negative (som kroppress) etter det andre. Så handler det faktiske ikke om henne som person. Det handler om hva hun bruker mulighetene og innflytelsen sin på. Med en uendelig mengde med uetiske, ulovlige, negative saker frontet av denne bloggeren vil det bli mye negativ respons. Om hun snur og bruker innflytelsen sin positivt vil sikkert mengden av negativ feed back falle. Dette handler ikke om person men handlinger. Veldig mye av det jeg har skrevet over er direkte overførbart til andre toppbloggere. Det er ganske generelt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #870 Del Skrevet 25. oktober 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Poenget er vel ikke at man er motstander av barneeksponering, feilmerking, etc. Det er det ingen som påstår heller slik jeg har lest. Igjen, det er oppførselen over tid, og fra de samme brukerne. Ingen generer så mange hjertesaker som det CBE gjør, barn på bloggen? Da er den viktigste saken i verden barneeksponering, neste øyeblikk så er det overforbruk, neste feilmerking, neste redigering, plutselig overkant interessert av å ivareta gamle hus, neste er at man hånler av at bloggeren maler en julelandsby (så mange sider), boikott av alt bloggeren inngår samarbeid med, så er man motstander av plastisk kirugi, for å ikke glemme de plutselige dyrevennene som kommer på banen ved måkeinnlegget, forkjempere for at man skal være naturlig, reklameinnleggene om reise? Åh herrejemeni! Der er alt feil og man kan ikke drømme om å ta den samme ferien for å ikke glemme at man blir så miljøbevisst av cruise, litt i mot rosa tilværelse selvsagt, alt er så stivt=forkjempere av å være naturlg? Alkoholreklame? Motstander og hjertesak! Samtidig som det kommer nedsettende og gjennomsyrede kommentarer omtrent i hvert innlegg. Er man virkelig så lidenskapelig i mot alt det tilfeldige denne bloggeren kommer med og har det som hjertesak allerede, eeeller har det noe med at man har en agenda mot nevnte person og alt det vedkommende gjør derfor blir feil? Det er lett å gjemme seg bak diskusjon av sak, og bedrift, men det er veldig gjennomskuelig hva som foregår når man leser tråden. Det er god gammeldags sladring og forakt. Anonymkode: 4cc7e...6e5 🙌🙌 Så enig, samme jeg har observert. Anonymkode: 36c8c...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. oktober 2018 #871 Del Skrevet 25. oktober 2018 News flash: det er mulig å være interessert i flere aspekter av samfunnet. Komisk at det må poengteres, men veldig mye av kritikken handler selvsagt om bloggeiernes troverdighet mht det narrativet de selger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #872 Del Skrevet 25. oktober 2018 3 hours ago, Kollontaj said: News flash: det er mulig å være interessert i flere aspekter av samfunnet. Komisk at det må poengteres, men veldig mye av kritikken handler selvsagt om bloggeiernes troverdighet mht det narrativet de selger. Selvfølgelig kan man det, men for å være ærlig så tviler jeg faktisk på at alle som kommenterer hvor fælt det er med høyt forbruk, være med på cruise, barneeksponering, oppussing av hus osv i CBE-tråden reagerer like sterkt på dette, og brenner like mye for det, i andre settinger. Anonymkode: 36c8c...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #873 Del Skrevet 25. oktober 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget er vel ikke at man er motstander av barneeksponering, feilmerking, etc. Det er det ingen som påstår heller slik jeg har lest. Igjen, det er oppførselen over tid, og fra de samme brukerne. Ingen generer så mange hjertesaker som det CBE gjør, barn på bloggen? Da er den viktigste saken i verden barneeksponering, neste øyeblikk så er det overforbruk, neste feilmerking, neste redigering, plutselig overkant interessert av å ivareta gamle hus, neste er at man hånler av at bloggeren maler en julelandsby (så mange sider), boikott av alt bloggeren inngår samarbeid med, så er man motstander av plastisk kirugi, for å ikke glemme de plutselige dyrevennene som kommer på banen ved måkeinnlegget, forkjempere for at man skal være naturlig, reklameinnleggene om reise? Åh herrejemeni! Der er alt feil og man kan ikke drømme om å ta den samme ferien for å ikke glemme at man blir så miljøbevisst av cruise, litt i mot rosa tilværelse selvsagt, alt er så stivt=forkjempere av å være naturlg? Alkoholreklame? Motstander og hjertesak! Samtidig som det kommer nedsettende og gjennomsyrede kommentarer omtrent i hvert innlegg. Er man virkelig så lidenskapelig i mot alt det tilfeldige denne bloggeren kommer med og har det som hjertesak allerede, eeeller har det noe med at man har en agenda mot nevnte person og alt det vedkommende gjør derfor blir feil? Det er lett å gjemme seg bak diskusjon av sak, og bedrift, men det er veldig gjennomskuelig hva som foregår når man leser tråden. Det er god gammeldags sladring og forakt. Anonymkode: 4cc7e...6e5 Du setter ord på det som skjer på en grei måte Anonymkode: 54691...500 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. oktober 2018 #874 Del Skrevet 25. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan man det, men for å være ærlig så tviler jeg faktisk på at alle som kommenterer hvor fælt det er med høyt forbruk, være med på cruise, barneeksponering, oppussing av hus osv i CBE-tråden reagerer like sterkt på dette, og brenner like mye for det, i andre settinger. Anonymkode: 36c8c...1eb Det er jo regelrett synsing. Selv brenner jeg lite for oppussing av hus, men når noen pusser opp flere ganger i året, reagerer jeg pga forbruks -og miljøaspektet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #875 Del Skrevet 25. oktober 2018 Hadde man hatt noe av det som hjertesak hadde man ikke gått inn på bloggen til noen, så de tjener penger på klikket ditt, for deretter å sladre på kg. Anonymkode: 54691...500 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #876 Del Skrevet 25. oktober 2018 4 minutter siden, Kollontaj skrev: Det er jo regelrett synsing. Selv brenner jeg lite for oppussing av hus, men når noen pusser opp flere ganger i året, reagerer jeg pga forbruks -og miljøaspektet. Det skinner lett gjennom i trådene. Anonymkode: 54691...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #877 Del Skrevet 25. oktober 2018 Dette er den moderne versjonen av bygdekonene som samles rundt formiddagskaffen for å diskutere den rare personen i bygda som man ikke liker. Og selvfølgelig føler man at man er berettiget til å gjøre det, det antar jeg de fleste sladrekoner gjør også. Hvis man skriver et blogginnlegg eller deltar i en diskusjon hvor man kritiserer noe/noen, så er jeg helt med på at det er både berettiget og tegn på at det er noe man brenner for. Men når man besøker en blogg, evt tråden om bloggen, daglig for å terpe og rakke ned på hver minste detalj og skrive den samme kritikken om igjen og om igjen over måneder og år - da er det ikke lenger berettiget kritikk. Da er det forfølging og bygdesladder. Når man skriver "Nok et bilde hvor CBE ikke merker skikkelig" hvor fem andre sukker og akker og oier seg for hvor ille dette er, for 537. gang - så er det ikke noe annet enn "Vet dere hva hun sa i går?!" over formiddagskaffen bak blondegardinene uansett hvor mye man forsøker å rasjonalisere seg til og gjemme seg bak "bedrift" og "saklig kritikk": Anonymkode: 36c8c...1eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #878 Del Skrevet 25. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er den moderne versjonen av bygdekonene som samles rundt formiddagskaffen for å diskutere den rare personen i bygda som man ikke liker. Og selvfølgelig føler man at man er berettiget til å gjøre det, det antar jeg de fleste sladrekoner gjør også. Hvis man skriver et blogginnlegg eller deltar i en diskusjon hvor man kritiserer noe/noen, så er jeg helt med på at det er både berettiget og tegn på at det er noe man brenner for. Men når man besøker en blogg, evt tråden om bloggen, daglig for å terpe og rakke ned på hver minste detalj og skrive den samme kritikken om igjen og om igjen over måneder og år - da er det ikke lenger berettiget kritikk. Da er det forfølging og bygdesladder. Anonymkode: 36c8c...1eb Men berettiget kritikk er jo nettopp det - berettiget. Om en blogger fortsetter med en kritikkverdig ting over flere år så vil ikke den i utgangspunktet berettigede kritikken plutselig bli til sladder underveis hvis den legges fram likt hele veien. Anonymkode: dd303...f6e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #879 Del Skrevet 25. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men berettiget kritikk er jo nettopp det - berettiget. Om en blogger fortsetter med en kritikkverdig ting over flere år så vil ikke den i utgangspunktet berettigede kritikken plutselig bli til sladder underveis hvis den legges fram likt hele veien. Anonymkode: dd303...f6e Jo, det går et punkt hvor det går fra å være saklig kritikk til bare å bli forfølging og mas. Anonymkode: 36c8c...1eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #880 Del Skrevet 25. oktober 2018 Omtrent hver eneste bedrift som finnes har mer miljøsvineri, og overforbruk enn nevnte blogger. Hvor er engasjementet rundt dette? Om man var så lidenskapelig opptatt slik det fremstilles her så ville man bodd i en stråhytte uten teknologi, fordi bare mobilen/laptopen/pcen dere sitter på er en million ganger verre miljøsvineri enn hva denne bloggeren noen gang vil drive med, det er mange julekjoler og sponsede ferier det... Bedriften som selger klærne til de evt barna deres har garantert hatt reklamer der de "utnytter" barn for kommersiell gevinst. Sminken, hårproduktene og klærne dere kjøper er frontet av modeller som garantert bidrar til mer kroppspress. Det er viktig å være opptatt av miljø, og barns rettigheter, men det denne bloggeren gjør er langt i fra så ille som visse vil ha det til. Det er klart når man hauser hverandre opp, kommenterer hver minste detalj, leser alt med lupe og kommer tilbake til tråden for å vise frem fangsten til ellevill jubel fra andre så vil man sitte med en versting og en tilfredstillelse følelse at dette er riktig og viktig, spesielt når dette skjer systematisk over tid. Men er det virkelig så forferdelig at barna blir vist i noen bilder? Er det virkelig kun bedrift og ikke noen personlige tanker på bloggen? Nei, hun er ikke en venninne (vet at det kortet kommer) hun tjener penger på dette, men er det så vanskelig å forestille seg at hun kanskje trives med den jobben og gjør det mye for egen del? Nei, fordi det har blitt fortalt så mange ganger at dette ikke stemmer at det har blitt en sannhet, hva som egentlig er reellt spiller liten rolle. Personlig tror jeg det skorter ned til janteloven. CBE har tydeligvis en attitude som får frem det verste i andre kvinner fordi man ikke takler at andre skal fremstille seg perfekt, og at man er fornøyd med seg selv, og hvor nitrtist er det ikke at man må rakke ned på andre for å kue dem? Det er veldig fascinerende, dog skremmende. Du skal ikke tro at du er noe. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss. Du skal ikke tro du er klokere enn oss. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss. Du skal ikke tro du vet mere enn oss. Du skal ikke tro du er mere enn oss. Du skal ikke tro at du duger til noe. Du skal ikke le av oss. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe. Anonymkode: 4cc7e...6e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå