Gå til innhold

Vårt nyfødte barn har en annen hudfarge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke brenne broer eller gjøre noe overilt i denne saken, men jeg ringte kona og sa at jeg var syk og at vi ikke kom i dag.

Greier ikke dra dit, men klamrer meg til det dere skriver her.

Hvor mange generasjoner bakover kan det være for at det skal dukke opp fremmede gener slik plutselig igjen?

Jeg forstår ikke det sorte korte krusete håret i små dotter oppå hodet. 

Har googlet i over et døgn uten å bli beroliget.

 

Anonymkode: a5d08...ba9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

stor sjangse for at hun har vært utro. MEN... jeg kjenner ett par som fikk en helt hvit baby m lyse krøller, og moren der var selv helt mørk med sort hår. Så kan skje😊

er jo tilfeller der genene hopper over en generasjon ol, så hvis man har noen mørkhudede i familien kan det skje

Anonymkode: acd89...dd5

Jeg er mørkhåret jeg har mørkt hår med mørke øyne og har fått tre blonde blåøyde barn så det er ikke alltid lett å «gjette» utseende utfra hvordan foreldre ser ut 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke brenne broer eller gjøre noe overilt i denne saken, men jeg ringte kona og sa at jeg var syk og at vi ikke kom i dag.

Greier ikke dra dit, men klamrer meg til det dere skriver her.

Hvor mange generasjoner bakover kan det være for at det skal dukke opp fremmede gener slik plutselig igjen?

Jeg forstår ikke det sorte korte krusete håret i små dotter oppå hodet. 

Har googlet i over et døgn uten å bli beroliget.

 

Anonymkode: a5d08...ba9

Så afrikanske spedbarn blir født med krusete dotter på hodet? Jeg er ganske sikker på dette er en hårfrisyre som er menneskeskapt (uten å si noe skråsikkert).

 

Anonymkode: dfa42...1a6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uskyldig til det motsatte er bevist? Alle er ikke utro.

Anonymkode: ef8ed...601

 

Alle er utro men det fleste vil selvsagt ikke innrømme det.

Anonymkode: ab926...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke brenne broer eller gjøre noe overilt i denne saken, men jeg ringte kona og sa at jeg var syk og at vi ikke kom i dag.

Greier ikke dra dit, men klamrer meg til det dere skriver her.

Hvor mange generasjoner bakover kan det være for at det skal dukke opp fremmede gener slik plutselig igjen?

Jeg forstår ikke det sorte korte krusete håret i små dotter oppå hodet. 

Har googlet i over et døgn uten å bli beroliget.

 

Anonymkode: a5d08...ba9

Der avslørte du deg, ingen blir født med krusete hår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så afrikanske spedbarn blir født med krusete dotter på hodet? Jeg er ganske sikker på dette er en hårfrisyre som er menneskeskapt (uten å si noe skråsikkert).

 

Anonymkode: dfa42...1a6

Ja, det blir det, krusete krøllete hårdotter. Nydelig😍

Anonymkode: 61e7d...06d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke brenne broer eller gjøre noe overilt i denne saken, men jeg ringte kona og sa at jeg var syk og at vi ikke kom i dag.

Greier ikke dra dit, men klamrer meg til det dere skriver her.

Hvor mange generasjoner bakover kan det være for at det skal dukke opp fremmede gener slik plutselig igjen?

Jeg forstår ikke det sorte korte krusete håret i små dotter oppå hodet. 

Har googlet i over et døgn uten å bli beroliget.

 

Anonymkode: a5d08...ba9

Du vil ikke bli beroliget om du blir hjemme heller. Du MÅ finne ut av dette. Er du usikker, snakk med din kono. Se hva hun mener. Evt ta farskapstest, snakk med legen.

Anonymkode: 8cd29...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke brenne broer eller gjøre noe overilt i denne saken, men jeg ringte kona og sa at jeg var syk og at vi ikke kom i dag.

Greier ikke dra dit, men klamrer meg til det dere skriver her.

Hvor mange generasjoner bakover kan det være for at det skal dukke opp fremmede gener slik plutselig igjen?

Jeg forstår ikke det sorte korte krusete håret i små dotter oppå hodet. 

Har googlet i over et døgn uten å bli beroliget.

 

Anonymkode: a5d08...ba9

Skjønner at du er fortvilet og usikker, men uansett så ligger kona di på sykehus og har født et barn. Hun blir sikkert veldig usikker på deg når du ikke kommer, hun trenger støtte, og fortjener hvertfall at du er ærlig!

Anonymkode: 376ea...17c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke brenne broer eller gjøre noe overilt i denne saken, men jeg ringte kona og sa at jeg var syk og at vi ikke kom i dag.

Greier ikke dra dit, men klamrer meg til det dere skriver her.

Hvor mange generasjoner bakover kan det være for at det skal dukke opp fremmede gener slik plutselig igjen?

Jeg forstår ikke det sorte korte krusete håret i små dotter oppå hodet. 

Har googlet i over et døgn uten å bli beroliget.

 

Anonymkode: a5d08...ba9

Her på mitt hjemsted var det mange sjømenn fra Spania og Portugal for mange, mange herrans år siden. Antagligvis et par hundre år ut fra det jeg finner i slektsforskningen. Dette har medført at noen av oss i familien min har mørk hud og svart hår, ser mest ut som spanjoler (har tom blitt tatt for det i utlandet) Det ER ikke umulig at det dukker opp trekk fra mange genrasjoner siden, og det var nok mange i gamledager som ikke likte å snakke om at det kom en spanjol på nattesbesøk. 

Antar at når besteforeldre og familien ellers får se den nyfødte får du kanskje en historie (om de vet om det) fra genrasjoner siden. Antar også at det også er andre enn deg som reagerer på krusete hår. 

Anonymkode: 9b3f3...c85

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stella Rose skrev:

Der avslørte du deg, ingen blir født med krusete hår ;)

Det blir det vel?? Har du sett et nyfødt sør for Sahara afrikansk barn egentlig? Eller hva legger du i krusete?

Anonymkode: 61e7d...06d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stella Rose skrev:

Der avslørte du deg, ingen blir født med krusete hår ;)

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det blir det, krusete krøllete hårdotter. Nydelig😍

Anonymkode: 61e7d...06d

Jeg er forvirret😩

Anonymkode: dfa42...1a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mann 28 og nybakt tobarnspappa her.

Kona mi og jeg fikk vårt andre barn for to dager siden. Fødselen gikk greit, men guttebabyen ligner ikke på hverken sin søster, moren eller meg som alle er lyse og blonde.

Det nyfødte barnet har sterke trekk fra mørkhudede fra Afrika, og er også ganske mørk i huden.

Jeg merket at kona ble veldig «rar» da barnet ble løftet opp, men for å ikke virke bekymret har jeg ikke nevnt noe i dagene som er gått. Hun har heller ikke sagt noe, og i morgen kommer de hjem.

Det er ikke fritt for at jeg gjør meg tanker her jeg sitter og derfor håper jeg noen kan fjerne bekymringene mine og fortelle meg at dette er normalt?

Anonymkode: a5d08...ba9

Jeg kan forstå at du er bekymret, og det å nevne dette til mor, så snart etter en fødsel, kan bli traumatisk for henne og deg. 

Jeg anbefaler deg å gå inn på siden farskap.no, hvis du ønsker kan du her bestille en prøve, hvor det kun er du som får svar. Selvfølgelig forstår jeg at det kan føles vanskelig å gjøre dette bak mors rygg, men hvis det er det som skal til for at du kan få ro, og nyte tiden fremover, ville jeg valgt det. 

Prøven tas ved å stryke en pinne med skumgummi i munnhulen på barnet, og at du gjør det samme med deg selv på egen pinne. 

Jeg ser at det også er en side som heter pappatest.no, her er testene rimeligere.

Endret av Sol-2
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill DNA prøve, og ta det uten å si noe til mor. Da finner du ut om det er ditt barn, eller ikke. Noen har fått barn med afrikansk utseende, og hvor det ligger mange generasjoner bak.

Jeg kjenner 2 afrikanere, far veldig mørk, mor middels mørk, de fikk et barn som var veldig lys, blå øyne og lyse blondt hår, ingen trodde de var foreldrene til barnet. Hun hadde noen hvite gener langt bak. 

Anonymkode: 2757a...c7d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for råd og synspunkter.

med krusete dotter mener jeg å si at barnet ikke har så mye hår, men det som er på hodet er i «flekker» rundt om og var relativt stivt i forhold til andre bebier jeg har bært.

Jeg greier ikke å reise på besøk i dag. Først og fremst fordi jeg er urolig, men også i frykt for å si noe som kan være feil, skadelig eller i verste fall uopprettelig.

Rart når noe man har gledet seg til så lenge plutselig blir slik.

Anonymkode: a5d08...ba9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skulle gjerne fått tatt den, for jeg har mitt på det rene, men ALDRI om jeg hadde tilgitt ham for å tenke sånn om meg.

Hadde jeg fått en unge og barnefar virkelig hadde lurt på om var hans, ville jeg selvsagt godtatt en test. Og har man alt på det rene, hva er problemet? Hvorfor ikke vise barnefar at alt er greit og ungen er hans. Så slipper han å tvile på sånt, selv om han egentlig vet at du ikke har vært utro. Koster så lite og gir så mye trygghet. 

Husk at mor alltid vet hvem som er moren og i de fleste tilfeller også hvem som er faren. Mens en mann ikke har noe annet valg enn å tro på det moren sier, ikke alltid det er like enkelt. En enkel test er helt greit, mener jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette hadde vært det første barnet, hadde jeg tatt én tur til på sykehuset, og fått bekreftet eller avkreftet mine mistanker, så hadde jeg dratt hjem for å begynne å pakke. DNA-test er selvsagt, så du ikke må betale bidrag.

Anonymkode: 13ff5...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, Million skrev:

Dette vet du vel strengt tatt svaret på selv. Man får ikke et farget barn om man ikke er det selv. Kona di har, som du selv sikkert mistenker, vært utro med en mann av en annen hudfarge og nasjonalitet enn dere.

 

35 minutter siden, Million skrev:

Og hvor ofte skjer det, de uhyre sjeldne tilfellene som har blitt beskrevet i media? EN gang hver tiende million?

Mener du seriøst at man skal svare som om det var en reell og helt dagligdags mulighet? Så fjerne teorier?

Du sa jo faktisk i det første innlegget her at kona måtte ha vært utro. Derfor har andre brukere fortalt deg at det er mulig å få barn med trekk fra andre nasjonaliteter enn mor og far. 

Og det er faktisk ikke så fjernt som du skal ha det til her. I tillegg til at TS ikke har sagt hvordan afrikanske trekk dette barnet har. Kullsvart hår og mørk hud er jo afrikanske trekk og kan forklares med gulsott og det faktum at mange barn fødes med en annen hårfarge enn de ender opp med.

Min bror var mørk med kullsvart hår når han ble født. Mamma ville egentlig kalle han Emil, men følte det ikke passet til det kullsvarte håret. Han mistet alt håret innen den første måneden og ble blond. Han er fortsatt ganske brun i huden da, jeg ser helt annerledes ut selvom vi har samme mor og far. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hadde jeg fått en unge og barnefar virkelig hadde lurt på om var hans, ville jeg selvsagt godtatt en test. Og har man alt på det rene, hva er problemet? Hvorfor ikke vise barnefar at alt er greit og ungen er hans. Så slipper han å tvile på sånt, selv om han egentlig vet at du ikke har vært utro. Koster så lite og gir så mye trygghet. 

Husk at mor alltid vet hvem som er moren og i de fleste tilfeller også hvem som er faren. Mens en mann ikke har noe annet valg enn å tro på det moren sier, ikke alltid det er like enkelt. En enkel test er helt greit, mener jeg. 

Problemet er at når far ønsker å ta en DNA-test så betyr det at han ikke stoler på sin kome og tror hun ligger rundt og er frekk nok til å presentere en gjøkunge som resultat. Om du ikke forstår det, så synes jeg synd på partneren din.

Anonymkode: a63fa...72d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt om par som har fått babyer med en annen hudfarge enn en selv. Kanskje finnes svaret langt tilbake i slekta.

Anonymkode: ef8ed...601

Dette skjedde med et par hjemme tidlig på nittitallet. Kjerringa kom heim fra sykehuset med en baby med klare afrikanske trekk, det var stor oppstandelse og beskyldninger om utroskap, kjerringa stod på sitt om at hun hadde ikke vært utro og ekteskapet var på skilsmissens rand. DNA test ble gjort og mannen var far, men skiten stoppet uansett ikke. Da var det en eldre halvglemt tante av ham, nærmere hundre år som kunne fortelle at bestemora hennes hadde vært svart og kom fra Amerika, hvordan hun havnet i Norge rundt 1860 aner ingen pr i dag. antageligvis en slave som ble kjøpt fri.

Sånt kan altså da dukke opp flere generasjoner etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet er at når far ønsker å ta en DNA-test så betyr det at han ikke stoler på sin kome og tror hun ligger rundt og er frekk nok til å presentere en gjøkunge som resultat. Om du ikke forstår det, så synes jeg synd på partneren din.

Kommer det ut en unge som ser ut den kommer fra en annen verdensdel, har jeg full forståelse for at far tviler litt. 

Hadde jeg vært mann, hadde jeg gått inn i et forhold med krav om DNA hvis jeg var usikker ved en graviditet. En mann har ikke noe annet valg enn å stole på moren, og det finnes nok av tilfeller hvor det har vist seg at de faktisk ikke er barnefar. 

Og vær så snill, ikke bland mitt privatliv inn i dette, er så jævla lavmål og latterlig og si at man synes synd på min partner og gå til personangrep på meg fordi jeg har en annen mening enn deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...