Gå til innhold

Vårt nyfødte barn har en annen hudfarge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For oss gikk det "andre veien". Far er fra Midtøsten og jeg er fra et arabisk land i Afrika. Vi begge er relativt mørke og har brune øyne og mørkt hår. Det første barnet vårt er helt blondt med blå øyne. Barnet går nå i 3.klasse, så det er ikke sjans i havet for at øynene plutselig blir brun.

Hadde det ikke vært for at jeg vet at min mann er faren, så hadde jeg jammen meg startet å lure selv. Vi har spøkt med at vi har fått med oss feil barn fra sykehuset noen ganger, men heldigvis er eldste kliss lik faren, bare i blond versjon. Barnet er mye mørkere enn meg i huden, men likevel er barnet blondt med blå øyne. Hadde faktisk forstått om min mann ville tatt en DNA-test hvis han var usikker.

Anonymkode: 482c8...904

Du lyver til det selv. Han kan ikke være faren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som også betyr at han ikke stoler på deg, og du syns det er greit.

Jeg er bare ikke der jeg altså.

Anonymkode: 3c4a4...439

Jeg ville heller at han skulle tatt det opp med meg enn at han skulle tatt en dna-test i skjul.

3 minutter siden, FrodeF skrev:

Du lyver til det selv. Han kan ikke være faren. 

Nå var jeg jomfru før min mann. I så fall er jeg den nye jomfru Maria 😁

Anonymkode: 482c8...904

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, FrodeF skrev:

Du lyver til det selv. Han kan ikke være faren. 

Har du sett reklamer i Midtøsten? Det er mange nok brunøyde foreldre som får barn med grønne øyne til at det er et typisk innslag i reklamer at et gyllenbrunt par med brune øyne har to barn; ett som ligner på seg selv, og ett lysere med grønne øyne. For alle vet at genene i området er sånn at det er fullt mulig å få et barn som ikke ligner på seg selv, og synes det er litt kult. Det er jo et område av verden hvor det i mange generasjoner har vært utstrakt reising og handelsvirksomhet. Det er et typisk eksempel på kjøpsenter- og matbutikk-reklame, for eksempel. Tror ikke budskapet er at paret liksom har adoptert ene ungen... 

Anonymkode: 5daf8...a8f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste så ut som en bytting. Min mann og jeg er blonde og blåøyde. Men yngstemann hadde kølsort hår, en nese som var like bred som halve ansiktet, "uten hake", og så veldig sydeuropeisk ut. Vi foreldre blir solbrente bare vi tenker på sola...Men jeg både så og kjente at han kom ut av meg og nå to år etter er han blond og blåøyd. Så slapp av ts, mange babyer ser merkelige ut når de er ferske.

Anonymkode: 8e1c8...6df

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre er begge blonde og blåøyde med lys hud. 

Så kom jeg til verden med masse svart hår, mørkt hår på kroppen, mørk hud, skråstilte øyne. 

Nå er jeg voksen med mørk brunt hår, lyse blå øyne og lys hud. Ingen tegn til hva man så da jeg var nyfødt. 

Anonymkode: 3c4a4...439

Naboene hjemme å! Fikk en liten mørk gutt. Gikk ca 4 mnd så var alle de mørke trekkene borte

Anonymkode: 54c83...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Ewe skrev:

Ja, jeg tenkte også på disse. De har jo også gentestet seg på et show, og fått svar at Bård er 100 % europeisk, mens Vegard er 99,3 % europeisk med 0,7 % eksotiske gener som sikkert stammer fra bakover i slekta. Men de er jo fortsatt brødre.
 

 

hahaha! jeg dauer 😄 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ut som en kineser da jeg ble født. Mørke smale øyne, ravnsvart stritt hår, mørk i huden (var litt gulost) 5 år senere var jeg Hitlers våte drøm; ultrahvitt barn med blonde lange bølgene lokker, lyse blå øyne, lys hud.

 

Anonymkode: 71295...557

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å ta en DNA test. Koster ca 1000 kroner på nett, og du trenger bare en spyttprøve fra deg og barnet. Mor trenger ikke å vite noen ting. 

Egentlig burde alle fedre ta farskapstest bare for å være på den sikre siden.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo eksempler når foreldrene har ulik nasjonalitet. 

Anonymkode: f4fb6...3df

Kvinner kan faktisk få tvillinger med to forskjellige menn.  Noen kvinner kan ha ny eggløsning etter at hun har blitt gravid og bli gravid på nytt.  Så toeggede tvillinger kan ha forskjellige fedre. Uhyre sjeldent, men mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er den store dagen da mor og barn skal komme hjem. Jeg har en ukes permisjon fra jobb og alt skulle vært pur lykke. 

Jeg reiste ikke på sykehuset i går, og årsaken har jeg nevnt tidligere.

Mine foreldre var imidlertid på besøk på sykehuset i går, og da de kjørte hjem ringte min mor. Hun var helt fra seg av samme årsak som gjør meg veldig bekymret. Min far var visstnok rasende og helt ute av kontroll.

Jeg ga også uttrykk for min bekymring men ga henne streng beskjed om å ikke si noe, og heller avvente hva som skjer videre slik at man ikke gjør uopprettelige feil.

Jeg har angst, er kvalm, uvel og nummen i hele kroppen men holder maska for at lillejenta ikke skal merke noe. Vi skal hente mor og barn om noen timer, så får jeg stålsette meg og se hva som skjer.

Blir det feil å nevne barnets utseende allerede i dag om ikke min kone sier noe uoppfordret?

TS

Anonymkode: a5d08...ba9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag er den store dagen da mor og barn skal komme hjem. Jeg har en ukes permisjon fra jobb og alt skulle vært pur lykke. 

Jeg reiste ikke på sykehuset i går, og årsaken har jeg nevnt tidligere.

Mine foreldre var imidlertid på besøk på sykehuset i går, og da de kjørte hjem ringte min mor. Hun var helt fra seg av samme årsak som gjør meg veldig bekymret. Min far var visstnok rasende og helt ute av kontroll.

Jeg ga også uttrykk for min bekymring men ga henne streng beskjed om å ikke si noe, og heller avvente hva som skjer videre slik at man ikke gjør uopprettelige feil.

Jeg har angst, er kvalm, uvel og nummen i hele kroppen men holder maska for at lillejenta ikke skal merke noe. Vi skal hente mor og barn om noen timer, så får jeg stålsette meg og se hva som skjer.

Blir det feil å nevne barnets utseende allerede i dag om ikke min kone sier noe uoppfordret?

TS

Anonymkode: a5d08...ba9

Du må jo snakke med henne! Jeg skjønner at dette er sykt ubehagelig, men denne elefanten må faktisk benevnes! Det tar mange uker å få svar på en slik dnatest som blir nevnt her. Skal dere gå rundt grøten og late som alt er greit mens dere venter da eller?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag er den store dagen da mor og barn skal komme hjem. Jeg har en ukes permisjon fra jobb og alt skulle vært pur lykke. 

Jeg reiste ikke på sykehuset i går, og årsaken har jeg nevnt tidligere.

Mine foreldre var imidlertid på besøk på sykehuset i går, og da de kjørte hjem ringte min mor. Hun var helt fra seg av samme årsak som gjør meg veldig bekymret. Min far var visstnok rasende og helt ute av kontroll.

Jeg ga også uttrykk for min bekymring men ga henne streng beskjed om å ikke si noe, og heller avvente hva som skjer videre slik at man ikke gjør uopprettelige feil.

Jeg har angst, er kvalm, uvel og nummen i hele kroppen men holder maska for at lillejenta ikke skal merke noe. Vi skal hente mor og barn om noen timer, så får jeg stålsette meg og se hva som skjer.

Blir det feil å nevne barnets utseende allerede i dag om ikke min kone sier noe uoppfordret?

TS

Anonymkode: a5d08...ba9

Ingenting i veien med å nevne hvordan babyenser ut.. Med begge mine har vi sittet og kikket, beundret og kommentert utseendet. Må være lov å si at babyen er veldig mørk i huden? Og spør hva sykehuset tenker kan være årsaken til det? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer uansett til å merke at noe er galt på deg, så bare ta det opp. Du trenger jo ikke starte med anklager, men si at dette har bekymret deg veldig, og spør hva hun tenker om barnets utseende. 

Du kan også be om å snakke med en av de ansatte på barsel på tomannshånd på forhånd, før du treffer kona di, og spørre hva de tenker, og be om at de ikke deler dine bekymringer videre. 

Det nytter ikke å holde dette skjult hvertfall, hele deg kommer til å ose negativitet og bekymring uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvem i all verden barnet som lå i magen min egentlig har til mor og far?? Hun har jo knallblå øyne og helt lyst hår - og jeg er stikk motsatt, far også.

Vent litt, det er jo det som heter gener. 

At du lar din kone i stikken i den mest sårbare perioden av hennes liv, ville jeg hatt vanskelig for å tilgi..hadde du derimot vært tøff og voksen nok til å stille spørsmål direkte til meg (det er mange måter å stille spørsmål på, uten å drite seg ut), hadde jeg hatt null problemer med deg. At du derimot heller bruker tid på flåsete svar på en kvinneguide og legger din lit til spekulasjonene i svarene her, hadde gjort meg mildt sagt pisseforbannet. 

Mann deg opp!

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Vera said:

Jeg lurer på hvem i all verden barnet som lå i magen min egentlig har til mor og far?? Hun har jo knallblå øyne og helt lyst hår - og jeg er stikk motsatt, far også.

Vent litt, det er jo det som heter gener. 

At du lar din kone i stikken i den mest sårbare perioden av hennes liv, ville jeg hatt vanskelig for å tilgi..hadde du derimot vært tøff og voksen nok til å stille spørsmål direkte til meg (det er mange måter å stille spørsmål på, uten å drite seg ut), hadde jeg hatt null problemer med deg. At du derimot heller bruker tid på flåsete svar på en kvinneguide og legger din lit til spekulasjonene i svarene her, hadde gjort meg mildt sagt pisseforbannet. 

Mann deg opp!

Ikke sikkert du hadde vært like forbannet hadde du vært utro. Det er forskjell på å ha mørke trekk (øyne og hår), og se ut som en afrikaner. Selvfølgelig blir barnefar, som har gledet seg i 9 mnd, veldig lei seg og fortvilet når han innser at det er stor sannsynlighet for at barnet ikke er hans. 

For har det faktiske afrikanske trekk, et sannsynligheten for utroskap mye større enn alskens rare historier fra media. 

Anonymkode: 86669...5e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Vær så snill å roe dere ned. La de utsagnene som kun kommer frem når et menneske sitter bak et tastatur ligge. 

Jeg har fått større forståelse for at det kan være flere årsaker til at barnet vårt ser ut som det har en far med afrikansk opprinnelse, og jeg takker for det.

Jeg skulle også gjerne blitt litt mere beroliget, men det er jeg dessverre ikke og dermed kjennes det naturlig å gi uttrykk for dette.

Vi får vel ta å snakke litt om det her i kveld, men jeg vil anta kona mi bringer det på bane når vi er kommet hjem.

Jeg synes ihvertfall hun bør det.

Anonymkode: a5d08...ba9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, prt90 skrev:

Det er jo bare å ta en DNA test. Koster ca 1000 kroner på nett, og du trenger bare en spyttprøve fra deg og barnet. Mor trenger ikke å vite noen ting. 

Egentlig burde alle fedre ta farskapstest bare for å være på den sikre siden.

 

 

Litt på siden, men - da jeg var gravid for en del år tlibake, beskylde samboer meg for å ha vært utro (noe jeg ikke hadde vært), og kom med uttalelser som "ja, vi får nå se når ungen kommer ut" og tilsvarende. Når jeg var drøyt 5 mnd på vei, fikk jeg akutt og alvorlig svangerskapsforgiftning, og ble i hui og hast fraktet til sykehuset. Samboer kastet seg i bilen og kom etter. I løpet av nattet måtte barnet forløses ved keisersnitt, og det ble konstatert dobbeltisidig hjerneblødning. Likevel levde hun i 18 timer, der min samboer fikk ha henne hos seg - jeg var for det meste bevisstløs. Samboer og mange i hans familie har et veldig spesielt karaktertrekk ved munnen, som også datteren vår helt tydelig hadde, tross at hun ikke var fullvokst. Jeg trenger vel ikke foklare at hun døde fra oss. Karma is a bitch, eller hva? Om hun hadde overlevd, hadde hun fått helgepappa, for å si det sånn. Det ble heller ikke flere barn på oss, og vi er ikke sammen lenger.

Anonymkode: 01229...1b6

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Det er egentlig ganske enkelt: Du tar en farskapstest, og mens du venter på svaret lar du tvilen komme henne til gode. Men om hun ikke har forståelse for at du tviler i en sådan situasjon, er hun ekstremt egosentrisk, noe som vil bli et problem i seg selv.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...